Kuinka kauan USA:ssa.....

MiaMaria

...saa alaikäinen olla ilman vaihto-oppilaspaikkaa, työpaikkaa ym. vakituista asemaa, vai pääseekö edes passintarkastusta pidemmälle? Miten Valtoihin voisi jäädä mahd. pitkäksi aikaa (useammaksi vuodeksi, ellei elämäksi)?? Kertokaa kaikki mahdollinen tästä asiasta. Vaihto-oppilaanahan ei olla kuin se vuosi... että miten saa jäädä pidemmäksi aikaa, ompi kysymykseni. (HUOM! Olen alaikäinen).

35

3767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi

      Matkailu ja pysyva asuminen ovat kaksi eri asiaa.
      Mieti ensin miksi haluat muuttaa?
      Kannattaa ensinnakin noudattaa kaikkia maarayksia eika yrittaa rikkoa mitaan USA:n maahanmuutto,viisumi etc. lakeja. Turistina kannattaa kayda tutustumassa maahan ja muihinkin maihin.

      USA:han muuttaminen on vaikeaa. Suomalaisia asuu pysyvasti USA:ssa, osa on naimisissa amerikan kansalaisen kanssa, osalla on tyon kautta hankittu pysyva oleskelulupa.

      USA:n kansalaisen kanssa naimisiinmeno kuulostaa helpolta mutta ei sita ole johtuen kulttuurieroista. Erot ovat Suomen ja USA:n valilla paljon suuremmat kuin voisi pikaisesti ajatella.

      Paras tapa muuttaa ulkomaille on hankkia erittain hyva koulutus alalta jossa tutkinnot ovat kansainvalisia. Yliopistokoulutus on ehdoton. Insinoori, laakari jne.

    • stb

      olla maksimissaan 3 kuukautta, jos siis tulet tanne turistina. sen ajan voit olla myos ilman viisumia. jos kauemmin halaut olla, silloin pitaa hankkia viisumi.

      • MiaMaria

        miten viisumin saa ja kuinka kauan sillä saa olla USA:ssa? Detroitiin olisin menossa...


      • tl0
        MiaMaria kirjoitti:

        miten viisumin saa ja kuinka kauan sillä saa olla USA:ssa? Detroitiin olisin menossa...

        Riippuu ihan viisumista. Kuten joku jo mainitsikin, työluvan saanti on hankalaa ja veikkaisin että sun tapauksessa (nuori, kouluttamaton) mahdotonta tässä vaiheessa. Erilaisia opiskeluviisumeita saa, mutta silloin pitää olla kirjoilla koulussa / yliopistossa. Kolmas vaihtoehto on hankkia työpaikka joka lähettää USA:aan, mutta ei ole ihan helppoa aina sekään.

        Paljon riippuu siis siitä haluatko oikeasti muuttaa USA:han, tehdä siellä töitä jne. Jos mielessä on vain pitkä turistimatka, käy vaikka Kanadassa 3kk:n välein.


      • stb
        MiaMaria kirjoitti:

        miten viisumin saa ja kuinka kauan sillä saa olla USA:ssa? Detroitiin olisin menossa...

        etta on kokolailla mahdotonta saada viisumia jollei tule tanne toihin (eli olisi taalla jo tyopaikka johon menet)...
        miksi 3 kuukautta ei ole riittava aika? ethan sina viela tieda tykkaisitko edes olla taalla kauemmin kuin sen 3 kk?
        viisumia anotaan muistaakseni helsingin konsulaatista. mina sain viisumin tanne koska minulla oli taalla tyopaikka.


      • stb
        stb kirjoitti:

        etta on kokolailla mahdotonta saada viisumia jollei tule tanne toihin (eli olisi taalla jo tyopaikka johon menet)...
        miksi 3 kuukautta ei ole riittava aika? ethan sina viela tieda tykkaisitko edes olla taalla kauemmin kuin sen 3 kk?
        viisumia anotaan muistaakseni helsingin konsulaatista. mina sain viisumin tanne koska minulla oli taalla tyopaikka.

        ja viisumia anoessa on kovat kyselyt etta miksi olet tanne tulossa, kuinka pitkaksi aikaa, pystyyko asumaan taalla (eli onko tuloja), missa aikoo asua jne...


    • tl0

      Jos on ihan pakko päästä USA:aan asumaan eikä saa töitä tms, voi maahan tietysti aina jäädä laittomasti turistiviisumilla.

      Tässä suunnitelmassa on tietysti sellainen haittapuoli, että jos jää kiinni niin seuraukset eivät ole järin mukavia. Tilanteesta riippuen voit tosin selvitä pelkällä maastakarkotuksellakin. Niin, eikä tietysti voi poistua maasta jos haluaa koskaan (tai, no, ainakaan 10 vuoteen) takaisin.

      Kuitenkin tunnen useita USA:ssa laittomasti asuvia ihmisiä. Ns B-luokan töitä ja asuntoja saa helposti laittomana siirtolaisenakin, mutta niiden palkoilla ei pääse paljon juhlimaan - elämä voi siis olla jokseenkin kurjaa.

      En silti suosittele, etenkään jos on koskaan tarkoitus olla maassa laillisesti.

      • MiaMaria

        Tarkoitatko ettei voi poistua Suomesta (jos jää kiinni) koskaan tai ainakaan 10 vuoteen vai...?
        Jos on asunut laittomasti maassa muutaman vuoden, voiko ns kunnostautua ja hankkia työn ja pyrkiä USA:n kansalaiseksi, vai taitaa olla mahdotonta...? Kysyimpähän vaan.. En taida saada töitä, kun olen alaikäinen.. olen kyllä jopa suunnitellut niinkin outoa, että menisin vaihto-oppilaaksi ja sitten karkaisin perheestä... tiedän, älytöntä, mutta.......


      • Salla
        MiaMaria kirjoitti:

        Tarkoitatko ettei voi poistua Suomesta (jos jää kiinni) koskaan tai ainakaan 10 vuoteen vai...?
        Jos on asunut laittomasti maassa muutaman vuoden, voiko ns kunnostautua ja hankkia työn ja pyrkiä USA:n kansalaiseksi, vai taitaa olla mahdotonta...? Kysyimpähän vaan.. En taida saada töitä, kun olen alaikäinen.. olen kyllä jopa suunnitellut niinkin outoa, että menisin vaihto-oppilaaksi ja sitten karkaisin perheestä... tiedän, älytöntä, mutta.......

        Viisumi ja kansalaisuus ovat kaksi eri asiaa. Viisumin tarvitset joka tapauksessa, kansalaisuutta voit hakea, kun sinulla on pysyvän asumisen oikeuttava viisumi ja olet asunut USA:ssa tietyn määrän vuosia.

        Miksi ihmeessä edes haluat lähteä toiseen maahan asumaan alaikäisenä?! Lain mukaanhan olet holhouksenalainen, joten todennäköisesti et edes saisi viisumia mitenkään.


      • tl0
        MiaMaria kirjoitti:

        Tarkoitatko ettei voi poistua Suomesta (jos jää kiinni) koskaan tai ainakaan 10 vuoteen vai...?
        Jos on asunut laittomasti maassa muutaman vuoden, voiko ns kunnostautua ja hankkia työn ja pyrkiä USA:n kansalaiseksi, vai taitaa olla mahdotonta...? Kysyimpähän vaan.. En taida saada töitä, kun olen alaikäinen.. olen kyllä jopa suunnitellut niinkin outoa, että menisin vaihto-oppilaaksi ja sitten karkaisin perheestä... tiedän, älytöntä, mutta.......

        Tarkoitin että USA:sta ei voi poistua jos sinne kerran laittomasti menee. Tai siis voi tietysti poistua, mutta takaisin ei ole menemistä.

        Voi yrittää kunnostautua ja tässä on onnistuttukin, mutta nykyään lakia luetaan siellä vähän tarkemmin. En usko että onnistuu helposti, eikä kannata yrittää.

        Miksi juuri USA? EU:n sisällä olisi paljon helpompi - ja turvallisempi - harrastaa tuollaista karkailua.


      • stb
        MiaMaria kirjoitti:

        Tarkoitatko ettei voi poistua Suomesta (jos jää kiinni) koskaan tai ainakaan 10 vuoteen vai...?
        Jos on asunut laittomasti maassa muutaman vuoden, voiko ns kunnostautua ja hankkia työn ja pyrkiä USA:n kansalaiseksi, vai taitaa olla mahdotonta...? Kysyimpähän vaan.. En taida saada töitä, kun olen alaikäinen.. olen kyllä jopa suunnitellut niinkin outoa, että menisin vaihto-oppilaaksi ja sitten karkaisin perheestä... tiedän, älytöntä, mutta.......

        kuullut, etta jos jaa kiinni siita on etta on ollut maassa laittomasti, saa maahan 5 vuden paasykiellon.
        en kylla ymmarra ollenkaan etta tanne halaut tulla noin kovasti, ja noin hepposin keinoin! ei hyvalta kuulosta. toita sinun on MAHDOTON saada koska olet alaikainen, sinulla ei ole tyokokemusta eika ammattia. jopa takalaisilla se on vaikeaa talla hetkella vaikka olisivat aikuisia ja omaisivat tyokokemusta.
        pysy siis mieluummin suomessa, hanki ammatti ja tyokokemusta. kokeile sitten hankkia toita vaikka EU:sta.


      • tidy
        tl0 kirjoitti:

        Tarkoitin että USA:sta ei voi poistua jos sinne kerran laittomasti menee. Tai siis voi tietysti poistua, mutta takaisin ei ole menemistä.

        Voi yrittää kunnostautua ja tässä on onnistuttukin, mutta nykyään lakia luetaan siellä vähän tarkemmin. En usko että onnistuu helposti, eikä kannata yrittää.

        Miksi juuri USA? EU:n sisällä olisi paljon helpompi - ja turvallisempi - harrastaa tuollaista karkailua.

        Maasta voi poistua, hyvällä flaksilla nimittäin poistuessa ei katsota koska on saapunut, ongelman asiaan tekee se, että yleensä lähtöselvityksessä kysytään maahannousukorttia ja siitä ne ongelmat alkavat.

        Laittomasta maassaolosta saa 5 vuoden karkoituksen ja laittomasta työnteosta 10 vuoden.

        Jos on laittomasti maassa ja menee naimisiin paikallisen kanssa, on yksi lysti kauanko on ollut maassa, kunhan ei kerro ihan kaikkea, kuten sitä onko tehnyt töitä.

        Maata en suosittele minkäänlaiseen "karkailuun" tai kokeiluun, Suomen ja Usan yhteydet eivät ole millään tavalla verrattavissa EU-maihin, jos esim. joudut ongelmiin, olet yksin. Suomella ja Usalla ei ole luovutussopimusta, esim. siinä tapauksessa, että syyllistyt johonkin, mikä USA:n lain mukaan on rikos, istut siitä linnassa muutaman vuoden, mistä Suomessa pääsisit ehdonalaisella, noin kärjistettynä esimerkkinä.


      • MiaMaria
        stb kirjoitti:

        kuullut, etta jos jaa kiinni siita on etta on ollut maassa laittomasti, saa maahan 5 vuden paasykiellon.
        en kylla ymmarra ollenkaan etta tanne halaut tulla noin kovasti, ja noin hepposin keinoin! ei hyvalta kuulosta. toita sinun on MAHDOTON saada koska olet alaikainen, sinulla ei ole tyokokemusta eika ammattia. jopa takalaisilla se on vaikeaa talla hetkella vaikka olisivat aikuisia ja omaisivat tyokokemusta.
        pysy siis mieluummin suomessa, hanki ammatti ja tyokokemusta. kokeile sitten hankkia toita vaikka EU:sta.

        Suomessa on vaikeaa kehittyä kansainväliseksi rappariksi, ja jos ensin ylettää mittavaan menestykseen suomessa, haluaa maailmalla kuuluisaksi ja sitten muuttaa vaikka jenkkeihin, joutuu nollaamaan saavutukset ja aloittamaan alusta. Sellaista paskaa en halua. Lisäksi, dear stb, siellä päin ymmärretään paremmin rappareita, ja rap on paljon "kehittyneempää" ja siellä tiedetään siitä enemmän. Juuri tuon edellisen lauseen takia sinne haluan tulla noin kovasti, en todellakaan sen takia että haluaisin kuuluisaksi, se ei oikeastaan edes kuulu tavoitteeseeni. Rakastan musiikkia ja se on elämäntehtäväni. Rap kaiken lisäksi syntyi Amerikassa, joten hyvin mielelläni siellä rappaisin, mieluummin kuin missään muualla.


      • er1
        MiaMaria kirjoitti:

        Suomessa on vaikeaa kehittyä kansainväliseksi rappariksi, ja jos ensin ylettää mittavaan menestykseen suomessa, haluaa maailmalla kuuluisaksi ja sitten muuttaa vaikka jenkkeihin, joutuu nollaamaan saavutukset ja aloittamaan alusta. Sellaista paskaa en halua. Lisäksi, dear stb, siellä päin ymmärretään paremmin rappareita, ja rap on paljon "kehittyneempää" ja siellä tiedetään siitä enemmän. Juuri tuon edellisen lauseen takia sinne haluan tulla noin kovasti, en todellakaan sen takia että haluaisin kuuluisaksi, se ei oikeastaan edes kuulu tavoitteeseeni. Rakastan musiikkia ja se on elämäntehtäväni. Rap kaiken lisäksi syntyi Amerikassa, joten hyvin mielelläni siellä rappaisin, mieluummin kuin missään muualla.

        Tähän ei kai voi todeta muuta kuin että onnea valitsemallesi tielle! :)


      • tanja
        tidy kirjoitti:

        Maasta voi poistua, hyvällä flaksilla nimittäin poistuessa ei katsota koska on saapunut, ongelman asiaan tekee se, että yleensä lähtöselvityksessä kysytään maahannousukorttia ja siitä ne ongelmat alkavat.

        Laittomasta maassaolosta saa 5 vuoden karkoituksen ja laittomasta työnteosta 10 vuoden.

        Jos on laittomasti maassa ja menee naimisiin paikallisen kanssa, on yksi lysti kauanko on ollut maassa, kunhan ei kerro ihan kaikkea, kuten sitä onko tehnyt töitä.

        Maata en suosittele minkäänlaiseen "karkailuun" tai kokeiluun, Suomen ja Usan yhteydet eivät ole millään tavalla verrattavissa EU-maihin, jos esim. joudut ongelmiin, olet yksin. Suomella ja Usalla ei ole luovutussopimusta, esim. siinä tapauksessa, että syyllistyt johonkin, mikä USA:n lain mukaan on rikos, istut siitä linnassa muutaman vuoden, mistä Suomessa pääsisit ehdonalaisella, noin kärjistettynä esimerkkinä.

        Osaako joku auttaa ja keroa, onko minulla ja veljelläni kyseinen porttikielto. Oleskelimme maassa reilun vuoden ja lähtiessämme vihreää korttiamme ei edes kysytty nähtäväksi ja olimme sen jo itse hävittäneet aikaisemmin ongelmien välttämiseksi. Teimme työtä ravintolassa ja saisimme kesätöitä samasta kaupungista, mutta vähän pelottaa lähteä maailman tilanteen ja passivirannomaisten takia. Mikäköhän on tilanteemme?


      • Jaska
        MiaMaria kirjoitti:

        Suomessa on vaikeaa kehittyä kansainväliseksi rappariksi, ja jos ensin ylettää mittavaan menestykseen suomessa, haluaa maailmalla kuuluisaksi ja sitten muuttaa vaikka jenkkeihin, joutuu nollaamaan saavutukset ja aloittamaan alusta. Sellaista paskaa en halua. Lisäksi, dear stb, siellä päin ymmärretään paremmin rappareita, ja rap on paljon "kehittyneempää" ja siellä tiedetään siitä enemmän. Juuri tuon edellisen lauseen takia sinne haluan tulla noin kovasti, en todellakaan sen takia että haluaisin kuuluisaksi, se ei oikeastaan edes kuulu tavoitteeseeni. Rakastan musiikkia ja se on elämäntehtäväni. Rap kaiken lisäksi syntyi Amerikassa, joten hyvin mielelläni siellä rappaisin, mieluummin kuin missään muualla.

        Kyselehän paikallisilta muurausfirmoilta harjoittelijan paikkoja, hanki kokemusta ja mieti sitten rauhassa että haluatko todellakin rappariksi.


      • tr1
        tanja kirjoitti:

        Osaako joku auttaa ja keroa, onko minulla ja veljelläni kyseinen porttikielto. Oleskelimme maassa reilun vuoden ja lähtiessämme vihreää korttiamme ei edes kysytty nähtäväksi ja olimme sen jo itse hävittäneet aikaisemmin ongelmien välttämiseksi. Teimme työtä ravintolassa ja saisimme kesätöitä samasta kaupungista, mutta vähän pelottaa lähteä maailman tilanteen ja passivirannomaisten takia. Mikäköhän on tilanteemme?

        Missä maassa olette siis nyt, Suomessa vai USA:ssa?

        Eivät ne aina kysy ollenkaan maasta poistuessa korttejaan takaisin, joten voi olla että pääsitte aikanaan kuin koira veräjästä. Joka tapauksessa takaisin mentäessä voi tulla kysymyksiä.

        Jos nyt meinaatte mennä takaisin USA:aan, on mielestäni lähinnä maahantuloviranomaisesta kiinni mitä käy. Jos sattuu joku rento tapaus - ettekä itse näytä hermostuneilta! - pääsette todennäköisesti takaisin ilman ongelmia. Toisaalta jos on vähän tiukempi kaveri niin voi tulla suoraan käännytys.


      • sbt
        MiaMaria kirjoitti:

        Suomessa on vaikeaa kehittyä kansainväliseksi rappariksi, ja jos ensin ylettää mittavaan menestykseen suomessa, haluaa maailmalla kuuluisaksi ja sitten muuttaa vaikka jenkkeihin, joutuu nollaamaan saavutukset ja aloittamaan alusta. Sellaista paskaa en halua. Lisäksi, dear stb, siellä päin ymmärretään paremmin rappareita, ja rap on paljon "kehittyneempää" ja siellä tiedetään siitä enemmän. Juuri tuon edellisen lauseen takia sinne haluan tulla noin kovasti, en todellakaan sen takia että haluaisin kuuluisaksi, se ei oikeastaan edes kuulu tavoitteeseeni. Rakastan musiikkia ja se on elämäntehtäväni. Rap kaiken lisäksi syntyi Amerikassa, joten hyvin mielelläni siellä rappaisin, mieluummin kuin missään muualla.

        miksi tahansa, jos vaikeuksia tulee, ei viranomaiset sano, etta "ai olet rappari, no ei sitten mitaan". ehdottomasti kannattaa tulla tanne laillisesti. ja toitahan et taalla saa jollei sinulla ole vihreaa korttia ja taalla annettua henkilotunnusta. (jollet siis laittomasti tee toita, jota en suosittele).


      • tanja
        tr1 kirjoitti:

        Missä maassa olette siis nyt, Suomessa vai USA:ssa?

        Eivät ne aina kysy ollenkaan maasta poistuessa korttejaan takaisin, joten voi olla että pääsitte aikanaan kuin koira veräjästä. Joka tapauksessa takaisin mentäessä voi tulla kysymyksiä.

        Jos nyt meinaatte mennä takaisin USA:aan, on mielestäni lähinnä maahantuloviranomaisesta kiinni mitä käy. Jos sattuu joku rento tapaus - ettekä itse näytä hermostuneilta! - pääsette todennäköisesti takaisin ilman ongelmia. Toisaalta jos on vähän tiukempi kaveri niin voi tulla suoraan käännytys.

        kiitos, noin itsekin ajattelin, voihan sitä koittaa. jos nyt tilanne siellä rauhoittuu, ei nyt tekisi mieli lähteä sinne bushin puheita kuuntelemaan....peace!


      • tidy
        tanja kirjoitti:

        Osaako joku auttaa ja keroa, onko minulla ja veljelläni kyseinen porttikielto. Oleskelimme maassa reilun vuoden ja lähtiessämme vihreää korttiamme ei edes kysytty nähtäväksi ja olimme sen jo itse hävittäneet aikaisemmin ongelmien välttämiseksi. Teimme työtä ravintolassa ja saisimme kesätöitä samasta kaupungista, mutta vähän pelottaa lähteä maailman tilanteen ja passivirannomaisten takia. Mikäköhän on tilanteemme?

        Ehdottomasti tällä hetkellä, jos teille on tarjottu töitä, pyytäkää työnantajaanne järjestämään teille määräaikainen työlupa. Tilanne on tällä hetkellä niin epävakaa, ettei todellakaan tiedä mitä tapahtuu jos jäätte kiinni. Työluvat eivät kuitenkaan ole kuin pienen paperisodan ja parin kuukauden odottelun takana, ei kannata lähteä riskeeraamaan ehdoin tahdoin.


      • stb
        tanja kirjoitti:

        Osaako joku auttaa ja keroa, onko minulla ja veljelläni kyseinen porttikielto. Oleskelimme maassa reilun vuoden ja lähtiessämme vihreää korttiamme ei edes kysytty nähtäväksi ja olimme sen jo itse hävittäneet aikaisemmin ongelmien välttämiseksi. Teimme työtä ravintolassa ja saisimme kesätöitä samasta kaupungista, mutta vähän pelottaa lähteä maailman tilanteen ja passivirannomaisten takia. Mikäköhän on tilanteemme?

        olet maassa ollut laillisesti niin eihan sinulla sitten mitaan ongelmia pitaisi olla. vihrea kortti on vain lupa tehda toita, silla ei siis ole mitaan tekemista viisumin kanssa joka taas antaa luvan olla maassa. mutta jos olet ollut taalla laillisesti, joko ilamn viisumia kauemmin kuin 90 paivaa, tai viisumilla joka on umpeutunut ennen lahtoasi suomeen, voi ongelmia tulla. luin artikkelin suomalaisesta naisesta joka kaannytettiin viime viikolla takaisin suomeen new yorkissa. han joutui yoksi putkaan kasiraudoissa ja jalkaraudoissa. en siis suosittele samaa kokemusta kenellekaan.


      • HyväNeuvo
        MiaMaria kirjoitti:

        Tarkoitatko ettei voi poistua Suomesta (jos jää kiinni) koskaan tai ainakaan 10 vuoteen vai...?
        Jos on asunut laittomasti maassa muutaman vuoden, voiko ns kunnostautua ja hankkia työn ja pyrkiä USA:n kansalaiseksi, vai taitaa olla mahdotonta...? Kysyimpähän vaan.. En taida saada töitä, kun olen alaikäinen.. olen kyllä jopa suunnitellut niinkin outoa, että menisin vaihto-oppilaaksi ja sitten karkaisin perheestä... tiedän, älytöntä, mutta.......

        En usko että koko maailmasta on muita ihmisiä jotka voisi rakasta ja auta sinua enenemään kuin sinun vanhemmat. Jos todella haluat lähteä Amerikkaan, minun mielestäni sinun pitäisi tehdä asiat oikein, sinun vanhemmilla on oikeus tiedä mitä ajoit tehdä ja jos on hyvä päätös varmasti ymmärtävät ja auttavat sinua.
        Onea!


    • ihq

      Voihan sanonko mita :D "Haluan Jenkkeihin rapparix!" a) pysy koulussa ja hio edes hieman sita tankeroenglantias paremmalle mallille b) hanki opiskelupaikka c) jos rahkeet riittaa niin kun sinulla on AKATEEMINEN LOPPUTUTKINTO hae tyopaikkaa taalta Yhdysvalloista.

      Muuten sinulla ei todellakaan ole mitaan asiaa toihin tanne.

      • MiaMaria

        er1: kiitos. MusicMan: Joo tota oon tosi pahoillani että et tiiä mitään rapista, ja et sul on noin ahdas maailmankuva. Mieluummin oon kakara kun rasisti. ihq: Tiiän et sul oli vaikee lapsuus, otan osaa. Ihanaa et olin sittenki oikeessa; on ihmisiä jotka voi kuulla vaikka kuinka kauas mitä muut puhuvat. Mut en kyllä tajua miten jaksoit tuhlata tuota kykyä mun tankeroenglannin kuuntelemiseen. No, oon kiitollinen että välität. ps.Niin mäkin sua!


      • Sinä väärässä
        MiaMaria kirjoitti:

        er1: kiitos. MusicMan: Joo tota oon tosi pahoillani että et tiiä mitään rapista, ja et sul on noin ahdas maailmankuva. Mieluummin oon kakara kun rasisti. ihq: Tiiän et sul oli vaikee lapsuus, otan osaa. Ihanaa et olin sittenki oikeessa; on ihmisiä jotka voi kuulla vaikka kuinka kauas mitä muut puhuvat. Mut en kyllä tajua miten jaksoit tuhlata tuota kykyä mun tankeroenglannin kuuntelemiseen. No, oon kiitollinen että välität. ps.Niin mäkin sua!

        Sinähän se ahdasmielinen olet, ellet voi tehdä räppipaskaasi Suomessa.

        Jo se että haluat USA:han räppäriksi kertoo selkeää kieltä siitä, että a) sinulla on ankea lapsuus b) lapsuutesi ei ole päättynyt.


      • Pod
        MiaMaria kirjoitti:

        er1: kiitos. MusicMan: Joo tota oon tosi pahoillani että et tiiä mitään rapista, ja et sul on noin ahdas maailmankuva. Mieluummin oon kakara kun rasisti. ihq: Tiiän et sul oli vaikee lapsuus, otan osaa. Ihanaa et olin sittenki oikeessa; on ihmisiä jotka voi kuulla vaikka kuinka kauas mitä muut puhuvat. Mut en kyllä tajua miten jaksoit tuhlata tuota kykyä mun tankeroenglannin kuuntelemiseen. No, oon kiitollinen että välität. ps.Niin mäkin sua!

        Voithan sä mennä L.A.:iin ja ettii oman ganstajengin sieltä, mutta valitettavasti et tarvii pitkää viisumia, koska ne cooleimmat jengit ei sillee suhtaudu silleen coolisti suhun ku et oo niinku homegirlsejä niille. Siinä vaiheessa sustaki on ihan niinku ok, jos ne poliisit sut löytää ennenku joku daddycool.

        Ilman lupia et todellakaan voi esiintyä tai räppäillä työksesi missään Yhdysvalloissa - et ainakaan, jos siellä asut. Paikka menettää luvat automaattisesti ja sinä lennät kotiin, jos väärinkäytöksiä ilmenee. Ulkomaasta käsin vierailevana artistina sekin onnistuu lain puolesta helpommin.

        Jos kuitenkin opiskelet siellä esim. musiikkia yliopistossa, saat helposti luvan olla töissä ko. yliopistossa ja ehkä esiintyäkin toisinaan sen järjestämissä tilaisuuksissa. (Mutta tuskin räppiä pääaineena löytyy sieltäkään.)

        Menitpä minne tahansa, löydät varmasti helposti levy-yhtiöpomoiksi, kykyjenetsijöiksi jne. (miksi ikinä haluat) itsensä esitteleviä setiä ja tätejä, jotka eivät tietenkään sellaisia ole. Sama pätee muuten siihenkin, jos haluat mennä elokuvanäyttelijäksi.


      • MiaMaria
        Pod kirjoitti:

        Voithan sä mennä L.A.:iin ja ettii oman ganstajengin sieltä, mutta valitettavasti et tarvii pitkää viisumia, koska ne cooleimmat jengit ei sillee suhtaudu silleen coolisti suhun ku et oo niinku homegirlsejä niille. Siinä vaiheessa sustaki on ihan niinku ok, jos ne poliisit sut löytää ennenku joku daddycool.

        Ilman lupia et todellakaan voi esiintyä tai räppäillä työksesi missään Yhdysvalloissa - et ainakaan, jos siellä asut. Paikka menettää luvat automaattisesti ja sinä lennät kotiin, jos väärinkäytöksiä ilmenee. Ulkomaasta käsin vierailevana artistina sekin onnistuu lain puolesta helpommin.

        Jos kuitenkin opiskelet siellä esim. musiikkia yliopistossa, saat helposti luvan olla töissä ko. yliopistossa ja ehkä esiintyäkin toisinaan sen järjestämissä tilaisuuksissa. (Mutta tuskin räppiä pääaineena löytyy sieltäkään.)

        Menitpä minne tahansa, löydät varmasti helposti levy-yhtiöpomoiksi, kykyjenetsijöiksi jne. (miksi ikinä haluat) itsensä esitteleviä setiä ja tätejä, jotka eivät tietenkään sellaisia ole. Sama pätee muuten siihenkin, jos haluat mennä elokuvanäyttelijäksi.

        Kyllä mä oon lapsi, mutta mitä sitten? Meissä on vaan se ero, että mä myönnän sen. Lähen sinne Detroitiin, tykkäsitte tai ette, tavalla tai toisella. Mutta en ihan vielä, vasta n. vuoden päästä, että saan kaikki hoidettua. Haluun kiittää teitä kaikkia jotka anto mulle informaatiota. Kyllä tässä ny yhteen amerikkaan päästään, vaikka se tosi vaikeata on. En tosielämässä suhtaudu asiaan niin kevyesti kun se ehkä edellisessä lauseessa kuulosti...


        Mut haluun viel sanoo: Mitä pahaa on olla vielä lapsi? Mun kuuluuki olla, en oo vielä täysikänen, ja monet täysikäsetkin on vielä lapsia. Joillaki siitä voi tulla ongelma, koska ne on koko loppuelämnsä 'lapsia'. Mutta oikeastaan ei ole mitään pahaa olla välillä vähän lapsi, lapset ovat puhtauden ja koskemattomuuden vertauskuva. Itse mielelläni peruuttaisin kuutisen vuotta taaksepäin. Mutta nyt on nyt ja on aika suunnitella elämää eteenpäin ja sitten..... vain elää.


      • ihqteinix
        MiaMaria kirjoitti:

        Kyllä mä oon lapsi, mutta mitä sitten? Meissä on vaan se ero, että mä myönnän sen. Lähen sinne Detroitiin, tykkäsitte tai ette, tavalla tai toisella. Mutta en ihan vielä, vasta n. vuoden päästä, että saan kaikki hoidettua. Haluun kiittää teitä kaikkia jotka anto mulle informaatiota. Kyllä tässä ny yhteen amerikkaan päästään, vaikka se tosi vaikeata on. En tosielämässä suhtaudu asiaan niin kevyesti kun se ehkä edellisessä lauseessa kuulosti...


        Mut haluun viel sanoo: Mitä pahaa on olla vielä lapsi? Mun kuuluuki olla, en oo vielä täysikänen, ja monet täysikäsetkin on vielä lapsia. Joillaki siitä voi tulla ongelma, koska ne on koko loppuelämnsä 'lapsia'. Mutta oikeastaan ei ole mitään pahaa olla välillä vähän lapsi, lapset ovat puhtauden ja koskemattomuuden vertauskuva. Itse mielelläni peruuttaisin kuutisen vuotta taaksepäin. Mutta nyt on nyt ja on aika suunnitella elämää eteenpäin ja sitten..... vain elää.

        Teiniunelmat/romantiikka eivat ole millaan tavalla perusta realistisille urasuunnitelmille. Piste.


      • ihq
        ihqteinix kirjoitti:

        Teiniunelmat/romantiikka eivat ole millaan tavalla perusta realistisille urasuunnitelmille. Piste.

        Mistakohan olet muuten saanut paahasi etta Detroit, MI on jotenkin hohdokas kaupunki? :D Se on kuule tyttopieni aika kaukana ihanteellisesta paikasta elaa...


      • loop
        ihq kirjoitti:

        Mistakohan olet muuten saanut paahasi etta Detroit, MI on jotenkin hohdokas kaupunki? :D Se on kuule tyttopieni aika kaukana ihanteellisesta paikasta elaa...

        Niin, eiköhän tässä ole taustalle elokuva 8 Mile.

        Lienee syytä korostaa että se on elokuva.


      • MikeZ
        MiaMaria kirjoitti:

        Kyllä mä oon lapsi, mutta mitä sitten? Meissä on vaan se ero, että mä myönnän sen. Lähen sinne Detroitiin, tykkäsitte tai ette, tavalla tai toisella. Mutta en ihan vielä, vasta n. vuoden päästä, että saan kaikki hoidettua. Haluun kiittää teitä kaikkia jotka anto mulle informaatiota. Kyllä tässä ny yhteen amerikkaan päästään, vaikka se tosi vaikeata on. En tosielämässä suhtaudu asiaan niin kevyesti kun se ehkä edellisessä lauseessa kuulosti...


        Mut haluun viel sanoo: Mitä pahaa on olla vielä lapsi? Mun kuuluuki olla, en oo vielä täysikänen, ja monet täysikäsetkin on vielä lapsia. Joillaki siitä voi tulla ongelma, koska ne on koko loppuelämnsä 'lapsia'. Mutta oikeastaan ei ole mitään pahaa olla välillä vähän lapsi, lapset ovat puhtauden ja koskemattomuuden vertauskuva. Itse mielelläni peruuttaisin kuutisen vuotta taaksepäin. Mutta nyt on nyt ja on aika suunnitella elämää eteenpäin ja sitten..... vain elää.

        ala lannistu noista luusereista jotka sanoo ettei tanne paase tai ole tulevaisuutta, ne vaan ei osaa elaa unelmaansa vaan ovat lyoneet hanskat tiskiin ennenkuin ovat edes aikuisiksi kasvaneet !
        Jenkkeihin tosiaan paasee tosi helposti ja vaikka kuin olis pummilla, niin aina paasee uudestaan, asiat voi hoitaa kahella tapaa oikein tai vaariin, tiiat mitä tarkotan, ei kai elämässä ikinä tuu staraa jos ei vahan riskeeraa laita mailii niin jeesaan jos voin, ollaan taalla viiden frendin kanssa ilman mitaan ongelmia, mut ei detroitissa vaan miamis [email protected]


      • haha
        MikeZ kirjoitti:

        ala lannistu noista luusereista jotka sanoo ettei tanne paase tai ole tulevaisuutta, ne vaan ei osaa elaa unelmaansa vaan ovat lyoneet hanskat tiskiin ennenkuin ovat edes aikuisiksi kasvaneet !
        Jenkkeihin tosiaan paasee tosi helposti ja vaikka kuin olis pummilla, niin aina paasee uudestaan, asiat voi hoitaa kahella tapaa oikein tai vaariin, tiiat mitä tarkotan, ei kai elämässä ikinä tuu staraa jos ei vahan riskeeraa laita mailii niin jeesaan jos voin, ollaan taalla viiden frendin kanssa ilman mitaan ongelmia, mut ei detroitissa vaan miamis [email protected]

        Hai hau aar juu, ai am fram vinland jeees it is veri kould and vii trink votka ant pier.

        Tankeroenglannissa sen salaisuus :D huhhuh.


      • Jou
        haha kirjoitti:

        Hai hau aar juu, ai am fram vinland jeees it is veri kould and vii trink votka ant pier.

        Tankeroenglannissa sen salaisuus :D huhhuh.

        Joo, se Miami on Detroitista ihan kivenheiton päässä. Tottakai kannattaa naapurintyttöö auttaa, jäbillä on selvästi suhteita ja narunpäitä, joista nykiä.


      • stb
        MikeZ kirjoitti:

        ala lannistu noista luusereista jotka sanoo ettei tanne paase tai ole tulevaisuutta, ne vaan ei osaa elaa unelmaansa vaan ovat lyoneet hanskat tiskiin ennenkuin ovat edes aikuisiksi kasvaneet !
        Jenkkeihin tosiaan paasee tosi helposti ja vaikka kuin olis pummilla, niin aina paasee uudestaan, asiat voi hoitaa kahella tapaa oikein tai vaariin, tiiat mitä tarkotan, ei kai elämässä ikinä tuu staraa jos ei vahan riskeeraa laita mailii niin jeesaan jos voin, ollaan taalla viiden frendin kanssa ilman mitaan ongelmia, mut ei detroitissa vaan miamis [email protected]

        kyse ei todellakaan ole siita etta taalla olisi kyseessa luusereita tai elamaansa kyllastyneita ihmisia. taalla on yritetty neuvoa MiaMariaa jarkevalla tavalla, niinkuin aikuisiksi kasvaneet tekevat.
        onko sinusta jarkevaa yllyttaa jotakuta tulemaan jenkkeihin laittomasti, ja sanoen, etta ota riskeja vaikka vaaralla tavalla. mielestani nuo eivat ole ollenkaan kypsaksi kasvaneen henkilon neuvoja.
        luin juuri artikkelin suomalaisesta naisesta, joka kaannytettiin takaisin suomeen new yorkissa viime viikolla koska oli viranomaisten mukaan ollut maassa 13 paivaa yliaikaa 8 vuotta sitten. ehka sinulla ei viela ole ongelmia frendiesi kanssa, mutta mitas sitten kun on aika menna takaisin suomeen?
        tai en mina tieda asutko taalla laillisesta vai laittomasti, vai oletko muuten vaan aikaa kuluttamassa. ja mita tarkoitat kun sanoit, etta jenkkeihin paasee tosi helposti vaikka pummilla, ja paasee aina uudestaan, ja asiat voi hoitaa kahella tapaa oikein tai vaarin? voisitko vahan selventaa?


      • ....
        stb kirjoitti:

        kyse ei todellakaan ole siita etta taalla olisi kyseessa luusereita tai elamaansa kyllastyneita ihmisia. taalla on yritetty neuvoa MiaMariaa jarkevalla tavalla, niinkuin aikuisiksi kasvaneet tekevat.
        onko sinusta jarkevaa yllyttaa jotakuta tulemaan jenkkeihin laittomasti, ja sanoen, etta ota riskeja vaikka vaaralla tavalla. mielestani nuo eivat ole ollenkaan kypsaksi kasvaneen henkilon neuvoja.
        luin juuri artikkelin suomalaisesta naisesta, joka kaannytettiin takaisin suomeen new yorkissa viime viikolla koska oli viranomaisten mukaan ollut maassa 13 paivaa yliaikaa 8 vuotta sitten. ehka sinulla ei viela ole ongelmia frendiesi kanssa, mutta mitas sitten kun on aika menna takaisin suomeen?
        tai en mina tieda asutko taalla laillisesta vai laittomasti, vai oletko muuten vaan aikaa kuluttamassa. ja mita tarkoitat kun sanoit, etta jenkkeihin paasee tosi helposti vaikka pummilla, ja paasee aina uudestaan, ja asiat voi hoitaa kahella tapaa oikein tai vaarin? voisitko vahan selventaa?

        että Mikko asuu USA:ssa. Eihän siellä ole Ä -kirjainta, silti Mikon tekstissä vilahti äätkin...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe