Millan Kennel?

toimiiko?

Tietääkö kukaan, onko Millan Kennel vielä toiminnassa? Nettisivut on ainakin poistettu käytöstä...

52

1932

Vastaukset

• mitä rotua- tai rotuja Millan kennel kasvattaa?????

Sit voitais tietää hiukan enemmän

• mielenkiintoista. kirjoitti:

Paikkakunta riitää!

Googleta Millan kennel niin löytyy vähän tietoa, sivut tosin eivät toimi enää.

• toimiiko? kirjoitti:

Tässä muutamia: saksanpaimenkoira, valkoinenpaimenkoira, lhasa apso, papillon, tiibetinspanieli...
      http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoirat.aspx?Id=kp4lruev543v0yvqueoom2ne&Sivu=37&Nimi=millan&R=148.23

johan on paljon rotuja::

cavalier kingcharlesinspanieli
      griffon bruxellois
      isovillakoira
      japaninpystykorva
      kiinanpalatsikoira
      kääpiövillakoira
      kääpiövillakoira, harmaa ja aprikoosi
      lhasa apso
      löwchen
      maltankoira
      papillon
      phalène
      saksanpaimenkoira
      tiibetinspanieli
      tiibetinterrieri
      valkoinenpaimenkoira
      venäjänvinttikoira

• gatos kirjoitti:

johan on paljon rotuja::

cavalier kingcharlesinspanieli
      griffon bruxellois
      isovillakoira
      japaninpystykorva
      kiinanpalatsikoira
      kääpiövillakoira
      kääpiövillakoira, harmaa ja aprikoosi
      lhasa apso
      löwchen
      maltankoira
      papillon
      phalène
      saksanpaimenkoira
      tiibetinspanieli
      tiibetinterrieri
      valkoinenpaimenkoira
      venäjänvinttikoira

suuren luokan pentutehtailija..
      toivottavasti menis kiinni koko pulju..

• Tarttui haaviin tämä vanha keskustelu; onko Millan kennel tosiaankin vielä toiminnassa? Käytiin lapsuuden perheen kanssa joskus 80-luvulla katsomassa perhoskoirapentuetta pitkän harkinnan ja pennun etsinnän jälkeen, mutta törkeän likaiset tilat ja koirien huono kunto saivat meidät pakittamaan kiireesti pois.

Me oltiin veljen kanssa niin odotettu, että nyt saadaan pieni kaveri kotiin, mutta kauhukokemus siitä tuli; kaksi kuollutta koiranpentua retkotti nurmikolla kukkapenkin juurella. Likainen vanha täti haisi pissalta ja roikotteli ripulikakan tahrimia apaattisia pentuja naaman edessä, hyi hirvitys. Vieläkin puistattaa.

• Taisit saada ikuisen unettomuuden !? :=DDDDDDDD

Puhdas omatunto on paras päänalunen, mutta ei tällä saitilla olekkaan montaa muuta, kuin omantunnon tuskissa kärvisteleviä valehtelioita ja satujen kertojia.

• Tehdas toimii.

• Jep, kyllä .(

• koirapareat kirjoitti:

Jep, kyllä .(

Jos paikka siivton ja asiaton sekä vielä kuolleita pentuja (!!??) niin asiasta PITÄÄ tehdä ilmoitus viranomaisille, eikä vain kauhistella netissä ! Eihän nämä ihmiset muuten millään opi!! Jos oppivat sittenkään...

• shot3 kirjoitti:

Jos paikka siivton ja asiaton sekä vielä kuolleita pentuja (!!??) niin asiasta PITÄÄ tehdä ilmoitus viranomaisille, eikä vain kauhistella netissä ! Eihän nämä ihmiset muuten millään opi!! Jos oppivat sittenkään...

Monta ilmoa tuosta tehty, mutta homma jatkuu entisellään.

• shot3 kirjoitti:

Kennelin kotisivut muuttuneet, omistaja vaihtunut jossain kohtaa. Itse kävin paikan päältä hakemassa oman pentuni ja tyytyväinen olen. Kasvattajalle voi soittaa milloin vain jos on kysyttävää ja kovin on asiantunteva.

• Onks se joku merkki, jos sivut ei toimi? Mä muistelen, et, esim. Närepuiston kenneli on tehny niit sivujaan jo liki 10 v, eikä kukaan tiedä, toimiiks se vai ei ? Kotisivuja ei ole vieläkään näkyny,. Tosin ei ole näyttelyissä ainaka ollu voittajien joukois.

• Kannattaa kysellä- Saman kennelin kotisivuja odotellut jo 10 v , eikä vieläkään mitään. ;( Taitaa olla vaan pentutehdas, koska pentuja myytävänä ja kotisivut mainoksessa.

Kuka näist selvän ottaa, mihin ilmottaa kyselyitä ?

• on ikävä kyllä........

• Luoja mikä määrä pentuja.... On kyllä vuosiakin kulunu, mutta silti liki 4000 koiraa...

• On kenneli toiminnassa ja hyvät tilat ja hyvin hoidetut koirat. Hyvä kenneli ei kotisivuja kaipaa, kyllä ne pennut menee hyviin koteihin ilman niitäkin. Kannattaa perehtyä paremmin itse kenneliin, niin tietää enemmän kun huhupuheiden varassa elävät. Ja kennelliiton jalostustietojärjestelmässä Millan Kennelillä useita pentuja eri roduilla, no siinä on kyllä kasvattaja välissä vaihtunut ja kyllä niitä isoja pentue määriä muiltakin kenneleiltä löytää. Millan Kennelin pentueet ovat tarkasti suunniteltuja, tutkituista ja palkituista hyväluontoisista koirista jotka elävät perheen keskellä. Todella mukavia ihmisiä nämä kasvattajatkin ja kaunis kenneli koirineen. Kateelliset taitavat täälläkin p*skaa jauhaa.

• Jalostustietojärjestelmässä näkyy melkoista jälkeä, huh huh.
      Ei tuosta toiminnasta kateellista saa kenestäkään tekemälläkään.

• Paskat suunniteltuja sanon minä vaikka en ole käynyt lähelläkään kenneliä ja toivottavasti ei tarviikkaan. Miten on koirien terveystutkimukset??? On varmaan koiria niin paljon, ettei tiedä itsekkään ja terveystutkimuksista viis veisaa. Ihmettelen vain miten kasvattaja jolla on puhtaat jauhot pussissa on tekemisissäkään sellaisen joka viis veisaas jalostusohjeistuksista???? Tieten saahan siinä kennelissä koe koiria teetättää????

• Niin on tarkasti suunniteltu että pentuja niin paljon kun tulee ja uros astuu. Viis veisaa terveystutkimuksista. Saati sitten ehtiikö katsoa minkälaisia pentuja tulee.

• Nettisivujen osoite on vain muuttunut, näemmä parikin kertaa. Alkuperäinen kennelihän on perustettu jo 50 vuotta sitten, ja nimistä päätellen on tapahtunut ns. sukupolven vaihdos. En tiedä enkä tunne kyseistä kenneliä, mutta ihan asiallisilta sivuilta nuo vaikuttavat. Rotuja taitaa olla nykyisin kolme. Itse ainakin annan pisteitä siitä, että ovat kirjanneet aiemmille nettisivuilleen mm. kennelneuvojan käyntejä yms. Ehkä tässä on kyseessä se, että aiemmin on ollut asiat rempallaan, korjattu ja nyt kaikki toimiikin?

• Olin nuori ja tietämätön ja halusin koiran, jonka vanhemmat sitten lupaisivat vuosia sitten(tiibetinspanieli).
    Nyt ollessani rotutoiminnassa mukana ja näyttelyitä kiertäneenä en ikimaailmassa olisi ottanut koiranpentua ko. paikasta, jos minulla olisi se tietotaito, mikä minulla nyt on. Katsokaa sukusiitosprosentteja ja kuinka paljon narttuja on pennutettu ja minkä ikäisinä (kuinka nuorina ja vanhoina ja kuinka paljon pentuja yhdellä nartulla) Aivan törkeää käsittämätöntä touhua!!!. Jos ette usko katsokaa itse www.koira.net -> ryhmä 9 -> tiibetinspanieli -> kirjoittakaa Millan!!! Faktat puhuu puolestaan, eivätkä ne muutu edes helvetissä!

Jos haluatte tiibetinspanielin pennun, menkää tiibetinspanieli ry sivuille, ja sieltä pentuja myytävänä (http://www.tiibetinspanielit.fi/pentuneuvonta/pentuja). Tuolta pennun ostamalla ette varmasti tue pentutehtailua ja koiranvanhemmat ovat terveystarkastettuja ja luotettavilta kasvattajilta!!!

• Kannattaa katsoa kennelnimien kohdalta, ei rodun. kun klikkaa kennelnimilistasta halutun kirjaimen kohdalta, tulee näkyviin kaikki rodut, mitä kukin on rekisteröinyt.

• Järkyttävää kuraa, kun katsoo jalostustietokannasta. Sakemanneja ei ole terveystutkittu ollenkaan ja nekin mitä on tutkittu, on lonkat C:tä, D:tä ja jopa E:tä! Kyynärpäät kakkosta tai jopa kolmosta. Mitään käyttötuloksia näillä jalostuksen kukkasilla ei tietenkään ole. Ei noista kai yksikään selviäisi pk-esteistä ehjänä.
    Älkää herran tähden laittako tuonne rahojanne, kun terveitäkin (ainakin terveempiäkin) koiria on tässä maassa karvan verran vaille hemmetisti.

• Pystyykö joku kertomaan kyseisen kennelin tämän hetkisen tilanteen. Jos kennel on ollut jo 1950 luvulla kaikkihan on voinut muuttua. Pystyttekö omalla nimellä antaman tietoa kun voitte nimim. takaa tuoda kokemuksianne tuntuu ihan järkyttävältä lukea kuolleista koiranpennuista.Jättäkää viestiä tänne vuodelta 2018-2019 siis tuoretta tietoa odotellaan.

• Itse hain sieltä sakemannin pennun talvella. Jos joku muuki on hakenu ni olisi kiva tietää sisaruksista

• Anonyymi kirjoitti:

Itse hain sieltä sakemannin pennun talvella. Jos joku muuki on hakenu ni olisi kiva tietää sisaruksista

Viime talvena ja pennun? Milloin syntynyt?

• Anonyymi kirjoitti:

Viime talvena ja pennun? Milloin syntynyt?

Heinäkuussa syntyny

• Anonyymi kirjoitti:

Heinäkuussa syntyny

Onko se rekisteröity Millan kennelin alle? Jalostustietojärjestelmästä ei meinaan löydy moista pentuetta.

• No ei ainakaan ole rotukohtaisia terveystutkimuksia tehty? Nehän täytys olla kennelliiton sivuilla näkyvillä? Voihan kuka vaan alkaa mainostaa terveistä tutkituista vanhemmista ja sukulinjoista?

• Anonyymi kirjoitti:

No ei ainakaan ole rotukohtaisia terveystutkimuksia tehty? Nehän täytys olla kennelliiton sivuilla näkyvillä? Voihan kuka vaan alkaa mainostaa terveistä tutkituista vanhemmista ja sukulinjoista?

Paitsi että harhaanjohtava ja virheellinen mainonta on laitonta elinkeinonharjoittajalta, eli ei oikein voi.

Minuakin kiinnostaa, miten tuolta on haettu saku, jota ei näy jalostustietojärjestelmässä. Voisiko pennun hakenut ystävällisesti tulla tätä valottamaan?

• En ole koskaan käyny enkä kyllä käykkään. Minulle riittää nuo jalostustieto tiedot jo näkemään tämän kennelin tarkoitukset. Ja niinhän sitä sanotaan et sen eestäsä löytää minkä taakseen jättää.

• Parvo todettiin omalla pennullani parin päivän päästä, Millan kennelistä haun jälkeen. Kasvattaja aivan edesvastuuton, rahan ahne paska! Älkää ikinä tehkö samaa virhettä, kuin minä hankkiessani saksanpaimenkoiran pennun Tanja Paasiolta. Puheet on puheita (nämä Tanja osaa), ja teot tekoja!

• Anonyymi kirjoitti:

Parvo todettiin omalla pennullani parin päivän päästä, Millan kennelistä haun jälkeen. Kasvattaja aivan edesvastuuton, rahan ahne paska! Älkää ikinä tehkö samaa virhettä, kuin minä hankkiessani saksanpaimenkoiran pennun Tanja Paasiolta. Puheet on puheita (nämä Tanja osaa), ja teot tekoja!

Ilmoititko kennelliittoon ja poliisille? Myös kuluttaja-asiamies voi ottaa kantaa, jos kenneli kasvattaa yritystoimintana eli maksaa verot. Ilmoitat vain ihan joka paikkaan ja liität eläinlääkärin todistuksen mukaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Paitsi että harhaanjohtava ja virheellinen mainonta on laitonta elinkeinonharjoittajalta, eli ei oikein voi.

Minuakin kiinnostaa, miten tuolta on haettu saku, jota ei näy jalostustietojärjestelmässä. Voisiko pennun hakenut ystävällisesti tulla tätä valottamaan?

27.7.2018 on syntynyt pentue mikä näkyy myös jalostustieto kannassa. Ostin kyseisestä pentueesta myös pennun ikävä kyllä😩 Kyseinen pentue on luustollisesti ym sairaita.

• Ainakin kuuluu pentuja syntyneen koska kaupittelevat. Niin no onhan sillä niitä kierrätyskoiria.

• Näkyy ainakin sakemannin pentue rekkarissa. Muista roduista ei ainakaan kaikki pennut ole rekkarissa. Siellähän voi olla niitä kokeilu pentueita. Niin ja sillä tavallahan sieltä voi yksi koira olla rotutyyppinen. Mutta nehän näkyy sitten muutaman vuoden päästä kun joku sattuu tekemään viralliset tutkimukset. Mutta siellähän on yhteistyötä itseään mainostavan kasvattajan kanssa.

• Siis viime vuoden heinäkuussa syntynyt? Minä en löytänyt Millan nimellä sellaista.

Ja mikä on tämä "kokeilupentue", josta puhut? Välipentueet eivät ole sallittuja kasvattajanimelliselle kasvattajalle, joten jokainen pentue on löydyttävä kirjoista ja kansista.

• Anonyymi kirjoitti:

Siis viime vuoden heinäkuussa syntynyt? Minä en löytänyt Millan nimellä sellaista.

Ja mikä on tämä "kokeilupentue", josta puhut? Välipentueet eivät ole sallittuja kasvattajanimelliselle kasvattajalle, joten jokainen pentue on löydyttävä kirjoista ja kansista.

https://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=MILLAN&R=166

Kun jalostusjärjestelmään vaihtaa saksanpaimenkoira kohdalle valinnaksi saksanpaimenkoirat, niin voi löytää paremmin...

• Keväällä syntyi 4 papillon pentuetta joista yhtäkään ei ole rekisteröity. Tanja osaa puhua ja keksiikin tarvittaessa sellaset Selitykset ja kuviot et ois Spielbergikin ihmeissään.
    Epäluotettavaa toimintaa ja itse ainakin kutsun kenneliä pentutehtaaksi. Talvella oli kehunut olevat 59 erirotusta koiranpentua..se on aika paljon se. Varsinkin jos ei niitä rekisteröidä.
    Myös sfinksi pentu syntyi keväällä ja nekin on rekisteröimättä, ja jääkin rekkaamatta sillä toisin kun koiria, fifessä kissoja ei saa enään rekkariin 4kk iän jälkeen.

En suosittele kenellekään tätä kenneliä. Koiraa ei ainakaan kannata osta täydellä hinnalla ellei saa rekkaria käteen koiraa hakiessa.

• Ite ostin Tanjalta joulukuussa 2018 sakupennun joka syntynyt 2018 syyskuussa, onkohan täällä muita saman pentueen pennun omistajaa? Omaa koiraani ei ole vielä tähän päivään mennessä rekisteröity ja selityksiä kyllä tuntuu löytyvän miksi näin on, mm posti mennyt fäärsaarille jne. En ole saanut myöskään rokotuskirjaa enkä sen koommin eläinlääkärin tekemää pentutarkastus lappuakaan, vuoden tässä odotellut papereita mutta ei kuulu ja näy vieläkää joka kerta eri selitys miksi asiat ei ole hoitunut, itse olen hyvin rauhallinen kaveri mut nyt alkaa jo itseäkin sapettaa asiat.

• Anonyymi kirjoitti:

Ite ostin Tanjalta joulukuussa 2018 sakupennun joka syntynyt 2018 syyskuussa, onkohan täällä muita saman pentueen pennun omistajaa? Omaa koiraani ei ole vielä tähän päivään mennessä rekisteröity ja selityksiä kyllä tuntuu löytyvän miksi näin on, mm posti mennyt fäärsaarille jne. En ole saanut myöskään rokotuskirjaa enkä sen koommin eläinlääkärin tekemää pentutarkastus lappuakaan, vuoden tässä odotellut papereita mutta ei kuulu ja näy vieläkää joka kerta eri selitys miksi asiat ei ole hoitunut, itse olen hyvin rauhallinen kaveri mut nyt alkaa jo itseäkin sapettaa asiat.

Oletko ilmoittanut kennelliittoon ja kuluttaja-asiamiehelle? Myös poliisille voinee tehdä rikosilmoituksen, jos koet kasvattajan myyneen pennun sinulle valheellisin keinoin.

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko ilmoittanut kennelliittoon ja kuluttaja-asiamiehelle? Myös poliisille voinee tehdä rikosilmoituksen, jos koet kasvattajan myyneen pennun sinulle valheellisin keinoin.

Kennelliittoon olen asiasta viestiä laittanut ja sieltä vain tuumattiin että kysele lisää kasvattajalta :D

• Anonyymi kirjoitti:

Kennelliittoon olen asiasta viestiä laittanut ja sieltä vain tuumattiin että kysele lisää kasvattajalta :D

Jossain mättää ja pahasti, joten pakko kysyä, miten asiasi esitit? Kennelliiton alaisille kasvattajille on meinaan ankarasti kiellettyä suoltaa myös rekkaamattomia pentuja. Jonkun asiasta faktatietoa omaavan olisi nyt saatettava kennelliiton tietoon, että tuolta tulee myös paperittomia. Kennelliitto puuttuu silloin rankalla kädellä asiaan aivan takuuvarmasti, kun tietäisi, ettei ole vain yhden pennun/pentueen kohdalla yksittäinen ongelma papereiden luovuttamisen kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Jossain mättää ja pahasti, joten pakko kysyä, miten asiasi esitit? Kennelliiton alaisille kasvattajille on meinaan ankarasti kiellettyä suoltaa myös rekkaamattomia pentuja. Jonkun asiasta faktatietoa omaavan olisi nyt saatettava kennelliiton tietoon, että tuolta tulee myös paperittomia. Kennelliitto puuttuu silloin rankalla kädellä asiaan aivan takuuvarmasti, kun tietäisi, ettei ole vain yhden pennun/pentueen kohdalla yksittäinen ongelma papereiden luovuttamisen kanssa.

Lähdin aluksi kyselemään että kauanko normaalisti rekisteröinti kestää ja mainitsin viestissäni milloin olen koiran kasvattajalta ostanut, ja että rekisteröintiä ei ole vielä tehty. Tosiaan vastaukseksi sain vain että pentueen rekisteröinti tulee tehdä 4kk pentueen syntymästä, ja että ole yhteydessä kasvattajaan asian tiimoilta. Kennelliiton viestiin vastasin näin : Olen ollut useasti yhteydessä kasvattajaan asian tiimoilta mutta tuntuu että aina tulee jokin uusi syy siihen miksi asia ei ole hoitunut, on kuulemma teille lähettänyt pentuetta koskevat rekisteröinti paperit 4kk sisällä pentueen syntymästä, mutta sitten on posti hävittänyt asiakirjat yms.
      Ja tähän viimeisimpään viestiin en ole saanut kennelliitolta mitää vastausta ja viestin lähettämisestä on kulunut aikaa kohta 2 viikkoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Lähdin aluksi kyselemään että kauanko normaalisti rekisteröinti kestää ja mainitsin viestissäni milloin olen koiran kasvattajalta ostanut, ja että rekisteröintiä ei ole vielä tehty. Tosiaan vastaukseksi sain vain että pentueen rekisteröinti tulee tehdä 4kk pentueen syntymästä, ja että ole yhteydessä kasvattajaan asian tiimoilta. Kennelliiton viestiin vastasin näin : Olen ollut useasti yhteydessä kasvattajaan asian tiimoilta mutta tuntuu että aina tulee jokin uusi syy siihen miksi asia ei ole hoitunut, on kuulemma teille lähettänyt pentuetta koskevat rekisteröinti paperit 4kk sisällä pentueen syntymästä, mutta sitten on posti hävittänyt asiakirjat yms.
      Ja tähän viimeisimpään viestiin en ole saanut kennelliitolta mitää vastausta ja viestin lähettämisestä on kulunut aikaa kohta 2 viikkoa.

Varmaan sitten selvittelevät asiaa ja odottelevat kasvattajan vastausta tms. Ei asia täällä selviä, joten soita kennelliittoon. Jos viitsit, niin kerro täällä kaikki, mitä selviää, sillä siitä voi olla hyötyä muillekin.

Ja tosiaan: ota yhteyttä myös kuluttaja-asiamieheen ja mikä jottei poliisiinkin. Tuleen ei kannata jäädä makaamaan, vaan ottaa luulot pois linssiin pissiviltä kasvattajilta. Siinäpähän oppivat.

• Ehdottomasti ilmoitusta viranomaisille ja Kennelliittoon!

• MILLAN

- papillon : 369 pentuetta, 856 pentua
    - saksanpaimenkoira : 29 pentuetta, 98 pentua
    - tiibetinspanieli : 243 pentuetta, 763 pentua

Tässäpä esimakua enkä jaksanut kaikkia selata. Parisenkymmentä pentuetta vuodessa on aika karu tahti!

"Kasvattaakohan" myös nimellä Alphaville? Yritystiedoista löytyy seuraavaa:

Millan Kennel Paasio Tanja
    Virallinen nimi Kennel Alphaville

(YTJ)

• Olen nyt ottanut Kennelliittoon pariinkin tahoon yhteyttä pitkällä viestillä ja ilmoittanut epäilykseni mahdollisista rekisteröimättömistä pennuista.

Te, ketkä olette ostaneet tästä kennelistä koiran, joka ei ole saanut rekisteröintipapereita lupauksista huolimatta tai on ostaneet pennun ilman papereita, otattehan yhteyttä Kennelliiton ja kerrotte oman näkemyksenne, jotta saamme kasvattajan kuriin.

Mitä useampi ottaa yhteyttä, sitä todennäköisemmin Kennelliitto tutkii asiaa.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.