Millan Kennel?

toimiiko?

Tietääkö kukaan, onko Millan Kennel vielä toiminnassa? Nettisivut on ainakin poistettu käytöstä...

67

9786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä rotu

      mitä rotua- tai rotuja Millan kennel kasvattaa?????

      Sit voitais tietää hiukan enemmän

      • toimiiko?

      • mielenkiintoista.

      • toimiiko?
        mielenkiintoista. kirjoitti:

        Paikkakunta riitää!

        Googleta Millan kennel niin löytyy vähän tietoa, sivut tosin eivät toimi enää.


      • gatos
        toimiiko? kirjoitti:

        Tässä muutamia: saksanpaimenkoira, valkoinenpaimenkoira, lhasa apso, papillon, tiibetinspanieli...
        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoirat.aspx?Id=kp4lruev543v0yvqueoom2ne&Sivu=37&Nimi=millan&R=148.23

        johan on paljon rotuja::



        cavalier kingcharlesinspanieli
        griffon bruxellois
        isovillakoira
        japaninpystykorva
        kiinanpalatsikoira
        kääpiövillakoira
        kääpiövillakoira, harmaa ja aprikoosi
        lhasa apso
        löwchen
        maltankoira
        papillon
        phalène
        saksanpaimenkoira
        tiibetinspanieli
        tiibetinterrieri
        valkoinenpaimenkoira
        venäjänvinttikoira


      • on kyllä
        gatos kirjoitti:

        johan on paljon rotuja::



        cavalier kingcharlesinspanieli
        griffon bruxellois
        isovillakoira
        japaninpystykorva
        kiinanpalatsikoira
        kääpiövillakoira
        kääpiövillakoira, harmaa ja aprikoosi
        lhasa apso
        löwchen
        maltankoira
        papillon
        phalène
        saksanpaimenkoira
        tiibetinspanieli
        tiibetinterrieri
        valkoinenpaimenkoira
        venäjänvinttikoira

        suuren luokan pentutehtailija..
        toivottavasti menis kiinni koko pulju..


    • Ransistori

      Tarttui haaviin tämä vanha keskustelu; onko Millan kennel tosiaankin vielä toiminnassa? Käytiin lapsuuden perheen kanssa joskus 80-luvulla katsomassa perhoskoirapentuetta pitkän harkinnan ja pennun etsinnän jälkeen, mutta törkeän likaiset tilat ja koirien huono kunto saivat meidät pakittamaan kiireesti pois.

      Me oltiin veljen kanssa niin odotettu, että nyt saadaan pieni kaveri kotiin, mutta kauhukokemus siitä tuli; kaksi kuollutta koiranpentua retkotti nurmikolla kukkapenkin juurella. Likainen vanha täti haisi pissalta ja roikotteli ripulikakan tahrimia apaattisia pentuja naaman edessä, hyi hirvitys. Vieläkin puistattaa.

      • 2.8.2013 02:20 ?????

        Taisit saada ikuisen unettomuuden !? :=DDDDDDDD

        Puhdas omatunto on paras päänalunen, mutta ei tällä saitilla olekkaan montaa muuta, kuin omantunnon tuskissa kärvisteleviä valehtelioita ja satujen kertojia.


    • peritö jätetty

      Tehdas toimii.

      • koirapareat

        Jep, kyllä .(


      • shot3
        koirapareat kirjoitti:

        Jep, kyllä .(

        Jos paikka siivton ja asiaton sekä vielä kuolleita pentuja (!!??) niin asiasta PITÄÄ tehdä ilmoitus viranomaisille, eikä vain kauhistella netissä ! Eihän nämä ihmiset muuten millään opi!! Jos oppivat sittenkään...


      • Äläopetakanaamunimaa
        shot3 kirjoitti:

        Jos paikka siivton ja asiaton sekä vielä kuolleita pentuja (!!??) niin asiasta PITÄÄ tehdä ilmoitus viranomaisille, eikä vain kauhistella netissä ! Eihän nämä ihmiset muuten millään opi!! Jos oppivat sittenkään...

        Monta ilmoa tuosta tehty, mutta homma jatkuu entisellään.


      • tilanteet muuttuu
        shot3 kirjoitti:

        Jos paikka siivton ja asiaton sekä vielä kuolleita pentuja (!!??) niin asiasta PITÄÄ tehdä ilmoitus viranomaisille, eikä vain kauhistella netissä ! Eihän nämä ihmiset muuten millään opi!! Jos oppivat sittenkään...

        Kennelin kotisivut muuttuneet, omistaja vaihtunut jossain kohtaa. Itse kävin paikan päältä hakemassa oman pentuni ja tyytyväinen olen. Kasvattajalle voi soittaa milloin vain jos on kysyttävää ja kovin on asiantunteva.


    • valheitako vaan

      Onks se joku merkki, jos sivut ei toimi? Mä muistelen, et, esim. Närepuiston kenneli on tehny niit sivujaan jo liki 10 v, eikä kukaan tiedä, toimiiks se vai ei ? Kotisivuja ei ole vieläkään näkyny,. Tosin ei ole näyttelyissä ainaka ollu voittajien joukois.

      • infoo, please

        Kannattaa kysellä- Saman kennelin kotisivuja odotellut jo 10 v , eikä vieläkään mitään. ;( Taitaa olla vaan pentutehdas, koska pentuja myytävänä ja kotisivut mainoksessa.

        Kuka näist selvän ottaa, mihin ilmottaa kyselyitä ?


    • harmistunut

      on ikävä kyllä........

    • huhhuhuhuhh

      Luoja mikä määrä pentuja.... On kyllä vuosiakin kulunu, mutta silti liki 4000 koiraa...

    • Paikalla.käynyt

      On kenneli toiminnassa ja hyvät tilat ja hyvin hoidetut koirat. Hyvä kenneli ei kotisivuja kaipaa, kyllä ne pennut menee hyviin koteihin ilman niitäkin. Kannattaa perehtyä paremmin itse kenneliin, niin tietää enemmän kun huhupuheiden varassa elävät. Ja kennelliiton jalostustietojärjestelmässä Millan Kennelillä useita pentuja eri roduilla, no siinä on kyllä kasvattaja välissä vaihtunut ja kyllä niitä isoja pentue määriä muiltakin kenneleiltä löytää. Millan Kennelin pentueet ovat tarkasti suunniteltuja, tutkituista ja palkituista hyväluontoisista koirista jotka elävät perheen keskellä. Todella mukavia ihmisiä nämä kasvattajatkin ja kaunis kenneli koirineen. Kateelliset taitavat täälläkin p*skaa jauhaa.

      • huhhuhtosiaan

        Jalostustietojärjestelmässä näkyy melkoista jälkeä, huh huh.
        Ei tuosta toiminnasta kateellista saa kenestäkään tekemälläkään.


      • Pikkumummi

        Paskat suunniteltuja sanon minä vaikka en ole käynyt lähelläkään kenneliä ja toivottavasti ei tarviikkaan. Miten on koirien terveystutkimukset??? On varmaan koiria niin paljon, ettei tiedä itsekkään ja terveystutkimuksista viis veisaa. Ihmettelen vain miten kasvattaja jolla on puhtaat jauhot pussissa on tekemisissäkään sellaisen joka viis veisaas jalostusohjeistuksista???? Tieten saahan siinä kennelissä koe koiria teetättää????


      • Anonyymi

        Niin on tarkasti suunniteltu että pentuja niin paljon kun tulee ja uros astuu. Viis veisaa terveystutkimuksista. Saati sitten ehtiikö katsoa minkälaisia pentuja tulee.


      • Anonyymi

        Näinkö on? 🤣😂😂😂


    • TuntuuOk

      Nettisivujen osoite on vain muuttunut, näemmä parikin kertaa. Alkuperäinen kennelihän on perustettu jo 50 vuotta sitten, ja nimistä päätellen on tapahtunut ns. sukupolven vaihdos. En tiedä enkä tunne kyseistä kenneliä, mutta ihan asiallisilta sivuilta nuo vaikuttavat. Rotuja taitaa olla nykyisin kolme. Itse ainakin annan pisteitä siitä, että ovat kirjanneet aiemmille nettisivuilleen mm. kennelneuvojan käyntejä yms. Ehkä tässä on kyseessä se, että aiemmin on ollut asiat rempallaan, korjattu ja nyt kaikki toimiikin?

    • SariAnna11

      Olin nuori ja tietämätön ja halusin koiran, jonka vanhemmat sitten lupaisivat vuosia sitten(tiibetinspanieli).
      Nyt ollessani rotutoiminnassa mukana ja näyttelyitä kiertäneenä en ikimaailmassa olisi ottanut koiranpentua ko. paikasta, jos minulla olisi se tietotaito, mikä minulla nyt on. Katsokaa sukusiitosprosentteja ja kuinka paljon narttuja on pennutettu ja minkä ikäisinä (kuinka nuorina ja vanhoina ja kuinka paljon pentuja yhdellä nartulla) Aivan törkeää käsittämätöntä touhua!!!. Jos ette usko katsokaa itse www.koira.net -> ryhmä 9 -> tiibetinspanieli -> kirjoittakaa Millan!!! Faktat puhuu puolestaan, eivätkä ne muutu edes helvetissä!

      Jos haluatte tiibetinspanielin pennun, menkää tiibetinspanieli ry sivuille, ja sieltä pentuja myytävänä (http://www.tiibetinspanielit.fi/pentuneuvonta/pentuja). Tuolta pennun ostamalla ette varmasti tue pentutehtailua ja koiranvanhemmat ovat terveystarkastettuja ja luotettavilta kasvattajilta!!!

      • vinkkivinkki

        Kannattaa katsoa kennelnimien kohdalta, ei rodun. kun klikkaa kennelnimilistasta halutun kirjaimen kohdalta, tulee näkyviin kaikki rodut, mitä kukin on rekisteröinyt.


      • nohuhuhuhuh

    • SariAnna11
    • Ei_tuolta_koiraa_ikinä

      Järkyttävää kuraa, kun katsoo jalostustietokannasta. Sakemanneja ei ole terveystutkittu ollenkaan ja nekin mitä on tutkittu, on lonkat C:tä, D:tä ja jopa E:tä! Kyynärpäät kakkosta tai jopa kolmosta. Mitään käyttötuloksia näillä jalostuksen kukkasilla ei tietenkään ole. Ei noista kai yksikään selviäisi pk-esteistä ehjänä.
      Älkää herran tähden laittako tuonne rahojanne, kun terveitäkin (ainakin terveempiäkin) koiria on tässä maassa karvan verran vaille hemmetisti.

    • Anonyymi

      Pystyykö joku kertomaan kyseisen kennelin tämän hetkisen tilanteen. Jos kennel on ollut jo 1950 luvulla kaikkihan on voinut muuttua. Pystyttekö omalla nimellä antaman tietoa kun voitte nimim. takaa tuoda kokemuksianne tuntuu ihan järkyttävältä lukea kuolleista koiranpennuista.Jättäkää viestiä tänne vuodelta 2018-2019 siis tuoretta tietoa odotellaan.

      • Anonyymi

        Itse hain sieltä sakemannin pennun talvella. Jos joku muuki on hakenu ni olisi kiva tietää sisaruksista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse hain sieltä sakemannin pennun talvella. Jos joku muuki on hakenu ni olisi kiva tietää sisaruksista

        Viime talvena ja pennun? Milloin syntynyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime talvena ja pennun? Milloin syntynyt?

        Heinäkuussa syntyny


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heinäkuussa syntyny

        Onko se rekisteröity Millan kennelin alle? Jalostustietojärjestelmästä ei meinaan löydy moista pentuetta.


      • Anonyymi

        No ei ainakaan ole rotukohtaisia terveystutkimuksia tehty? Nehän täytys olla kennelliiton sivuilla näkyvillä? Voihan kuka vaan alkaa mainostaa terveistä tutkituista vanhemmista ja sukulinjoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ainakaan ole rotukohtaisia terveystutkimuksia tehty? Nehän täytys olla kennelliiton sivuilla näkyvillä? Voihan kuka vaan alkaa mainostaa terveistä tutkituista vanhemmista ja sukulinjoista?

        Paitsi että harhaanjohtava ja virheellinen mainonta on laitonta elinkeinonharjoittajalta, eli ei oikein voi.

        Minuakin kiinnostaa, miten tuolta on haettu saku, jota ei näy jalostustietojärjestelmässä. Voisiko pennun hakenut ystävällisesti tulla tätä valottamaan?


      • Anonyymi

        En ole koskaan käyny enkä kyllä käykkään. Minulle riittää nuo jalostustieto tiedot jo näkemään tämän kennelin tarkoitukset. Ja niinhän sitä sanotaan et sen eestäsä löytää minkä taakseen jättää.


      • Anonyymi

        Ilmoititko kennelliittoon ja poliisille? Myös kuluttaja-asiamies voi ottaa kantaa, jos kenneli kasvattaa yritystoimintana eli maksaa verot. Ilmoitat vain ihan joka paikkaan ja liität eläinlääkärin todistuksen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että harhaanjohtava ja virheellinen mainonta on laitonta elinkeinonharjoittajalta, eli ei oikein voi.

        Minuakin kiinnostaa, miten tuolta on haettu saku, jota ei näy jalostustietojärjestelmässä. Voisiko pennun hakenut ystävällisesti tulla tätä valottamaan?

        27.7.2018 on syntynyt pentue mikä näkyy myös jalostustieto kannassa. Ostin kyseisestä pentueesta myös pennun ikävä kyllä😩 Kyseinen pentue on luustollisesti ym sairaita.


    • Anonyymi

      Ainakin kuuluu pentuja syntyneen koska kaupittelevat. Niin no onhan sillä niitä kierrätyskoiria.

    • Anonyymi

      Näkyy ainakin sakemannin pentue rekkarissa. Muista roduista ei ainakaan kaikki pennut ole rekkarissa. Siellähän voi olla niitä kokeilu pentueita. Niin ja sillä tavallahan sieltä voi yksi koira olla rotutyyppinen. Mutta nehän näkyy sitten muutaman vuoden päästä kun joku sattuu tekemään viralliset tutkimukset. Mutta siellähän on yhteistyötä itseään mainostavan kasvattajan kanssa.

      • Anonyymi

        Siis viime vuoden heinäkuussa syntynyt? Minä en löytänyt Millan nimellä sellaista.

        Ja mikä on tämä "kokeilupentue", josta puhut? Välipentueet eivät ole sallittuja kasvattajanimelliselle kasvattajalle, joten jokainen pentue on löydyttävä kirjoista ja kansista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis viime vuoden heinäkuussa syntynyt? Minä en löytänyt Millan nimellä sellaista.

        Ja mikä on tämä "kokeilupentue", josta puhut? Välipentueet eivät ole sallittuja kasvattajanimelliselle kasvattajalle, joten jokainen pentue on löydyttävä kirjoista ja kansista.

        https://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=MILLAN&R=166

        Kun jalostusjärjestelmään vaihtaa saksanpaimenkoira kohdalle valinnaksi saksanpaimenkoirat, niin voi löytää paremmin...


    • Anonyymi

      Ehdottomasti ilmoitusta viranomaisille ja Kennelliittoon!

    • Anonyymi

      Olen nyt ottanut Kennelliittoon pariinkin tahoon yhteyttä pitkällä viestillä ja ilmoittanut epäilykseni mahdollisista rekisteröimättömistä pennuista.

      Te, ketkä olette ostaneet tästä kennelistä koiran, joka ei ole saanut rekisteröintipapereita lupauksista huolimatta tai on ostaneet pennun ilman papereita, otattehan yhteyttä Kennelliiton ja kerrotte oman näkemyksenne, jotta saamme kasvattajan kuriin.

      Mitä useampi ottaa yhteyttä, sitä todennäköisemmin Kennelliitto tutkii asiaa.

    • Anonyymi

      Miksiköhän täältä poistetaan kommentteja? :o

      • Anonyymi

        Suomi24 on vissiin epäilyttävän ja epäeettisen kennellitonkin sääntöjä rikkovan kasvatuksen puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi24 on vissiin epäilyttävän ja epäeettisen kennellitonkin sääntöjä rikkovan kasvatuksen puolella.

        Näin ilmeisesti koska kaikki omat aikaisemmat julkaisut on poistettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin ilmeisesti koska kaikki omat aikaisemmat julkaisut on poistettu

        Tänään selvisi itselle uusi tapaus missä ei ollut kasvattaja rekisteröinyt pentua vaan ostaja oli ns painostanut rekisteröimään pentu ja papereita puuttuu edelleen rokotuskirjaa jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään selvisi itselle uusi tapaus missä ei ollut kasvattaja rekisteröinyt pentua vaan ostaja oli ns painostanut rekisteröimään pentu ja papereita puuttuu edelleen rokotuskirjaa jne.

        Älä jauha paskaa. Ei ostaja voi rekisteröidä. Ainoastaan kasvattaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jauha paskaa. Ei ostaja voi rekisteröidä. Ainoastaan kasvattaja.

        Eihän tuossa puhutakaan että ostaja olisi itse rekisteröinyt, vaan että ostaja painosti (kasvattajaa) rekisteröimään 🤦‍♀️luetun ymmärtäminen taas.

        Mutta ilmottakeepa ihmiset eteenpäin erinäisille viranomaisille aina kun on epäselvyyksiä erityisesti papereista virallisen kasvattajan osalta.

        Ja juu, mitä ite mieltä, reilusti enemmistö, 40% spk kuvatuista lonkista E. Muissakaan roduissa ei pahemmin terveystulokset mairittele. Jäis ottamatta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jauha paskaa. Ei ostaja voi rekisteröidä. Ainoastaan kasvattaja.

        Onko lukemisen ymmärtämisessä jokin vika? vaan ostaja oli ns painostanut rekisteröimään pentu ja papereita puuttuu edelleen rokotuskirjaa jne.


    • Anonyymi

      Lukekaa Koiramme lehti 5/2020

      • Anonyymi

        Sivu 129 oikea alakulma


    • Anonyymi

      JULKISTA TIETOA, KOIRAMME 5/20

      Tanja Paasio on Kennelliiton jäsen, hänellä on kasvattajasitoumus ja kennelnimi Millan. - - Hän on laiminlyönyt koirien hoitoa, rikkonut eläinsuojelumääräyksiä sekä kasvattajasitoumuksen kohtaa 2. Lisäksi hän on kaupannut rekisteröimättömiä pentuja. - - SEURAUMUKSENA EROTTAMINEN Kennelliitosta, rekisteröinti- ja toimintakielto luottamustehtävissä määräajaksi - - Eettinen lautakunta on ottanut seuraamuksen määräämisessä huomioon kennelneuvoja mukaiset koirien huonot kuntoisuusluokitukset sekä Tanja Paasion laajan koiraharrastustoimnnan Kennelliiton luottamustehtävissä.

      • Anonyymi

        Me haettiin papillon-pentu juuri noilta Paasioilta 2014 alussa. Harmittaa niin pirusti kun tuli tuettua tuollaista toimintaa, olisi vanhempien pitänyt tajuta koiraa hakiessa että kaikki ei ole kohdillaan. Kyllä saa kiittää onneaan, että saatiin terve koira kaikkine tarvittavine papereineen. :( Koira täyttää tänä vuonna 7v ja on aina ollut iloinen ja terve kuin pukki, en vaihtaisi näitä vuosia mihinkään. <3


      • Anonyymi

        Jihuu,viimeinkin.!!Tekemäni työ Rambo valkkarini vuoksi on nyt vihdoin saanut päätöksensä..eihän se kestänyt tuo tulos kuin 11 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jihuu,viimeinkin.!!Tekemäni työ Rambo valkkarini vuoksi on nyt vihdoin saanut päätöksensä..eihän se kestänyt tuo tulos kuin 11 vuotta.

        Rambohan sai elää vain vähän yli 3 vuotta.Elimme Rambon kanssa yhtä sairauskierrettä..kuluttajariitalautakunta kehoitti .T.Paasiota maksamaan meille koiran hinnan mutta koskaan emme rahojamme saaneet
        Järkyttävintä oli,että hän haukkui minua valehtelijaksi muille valkkarikasvattajille,eikä kukaan uskaltanut nousta tuolloin tukemaan minua,ne vuodet olivat kyllä kauheita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rambohan sai elää vain vähän yli 3 vuotta.Elimme Rambon kanssa yhtä sairauskierrettä..kuluttajariitalautakunta kehoitti .T.Paasiota maksamaan meille koiran hinnan mutta koskaan emme rahojamme saaneet
        Järkyttävintä oli,että hän haukkui minua valehtelijaksi muille valkkarikasvattajille,eikä kukaan uskaltanut nousta tuolloin tukemaan minua,ne vuodet olivat kyllä kauheita

        Koska on tehtaillut rekkaamattomiakin, niin kannattaa pitää silmät ja korvat auki sen varalta ja ilmoittaa heti valvovalle Ellille, jos näkee pentuja paasiolta. Nämä harvemmin tuomioon lopettavat.


    • Anonyymi

      Vuonna 89 olin lapsi ja valitettavasti tuolta hankittiin tiibetinspanielin pentu. En minä eikä vanhempani tajunneet että ei tuollaisesta kennelistä kannata koiraa ottaa. Nyt kun aikaa on kulunut yli 30v ja on netti josta saat heti etsittyä tietoa en ymmärrä miten edelleenkin ihmiset on niin tyhmiä että ostavat koiria kyseisistä paikoista!
      Koiranet sieltä löytyy tieto kaikista rekisteröidyistä koirista niin myös Millan kennelin tilanteesta. Ja tänäänhän oli päässyt iltasanomiin kun hoitaa koiria niin huonosti (en osaa linkittää uutista)

      • Anonyymi

        Vieläkö kyseinen Millan kennel on toiminnassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö kyseinen Millan kennel on toiminnassa?

        Ei ole. Kyseisen kennelin eläimet on määrätty valtiolle ja Kennelin pitäjä on saanut eläintenpitokiellon marraskuuhun 2027 asti.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe