Kyseistä lumilinkoa käyttäneet, kertokaa kokemuksia...
Kestääkö ja toimiiko?
Ala-Talkkari AT-250V
23
12688
Vastaukset
- linko
Naapurilla on jo toinen sellainen ja kehuu sitä hyväksi, ainakin se uusi, vihreä väriltään. Punainen ei kestänyt kovassa ajossa ison Valtran perässä. Hänellä kun näyttää vauhti olevan tärkeä. Eli näyttää siltä, että työkoneiden koko pitää olla suhteessa traktorin tehoon.
- 1234
hyvä linko, plussaa pulteilla kiinni olevat terät, myös takaterä. Riittävän painava aika hyvin menee märkä lumikin.
- 4321
1234 kirjoitti:
hyvä linko, plussaa pulteilla kiinni olevat terät, myös takaterä. Riittävän painava aika hyvin menee märkä lumikin.
Esko 3292 country booster on hyvä peli.Lapasyottö jossa jokaisessa lavassa murtopultti eli jos pultti katkee,toimii lapa sitte keskipako voimalla.Syö kaikki lumi laadut,ei ota voimaa kun on alennus vaihde,ja pultti terät portaattomasti säädettäävät jalakset hydr luukut.Ainut miinus on kohtuu kova hinta.
- tännään
4321 kirjoitti:
Esko 3292 country booster on hyvä peli.Lapasyottö jossa jokaisessa lavassa murtopultti eli jos pultti katkee,toimii lapa sitte keskipako voimalla.Syö kaikki lumi laadut,ei ota voimaa kun on alennus vaihde,ja pultti terät portaattomasti säädettäävät jalakset hydr luukut.Ainut miinus on kohtuu kova hinta.
Tuolla hukilla vetelin ni ilimassa välistä ol melekeen ukonpiän kokosta kivvee.
- 5678
4321 kirjoitti:
Minulla toi AT250V on pelannu hyvin, lapasyöttö on hyvä, ei oo arka kiville eikä tuki jos vetelee ja laittaa lunta täynnä olevan lingon pyörimään, alennusvaihde on kotimainen, toisin kuin entisessä eskossani johon jouduin metsästää vaihdelaatikon osia, kun keskolla myivät varaosana vain koko vaihdetta. Lopulta teetin osat. Minulla ei pysyneet oikeassa korkeudessa nuo säädettävät jalakset, ja etu ja takatassujen pitäminen balanssissa oli hankalaa. ATV:n jalkojen säätöväli on alle sentti, tarkempaa ei tarvi. Ainut ongelma tämän talven aikana on ollut toisen hydraulisylinterin tiivisteen vuotaminen, sekin meni takuun piikkiin. Toinen "moite" tulee takaterästä, se ei ole käännettävä kuten sivuterät. Lunta kumpikin linko syö samaan tapaan siinä ei ole eroja eskon ja atv:n välillä.
- Tervetulloo
tännään kirjoitti:
meille ens kesänä kivenkerruutalakoesiin se Hukin kanssa. Nimimerkillä: Lentääkö kivet naapurin pellolle asti?
- kiviä
Tervetulloo kirjoitti:
meille ens kesänä kivenkerruutalakoesiin se Hukin kanssa. Nimimerkillä: Lentääkö kivet naapurin pellolle asti?
Itelläenkii,kyllä sillä melekolailla lentää ne kivet. Kerran tässä yhtä uutta mehtätietä olin vetelemässä ni sieltä ol Huki ottanu meleko kiven siihen ihan torvensuulle ja sitten kun tiällä pihassa pistin sen luukun kiini ni se tipahti sinne takasin lingonkittaan ja mäjähti meleko voimalla navetan seinään.Oli aika tärräys.
- on meellä
kiviä kirjoitti:
Itelläenkii,kyllä sillä melekolailla lentää ne kivet. Kerran tässä yhtä uutta mehtätietä olin vetelemässä ni sieltä ol Huki ottanu meleko kiven siihen ihan torvensuulle ja sitten kun tiällä pihassa pistin sen luukun kiini ni se tipahti sinne takasin lingonkittaan ja mäjähti meleko voimalla navetan seinään.Oli aika tärräys.
kivenkerruukone tosiaankin omasta takkoo.Mut tul mielee tuosta sinu navetankivityksestä tappaas n.32v. sitten.Oltii tunnilla koolussa ja linkomies tuprutti lumet päen koolun seenee,jolloin opettaja pomppas avvomaan tuuletusikkunaa kieltääkseen linkoukkoo.Samassa lasi tul opettajan nuamaa ja hirveesti lunta luokkaan. Kaekki naaro paetsi opettaja. Kottiipiästyä sanoen isälle, että osta Runnilinko, sillä lumi lentää.
- hyvä
on meellä kirjoitti:
kivenkerruukone tosiaankin omasta takkoo.Mut tul mielee tuosta sinu navetankivityksestä tappaas n.32v. sitten.Oltii tunnilla koolussa ja linkomies tuprutti lumet päen koolun seenee,jolloin opettaja pomppas avvomaan tuuletusikkunaa kieltääkseen linkoukkoo.Samassa lasi tul opettajan nuamaa ja hirveesti lunta luokkaan. Kaekki naaro paetsi opettaja. Kottiipiästyä sanoen isälle, että osta Runnilinko, sillä lumi lentää.
Tarina minä osti hukin nuijen kivviin takia kun semmosia talavia ettei taho polannetta suaha tulemaa ni lähtöö sitä kivvee ja kaikki lingot ei hetikään niistä tykkee.Vaan kerrampa näin kun jänis lenti niin meillä oli kerran pihassa varmaan kuollu jänis auto tönäsyy ja minä sitten otin sen mehtään matkaan ja viskasin tienlaitaan. Ja vähä aika kulu kun olin siellä linkoomassa taas ja sitten kuulu aekamoinen tärräys lingosta ja salamana kiänsi piän taakse ja sillon näin kun justiin se jänis lens sieltä torvesta. No asioo mietin ja tulis siihen tulokseen että kettu ol siirtäny sen jäniksen siihen tie uralle ja tuisku peitti sen ja minä linkosin sitten vielä sen.
- on huki
hyvä kirjoitti:
Tarina minä osti hukin nuijen kivviin takia kun semmosia talavia ettei taho polannetta suaha tulemaa ni lähtöö sitä kivvee ja kaikki lingot ei hetikään niistä tykkee.Vaan kerrampa näin kun jänis lenti niin meillä oli kerran pihassa varmaan kuollu jänis auto tönäsyy ja minä sitten otin sen mehtään matkaan ja viskasin tienlaitaan. Ja vähä aika kulu kun olin siellä linkoomassa taas ja sitten kuulu aekamoinen tärräys lingosta ja salamana kiänsi piän taakse ja sillon näin kun justiin se jänis lens sieltä torvesta. No asioo mietin ja tulis siihen tulokseen että kettu ol siirtäny sen jäniksen siihen tie uralle ja tuisku peitti sen ja minä linkosin sitten vielä sen.
Mitä "huki" tarkoittaa suomeksi eli minkä nimisestä lingosta on kysymys?
- on tuota
on huki kirjoitti:
Mitä "huki" tarkoittaa suomeksi eli minkä nimisestä lingosta on kysymys?
Oulaisten metallin "mustiin miesten tekemä lumilinko. Seon semmonen vähä erinäkönen kun toiset lingot pikkusen semmosta mörssärin näköö. Ja se kestää kiviähi meleko mukavasti ne terät siinä on niinku vähä kelasilippurissa sillai akselilla ei kiinteet ja rakenne on avara. Minusta seon tähän astisten kokemusten perusteella hyvä ja huoleton linko jos jottain huonoja puolia pitäs nii se iän pyörimään pistäissä ja pyssäyttäessä.
- ihmettelijä...
tännään kirjoitti:
Minkäslainen heittosiivikko hukissasi on kun mahtuu päänkokoiset kivet nousemaan torvesta läpi? Meikäläisen eskossa ei siipien väli ole niin suuri, että sinne ton kokoinen kivi mahtuis, eikä mahtuisi kyllä tulemaan luukusta läpikään. Puisen kärryntolpan olen minäkin lingosta läpi ajanut, paloina se torvesta ulos tuli...
- kyllä seon
ihmettelijä... kirjoitti:
Minkäslainen heittosiivikko hukissasi on kun mahtuu päänkokoiset kivet nousemaan torvesta läpi? Meikäläisen eskossa ei siipien väli ole niin suuri, että sinne ton kokoinen kivi mahtuis, eikä mahtuisi kyllä tulemaan luukusta läpikään. Puisen kärryntolpan olen minäkin lingosta läpi ajanut, paloina se torvesta ulos tuli...
Toisenlainen kokonaan kun sinulla ja kun ne terät ei oo hukissa kiinteitä ja kun neon tehty lujasti. Käykää kahtomassa oulaisten metallin sivuilta ne ei paljoo mainostele kunhan lingon ulos sieltä pajasta toimittavat niin kyllä sieltä mailmalle lähtevät.
- suunnanvaihdin
kyllä seon kirjoitti:
Toisenlainen kokonaan kun sinulla ja kun ne terät ei oo hukissa kiinteitä ja kun neon tehty lujasti. Käykää kahtomassa oulaisten metallin sivuilta ne ei paljoo mainostele kunhan lingon ulos sieltä pajasta toimittavat niin kyllä sieltä mailmalle lähtevät.
on hyvä juttu .
Lumi lähte alakautta heti ulos..ja oikeeseen suuntaan...
http://www.oulaistenmetallityo.fi/lumilinko.htm - on meellä
suunnanvaihdin kirjoitti:
on hyvä juttu .
Lumi lähte alakautta heti ulos..ja oikeeseen suuntaan...
http://www.oulaistenmetallityo.fi/lumilinko.htmse Runni-linko vieläkkii ja alakuperästä siinä ee oo muuta kuin vetovarren tapit.Kylet siinä on kuhmuroilla kuin pottusäkillä ja lunta tulloo muualtakkii,,, eniten torvista kuiteskii. Niin se aeka kulluu ja laetteeet kehittyy. Runnilinkoa tuskin valamistettaa ja hyvä niin, koska esim. Hukilingon kivensyöntiominaesuuvet särkymättä vaekuttasivat paremmilta. Paenoohan siinä näkkyy olova, mutta pikku ännä Valluttii nostaa 7:n tonnia. Siirtymätaepaleet pittääki ajella navikaattorilla tae tähistä suunnistamalla, kun keulii linko ylösnostettaessa. Mutta nyt sutena töehin, muailma ee laeskoja elätä.
- Jalmari Kolu
Tuollainen AT 250V tuli ostetuksi. Päällisin puolin vaikuttaa asialliselta toteutukselta, saas nähdä mitä talvi tuo tullessaan. Veturina Valtra A92
- KL71
Ihan hyvä linko. Kelit ovat olleet hivenen hankalia tänä vuonna. Kunnon pakkaslunta ei ole vielä nähty, eli on saanut lingota 0- 2 asteen lumia. Läpi menee, kohtuudella, jos lumi on puhdasta. Hiekka ja muu töhkä seassa ei tee kun kiusaa.. Ajonopeutta kärsii pitää reilusti ja melkein kannattaakin, niin syöttää kostean lumen läpi.
Luukut saisivat olla isommat, mutta siihen taitaa direktiivi määrätä jotain.
Odotellaan lisää kokemuksia, sitten kun lunta on paljon.. Mutta uskon että pakkaslumella mainio kampe ja nopea. - pohjanmaanpommi
Ei määrää direktiivit luukkuja. MM. Hukissa, Lepässä ja monissa muissa ammattilaislingoissa on kunnon luukut.
Ite pien alatalkkaria kyllä markettilinkona, eli helppo ostaa mutta ei kaksinen laadultaan. Semmonen peltiheikki se on, pohjanmaalle ei olisi ikuna pitänyt viedä hitsuukonetta!- KL71
Voidaan laittaa aika moni linko esim. tämän päivän säähän ja katsoa tuleeko lumi ulos luukusta. AT heittää kuitenkin vielä kohtuullisesti, Leppä ei yhtään. Ja kivenkeruukone meillä on vielä erikseen, eikä lingota edes paljoa. Ehkä 300 tuntia talvessa.
Ainoa puute mielestäni ei käännettävä takaterä.
- bbbbbbbbnbn
Kellään kokemusta Tempo lumilingoista???
- hukilla pärjää
huki ollut itellä 6 vuotta,lingottu metsäteitä ja kyläteitä kohtuu paljon eikä vielä moittimista ole tullut. välillä tosiaan pään kokoeisia kiviä läpi ja jonkun kerran tehny kuitupöllistä haketta. jos jotain miinusta etsii niin metän puolen torven päälle kertyy plussakelillä lunta joka tiivistyy luukun saranan ja torven väliin eikä luukku mene kokonaan kiinni,no sitäkään ei tarvi putsata kun kerran pari työpäivässä et aika pieni miinus hyvään linkoon. edellinen eskon buusteri sai kuoleman parissa vuodessa,ei mun juttu!!!!
olen ajanut 3kk hukilla, ja siihen on jo vaihdettu roottori ja kierukka,niin empä kehus.näpällä ajon 5v.ja tarvis vaan kerran uusia heittolavat ja pätkä kierukkaa takapäähän
- JA ja
jdhd kirjoitti:
olen ajanut 3kk hukilla, ja siihen on jo vaihdettu roottori ja kierukka,niin empä kehus.näpällä ajon 5v.ja tarvis vaan kerran uusia heittolavat ja pätkä kierukkaa takapäähän
vain lunta oot lingonnu, kerro miten sait särettyä roottorin ja kierukan hukista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760