palmun tauluja

noviisi

Mistä saa Juhani Palmun tauluja. Kuinka paljon yleensä tuollaiset työt maksavat?

38

52536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • brian

      kyl palmun töitä pitäis olla aika hyvin saatavilla jos kerta nelisenkymmentä tauluu viikos maalaa hintahaitari on noin 200- 15000euroo
      nimihän siinä vaan maksaa itse en pidä palmua juuri minään suomesta löytyy kyllä parempiakin .

    • Taiteilija (M)

      minulla on pari grafiikkaa myytävänä. Jos asut Helsingissä niin tervetuloa katsomaan. Kotisivuiltani löydät yhteystiedot.


      http://koti.welho.com/shalttu2/

    • Kriitikko

      Oletko joskus nähnyt Palmun töitä yhdessäkään suomalaisessa taidemuseossa esillä? Tai oletko nähnyt kirjoituksia hänen töistään muualla kuin juorulehtien palstoilla? Palmulla ei ole Suomessa taiteilijan asemaa muuten kuin omissa puheissaan; hän rahastaa julkisuudella. Suosittelen rahasi sijoittamista hieman parempaan taiteeseen. Palmulla on oma galleria Helsingissä, koska mikään vakavasti otettava galleria ei laittaisi hänen "taidettaan" esille menettämättä mainettaan. Siellä niitä töitä myydään hyväuskoisille.

      • mie

        Täytyy sanoa, ettei niissä Palmun töissä ole kovasti kehumista. Melkeinpä kuka tahansa osaa tehdä samanlaisia, jos vaan haluaa...
        Kritiikki on tietenkin sallittua, mutta vastasiko kysymykseen? Alunperin oli kyse siitä, että oli henkilö joka halusi ostaa palmun töitä - ei siitä onko palmun taulut arvokkaita, hyviä tms.

        Paljon olen niitä "maineensa menettäneitä" gallerioita nähnyt, että eiköhän niitä kannata lähteä hakemaan just gallerioista!

        Palmulla on myös kotisivut, jotka voi varmaan löytää jollain hakukoneella. Itse kun en osoitetta muista.


      • maalari

        se on se kateus joka jyllää! ..ja ku ei muuta voi ni kritisoidaan sit vaik suomi24:ssa..voi viulu!


      • Kriitikko
        maalari kirjoitti:

        se on se kateus joka jyllää! ..ja ku ei muuta voi ni kritisoidaan sit vaik suomi24:ssa..voi viulu!

        Anteeksi kauheasti, jos herne meni nenääsi kun sanoin mielipiteeni Palmun taiteesta. En nimittäin tiennyt lainkaan, että mielipiteen kertominen on täällä kielletty. Otatko samanlaiset pultit, jos joku ei pidä sinun tauluistasi?


      • mie
        Kriitikko kirjoitti:

        Anteeksi kauheasti, jos herne meni nenääsi kun sanoin mielipiteeni Palmun taiteesta. En nimittäin tiennyt lainkaan, että mielipiteen kertominen on täällä kielletty. Otatko samanlaiset pultit, jos joku ei pidä sinun tauluistasi?

        yön pimeinä tunteina kun lähtee arvostelemaan, niin kait sitä väkisinkin on vähän negatiivinen. kritiikki ei mun mielestä tarkoita sitä, että etsitään asioista väkisin niiden huonoja puolia. kritiikki voi olla myös positiivista. toivottavasti osaat jatkossa asettaa hyvät ja huonot asiat rinnakkain, niin tulee vakuuttavampi kokonaisuus =) Onnea valitsemallasi tiellä!


      • juha

        aivan samaa mietä sinun kanssa kyseisestä lankkumaalarista;=)itse en maalaa mutta olen vanhempieni kanssa joutunut tekemiseen taiteilijoiden kanssa ja nähnyt kunnon taidetta ja oppinut tuntemaan joitakin suomalaisii taiteijoita.


      • jussi

        yksi palmun taulu serigrafia esitää porvoon ranta aittoja h.50 euroo
        puh.0456719828


      • Galleristi

        Väärin! Kyllä Palmu kelpaisi hyvin meille Helsingin galleristeille. Asia nyt vain on niin että Palmu itse ei edes tarjoa töitään meille näyttelyyn. Useat meistä on jopa esittänyt hänelle kutsunäyttelyitä mutta ei sittenkään.
        Meille todellakin kelpaa hyvin ne 30% provikat mitä niistä saisi. ;) Kuten myös tiedämme niin hänen töitään kumma kyllä ostetaan silti hyvin, sanotaan hänestä mitä sanotaan. Hänen CV: sä on komeaa katsottavaa kenelle galleristille hyvänsä ja se on juuri se mikä ratkaisee! :)


      • näinhän

        höppö höpö persaukisen puhetta


      • samapaska

        haista paska


      • o40ith0y

        Jos ei ole tietoa eikä rahaa niin olsi parempi olla ihan hiljaa.


    • henkke l.

      jos en ihan väärin muista, niin vantaalla Kuusijärven ulkoilualueen kahviossa on palmun töitä myynnissä. Hinnat ei olleet pahoja, näin muistelen......

    • tade

      Kuopion Rauhalahden kylpylän seinällä oli myytäviä Palmun tauluja. Hintaa en tarkemmin muista, koska vilkaisin vain ohimennen...

    • Tikka
    • epäilijä

      Mulla on epäilys että Palmun työt eivät kohta ole minkään arvoisia, kunhan kupla puhkeaa... saatan olla väärässäkin, mutta joku muu taiteilija olisi kai varmempi kohde

      • noviisi

        Ei tunnu helpolla löytyvän Palmun tauluja. Näyttää kuitenkin herättävän kiinnostusta tuo herra. Kuitenkin pidän paljon hänen tekemistään maalauksista, joten haluan sellaisen seinälleni koristeeksi en pelkästään sijoitukseksi.
        Jos joku kuitenkin sellaisen haluaisi myydä niin...


      • mie

        Kaikki ei osta taidetta sijoituksena vaan siksi että haluaa sisustaa kotinsa sellaiseksi, josta itse pitää...


      • dhf
        mie kirjoitti:

        Kaikki ei osta taidetta sijoituksena vaan siksi että haluaa sisustaa kotinsa sellaiseksi, josta itse pitää...

        Olet suuri rävelö jos et osaa itse maalata sellaista.


      • Linda80
        mie kirjoitti:

        Kaikki ei osta taidetta sijoituksena vaan siksi että haluaa sisustaa kotinsa sellaiseksi, josta itse pitää...

        ....on taidepiireissä kirosana. Tämä nyt ei varsinaisesti liittynyt mihinkään mutta halusin vaan sanoa sen.


      • mie
        Linda80 kirjoitti:

        ....on taidepiireissä kirosana. Tämä nyt ei varsinaisesti liittynyt mihinkään mutta halusin vaan sanoa sen.

        mistähän tässä aluksi lähdettiin liikkeelle? joku halusi seinälleen palmun töitä, joita sitten lähdettiin suureen ääneen arvostelemaan. aikaisemmin olen jo kertonutkin, ettei palmu ole suosikkitaiteilijoitani, vaikka huvittuneena seuraan lehdistä hänen elämänvaiheitaan. olin aiemmin myös sitä mieltä että kuka tahansa pystyy maalaamaan samanlaisia... suosittelen lämpimästi kaikille, että aina kun tekee mieli vastata, lukee ensin kaikki saman nimimerkin lähettämät viestit/vastaukset ennen kuin puuttuu yhteen lauseeseen =) on pikkusen turhauttavaa toistaa samoja asioita. rautalangasta kun täällä on vaikea vääntää


      • Bravo
        Linda80 kirjoitti:

        ....on taidepiireissä kirosana. Tämä nyt ei varsinaisesti liittynyt mihinkään mutta halusin vaan sanoa sen.

        ...eivät liiku taidepiireissä. Entä sitten jos se on kirosana. Onhan monta miljoonaa kärpästäkin väärässä siitä että paska/paskanhaju olis houkuttelevaa =)


      • Linda80
        Bravo kirjoitti:

        ...eivät liiku taidepiireissä. Entä sitten jos se on kirosana. Onhan monta miljoonaa kärpästäkin väärässä siitä että paska/paskanhaju olis houkuttelevaa =)

        ..ihan miten vaan. Olin tyhmä ja menin avaamaan ison leipäläpeni. ;)


    • Linda80

      ..samanlaisen pikku summalla tai vaikka ilmaseksi. Älä turhaan maksa itteäs kipeeksi siitä keskinkertaisuudesta, missä maksaa vaan nimi. Mutta jos OIKEESTI tykkäät Palmun duuneista niin sitten se on eri asia.

      • antero kuokka

        Palmun elämä on TAIDETTA, uskokaa se. Eikö sekin olisi taidetta jos , joku nimekäs/katu-uskottava taiteilija päättäisi tehdä teoksen eli muuttaa koko elämänsä palmun kaltaiseksi aivan tarkoituksella. Vittu siinä olisi perkele teoksien teos, jos vielä malttaisi olla mainostamatta mitä on tekemässä, kokeilisi tajuaako kukaan että nyt tehdään perkele taidetta saatana. Vittu ei se taide opiskelusta ole aina kiinni, kyllä siellä on suurin osa aivan tyhjää porukkaa jolla ei ole mitään sanottavaa. Samanlaista kuin vitun käsi-ja taideteollisuus messuilla ym. puupölkkytonttu myyntitapahtumissa. Mitäpä jos Palmun taide on katsojan pään sisällä? Vaikka perkele ei se Palmun kannattaja porukka sitä näe varmasti sellaisena kuin itse näen mutta vitunko väliä. Kaikki tässä maailmassa suurta taidetta. Minusta Hitlerin meiningit voidaan laskea yhdeksi maailman merkittävimmistä teoksista. On ainakin kohauttanut ja kunnolla, samoin on Palmu tehny taiteilijoille. Raukka taiteilijat on vaan niin huumoritonta kyrpäsakki suurin osa ettei mitään voisi tehdä erilailla kun koulussa opetettiin. Mutta samaa ärsyttävää asennetta löytyy karvalakkikansasta taiteilijoita kohtaan, joten tasoissa olette! Bush saattaa vaikuttaa urpolta mutta jos asian kääntää taiteeksi niin vittu on komeeta jälkee!!! Heittäytykää itse työhönne samalla uhrautumisella. Maine likoon niin syntyy ikimuistuista tulosta .... Perkele mitä vittua jaksaa aina kytätä niitä haaleita akvarelleja joitten nimi on " kuuntelen, tuuli kuiskii" HYI VITTU!!! mitä paskaa. Miettikääs voisko kaikki sittenkin olla toisin ja hieman mielenkiintosemmin. Palmu on tarpeellinen sillä taiteilijat voivat tuntea olevansa ainakin yhtä julkkista parempia jossakin. Myykää saatana ne taulun räpöstyksenne, loppuuko siinä vaiheessa muna? No kiikuttakaa sit edes paikallisen kirjaston eteiseen kuukauden tauluksi, siinä sitä meriittiä niihin CVeihin missä ootte maininnu kaikki missä taulu on roikkunu koulujen aulanäyttelyistä lähtien. JEEAAAHH


      • taideproffa
        antero kuokka kirjoitti:

        Palmun elämä on TAIDETTA, uskokaa se. Eikö sekin olisi taidetta jos , joku nimekäs/katu-uskottava taiteilija päättäisi tehdä teoksen eli muuttaa koko elämänsä palmun kaltaiseksi aivan tarkoituksella. Vittu siinä olisi perkele teoksien teos, jos vielä malttaisi olla mainostamatta mitä on tekemässä, kokeilisi tajuaako kukaan että nyt tehdään perkele taidetta saatana. Vittu ei se taide opiskelusta ole aina kiinni, kyllä siellä on suurin osa aivan tyhjää porukkaa jolla ei ole mitään sanottavaa. Samanlaista kuin vitun käsi-ja taideteollisuus messuilla ym. puupölkkytonttu myyntitapahtumissa. Mitäpä jos Palmun taide on katsojan pään sisällä? Vaikka perkele ei se Palmun kannattaja porukka sitä näe varmasti sellaisena kuin itse näen mutta vitunko väliä. Kaikki tässä maailmassa suurta taidetta. Minusta Hitlerin meiningit voidaan laskea yhdeksi maailman merkittävimmistä teoksista. On ainakin kohauttanut ja kunnolla, samoin on Palmu tehny taiteilijoille. Raukka taiteilijat on vaan niin huumoritonta kyrpäsakki suurin osa ettei mitään voisi tehdä erilailla kun koulussa opetettiin. Mutta samaa ärsyttävää asennetta löytyy karvalakkikansasta taiteilijoita kohtaan, joten tasoissa olette! Bush saattaa vaikuttaa urpolta mutta jos asian kääntää taiteeksi niin vittu on komeeta jälkee!!! Heittäytykää itse työhönne samalla uhrautumisella. Maine likoon niin syntyy ikimuistuista tulosta .... Perkele mitä vittua jaksaa aina kytätä niitä haaleita akvarelleja joitten nimi on " kuuntelen, tuuli kuiskii" HYI VITTU!!! mitä paskaa. Miettikääs voisko kaikki sittenkin olla toisin ja hieman mielenkiintosemmin. Palmu on tarpeellinen sillä taiteilijat voivat tuntea olevansa ainakin yhtä julkkista parempia jossakin. Myykää saatana ne taulun räpöstyksenne, loppuuko siinä vaiheessa muna? No kiikuttakaa sit edes paikallisen kirjaston eteiseen kuukauden tauluksi, siinä sitä meriittiä niihin CVeihin missä ootte maininnu kaikki missä taulu on roikkunu koulujen aulanäyttelyistä lähtien. JEEAAAHH

        Ihanan kateeellisia ja tyhmiä kommentteja täällä. Tämä kuvaa hyvin suomalaisten tasoa, mutta kun päivät ja illat töllää tv:sta urheilua ja salkkareita, niin eihän sitä muuta voi odottaa. Totuus on se että Palmu on jo maamme tunnetuin taiteilija ulkomailla ja hänestä tulee vielä sellainen suuruus että taidepiirien ja verkkarikansan kateus saa nousta vielä kymmeniin potensseihin. Palmun meriitit tuntevat maamme huippugalleristit ( siis ne jotka myyvät, eivätkä pidä tallissaan jotain pelkkiä apurahapellejä ) Lisäksi nämä samat galleristit tietävät tasan tarkkaan kenestä tulee hitti. Katsokaat kateet mitä Palmun aidoista maalauksista jo nyt pyydetään ja maksetaan. Pelkät paperivedoksetkin ovat jo tonnin luokassa. Juhani on oikeasti menestynyt taiteellaan ja siitä hänelle hatun nosto. Samalla hän on näyttänyt mitä persläpiä tästä maasta löytyy. Kateita ja pahansuopia ihmisiä, heidät tunsi jo Olavi virta aikoinaan. aamulehden kulttuuritoimituskin kirjoittaisi Juhanista heti ilolla jos hän olisi tummaihonen maahanmuuttaja.


      • jUSSI FANI
        taideproffa kirjoitti:

        Ihanan kateeellisia ja tyhmiä kommentteja täällä. Tämä kuvaa hyvin suomalaisten tasoa, mutta kun päivät ja illat töllää tv:sta urheilua ja salkkareita, niin eihän sitä muuta voi odottaa. Totuus on se että Palmu on jo maamme tunnetuin taiteilija ulkomailla ja hänestä tulee vielä sellainen suuruus että taidepiirien ja verkkarikansan kateus saa nousta vielä kymmeniin potensseihin. Palmun meriitit tuntevat maamme huippugalleristit ( siis ne jotka myyvät, eivätkä pidä tallissaan jotain pelkkiä apurahapellejä ) Lisäksi nämä samat galleristit tietävät tasan tarkkaan kenestä tulee hitti. Katsokaat kateet mitä Palmun aidoista maalauksista jo nyt pyydetään ja maksetaan. Pelkät paperivedoksetkin ovat jo tonnin luokassa. Juhani on oikeasti menestynyt taiteellaan ja siitä hänelle hatun nosto. Samalla hän on näyttänyt mitä persläpiä tästä maasta löytyy. Kateita ja pahansuopia ihmisiä, heidät tunsi jo Olavi virta aikoinaan. aamulehden kulttuuritoimituskin kirjoittaisi Juhanista heti ilolla jos hän olisi tummaihonen maahanmuuttaja.

        Proffa on oikeassa! Kateus on mielestäni mielen sairautta joka on valitettavasti erittäin yleistä ja yleitymässä näinä niinsanottuina vaikeina aikoina.Onhan se niin kamalaa jos joku omalla työllään menestyy!!! Ei muuta kun Palmukauppaan!Paremmassa tallessa raha Hänen taulussaan on kun pankissa!


    • hemuel

      maalakaa itse ja pistäkää hintalappu 10000 ekee juhani on jäljettelämätön siin on vain jotain mitä muut ie pysty pensselöimään

      • harrastajan poika

        Vähän on raskasta lukea tietämättömien ja lähestulkoon pennittömien kirjoituksia jotka oikeasti haluaisivat seinilleen Palmun töitä, vaan ei yksinkertaisesti heillä ole siihen varaa. Väitän kuitenkin että Juhani palmu on oikeasti eturivin taiteilijoita tänä päivänä ja myös sijoituskohteena tulevaisuudessa. Puheet että niitä on joka paikassa eivät mielestäni pidä paikkaansa, paitsi jos niihin laksetaan pankkisalit ja vakuutusyhtiöiden kokoelmat, niissä niitä kyllä on. Ja tunnetusti näille instansseille kelpaa mikä vaan tai kenenkä vaan tekemät työt.Isäni aikanaan osti Reidarilta (Särestöniemi) kolme isoa työtä ja joutui eläessään kuuntelemaan mitä paskaa meidän olohuoneen seinillä oikein oli. Nyt on ostajia jonossa ja tarjoukset ovat satakertaisia ostohintaan.Olkoon siellä Palmujen kanssa seuraavia sukupolvia odottamassa. Yksi sijoitusmuoto sekin.


    • nuori taiteilia

      palmun työt eivät ole älyttömän hienoja,vain nimi maksaa(oma mielipide).
      itse osaisi samallaisia tehdä ja hienompia.en halua loukata ketään palmu fania mutta.. https://picasaweb.google.com/104757077712613442874/PetraTaide?gsessionid=klml3zsBhkZxtdZGBDjFxg#5548848448033772466 oma tekemä että...??

      • kavio

        Kymmenvuotiaan työksi hieno. Pastaa ja palettiveitsi vaan seuraavaan pukinkonttiin.


    • aixham

      se on vaan niin hyvä kukaan ei pysty jäljittelemään

    • taiteilijatässä

      Juhani Palmun teokset ovat hyviä.

      Katsokaas hänen taidekirjojaan 1980-luvun alkupuolelta. Näette että jo silloin hänen tasonsa on ollut erittäin korkea ja hän sai suuren arvostuksen ulkomailla ja piti siellä useita näyttelyitä, myyden hyvin.

      Jotka häntä mollaavat eivät tunne hänen tuotantoaan eivätkä ole tutkineet hänen teoksiaan oikeamielisesti. Ottakaas joku hänen uusista ja vanhoista teoksistaan ja katsokaa tarkkaan niin havaitsette jotakin hyvin ihmeellistä. Eivät olekaan niin simppeleitä kuin yhtäkkiä voisi näyttää.

      Itse arvostan korkealle hänet.

      • Lääkintäneuvos

        Juhani Palmun taiteen arvostus on koko ajan nousemassa! Tämän näkee jo tauluista maksetuista hinnoistakin eri huutokaupoissa. Juhani Palmu myy paremmin kuin muut suomalaiset ammattitaitelijat tällä hetkellä - käytännössä työt menevät kaupaksi 3-4 kertaisilla hinnoilla lähtöhintoihin verrattuna huutokaupoissa!

        Itse arvostan Juhani Palmun taiteen korkealle ja samalle tasolle kuin oppi-isänsä Veikko Vionojan, Onni Ojan, Veikko Kamppurin ja Eero Nelimarkan. Voisi jopa sanoa, että Juhani Palmu on yhtä mestarillinen lakeuden maisemien kuvaaja kuin Vilho Lampi aikoinaan!

        Juhani Palmun taidetta on ilo katsella niin omalla kuin kaverienkin seinillä! Etenkin suuret maisema-maalaukset ovat ilo silmälle!


    • juuupajjuu

      huuto netti tori.fi

    • sikarikonjakkiman

      Kirjoittajat ,"taiteilijatässä ja Lääkintäneuvos" Ylistää Palmua taiteilijana!?

      "Myy paremmin kuin muut suomalaiset ammattitaiteilijat,työt menevät kaupaksi 3-4 kertaisilla hinnoilla lähtöhintaan verrattuna.Vertaavat Palmua samalle tasolle kuin,
      Nelimarkkaa,Vionojaa,Kampuria ja Ojaa.Jopa Palmu on yhtä mestarillinen lakeuden
      kuvaaja kuin Viljo Lampi aikoinaan.
      Ottakaa joku hänen vanhoista tai uusista teoksistaan katsokaa tarkkaan niin havait-
      sette jotakin hyvin ihmeellistä."

      Enpä ole vastaavaa havainnut taulumarkkinoilla.Koko taulukauppa on elänyt hiljais-
      eloa jo muutaman vuoden,lamassa.
      Mitä tulee Palmun maisematauluihin lakeuden kuvaajana? Nehän ovat sitä samaa
      tyhjää pihapiiriä, joitakin rakennuksia ja latoja toistensa ympäröimänä.Ja tyhjää
      peltomaisemaa silmän kantamattomiin.Ne eivät paljoa silmän iloa lisää.

      Jos Palmun taiteen arvostus olisi lisääntymässä entisestään niinkuin edellämainitut
      nimimerkit kehuvat ja ylistävät,niin miksi saamme lukea hänen taloudellisesta kon-
      kurssistaan esim.iltalehdestä?(27.10.2017)

      Käräjäoikeus totesi,Palmulla Maksamattomia velkoja 161,451 euroa. (16.3.2017)
      Koostuu 5 vuoden ajalta maksamattomia vuokria 103,632 euroa, sähkölaskuja
      30,000 euroa,sekä korko ja muine kuluineen.
      Palmu osti aikanaan 20 vuotta tyhjillään olevan talon,jonka korjautti ja laitatutti
      pihapiiriin uimaaltaan.sekä piti tiloissa ateljeetaan.
      Kuitenkin Palmu velkaantui huonosti sujuvien pisnesten johdosta.Talo jouduttiin
      pakkohuutokauppaa velkojen vuoksi 2006.Pakkohuutokaupan myötä uudeksi omistajaksi tuli Rinkes Kiinteistöt Oy.
      Sopimuksesta uuden omistajan kanssa Palmu jäi vuokralaiseksi 2000e/kk vuokraa vastaa pakkohuutokaupattuun taloon.

    • Anonyymi

      Kuka tuntee Palmun teoksia? Pieni taulu naisfiguuri punapohjainen n. 15x20cm
      ehkä nonfiguratiivinen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4460
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2218
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1427
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      285
      1292
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      55
      980
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe