mulla oli akaattikotiloita ne olivat noin 3 vuotiaita. yhtäkkiä kotilot alkoivat mennä kuoreensa eivätkä tulleet ulos ja kuolivat, terraario olot eivät muuttuneet ja olivat hyvät. mikä siis tähän mahdollisesti ollut syynä?
mikä mätti?
5
334
Vastaukset
- tiia..
saattoi olla joku tauti :/ tai sitten joku myrkky mullassa ym.
- erääss-..
Saattoivat olla vain muuten vain lyhytikäisiä yksilöitä. Ei mullassa mitään myrkkyä ole eivätkä kotilot aivan pienestä kuole hei eläväthän ne luonnossakin! Siis afrikassa.
- aksuliini^^
erääss-.. kirjoitti:
Saattoivat olla vain muuten vain lyhytikäisiä yksilöitä. Ei mullassa mitään myrkkyä ole eivätkä kotilot aivan pienestä kuole hei eläväthän ne luonnossakin! Siis afrikassa.
mullassa/turpeessa olla myrkkyä kotiloille. olihan turve/multa mitä nyt ikinä olikaan lannoittamatonta?
tosin jos kotilosi oli liki 3 vuotta siinä samanlaisessa pohjamateriaalissa olleet niin ei se siitä voinut johtua. ja nykyään suomessa sisäsiittoisuuden takia kotilot voivat mahdollisesti elää vain 3-5 vuotiaiksi. tosin jos kuolivat samaan aikaan ei sekään voi olla oikea syy. oletko varma että kotilosi kuolivat? (jos ei tullut terraariosta sitä kamalaa hajua mistä aivan varmasti tietää että kotilot ovat kuoleet, haisee nimittäin sen verran pahalle)? mietin että jos ovat vain horroksessa. laitoitko hanan alle koittaaksesi että tulisivat pois kuorestaan? tai sitten terrassa vallitsi jokin sairaus. - kotilo-kaktusfani...
aksuliini^^ kirjoitti:
mullassa/turpeessa olla myrkkyä kotiloille. olihan turve/multa mitä nyt ikinä olikaan lannoittamatonta?
tosin jos kotilosi oli liki 3 vuotta siinä samanlaisessa pohjamateriaalissa olleet niin ei se siitä voinut johtua. ja nykyään suomessa sisäsiittoisuuden takia kotilot voivat mahdollisesti elää vain 3-5 vuotiaiksi. tosin jos kuolivat samaan aikaan ei sekään voi olla oikea syy. oletko varma että kotilosi kuolivat? (jos ei tullut terraariosta sitä kamalaa hajua mistä aivan varmasti tietää että kotilot ovat kuoleet, haisee nimittäin sen verran pahalle)? mietin että jos ovat vain horroksessa. laitoitko hanan alle koittaaksesi että tulisivat pois kuorestaan? tai sitten terrassa vallitsi jokin sairaus.Itse en usko että voisivat kuolla lannoitteisiin olen joskus sekoittanut ihan tavallista kukkamultaa turpeeseen eikä siitä tullut mitään. Ja onhan tavallisessa maassakin samoja aineita kuin keinolannoitteissa. Ja jos oikein luonnolliset olosuhteet luoda niin turve ei olisi luonnollinen vaihtoehto aksuthan elävät afrikassa...
- jessi--
aksuliini^^ kirjoitti:
tosin jos kotilosi oli liki 3 vuotta siinä samanlaisessa pohjamateriaalissa olleet niin ei se siitä voinut johtua. ja nykyään suomessa sisäsiittoisuuden takia kotilot voivat mahdollisesti elää vain 3-5 vuotiaiksi. tosin jos kuolivat samaan aikaan ei sekään voi olla oikea syy. oletko varma että kotilosi kuolivat? (jos ei tullut terraariosta sitä kamalaa hajua mistä aivan varmasti tietää että kotilot ovat kuoleet, haisee nimittäin sen verran pahalle)? mietin että jos ovat vain horroksessa. laitoitko hanan alle koittaaksesi että tulisivat pois kuorestaan? tai sitten terrassa vallitsi jokin sairaus.olivat todellakin kuolleet, tiedän hajun. noin viikon kahden sisällä kaikki kotilot siis kuoli, turvelaatu oli kokoajan sama, eikä ollut lannoitettua...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lopetin kokonaan ravintoloissa ruokailun ja juomisen
Ravintoloissa hinnat ovat aivan naurettava korkealla. Alkoholin juomisessa ravintoloissa ei ole senkään vertaa järkeä.1802705Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä
Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin222304kukaan ei pakota kasteeseen..
Kommentointi estetty, joten kommentoin tähän.Kukaan ei pakota pakkokasteesta puhuvaa kastamaan lastansa.Noloa edes ehdot4001085Mari Rantanen eroa! Lausunnot vapun pahoinpitelystä ovat järkyttäviä!
Poliisiministerin, eli sisäministeri Mari Rantasen on syytä erota!1541012Anabaptismin kirous
Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä392901- 64900
- 67898
- 102777
Rakas, haluan sut niin hulluna kuin olet, tiedän jo sun pakkomielteet ja muut jutut, ihana naiseni
Kunhan et minun takia satuta itseäsi tai muita, minulla nyt ole niin väliä. Rakas mä ymmärrän ja näen kaiken, sun suure48734Euroviisuhuitelua
En ole koko viisuista kiinnostunut enkä aio edes katsoa kisoja. Ihmetyttää tämä vouhkaaminen laulaja pariskunnasta joka35694