Työvoiman palvelukeskus

Mitä ootte mieltä?

Mitä mieltä ootte Koulukadulla olevasta Työvoiman palvelukeskuksesta , oletteko saaneet sen avulla työtä tms.? Mie oon nyt ollut siellä asiakkana jonkun aikaa ja avuttomalta touhulta tuntuu, ihan samanlaista kun työppärissä. Miks tuo oikein perustettiin? Kertokaa kokemuksia paikasta.

94

9935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -ellu-

      mie oon kans asiakkaana sielä, ollu jo reilun vuoden verran.. en oo yhtää työpaikkaa sen kautta saanu vaan itse olen oma-aloitteisesti hakenu... kurssille ne on koko ajan työntämässä tai jotai muuta vastaavaa. tuntuu et jatkuvasti täytyy siellä ravata vaikka tilanne pahemmin muutukaa. Niin ja kaikki asiat siellä keskusteltava (Raha-asiat ja perhesuhteet yms..) joka kerta samat asiat, mikä on todella rasittavaa. Työkkäri oli parempi.

      • perhesuhteilla

        on työllistymisen kanssa? Eikö ne ole jokaisen henkilökohtaisia asioita, jotka eivät kuulu työvoimatoimistolle.


      • Työvoimatoimistoon

        Täytyy kysyä ensi kerralla, että voisiko siirtyä takaisin työkkäriin. Itse on kuitenkin työ löydettävä ja kurssit näkee hyvin netin sivuilta. Se on rasittavaa pitemmän päälle, kun samat asiat täytyy selvittää joka kerta. Epäilen että siellä ei myöskään pidetä kiinni vaitiolovelvollisuudesta, vaan kaikkien asiat vatvotaan kahvipöydässä. Laitonta hommaahan se on mutta minkäs teet. Se on niin kiva olla utelias ja nauttia siitä kun muilla menee niiiiiin huonosti verrattuna itseensä. Saa tuntea, että on työtöntä parempi ihminen. Eläimellistä touhua, sanon minä!


      • KYTTÄYSKESKUS
        perhesuhteilla kirjoitti:

        on työllistymisen kanssa? Eikö ne ole jokaisen henkilökohtaisia asioita, jotka eivät kuulu työvoimatoimistolle.

        henkilökunta kyttää työajan ulkopuolellakin asiakaittensa tekemisiä !!! jos olet likunnallinen käyt esim.kuntosalilla,uimahallissa,laskettelemassa,tai pelaat pallopelejä.eihän työtön voi harrastaa ??
        Siinä kahvipöydässä sitten ihmetellään tekeeks se pimeitätöitä vai millähän se rahoittaa liikkumisen !!
        Älä missään tapauksessa osallistu esim.taloyhtiön talkoisiin tai jos nuoret rakentaa ja olet siellä haalarit päällä auttamassa ja kyttärit näkee niin tulee semmoinen puolentoista kuukauden sotku!!!!

        muista työmarkkinatuen saaja ei saa tehdä vapaaehdoista,palkatonta auttamista esim.kotitilalla,yrityksissä ja yhteisöissä!!!

        Ilmoitin Kelaan kun tytär jakoi ilmaislehtiä että
        auttelen häntä lehdenjaossa niin kelan miespuollinen virkailija ihmetteli että eihän noin tarkkaan tarvii selvitellä et oma poikakin on jakanut.

        Mut jos kyttärit saa tietää niin sentistä sentiin joudut kuulustelussa selvittämään!!!


      • -ellu-
        perhesuhteilla kirjoitti:

        on työllistymisen kanssa? Eikö ne ole jokaisen henkilökohtaisia asioita, jotka eivät kuulu työvoimatoimistolle.

        Niinhän sitä luulisi että nuo asiat ovat henkilökohtaisia.. Luulis millään tavalla vaikuttavan työnhakuun. Näinköhän sitä pystyy siirtymään takaisin normaalin työkkärin asiakkaaksi? Siellä ei tietääkseni udella kaiken maailman asioita.


      • tyisyys
        perhesuhteilla kirjoitti:

        on työllistymisen kanssa? Eikö ne ole jokaisen henkilökohtaisia asioita, jotka eivät kuulu työvoimatoimistolle.

        kyllä se niin on, että pitää ihmisellä yksityisyys olla, eihän sitä kaikkia asioita tarvitse kertoa mitä kysytään. Arkaluonteisten työntekijätietojen käsittely on pääsääntöisesti kiellettyä. Kerättävien henkilötietojen on oltava välittömästi työnhakijan työsuhteen kannalta tarpeellisia tietoja,jotka liittyvät työsuhteen osapuolten oikeuksien ja velvollisuuksien hoitamiseen. Lakiin kirjoitetut pelisäännöt ohjeistavat, että kysyä saa vain suoraan työtehtäviin liittyviä asioita


      • on hyvä..
        perhesuhteilla kirjoitti:

        on työllistymisen kanssa? Eikö ne ole jokaisen henkilökohtaisia asioita, jotka eivät kuulu työvoimatoimistolle.

        ..että näitä tiimejä on olemassa :) Hopihopi hommiin vaan!

        http://www.tyovoimanpalvelukeskus.fi/fi/?ID=1284


      • kertoa
        -ellu- kirjoitti:

        Niinhän sitä luulisi että nuo asiat ovat henkilökohtaisia.. Luulis millään tavalla vaikuttavan työnhakuun. Näinköhän sitä pystyy siirtymään takaisin normaalin työkkärin asiakkaaksi? Siellä ei tietääkseni udella kaiken maailman asioita.

        TYP:n työntekijöille ei todellakaan tarvitse kertoa mitään perheasioitaan, sukulaisistaan tai raha-asioistaan. Ne eivät kuulu mitenkään työnhakuun ja niihin liittyviin kysymyksiin voi jättää vastaamatta. Moni tietysti kertoo nekin koska niitä siellä ensimmäisenä kysytään. Siellä juorutaan niin paljon asiakkaista, että pitäähän heidän saada juoruaineistoa, mutta pitäisi muistaa sanoa heti kättelyssä että haluaa kertoa vain työnhakuun kuuluvat asiat. Siellähän kuulemma kysytään myös, antaako itseään koskevia tietoja kysellä muilta viranomaisilta, ja siitä voi myös kieltäytyä.

        TYP:stä pääsee pois kun sanoo, että haluaa mennä takaisin työvoimatoimiston asiakkaaksi. Itse voi varata ajan työkkäriin jollekin henkilölle ihan soittamalla ilmoittautumispisteeseen. Ei ketään voida väkisin TYP.ssä pitää.


      • Lääkäriin ja heti
        Työvoimatoimistoon kirjoitti:

        Täytyy kysyä ensi kerralla, että voisiko siirtyä takaisin työkkäriin. Itse on kuitenkin työ löydettävä ja kurssit näkee hyvin netin sivuilta. Se on rasittavaa pitemmän päälle, kun samat asiat täytyy selvittää joka kerta. Epäilen että siellä ei myöskään pidetä kiinni vaitiolovelvollisuudesta, vaan kaikkien asiat vatvotaan kahvipöydässä. Laitonta hommaahan se on mutta minkäs teet. Se on niin kiva olla utelias ja nauttia siitä kun muilla menee niiiiiin huonosti verrattuna itseensä. Saa tuntea, että on työtöntä parempi ihminen. Eläimellistä touhua, sanon minä!

        "Epäilen että siellä ei myöskään pidetä kiinni vaitiolovelvollisuudesta, vaan kaikkien asiat vatvotaan kahvipöydässä. Laitonta hommaahan se on mutta minkäs teet. Se on niin kiva olla utelias ja nauttia siitä kun muilla menee niiiiiin huonosti verrattuna itseensä. Saa tuntea, että on työtöntä parempi ihminen"

        Oliskohan siulla nyt ne lääkkeet ottamatta :)))))))))


      • ihmettelijä555

        paikka on ihan peestä. ei muuta sanottavaa.


      • palkkanousee
        perhesuhteilla kirjoitti:

        on työllistymisen kanssa? Eikö ne ole jokaisen henkilökohtaisia asioita, jotka eivät kuulu työvoimatoimistolle.

        http://www.sak.fi/ajankohtaista/uutiset/teollisuusliitot-hyvaksyivat-22-prosentin-sopimuksen-ruotsissa-2016-04-01

        Ruotsin teollisuuden ammattiliitot ja työnantajat hyväksyivät sovittelijan ehdotuksen palkkaratkaisuksi. Sopimuksen ansiotasoa nostava vaikutus on 2,2 prosenttia.

        Paperiliitto Pappers ehti jo aprillipäivän aamuna solmia oman alansa työehtosopimuksen teollisuusliittojen sopimuksen pohjalta. Liitto sanoo saavuttaneensa 80 prosenttia tavoitteistaan ja olevansa hyvin tyytyväinen uuteen työehtosopimukseen.


      • cashiä

        http://www.taloussanomat.fi/verotiedot/2011/kategoria/21/

        Rinne Antti 220821 €

        http://www.iltalehti.fi/politiikka/201711262200560879_pi.shtml

        Kaikkien ay-pomojen palkkoja nostetaan Teollisuusliitossa - puheenjohtaja Aallolle 14900 euroa kuussa

        http://www.iltalehti.fi/verot-2015/2015110220600402_da.shtml

        SAK:n Lauri Lylyn ansiot jäivät pienemmiksi kuin muiden AY-pomojen. Lyly ansaitsi viime vuonna yhteensä 190 874 euroa

        http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/ihalainen palkka-10924

        Työministeri Lauri Ihalainen kertoo Ilta-Sanomissa, mistä hänen 244980 euron ansiotulonsa vuoden 2012 verotuksessa muodostuvat. Työministeri kertoo saavansa eläkettä SAK:lta, jossa hän oli töissä noin 40 vuotta


      • Duunarii

        Itse jäin työttömäksi muutama kuukausi sitten ja järkytyin syvästi, kun kävin kyseisessä typ laitoksessa. Ensimmäiseksi minulle ehdotettiin psykiatrian palveluita . . . Olen tällä hetkellä työtön en mielisairas.
        Toiseksi minulle ehdoteltiin ja melkein väkisin työnnettiin erilaisia kurssi mahdollisuuksia, vaikka sanoin, että minulla on työhakemuksia vetämässä ja odotan saanko kyseistä työtä, ennen kun lähden kuukauden - 4 kuukauden pituiselle kurssille, jonka jälkeen olisin taas työtön. Mainitsivat myös, että saisin 9euroa päivässä tuon kurssin ajalta rahaa, mikä on tietysti hyvä, mutta normaali työssä tienaan yli 100euroa päivässä, mikä on tietysti hiukan parempi.

        Olen ollut viisi viime vuotta työelämässä ja toivon myös työllistyväni nopeasti, ettei minun tarvitsisi mennä takaisin kyseiseen typ-laitokseen. Toivon kaikille työttömille jaksamista kyseisen laitoksen kanssa.


      • mira-27

        oletko tietoinen sähköshokkihoidon mahdollisuuksista?


    • toimii?

      Onko työvoimatoimiston etäpesäke?

      Joo` otinkin googlella selvää siitä: "Työvoiman palvelukeskus verkostoituu kiinteästi muiden palveluntuottajien kanssa auttaen niitä ihmisiä, jotka tarvitsevat työllistymisensä edistämiseen eri tahojen palveluita."

      Eli, käsitän asian niin, että työttömän tukena työskentelee nyt entistä enemmän "asiantuntijoita" edistämässä työttömän työllistymistä.

      Toisin sanoen. Työvoiman palvelukeskus työllistää nyt enemmän ihmisiä. Vai kuinka.

      Vastaus kysymykseesi: Siksi palvelukeskus on perustettu.

    • alusta loppuun

      saatiinpa vaa uusia tätejä töihin,nuuskimaan turhia asioita.kai heidän tarkoitus on auttaa asiakasta kun tuntevat heidät paremmin.itse olen ollut akt.toiminnassa 3v ja ei mitään järkeä,kuntouttavaa työtä sillo tällö ja olemattomalla palkalla..todella motivoivaa.heillä on pakkomielle laittaa vaikka kurssille,jotta heidän työpanoksensa edes jossain näkyisi

      • Kaljaveijo

        Kyllä se siunkin perse sohvalta on jotekin saatava ylös ku et itse sitä nostele.


    • siirto

      Siirretään vastuuta eri tahoilta. Pompotellaan työtöntä kuin kumipalloa. Kun työvoimatoimisto ei pysty työllistämään työtöntä, niin vastuu siirretään työvoiman palvelukeskukselle, siinähän sitten ihmetellään ihan porukalla, että mitähän sitä tekisi, että sais ajan kulumaan, noh laitetaan muutaman kuukauden kurssille, sit voi taas muutaman vuoden taas ihmetellä, niin ne vuodet kuluu, kunnes koittaa eläkeikä.

    • palautetta

      kuulee kaiken aikaa onkohan kellään asiakkaalla hyviä kokemuksia??? Tietääköhän päättäjät mitään tuosta touhusta ??!!!!

      • valta alaisilla

        Luulen, että päättäjät eivät tiedä, kuinka huonosti työvoimatoimiston virkailijat kohtelevat työttömiä. Heidän kohtelunsa on hyvin halveksivaa, ivallista ja töykeätä. Tuntuu siltä, että heidän ainut tehtävänsä on saada ihmiset alistumaan heidän kiusattavakseen. Ja hyvin ovat siinä onnistuneetkin, eikös mielenterveyspalvelujen käyttäjät ole koko ajan lisääntyneet. Nimenomaan työttömissä on paljon syvästi masentuneita ja ahdistuneita.
        Jos esimiehillä on yhtään koulutusta ja sydäntä, he eivät kyllä suvaitsisi tuollaista käytöstä. He vaan luottavat alaisiinsa ja ovat antaneet liikaa valtaa heille. Ei pitäisi antaa valtaa täysin sivistymättömille, heistä tulee aivan sadisteja toisia kohtaa, valta kun nousee ns. päähän. Ja valtaa on niin suuri nautinto käyttää.


      • mieltä
        valta alaisilla kirjoitti:

        Luulen, että päättäjät eivät tiedä, kuinka huonosti työvoimatoimiston virkailijat kohtelevat työttömiä. Heidän kohtelunsa on hyvin halveksivaa, ivallista ja töykeätä. Tuntuu siltä, että heidän ainut tehtävänsä on saada ihmiset alistumaan heidän kiusattavakseen. Ja hyvin ovat siinä onnistuneetkin, eikös mielenterveyspalvelujen käyttäjät ole koko ajan lisääntyneet. Nimenomaan työttömissä on paljon syvästi masentuneita ja ahdistuneita.
        Jos esimiehillä on yhtään koulutusta ja sydäntä, he eivät kyllä suvaitsisi tuollaista käytöstä. He vaan luottavat alaisiinsa ja ovat antaneet liikaa valtaa heille. Ei pitäisi antaa valtaa täysin sivistymättömille, heistä tulee aivan sadisteja toisia kohtaa, valta kun nousee ns. päähän. Ja valtaa on niin suuri nautinto käyttää.

        jos on melkein 40 vuoden työkokemus ja joku "nuorityttö" jolla ei ole minkäänlaista elämänkokemusta rupee pompottamaan niin jossain on mätää !!!!


      • Ei, ei, ei
        mieltä kirjoitti:

        jos on melkein 40 vuoden työkokemus ja joku "nuorityttö" jolla ei ole minkäänlaista elämänkokemusta rupee pompottamaan niin jossain on mätää !!!!

        Hei, minä ainakin yritän opetella sanomaan EI kaikille idioottimaisille ehdotuksille, mitä työvoimatoimiston ja työvoiman palvelukeskuksen henkilökunta ehdottaa. AINA kun menen näihin paikkoihin, ajattelen että minulla on oikeus sanoa jokaiseen loukkaavaan ehdotukseen EI. Yritän vihdoin saada tuntemaan itseni ihmiseksi enkä miksikään jalkarätiksi. Olen yhtä arvokas kuin kuka muu tahansa. Välillä vaan on itsetunto aivan hukassa, kun on saanut kuulla ja nähdä niin paljon kaikenlaista loukkaavaa.


      • positiivista tai sinne päin

        Onko kenelläkään mitään hyvää kerrottavaa?
        Onko joku kuullut tai kokenut jotain positiivista työvoiman palvelukeskukseen liittyen?


      • tai on
        positiivista tai sinne päin kirjoitti:

        Onko kenelläkään mitään hyvää kerrottavaa?
        Onko joku kuullut tai kokenut jotain positiivista työvoiman palvelukeskukseen liittyen?

        Niiden omissa mainoksissa


      • Tabuja naamaan
        Ei, ei, ei kirjoitti:

        Hei, minä ainakin yritän opetella sanomaan EI kaikille idioottimaisille ehdotuksille, mitä työvoimatoimiston ja työvoiman palvelukeskuksen henkilökunta ehdottaa. AINA kun menen näihin paikkoihin, ajattelen että minulla on oikeus sanoa jokaiseen loukkaavaan ehdotukseen EI. Yritän vihdoin saada tuntemaan itseni ihmiseksi enkä miksikään jalkarätiksi. Olen yhtä arvokas kuin kuka muu tahansa. Välillä vaan on itsetunto aivan hukassa, kun on saanut kuulla ja nähdä niin paljon kaikenlaista loukkaavaa.

        Koettakaas nyt kestää vaan tätä maailmaa!!
        huomaa et siellä on kyl asiakkaina näitä ns. luusereita. Paskanjauhajia ja lintsareita.
        On se nyt h-vetin rankkaa kerran kuukaudesa käydä jossain työkkärisä. Ei voi kuin nauraa kovalle kohtelulle :)


      • sellunpilaajatatti
        positiivista tai sinne päin kirjoitti:

        Onko kenelläkään mitään hyvää kerrottavaa?
        Onko joku kuullut tai kokenut jotain positiivista työvoiman palvelukeskukseen liittyen?

        eieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieie ja vielä kerran ei mitää positiivistä....


      • Kyllästynyt0
        valta alaisilla kirjoitti:

        Luulen, että päättäjät eivät tiedä, kuinka huonosti työvoimatoimiston virkailijat kohtelevat työttömiä. Heidän kohtelunsa on hyvin halveksivaa, ivallista ja töykeätä. Tuntuu siltä, että heidän ainut tehtävänsä on saada ihmiset alistumaan heidän kiusattavakseen. Ja hyvin ovat siinä onnistuneetkin, eikös mielenterveyspalvelujen käyttäjät ole koko ajan lisääntyneet. Nimenomaan työttömissä on paljon syvästi masentuneita ja ahdistuneita.
        Jos esimiehillä on yhtään koulutusta ja sydäntä, he eivät kyllä suvaitsisi tuollaista käytöstä. He vaan luottavat alaisiinsa ja ovat antaneet liikaa valtaa heille. Ei pitäisi antaa valtaa täysin sivistymättömille, heistä tulee aivan sadisteja toisia kohtaa, valta kun nousee ns. päähän. Ja valtaa on niin suuri nautinto käyttää.

        Tuo on kyllä niin totta!! Työvoimatoimistossa kohdellaan työttömiä todella huonosti ja pidetään kaikkia työttömiä kuin jotain P-kasaa!! Itse jouduin kokemaan sen ja olin täysin hämmentynyt!! Tein valituksen Kouvolaan, taholle joka valvoo TE-toimistoa. -tuskin se taho tehnyt mitään, korjatakseen tilannetta.. ja "Tabuja naamaan" kirjoittajalle -ei kaikki työkkärin asiakkaat ole luusereita, paskajauhajia, lintsareita -meistä iso osa on ikänsä töitä tehnyt, joitten avulla nyt suomi säästää!! Eli nykyisin kenkää saaneita.


    • viisastunut

      kuntoutuksista? Ovat kuulemma venytettyjä jopa 8-päiväisiä!!!! tuohon vapaaika kysymykseen sen verran että kuulemma kyseisen keskuksen kautta kuntoutuja ei saa kuntoutuksen aikana käyttää alkoholia mutta jos olet työssä oleva tai tulet vakuutusyhtiön kautta niin tämmöisiä yksilövapautta rajoittavia määräyksiä ei ole !!!!

      • kyseisessä

        kyseisessä keskuksessa olisi sitä kokeneempaa kaarti a töissä ei luulis olevan rahasta valtiolla kiinni.


    • käytte..

      ..jossain työvoiman palvelukeskuksessa, koska varsinainen ammattitaito löytyy työvoimatoimistosta? Ottakaa yhteyttä esim. Vesa Auviseen niin kyllä alkaa tapahtua...

      • onkin

        sinne kun joutuu niin käynnit loppuu ei ne viitti edes asiakkaan papereita lukea!


      • töitään myös

        tuolla palveluskeskuksessa:)


      • Työtä kaihtamaton

        Miksi ihmeessä tälläisiä palvelukeskuksia edes tarvitaan??! Niin, juuri siksi, että monet ovat niin saamattomia ja toisten avun tarpeessa kun eivät pysty/kykene/halua/viitsi itse etsiä ja tehdä töitä! Aina löytyy jotain selityksiä miksi ei voi mennä töihin tai kouluun tai töitä ei muka löydy. Niskasta kiinni itseä ja lähimmäisiä, aktiivisuutta ja aitoa etsintää, niin ei tarvitse palvelukeskusta.
        Sitä paitsi, naamat kiinni valittajat; olkaa kiitollisia, että jotkut edes yrittävät auttaa teitä kun ei teistä itestänne siihen työnhakuun ole!
        Jaksamista kaikille palvelukeskuksen työntekijöille; teette loistavaa työtä sydämestänne, ette ainakaan palkan takia!=)


      • omasta aktiiviteetistä kiinni
        Työtä kaihtamaton kirjoitti:

        Miksi ihmeessä tälläisiä palvelukeskuksia edes tarvitaan??! Niin, juuri siksi, että monet ovat niin saamattomia ja toisten avun tarpeessa kun eivät pysty/kykene/halua/viitsi itse etsiä ja tehdä töitä! Aina löytyy jotain selityksiä miksi ei voi mennä töihin tai kouluun tai töitä ei muka löydy. Niskasta kiinni itseä ja lähimmäisiä, aktiivisuutta ja aitoa etsintää, niin ei tarvitse palvelukeskusta.
        Sitä paitsi, naamat kiinni valittajat; olkaa kiitollisia, että jotkut edes yrittävät auttaa teitä kun ei teistä itestänne siihen työnhakuun ole!
        Jaksamista kaikille palvelukeskuksen työntekijöille; teette loistavaa työtä sydämestänne, ette ainakaan palkan takia!=)

        osa työkkärin asiakkaista siirettiin sinne automaattisesti,kokemuksen syvä ääni puhuu nyt,samanlaisia ihmisiä siellä palvellaan kuin muuallakin:)on niiku toinen työkkäri..että sellasta


      • ihmettelee ?
        Työtä kaihtamaton kirjoitti:

        Miksi ihmeessä tälläisiä palvelukeskuksia edes tarvitaan??! Niin, juuri siksi, että monet ovat niin saamattomia ja toisten avun tarpeessa kun eivät pysty/kykene/halua/viitsi itse etsiä ja tehdä töitä! Aina löytyy jotain selityksiä miksi ei voi mennä töihin tai kouluun tai töitä ei muka löydy. Niskasta kiinni itseä ja lähimmäisiä, aktiivisuutta ja aitoa etsintää, niin ei tarvitse palvelukeskusta.
        Sitä paitsi, naamat kiinni valittajat; olkaa kiitollisia, että jotkut edes yrittävät auttaa teitä kun ei teistä itestänne siihen työnhakuun ole!
        Jaksamista kaikille palvelukeskuksen työntekijöille; teette loistavaa työtä sydämestänne, ette ainakaan palkan takia!=)

        kyllä 7800 työttömään mahtuu jos jonkinmoista tarinaa!älä tule sotkemaan työ-hullujen keskustelua.YMMÄRRÄTKÖ että voi olla tapaturma,sairaus,onnettomuus,työuupumus,synnynnäinen vamma,mielenterveys ym. syy !! alunpitäen olikiin kyse että minkälaista APUA asiakkaat ovat saaneet!!!

        KUHA REPPANA 40 VUOTTA PAINAT TÖITÄ ENSIN TUU SITTEN
        OMAALOITTEELLISUUTTASI KEHUMAAN!!!!!!!!!!


      • Krm
        töitään myös kirjoitti:

        tuolla palveluskeskuksessa:)

        Eipä se Vesa enää siellä työskentele. Aiemmin oli 25 :n puolella, joka oli palvelukeskusta edeltänyt yksikkö, mutta nyt on ihan työkkärissä pitkäaikaistyöttömien asioita hoitamassa.


      • dojodorga

        alkaa tapahtumaa MITÄ??????


      • jepjuurinäin
        Työtä kaihtamaton kirjoitti:

        Miksi ihmeessä tälläisiä palvelukeskuksia edes tarvitaan??! Niin, juuri siksi, että monet ovat niin saamattomia ja toisten avun tarpeessa kun eivät pysty/kykene/halua/viitsi itse etsiä ja tehdä töitä! Aina löytyy jotain selityksiä miksi ei voi mennä töihin tai kouluun tai töitä ei muka löydy. Niskasta kiinni itseä ja lähimmäisiä, aktiivisuutta ja aitoa etsintää, niin ei tarvitse palvelukeskusta.
        Sitä paitsi, naamat kiinni valittajat; olkaa kiitollisia, että jotkut edes yrittävät auttaa teitä kun ei teistä itestänne siihen työnhakuun ole!
        Jaksamista kaikille palvelukeskuksen työntekijöille; teette loistavaa työtä sydämestänne, ette ainakaan palkan takia!=)

        Mihin tarvitaan koko palvelukeskusta/työkkäriä kun kuitenkin hoidat itse kaikki työpaikat/harjoittelupaikat ym. itselles? Sairaalassa sanotaan ettei täällä sairaita hoideta (olenpa omin korvin kuullut..) ja työkkärissä ettei työttömille mitään työtä etsitä. Töitä olen hakenut, mutten ole paikkaa saanut ja työkkärissä sanottu että pitäis opiskelemaan lähteä toiselle paikkakunnalle, miksi? Kuitenkin hain 2 kertaa tänne kouluun niin miksi pitäisi muualle lähteä opiskelemaan?
        Kaikki harjoittelupaikat ja kurssit, palkkatukijutut ja työpaikat olen itse etsinyt, itse hakenut. Siellä ei tehdä kuin sopimukset jos niitäkään.
        Hyvä se on toisten kustannuksella palkkaa nostaa. Seuraavaksi kysyn työtä sieltä, kokemustakin on varmasti riittävästi.


      • SuperAllergikko
        Työtä kaihtamaton kirjoitti:

        Miksi ihmeessä tälläisiä palvelukeskuksia edes tarvitaan??! Niin, juuri siksi, että monet ovat niin saamattomia ja toisten avun tarpeessa kun eivät pysty/kykene/halua/viitsi itse etsiä ja tehdä töitä! Aina löytyy jotain selityksiä miksi ei voi mennä töihin tai kouluun tai töitä ei muka löydy. Niskasta kiinni itseä ja lähimmäisiä, aktiivisuutta ja aitoa etsintää, niin ei tarvitse palvelukeskusta.
        Sitä paitsi, naamat kiinni valittajat; olkaa kiitollisia, että jotkut edes yrittävät auttaa teitä kun ei teistä itestänne siihen työnhakuun ole!
        Jaksamista kaikille palvelukeskuksen työntekijöille; teette loistavaa työtä sydämestänne, ette ainakaan palkan takia!=)

        Itse siellä kävin ja vasta hommat alkaavat rullaamaan mutta tämän haluan sanoa:

        Super allergikolla ei oo paljoo asiaan sanomista. Oon jo helvetin huojentunut että pääsen vihdoin ja viimein ammattilaisten avulla saamaan mustaa valkosella paperille kaikki mitkä aiheuttaa miulle oireita, sen sijaan että pitää ite muistaa kaikki mikä voi johtaa ennen aikaiseen hautaan ja sitten yrittää selittää sitä muille sen sijaan että vaan läväyttää paperit kouraa ja toteaa "moro" ja häipyy paikasta ennen kuin pökertyy lattialle hapen puutteesta. (Näin on miulle kiusallisesti käynyt ja voitte arvata ilmeen ku herään sairaalasta ku ei laskettu menemään home luokasta pihalle kesken opetuksen.)

        Se on helppoa sanoa "ota itteäs niskasta kiinni ja tee homma 'x'" mutta siinä vaiheessa ku siulla tulee keholliset vaikeudet vastaan niin niitä ei vittu ihan niin vaan tehä. Ihan sama jos on myös just masentunut ja ahdistunut, ei se oo niin helppoa koska koko keho voi lakata paniikin takia toimimasta kans.

        Maailmaan mahtuu niin monta ihmistä ja vaikka toiset yrittää tosissaan niin epäonnistumisien kautta se usko itseensäkii häviää. Et vaan oo sitä ite kokenut.


    • pashaaa

      joutavaa hevonpaskaa koko laitos

      • 123123123

        Mikä mies, mikä keskus?


      • pompottelutoimisto
        123123123 kirjoitti:

        Mikä mies, mikä keskus?

        TYP on ollut koko ajan ja on varmasti edelleen ns. työttömien pompottelutoimisto. Valtiolla kun on sitä rahhaa niin paljon, niin pittäähän tämmöinenkin olla. Laptuote on sitten vielä TYPIN ns. sivukonttori eli sinne työttömiä ohjataan erilaisille kursseille ja työnohjaukseen. Eiköhän kohta Laptuotteellekin kehitetä oma uusi sivukonttori mihin työttömiä ohjataan Laptuottelta. Ja sitten taas seuraava konttori jonnekin, hah, hah. Kyllä Suomi on rikas maa kun on varaa tällaisiin pelleilyihin.


    • au au viiiiiiii

      Onko se legendaarinen "pikkutakkimies" töissä täällä?

      • veijo(eläkelläinen)

        jo vain,ihme että tällä"pikkutakkimiehellä"vielä henki pihisee vaikka tiedän sen speden aika monelle järjestäneen jonkun karenssin tai 5kk työssäoloehdon,vaatikaa työkkärissä käydessä ihmeessä inhimillistä palvelua,sitä ette vesalta saa.


      • hgjfgjghj
        veijo(eläkelläinen) kirjoitti:

        jo vain,ihme että tällä"pikkutakkimiehellä"vielä henki pihisee vaikka tiedän sen speden aika monelle järjestäneen jonkun karenssin tai 5kk työssäoloehdon,vaatikaa työkkärissä käydessä ihmeessä inhimillistä palvelua,sitä ette vesalta saa.

        karenssi ja toiset johonki muualle esim työnhakijoihin vesan suojeluksee


      • Kyllästynyt
        veijo(eläkelläinen) kirjoitti:

        jo vain,ihme että tällä"pikkutakkimiehellä"vielä henki pihisee vaikka tiedän sen speden aika monelle järjestäneen jonkun karenssin tai 5kk työssäoloehdon,vaatikaa työkkärissä käydessä ihmeessä inhimillistä palvelua,sitä ette vesalta saa.

        Meidänkin perheen joulun pilasi laittamalla päiväksi työnhaun pois päältä, kiva sitten kelan kanssa tukia selvitellä näin joulun alla. Kyseinen kenkilö on useamman kerran aikasemminkin tehnyt pikku "kämmejä" jolloin korvauksia ei ole saanut, on mennyt 5 päivää omavastuut yms. Jos vähääkään osoitat ettet jaksa vittuilua kuulla niin varmasti tulee karenssi!.. Vaatikaa ihmiset joku toinen työntekijä! Tämän ihmisen osalta toivon todella että osat olisivat toisinpäin joku päivä!


    • tulee kalliiksi

      Verovaroin palkattuna nuo virka-loiset on siellä typ konttorissa.
      Se on täysin turha laitos.
      - Tyttömyys-Hallinto toteutta arbeit macht frei visiotaan, se typ on -halpa avo-mielisairaala, työttömille loosereille.
      Ilman lääketieteellistä osaamista !! HUOM ! HUOM !!!
      halpa keino pitää ihmisiä sivussa työmarkkinoilta ja tilastoista.

      Työvoimatoimiston hommat on nyt 2 eri paikassa !!!
      - se on suurta tuhlausta !!! verorahaa haaskataan.

      • Herätkää ihmiset!

        Millä päästä eroon tästä totaalisesta hölmöydestä? Utelias.


      • umzium
        Herätkää ihmiset! kirjoitti:

        Millä päästä eroon tästä totaalisesta hölmöydestä? Utelias.

        teijetkin lusmut johonki saaha osallistumaa ettette ilmateeks saa euroja perkele tosin nää työkkärin ritsat auttaa vaa lusmuilemaa lisää


      • sekopäitä
        umzium kirjoitti:

        teijetkin lusmut johonki saaha osallistumaa ettette ilmateeks saa euroja perkele tosin nää työkkärin ritsat auttaa vaa lusmuilemaa lisää

        Ei siel kannata pysyy kannattaa mennä takas työkkäriin, ois ollut työpaikka sanovat ettei sinne saa mennä lopulta menin ja sanovat et saahan sinne mennä ???


    • luulisin.

      moni virkailija on saanut sieltä hyväpalkkaisen työn...

    • Harhautunut hallinto

      - typ on tem hallinon kova nyrkki !
      joka tuhoaa työttömän lopulliseti ja alistaa hänet ilmaistöihin.
      Ja Sopeutumattomat passiteaan mielentervystukimuksiin.
      Typ on arbneit macht frei-laitos, jossa merkonomit ja sosionomiit esiintyy psykiatreina ja lääkäreinä. Halpaa mielenterveytyötä ilman terveydenhollon valvontaa.

      Suomessa uhrataan verorahaa tällaiseen päällekkäiseen turhaan hallintoon.
      - On kumma, kun se ongelma ovat puuttuvat palkka-työpaikat.
      - siis ongelma ei ole työttömät.....

    • Liiton Jäsen

      Asiaa

    • kiehäkiehä

      typpi on kuin au,maalaus nokkala hommat hoidetaan miten sattuu..t.typin pakkokoulutettu

    • palaa käpy

      Alkuun toi pulju toimi tosi hyvin.
      Siis silloin ku itte sinne jouduin..Oli tosi mukava virkailija,joka auttoi,rahoitti ja teki töitä sen eteen et sai mitä halusi.
      Nyt sit on toinen muija joka ei hoida asioitaan,ei vastaa puhelimeen,jatkuvasti on työttömyyskorvaukset poikki.Paperit hukassa jne.
      Passitti jollekin ihmiselle jonka PITÄISI etsiä töitä minulle..Se ei ole tehnyt mitään,ihan itse olen niitä töitä etsinyt.Kaveri vaan istuu penkillä levittämässä persettään ja soittelee perään et soititko nyt sinne tänne tonne.
      Itse ainankin haluaisin tuonne typpiin töihin,kyykyttämään köyhää!!!!!!!

      Ai joo,tänään pitäisi työnhaku uusia,mutta mites uusit sen kun ei siellä kukaan vastaa puhelimeen??

    • neitihunaja

      Mitä mieltä olen? Turhaa touhua suurin osa siellä mutta tätit saa palkkansa. Tietääköhän palkanmaksaja miten turhia käyntejä siellä joutuu tekemään? Vaikka itse olisi ystävällinen joka käänteessä kannattaa siellä varautua happamiin ilmeisiin ja töksäytyksiin. Jos vielä töksäytellään teen valituksen. Ettäs tiedät Sitruuna, jos luet tätä kirjoitusta!

      • nuuskamuijanenlpr

        miulla oli virkailijana oikee hapannaama... onneks pääsin pois tuosta puljusta.


      • SairasHallinto

        moni te ja typ mopa virkailija on uupunut, saamaton, mielisairas, koska se työ ja teot tuhoaa ihmisen vähitellen.
        Ja alunperin niihin töihin joutuu kummaa ainesta.

        Kapo kärsii ja tuhoutuu itse, ja työuransa aikana tuhoaa monta ihmistä.


      • hippatillikka

        kyllä tiedän monta ihmistä kenellä on ollut inhottava virkailija. etunimi jaana.


    • gummallist

      eiks noi kaikki asiat nykyään hoideta puhelimitse, ainakin itselläni sellainen fiilis että käyminen on suorastaan kiellettyä, että vain ja ainoastaan puhelimitse. itse kyllä tykkään hoitaa työnhaku asiat itse, mutta silti se on aika ihmeellistä, että ei nähdä kuin pakon edessä työtöntä ihmistä ja varsinkin sellaista, jolla ei ole tulevaisuuden suunnitelmat vielä selvät tai sitten muuten vain tarvitsee ohjausta. tänään itselleni soitettiin ja kysyttiin päättyikö määrä-aikainen työsopimus ja vastasin kyllä ja sanoin että ei ole vielä työtodistusta, että kohta tulee niin vastaus oli: ei tarvitse tänne tulla näyttämään : ) merkataan vaan sut työttömäksi : ) tuplasti hymyilytti jopa nauratti tämä kommentti. Muistan kyllä ennen, että työsopimus oli kaikki kaikessa, vaikka lähetit sen liitolle niin TE-toimistoon se oli PAKKO viedä, se oli vähän kuin graalin malja, ilman sitä olisi ollut nesteessä, mutta nykyään tuntuu, että jos nämä "virkailijat" päättävät, että ei jaksa pyytää sitä netin kautta liitetiedostona niin jätetään väliin ja on vähän sellainen vähänkö väliä asenne muutenkin koko työkkärillä.

      • hallintoariittää

        Onkohan jo noin sujuva toi homma ? Kun Ennen oli aina ilmoittauduttava, ja nopeesti.
        Esim. kun joku toimenpide, tms loppui niin piti ilmoittautua uudelleen.
        Mites nyt, tarviiko jonkun toimenpiteen jälkeen ilmoittautua uudelleen karenssin uhalla, tms ?


    • gummallinen

      se oli nimenomaan ENNEN painottaen. Liitto on sitten eri asia että ne vaatii kunnon paperiset tod. kaikesta, mutta työkkäri on nykyään laiska/saamaton/haluton laitos. Niinkuin kommentoin niin niillä on hällä väliä asenne ja puhelimitse & netin kautta hoidetaan ihan kaikki, mikä on "kröhm" naurettavaa. Voit sanoa sitä sujuvaksi, itse sanon sitä ihmisten passivoittavaksi meiningiksi, annetaan jengin löhötä ja sanotaan hoida netin kautta ja otetaan yhteyttä "tarvittaessa" [eli siis 6kk tai vuoden päästä kun työttömyys on jatkunut ja varmistus puhelu, olethan työtön?] puhelimitse. Työsopimus heille kelpasi sinne ja se pitääkin toimittaa VIELÄ, varmaan sen takia, että soittavat, että oletko työtön tämän määräajan jälkeen, ei katsos tarvitse varata aikoja mihinkään eikä varsinkaan tavata ketään, hoidetaan netin kautta kaikki. Joskus kun olin työtön niin käytiin säännöllisesti jonkun virkailijan luona ja koitettiin löytää jotakin hommaa, mutta se muuttui jossakin vaiheessa tähän puhelin & netti palveluun, joka on kuten sanoin toimimaton ratkaisu suurimmalle osalle työnhakijoita kohtaan. Tämä suurentuva internet yhteisön aikakausi on kummallista ja en meinaa oikein ymmärtää enään mitään, kaikki on facebook, twitter, youtubesta nousseita turhia julkkiksia, reality tv:tä ja kaikki palvelut siirtyvät nettiin, eikö enään jengi halua nähdä toisia, käydä missään, harrastaa mitään tai katsoa tv ohjelmia joissa on jotakin ideaakin muutakin kuin jotain rikkaita ihmisiä dokaamassa tai turhia julkkiksia omissa ohjelmissaan.

    • TeHölmölä

      Lukekaa niitä vanhoja hölmöläis satuja, niissä on samat jutut kun on te hallinnon typ ja mopa systeemeissä !

      • rahaariittää

    • gummallinen

      Viittasin tosiaan keskustelussa TE-toimistoon joka on siis pormestarinkadulla, en suoraan työkkäriin, jonka virheellisesti sekotin TE-toimistoon kirjoituksessani (ovat yhteydessä toisiinsa niin tuli ajatus katkos). Tosiaan työkkärin jätän arvostelun ulkopuolelle, koska heidän toiminnasta en tiedä kun en ole pitkään aikaan käynyt, mutta nimimerkkini alla olevat arvostelut TE-toimistoa kohtaan ovat faktaa ja paikallaan. Vuosia sitten kun asioin työkkärissä niin palvelu oli ihan ok, antoivat neuvoja ja ohjasivat mikä heidän työnkuvaan kuului, ainakin ne kaksi naista olivat mukavia ja YRITTIVÄT auttaa, eikä tyyliin nykypäivän TE-toimisto joka lyö leiman paperiin ja sillä selvä, eivät ole tarjonneet määräaikaisten töiden loputtua kertaakaan työkkärin palveluita, mutta kuten tuli mainittua aikaisemmin niin hoidan työnhaut itse, mutta eivät tosiaan ole viitsineet muuta sieltä puhelimitse kysyä kuin että onko cv ja hakemus kunnossa ja haetko töitä : ) Ei kertaakaan esim. tarvitsetko keskustelua työvoima ihmisen kanssa tai tarvitsetko muuten ohjausta, kuten uuden ammatin valintaa? Kysymykseeni: Voinko varata ajan virkailijalta? TE-virkailijan vastaus: Ei me käydä aikoja varaamaan, nykyään asiat hoidetaan pääasiassa puhelimitse. Se on kiellettyä nähdä toisen ihmisen kasvoja, onhan meillä netti.

    • Kehoitan kaikkia Etelä-Karjalan työvoiman palvelukeskusen asiakkaita noiden tapaamiset keskuksen henkilökunnan kanssa ovat terveysasemilla tekemään asiasta Eksotelle kirjallisen muistutuksen.

      Lomake muistutuksen tekemiseen löytyy täältä:

      http://www.eksote.fi/eksote/lomakkeet/Documents/muistutus lomake potilaan asemasta ja oikeuksista.pdf

      Muistutuksen aiheeksi voi laittaa esim. "Koen TE-toimiston läsnäolon terveysasemalla ahdistavana enkä siis koe että se edistäisi hyvinvointiani
      millään tavalla."

    • Käsittämätöntä

      Miksi TYP:n henkilökunta tapaa työttömiä terveysasemilla? Tällaisesta en ole kuullutkaan, käsittämätöntä. Ei voi olla totta!! Mitä tämä tarkoittaa??

      • 101

        Itä-Suomen aluehallintovirasto saanee asian selville. Kuten myös sen voisiko joku joutua tästä asiasta rikosoikeudellliseen vastuuseen.


      • 101

        Olen myös tehnyt jo valmiiksi kantelun jossa pyydän ko. virastoa selvittämään syyllistyykö erään nimeltämainitsemattoman kunnan työntekijät ja erityisesti tämän kunnan kunnanjohtaja rikokseen Työn Vuoksi ry:hyn liittyen.


    • Hämmentynyt7

      Miksiköhän ylläpito on poistanut tekstini?? Mikähän siinä on ollut sääntöjen vastaista, kun kerroin oman kokemukseni TE-toimiston "palvelusta"?? Ihan saman tyyppisiä nuo edellisetkin tekstit ovat kuin minunkin oli? Mielenkiintoista?? Suomessa on edelleen mielipide ja sanan vapaus.

      • KadonnutSananvapaus

        - ei ole enää sananvapautta !! hallinto ja valta media ehkäisee sananvapautta
        (on yksi totuus vain, kuin pravda NL aikaan...).
        - Ja idealisti inkvisiittorit haastaa oikeuteen kerettiläisiä, jotka ei ole samaa mieltä kuin super naivi verovaroja tuhlaava hallinto.
        - tämä on suomen malli 2016.


    • vääryyksiä

      Olin joskus vuosia sitten typ:in asiakas ja siellä eräs naisvirkailija nimikirjaimin MN uhkaili minua esimerkiksi sanomalla etten saa mennä viikonlopuksi toiselle paikkakunnalle vanhemmilleni kylään koska minun työttömänä tulee olla aina tavoitettavissa ja postia kotona kyttäämässä. Sanoi laittavansa karenssin heti jos menisin.. Kumma kyllä kun postiahan ei jaeta lauantaina eikä sunnuntaina ja puhelin kulkee kätevästi mukana joten minut olisi kyllä kiinni saanut tarvittaessa. Noh olin nuori ja naiivi, pelkäsin sitä eukkoa ja sen kaikkia uhkauksia, (tämä oli vain yksi esimerkki) olisi silloin pitänyt olla rohkea ja tehdä siellä tapahtuneista vääryyksistä ilmoitus.

      • hölökynkölkyn

        koko paikka on peestä, ei voi muuta sanoa.


    • 1012

      Koska tähän on sotkettu Eksote mukaan, olen nauhoittanut viime lokakuusta lähtien kaikki tapaamiset Eksoten lääkärien kanssa. Puhelimeen on tallentunut todisteet kahdesta laiminlyöntirikoksesta joista toisessa on kyse erittäin törkeästä huolimattomuudesta ja laiminlyönneistä.

    • 1012

      Edelliseen vielä että näille lääkäreille tuskin on paljon iloa Eksoten lakimiehistä. Nämä lakimiehet kun ovat samalla tavalla jäteainesta kuten TYP:n henkilökunta.

    • Ex-asiakas

      Pompottavat ja. Kyykyttävät työtöntä,mukamas parasta ajattelevat.Hevon kukkua saa

    • Ex-asiakas

      Koko laitos pitäisi purkaa.Kyykyttävät ihmisiä ja pakottavat ilmaisiin töihin.Pakko mennä tai saat karennsin.Sillä uhkaillaan ja ollaan niin tärkeitä,ettei kukaan ikinä ollut ns.normi työvoimatoimistossa tuollainen. Uskomatonta käytöstä saanut osaseksi ko.paikasta. Todellacala-arvoista ja loukkaavaa.

      • einiinmitäänjärkee

        miksi tuollaisia virastoja yleensä perustetaan???


      • pettynytyhteiskuntaan

        sinne kun joutuu menemään niin on sellainen "anteeksi kun olen olemassa" fiilis......


      • sorikunolenolemassa
        pettynytyhteiskuntaan kirjoitti:

        sinne kun joutuu menemään niin on sellainen "anteeksi kun olen olemassa" fiilis......

        justiinsa näin. tulee tunne että olen vähintään rikollinen. tai ainakin yhteiskunnan loinen.


    • tkvtkvtkv

      kysy nykyhallitukselta miksi noita perustetaan.. lähinnä köyhien ja työttömien kusettamiseksi, että hallitus saa nostaa omaa palkkaa ja kantaa loput brusselii.

    • CHIP

      Täysin turha laitos, joka tulee veronmaksajille kalliiksi. Samat suunnitelmat tehdään kuin tavallisessakin työkkärissä, mutta mikään ei muutu, koska työpaikkoja ei riitä kaikille.

    • tulospalkkaus

      Tulospalkkaus, eivätkä saa rahaa, kuin henkilökohtaisista käynneistä. Siksi ei sähköposti, eikä puhelin vastaa.

    • typintädit

      Typillä on kyllä hyvät yhteydet kuntaan ja esim. terveydenhoitajat työskentelevät samoissa tiloissa. Suurin kompastuskivi tuntuu olevan, ettei toisaalla työskenteleviin kollegoihin verrattuna, koulukadun tädeillä ole muodostunut yhteyksiä työnantajiin, eikä esim. kurssittajiin. Miehille tyypillisistä ammateista ei ole edes perustietoja ja työttömien käynnit jäävät pakostakin pelkäksi tyhjän kirjaamiseksi. Tilanne helposti pahenee, annetaan aika terveydenhoitajalle ja siitä on helppo lähettää kuntouttavaan työtoimintaan, eikä palkkaa tule. Tai painetaan vaan sitä esiohjelmoitua karenssi-nappia. Olikohan joku maksimi määrä työttömiä, mitä Te-toimiston asiantutija voivat lain mukaan yksinään pyörittää?

    • Anonyymi

      Olen myös ollut asiakkaana, nyt vaan en tajua työkokeilu tämmöisenä aikana kun korona. Sairasta.

    • Anonyymi

      Säälin tunne syntyy näistä typ ja te toimista. Ei voi mitään.
      Miten tällainen massa-työttömyyden peittely turhalla hallinnoilla voi jatkua vuodesta toiseen.
      Olisi aika synmnyttää oikeita palkka-töitä muillekin, kuin typ virkailijoille yms. turhalle hallinnolle.

    • Anonyymi

      Tiedän yhden sukulaisen joka jopa saanut töitä tuolta kautta ei kursseja ei työtoimintaa vaan ihan palkkatöitä. Kyseinen sukulainen lievästi kehitysvammainen ja sai tuota kauyta ensin palkkatuki työn sittemmin työ jatkunut ihan normaali palkattuna työnä.

      • Anonyymi

        homo oot


    • Anonyymi

      Kuntouttavaan työtoimintaan EI kannata suostua. Työnanantaja karttaa heti, jos henkilö on edes käynyt "kuntouttavassa" työtoiminnassa. T. kokemus

      Toki siitä on hyötyä monille, ketkä ei kykene päivittäiseen oikeaan työhön (vaikka oikeita työtä nämä teetättääkin).

      Jos olet työkykyinen, kieltyäydy näistä, ellet halua rutiinia ja elämänhallintaa kuntoon.

      • Anonyymi

        Mainitakseni vielä, usein noilta pajoilta löytää samankaltaista seuraa :) kierre on valmis


    • Anonyymi

      Se typ on aitoa hallinto-pelleilyä.
      Osaamattoman politiikan kukkanen.
      Työttömyyden muka muka hoitoa.
      Toisaalta se työllistää virkoihin mätänemään toimintakyvyttömiä ja toimintavallattomia virkailjoita.
      Siis typ järjestelmä on typ virkailijoiden työllistämis suoja-työ-paikka.
      Kuntouttavaa typ virkailua.

      • Anonyymi

        Mitähän ne keksis sanoa tuota väitettä vastaan? Mut toisaalta kun katsoo meininkiä, näyttää siltä, että Suomi on jakautunut kahtia kansalaisten ja virkamiesten välillä, kun kummallakin oma maailmansa.


    • Anonyymi

      heh

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe