Todellakin.
Tilanne on sellainen että ollaan remppaamassa saunaosastoa ja siinä tietysti kylpy/pesuhuoneen sisuskin uusiksi menee.
Ajatus olisi saada puulattia.
Nyt meillä on vanha maalattu betonilaatta jalan alla ja se on kylmä, ruma ja kaikinpuolin ikävä.
Onko tietoa miten puulattia tulisi tehdä?
Olen itse ajatellut että voisi vaikka pohjustaa lattian epoxilla ja siihen päälle rakentaa matala kehikko jonka päälle lankut laittaisi. Mikähän olisi paras materiaali? Lehtikuusi? Miten laudoituksen alusen pitäisi puhtaana?
Niin että kommentteja ja linkkejä kaivataan.
Puulattia
5
1049
Vastaukset
- on paras vaihtoehto
tuolla rakenteella.
Siivouksen ajaksi rallit saa nostettua pystyyn.
Älä mene rakentamaan mitään kiinteää puulattiaa. - irtonaisena
Tuo edellinen puhuu asiaa tee irtorallit mutta älä mistään painemyrkytetyistä.
Joskus näin jossakin lakatun puulattian kylppärissä. Kaunis oli kieltämättä ja kuulemma moneenkertaan lakattu jollakin venelakalla. Sitä en tiedä kauanko kestää ja onko liukas mutta voihan tommoistakin koittaa jos ei ole ennakkoluuloja.- K:J.
Lakattu lattia on yleensä siis KYLPYhuoneessa, jossa se on kiinteästi asennettu. Eli kylpyammeesta tai suihkukaapista tullaan valmiiksi kuivattuna ja ne muutamat pisarat jotka sitten sattuvat tipahtamaan lattialle ehkä vielä kuivahtavat ilman vauriota. Mikään pesuhuoneen lattia tuollainen ei ole:D. Sanoisin vielä, että aktiivisesti peseytyvät eivät tuollaista itselleen hommaa..
Irtoralleissa lakkaus ei missään tapauksessa toimi, koska se ei todellakaan kestä vettä niin kuin pesuhuoneen lattian pitäisi kestää ja lakkapinta myös estää kastuvan puun kuivumisen. Irtorallit sopivat rajatulle alueelle, mutta kaikki esim. kesämökin lattiaa hoitaneet tietävät, että ilkeähän niitä niljakkaita puunpalasia on puhdistaa.. Laattalattia on mukavampi kaikin puolin ja lattialämmityskin on nykyisin helppo asentaa. Puuta voi sisustusmateriaalina käyttää sitten sopivammissa ja hygieenisimmissä yhteyksissä.
- myöskin
Nykymääräysten mukaan on laitettava se vesieristyskin sinne betonin päälle.
- K.J.
Jos lattia on esim. rintamamiestalon kellarissa ja lattian eristys ja talon salaojitus eivät ole kunnossa, ei vesieristystä kuulu laittaa. Rakenne on. ns. sisäänpäin kuivuva eli maasta nousevan kosteuden tulee päästä luonnollisesti kuivumaan ja sama on epoksin kanssa. Se muodostaa niin tiiviin kalvon, ettei alla oleva kosteus pääse sen alta haihtumaan. Tällaisessa tilanteessa myös mahdollinen laatoitus pitäisi jättää ilman vedeneristystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760