Kakkapalloja..ARGH!

Kaniini

Itselläni on pitkä karvainen uros kaninen.
Ongelmani on sellainen että kanin pylly karvoihin tarttuu kakkaa.. vaikka putsaan häkin kaksi kertaa päivässä nii EI pallo syntyy ja kanille todella kivuliasta koittaa saada kovaa isohkoa palloa irti pyllystä...=o(
Mikä neuvoksi?
kani on 8 vuotias...
aina ollut tämä ongelma...

6

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nekku

lyhennä peppu karvoja ihan saksilla ja syötä paljon heinää ja vähennä tuore ruokaa niin kakkuli ei ole niin löysää ja tarttuvaa..
      onnea sinulle ja kani vanhuksellesi=)

• nekku

lyhennä peppu karvoja ihan saksilla ja syötä paljon heinää ja vähennä tuore ruokaa niin kakkuli ei ole niin löysää ja tarttuvaa..
      onnea sinulle ja kani vanhuksellesi=)

• R-i-i-n-a

mulla on sama ongelma kuin sulla..mullakin on pitkäkarvainen uros kani mutta se on vain n.vuoden vanha..yleensä ku niitä kakka palloja on paljon niin ne voi leikata saksilla pois..ainakin mä teen niin..
      sit mulla on toinenkin ongelma,toivottavast sä voisit auttaa mua siinä..
      noh,mun kanin karva se on aina takussa,vaikka sitä kuinka yrittää harjata suoraksi se ei onnistu koska se karva on niin takussa että sitä kania sattuu 100% sesti..miten sä pystyt pitämään kanisi karvat suorassa??

• kaniini

Pupuseni karvat oon pitäny suorana hoitavalla shamppoolla. Eli etsi shamppoo joka soveltuu myös jyrsiöille(yleensä pullossa on marsu, koira ja kissa). Sillä peset KORVIA JA PÄÄTÄ varoen kanisi niin kyllä turkki kiiltää ja karvat on suorassa.
        Sillon kun pupuni tuli minulle niin se oli ensimmäinen pitkä karvainen kanini. niin kerran aloin sitten ihmettelemään että onpa hassun muotonen pupu ja koitin peräpäätä niin pudonneet karvat olivan HUOPAUTUNEET pupuseni pyllystä taakse päin.. että kanista tuli kunnollinen puikula. ELI EI NIIN! ja suurimmat villa/huopa takut pitää nyppiä VAROVASTI irti taikka sitten saksilla varovasti.

Kakkapalloja ei oikein pysty leikkaamaan irti kanista koska kakkapallo myodostuu yleensä karva putun tyvestä saakka.=o(

Mutta toivottavasti tuo hoitoaine shanppoo auttaa kaniasi sileään takuttomaan turkkiin!
        Muista pestä aina kunnolla pois ja muista että jotkut känit pelkäävät pesua että vatiin vettä ja lattia tasossa peset nii pupu ei pääse tippumaan.=o)

• Kani fani

Sun kanis on jo aika vanha. Luulen, että sillä on ruuansulatusvaivoja! Varsinki vanhoilla kaneilla voi esiintyä sellasta. Onko sitä tapahtunu jo kauan? Häkin puhdistaminen niin useasti ei kannata,sillä siitä ei ole hyötyä. Säästät itseäsi, jos vähän harventaisit häkin puhdistamista...

• kakkapallo ongelmia

Miten kanin kakkapallot saa sitten pois, kun niitä ei pysty leikkaamaan ja vesikään ei kauheasti (lemmikkieläinsaippuankaan kanssa) auta. Eikä niitä missään nimessä saa repiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      140
      4422
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      350
      2230
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      2114
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1891
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      107
      1820
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      456
      1787
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      483
      1621
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      57
      1479
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      488
      1363
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1338
    Aihe