Nyt tartteis apua jo Savage-kivääreihin tutustuneilta. Elikkäs oon ostamassa hirvikivääriä itselleni ja läheisessä kaupassa olis uusi Savage mod11 .308 3-9*40 kiikari hintaan 680€. Hihnat muut roippeet kuulus hintaan kanssa
Itsellä vain ei ole kyseseisestä aseesta minkäänmoista kokemusta, eli onko kyseessä varteenotettava vaihtoehto tuohon hintaan?
Hirvikivääri
26
11472
Vastaukset
- Kepuli
Sen verran vielä että kyseessä on komposiittiperäinenmalli...
- tikka t3
et sitten ole tikka t3 ajatellu, on ihan käypä peli
- Kepuli
tikka t3 kirjoitti:
Oon kyllä Tikkaakin miettinyt, ja vakavasti ajatellutkin. Satasen kalliimpi on ilman kiikaria, joten hinta on yksi syy miksi asiaa kyselen.
- ajatteleppa
Kepuli kirjoitti:
Oon kyllä Tikkaakin miettinyt, ja vakavasti ajatellutkin. Satasen kalliimpi on ilman kiikaria, joten hinta on yksi syy miksi asiaa kyselen.
Tikan ostaessa, kivääriä on ihmisen iän verran, joten 100 euroa hankkiessa on pieni hinta, satsatessa kotimaiseen laatuun.
- Kepuli
ajatteleppa kirjoitti:
Tikan ostaessa, kivääriä on ihmisen iän verran, joten 100 euroa hankkiessa on pieni hinta, satsatessa kotimaiseen laatuun.
Näin myös itsekin ajattelen useimmiten, taustalla vaan kummittelee ajatus tuosta Savagesta joka on hieman omaan käteen paremman tuntuinen.
- Trapper
tikka t3 kirjoitti:
Älytön kommentti. Tikkalla moninkertainen hinta verrattuna toimivaan ja riittävän hyvään sekä erittäin tarkkaan accutricker Savage-pakettiin. Eräl Riistamaalla oli paketti kesällä 560 eur.
- Wurfmesser
Kepuli kirjoitti:
Mistä helvetiasta saa Tikka T3 vain satasta kalliimmalla.
- kokeile se
Kepuli kirjoitti:
Näin myös itsekin ajattelen useimmiten, taustalla vaan kummittelee ajatus tuosta Savagesta joka on hieman omaan käteen paremman tuntuinen.
kuten on selvää laukasu lähtee liipasimen puristuksesta ja jos se ei ole mieleinen on aseella vittumainen ampua. tikassa laukasu on täysin venymätön ja hyvin säädettävä mutta millainen siinä toisessa. ja älä huijaa itteäs kun kokeilet vaan ota parempi.
- Vasaralaturi.
kokeile se kirjoitti:
kuten on selvää laukasu lähtee liipasimen puristuksesta ja jos se ei ole mieleinen on aseella vittumainen ampua. tikassa laukasu on täysin venymätön ja hyvin säädettävä mutta millainen siinä toisessa. ja älä huijaa itteäs kun kokeilet vaan ota parempi.
Savagessa o accutrigger. Siihe sua myössii jäkiasennuskonneestoja. Niillä voep siätöö laakaaksen tos herkäks. Eevät oo hintaloella pilatut.
- kannattaa kysellä
Wurfmesser kirjoitti:
Mistä helvetiasta saa Tikka T3 vain satasta kalliimmalla.
Kaveri osti ja maksoi 720 euroa tikka t3 308 kivääristä.
- ajatteleppa
hinta ainakin on kyllä tossa sun paketissa ok.
- vasaralaturi
Hintoo löötyy tässä tappaaksessa satone liikoo!
- mie.321
mie. Ainakin olen aina pyytänyt mahdollisuutta koeampua aseen ennen kun teen ostopäätöksen joskus on onnistunut joskus ei,ja mitä oudommasta tai halvemmasta "paketista" on kyse sitä paremmalla syyllä radalle tai peräpellolle testamaan,pitäisihän sen olla pitkä aikanen hankinta,siten myös sinulle itsellesi sopiva ja mieluiunen.Niitä aisoita kun on vaikea selvittää kaupassa tai pirtin pöydän päässä.
- vasaralaturi
mistä sie löövät asekaappiaan kun antaa uutukaisen koeampuun. Mie sano suoriks: et mistää. Ee hyö nii hölömöjä oo. Jo mie ostan uuven asseen se pittää olla avvamattomassa laatikossa, usot sie vällee? Jollae harvolla voep olla essittelyasseita, mutta jokikine on yksilö. Kun nappaat oma uuven laatikosta takkuu aenoo millä voet perrää kukkuu. Remeksellä sekkii kuuluu olevan revasta.
- Kepuli
Eli nyt olen tehnyt melko varman päätöksen, ostan Tikka T3 lite stainlessin johon liitän jo komerosta löytyvän kiikarin. Löysin kylläkin tuon Savagen vieläkin halvemmalla, eli ase kiikari 599€, mutta taidan pulittaa kuitenkin tuosta Tikasta 840€...Jos vielä jollakin on kommentoitavaa kertokaan se myt hetimmiten...
- itselle
Ase on ostettava itseä varten, ei muita varten tai toisten takia.
Kun itse menen aseen ostoon, valitsen seuraavista Weatherby Vanguard, Howa, Browning A-bolt,CZ tai Zastava.
Valinta tapahtuu kolmesta japanilaisesta, kahdesta eurooppalaisesta.
Tikka on varmasti hyvä valinta. - Vasaralaturi
itselle kirjoitti:
Ase on ostettava itseä varten, ei muita varten tai toisten takia.
Kun itse menen aseen ostoon, valitsen seuraavista Weatherby Vanguard, Howa, Browning A-bolt,CZ tai Zastava.
Valinta tapahtuu kolmesta japanilaisesta, kahdesta eurooppalaisesta.
Tikka on varmasti hyvä valinta.Nimittäin Zastava. On 98-Mauserin aktio = kontrolloitu syöttö, Ei lipasta (pohja aukeaa).Weaverin pätkät kiikarinrenkaille. Katoha, tullii aeka selevee suomee.
- ajatteleppa
Osta se tikka, mutta en malta kysyä miksi valitsit rosteripiipulla ja synteettisellä tukilla, etkä mustalla piipulla ja puu tukilla. Varmasti se on kuitenkin hyvä vaihtoehto.
- kiväärissä
ajatteleppa kirjoitti:
Osta se tikka, mutta en malta kysyä miksi valitsit rosteripiipulla ja synteettisellä tukilla, etkä mustalla piipulla ja puu tukilla. Varmasti se on kuitenkin hyvä vaihtoehto.
olisi synteettinen tukki ja normaali piipputeräs. Miksikö? Se kestää enemmän laukauksia ja sen ominaisuudet tunnetaan. Normaalikäytössä piippu ei mene miksikään jos sitä viitsii edes vähän hoitaa.
- Pyssy pysyy pystyssä
Miks nämä Suomi24:n palstan vastaukset on aina samanlaisia. Vastauksia tulee perseestä perämoottoriin, muttei SIIHEN MITÄ KYSYTÄÄN?
Minuakin kiinnostais millainen ase Savage on. Enkä siis kysy millainen ase joku toinen on!!! - yleisnimityskö?
Miksi nuo kaikki kolmenollakasit yms kaliiperin kiväärit on ns. hirvikivääreitä??
kerran näytti teeveessä poliisit-sarjaa ja joku oli löytänyt maasta rasian patruunoita jotka luovutti poliisille, poliis hetken tarkasteli patruunoita ja totesi että nämä on hirvipyssyn patruunoita, mistä tämä poliisi tiesi että ne kuuluvat juuri hirvipyssyyn, saa kai esim 308 ampua muutakin eikä hirviä, vaikka ihan vaan pahvitauluun.- 3o5tkpefok
Varmaan aika pitkälti samasta syystä, kuin kaikki yli .22 käsiaseet on mediassa "järeitä".
Hirvien metsästykseen käytettäville aseille on maassamme ollut ja on edelleen tiettyjä minimivaatimuksia, joiden täyttäminen sitten teki/tekee aseesta hirviaseen.
Eräs minun mielestäni mahdollinen selitys hirvikiväärille voisi olla myös se, että sitä on käytetty erotuksena sotilaskivääristä, joita sotien jälkeen oli siviileillä metsästyskäytössä melko paljon.
- no hair trigger
tilla t3 aivan soipa peli...ei mennyt raha hukkaan,,vaikka ajattelin savageakin aluksi...nyt yli 1000lk ammuttuna on tikka tuttu minulle,,2v vanha ase nyt..itselataan..erikoisesti kehun laukaisua,,jonka olen ruuvannut 1kg tuntumaan..
- Latailija...
Metsästyskivääristä tulee vasta silloin hirvikivääri kun sillä on eka hirvi kaadettu.
- metsästelijä...
Kivääristä tulee metsästyskivääri vasta kun sillä on eka kerta metsästetty.....
- Latailija...
Totta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83266MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401539Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751146Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758