HAAVEITA

onkkelis

Minkälaisia haaveita meillä on? Joku viisas on sanonut, että ihmisellä pitäisi aina olla haaveita. Minulla on tällä hetkellä haave muuttaa 'ihmisten ilmoille' täältä korvesta. Ei se niin haavekkaan ole enää sillä katselen ETU-ovella joka päivä, että missä se minun oveni on. Kertokaa mistä te haaveilette.

44

1791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirveli

      Haaveilen että minulla olisi aikaa kirjoitella ja RAUHAA, siis kirjoitusrauhaa

      • Tilapäisesti ilman rek. nikkiä

        En tiedä, minkä ikäinen olet, mutta ainakin minun iässäni on jo pitkään ollut aikaa kirjoittaa ja kirjoitusrauhakin.
        Kummini, joka oli kirjailija, sanoi kerran, että jos tilaisuutta ja inspiraatiota odottaa, saa odottaa loppuikänsä. Hän itse aloitti vaatehuoneessa kuulonsuojaimet korvillaan.

        Haaveillessani eläkepäivistä, jolloin olisi aikaa kirjoittaa, tulivat eläkevuodet yhtäkkiä eteen. Silloin aloin haaveilla, että tulisi inspiraatio.
        Sitä odotellessani istuin tuijottamassa tietokoneeni leijuvia ikkunoita, kunnes kummini lausahdus muistui mieleen ja kirjoitin ensimmäisen lauseen. Se oli se piru, jolle annoin pikkusormeni, ja nyt olen sen verran kirjoitellut, että oikeastaan haaveeni on totetunut.
        Siis itsestä se on kiinni ja tarpeen vaatiessa kuulonsuojaimista! Lykkyä tykö!


    • fiiuliN

      Minulla on haaveita vaikka toisille jakaa.
      Samanlaisia haaveita asunnon vaihtamisesta niinkuin sinullakin.

      Sota-aika tuhosi ystävä piirinikin, ja arka ja hidaspuheinen kun olen uusia suhteita luomaan niin olen jäänyt yksin.

      Katselen kun ihmiset kulkevat useimmiten toistensa seurassa lenkkeilyllä olleessaankin, minä kuljen omassa seurassani. Haaveilen sellaisesta kaverista jonka kanssa "synkkaisi".

      Koska kotonakaan juttujani ei kukaan noteeraa, niin haaveilen että olisi joku sellainen paikka jossa minutkin otettaisiin tasavertaisena huomioon.

      Ja tietenkin haaveileen siitä suuresta lottopotista.... pitäisi vain alkaa lottoamaan.

      Lopeta tuo ikuinen valitus, sanoisi entinen Ellumari. Lopetanhan minä ja terveisiä lähetän Merimonalle. Missä lienet , vai lienetkö uuden nikin takana. Hih, hih:-)))

      • pipla*****

        Kaikilla kai niitä jonkunlaisia haaveita on, kyllä minäkin haaveilen juttukaverista kotona tai vaikkei kotona niin jossain lähellä, voisi soittaa että lähdetäänkö kävelemään tai tuletko kahville olisi niin paljon puhuttavaa ja on ihan eriasia pohtia asioita omaikäistensä kanssa kuinpuolta nuorempien kyllä ne ajatukset on erilaiset ja me jotka on nähty jo paljon elämää on erilaista viisauttakin jos nyt näin voi sanoa,
        en minä niinkään haaveile rahasta ei niin että sitä olisi viljalti vaan kohtuullisesti eläen mutta se juttukaverin ja ajtustenvaihdon puute vaivaa joskus, siksipä tämä palsta onkin niin kovin tärkeä korvaahan se jotenki sen oikean kaverin.


      • juuliska
        pipla***** kirjoitti:

        Kaikilla kai niitä jonkunlaisia haaveita on, kyllä minäkin haaveilen juttukaverista kotona tai vaikkei kotona niin jossain lähellä, voisi soittaa että lähdetäänkö kävelemään tai tuletko kahville olisi niin paljon puhuttavaa ja on ihan eriasia pohtia asioita omaikäistensä kanssa kuinpuolta nuorempien kyllä ne ajatukset on erilaiset ja me jotka on nähty jo paljon elämää on erilaista viisauttakin jos nyt näin voi sanoa,
        en minä niinkään haaveile rahasta ei niin että sitä olisi viljalti vaan kohtuullisesti eläen mutta se juttukaverin ja ajtustenvaihdon puute vaivaa joskus, siksipä tämä palsta onkin niin kovin tärkeä korvaahan se jotenki sen oikean kaverin.

        Tuota samaa haaveilen minäkin. Kivaa olisi lenkkikaveri/ystävä, ikäiseni ihminen jonka kanssa voisi vaihtaa ajatuksia. Mieheni pitkän sairauden aikana, lähellä asuvat ystävät kaikkosivat.
        Jäimme kaksin, mikä lähensi meitä entisestään. Pahalta tuntuu nyt kun häntä ei enää ole.

        Muutama ystävä on jäljellä, eivät kuitenkaan asu tällä paikkakunnalla. Viikoittain kyllä soitellaan ja jutellaan pitkät tovit, minä yleensä olen kuuntelijan osassa. Onko se iästä kiinni, jotenkin tuntuu siltä, että heillä kaikilla on kova tarve puhua juuri siitä omasta elämästään, sairauksista, huolistaan ja itselleen juuri nyt tärkeistä asioista. Ajatusten vaihtoa syntyy ainoastaan siitä näkökulmasta.
        Onneksi on netti ja koira. Koiralle voi puhua ja koiraa kävelyttäessä tulee juttukavereita.


    • aupA

      Sinäpä sen sanoit, tuon muuton upouuteen. Pitäisi pienentää, kun menee huhuiluksi. Toisaalta tämä paikka ei paremmaksi tule, mutta tulevat vanhuusvuodet voisi asua tästä ½ km länteen, siis puolimatkaan S-ruokamarketiin ja toriin nähden.

      Toinen haave on iso multakuorma mökille. Vihdoinkin.Kompostista ei kerry riittävästi. Perennat ja pensaat vaativat.

      Kolmas haave on saada kirjoitettua suvun vaiheet ja oma elämä muotoon, jota jälkipolvet voivat muokata ja jatkaa siihen omia vaiheitaan.

      • Likka321

        Sain viime äitienpäivälahjaksi rekkakuorman eli 13 kuutiota ihanaa Kekkilän multaa, josta ehdin viime kesänä hyödyntää vajaan puolet. Odotan kevättä multasormet syyhyen.Kirjoittaminen minuakin kiehtoo, on vuosikymmenten lokikirjat, kalenterit , kirjeenvaihto ja matkapäiväkirjat odottamassa työstämistä.


      • aupA
        Likka321 kirjoitti:

        Sain viime äitienpäivälahjaksi rekkakuorman eli 13 kuutiota ihanaa Kekkilän multaa, josta ehdin viime kesänä hyödyntää vajaan puolet. Odotan kevättä multasormet syyhyen.Kirjoittaminen minuakin kiehtoo, on vuosikymmenten lokikirjat, kalenterit , kirjeenvaihto ja matkapäiväkirjat odottamassa työstämistä.

        Liikuntasi on taattu mullan kärräämisessä. Ystävätär sai syntymäpäivälahjaksi luonnon muovaileman tasaisen pöydänkokoisen pihakiven nimilaattoineen. Pitää osata esittää toiveita.

        Kirjenvaihtoa aloin lajitella vuosia sitten eri laatikoihin. Tuli vieraita ja pikasiivous, laatikot pois hyllyihin ja siellä ovat vieläkin.
        Kalenterit, viikkomuistiot ym muistia virkistävä seisoo tiukasti niputettuna. Ripeyteni hiipuu.
        Tätini aikoinaan tallentama kirjeenvaihto on siirtynyt haltuuni. Samoin yli 92 vuotiaan anopin 20 päiväkirjaa. On omat mökkipäiväkirjat ja ties mitä.
        Aino Selinin hiljattain ilmestyneet kirjat "Korkokengistä kumisaappaisiin" ja "Kiitävi aika" ovat mielenkiintoiset lukea. Kirjailija täyttää 95 v. kuukauden kuluttua.


      • Likka321
        aupA kirjoitti:

        Liikuntasi on taattu mullan kärräämisessä. Ystävätär sai syntymäpäivälahjaksi luonnon muovaileman tasaisen pöydänkokoisen pihakiven nimilaattoineen. Pitää osata esittää toiveita.

        Kirjenvaihtoa aloin lajitella vuosia sitten eri laatikoihin. Tuli vieraita ja pikasiivous, laatikot pois hyllyihin ja siellä ovat vieläkin.
        Kalenterit, viikkomuistiot ym muistia virkistävä seisoo tiukasti niputettuna. Ripeyteni hiipuu.
        Tätini aikoinaan tallentama kirjeenvaihto on siirtynyt haltuuni. Samoin yli 92 vuotiaan anopin 20 päiväkirjaa. On omat mökkipäiväkirjat ja ties mitä.
        Aino Selinin hiljattain ilmestyneet kirjat "Korkokengistä kumisaappaisiin" ja "Kiitävi aika" ovat mielenkiintoiset lukea. Kirjailija täyttää 95 v. kuukauden kuluttua.

        Katsoin , mitä Aino Selinistä kerrotaan netissä. Nämä ovat siis hänen ainoat teoksensa ja noin korkealla iällä kirjoitetut. "Kiitävi aika" taitaakin olla tietokirja."Korkokengistä kumisaappaisiin" on mainio kirjan nimi, siinähän ne naisen roolit kiteytyvät.Katselen niitä ensi kerran kirjastoreissulla.
        Oma tähänastinen elämäni on ollut kovin tavanomaista ja tasaistakin.Eipä siinä aineksia kirjaan olisi. Kuulun suuriin sodanjälkeisiin ikäluokkiin ja tuntuu, että olen kaikessa keskivertotapaus. Veneilystä tekisi mieli kirjoittaa ja siihen laittaa perheen historiaa. Ensimmäisessä veneessä lapsemme olivat vauvoja, nyt pidämme usein lapsenlapsia meriretkillä mukana. Kolmessakymmenessä vuodessa veneet ovat huimasti kasvaneet kokoa, luonnonsatamat joutuneet antamaan tilaa mökkirakentamiselle, vierassatamien palvelut laaajentuneet, ulkolaisia on valtavasti nykyisin. Sinilevälautatkin ovat vallanneet alaa.Olemme aina pitäneet tarkkoja lokikirjoja säätietoineen, polttoainekulutuksineen. Lapset ovat myös kirjoittaneet ja piirtäneet, on valokuvia ja piirroksia muista veneistä, eläimistä, kasveista . Olemme tarkasti kirjanneet myös ruokalistat ja juomat.Jos sattuisi tulipalo, pelastaisin tavaroista ensimmäisenää varmaan nuo lokikirjat.


      • aupA
        Likka321 kirjoitti:

        Katsoin , mitä Aino Selinistä kerrotaan netissä. Nämä ovat siis hänen ainoat teoksensa ja noin korkealla iällä kirjoitetut. "Kiitävi aika" taitaakin olla tietokirja."Korkokengistä kumisaappaisiin" on mainio kirjan nimi, siinähän ne naisen roolit kiteytyvät.Katselen niitä ensi kerran kirjastoreissulla.
        Oma tähänastinen elämäni on ollut kovin tavanomaista ja tasaistakin.Eipä siinä aineksia kirjaan olisi. Kuulun suuriin sodanjälkeisiin ikäluokkiin ja tuntuu, että olen kaikessa keskivertotapaus. Veneilystä tekisi mieli kirjoittaa ja siihen laittaa perheen historiaa. Ensimmäisessä veneessä lapsemme olivat vauvoja, nyt pidämme usein lapsenlapsia meriretkillä mukana. Kolmessakymmenessä vuodessa veneet ovat huimasti kasvaneet kokoa, luonnonsatamat joutuneet antamaan tilaa mökkirakentamiselle, vierassatamien palvelut laaajentuneet, ulkolaisia on valtavasti nykyisin. Sinilevälautatkin ovat vallanneet alaa.Olemme aina pitäneet tarkkoja lokikirjoja säätietoineen, polttoainekulutuksineen. Lapset ovat myös kirjoittaneet ja piirtäneet, on valokuvia ja piirroksia muista veneistä, eläimistä, kasveista . Olemme tarkasti kirjanneet myös ruokalistat ja juomat.Jos sattuisi tulipalo, pelastaisin tavaroista ensimmäisenää varmaan nuo lokikirjat.

        Molemmat osat ovat yhtä mielenkiintoisia. Luettuasi ajattelet toisin omaa elämää kuvaavasta kirjoittamisesta. Alat ehkä ahnaasti kirjoittaa.
        Suurin osa lukijoista ovat keskivertotapauksia. Sehän on sitä oikeaa elämää, josta voi kiinnostua. Dokumentit ovat rautaa.


    • Hintriika1

      Voi, Onkkelis! Hienoa, että olet jo etuovelle päässyt! Minä reilu vuosi sitten toteutin oman haaveeni. Muutin kerralla kunnolla eli 700 km:n päähän.

      Ihmisten ilmoilla kai minä Helsingissäkin olin, mutta nyt olen pirskatin mukavien ihmisten ilmoilla. Nämä täällä puhuvat samaa kieltä kuin minä.

      Montakohan kertaa olen tälläkin palstalla julistanut, että se oli elämäni paras päätös. Myös Sinä olet nyt varmaan elämäsi parhaan päätöksen kynnyksellä. Onnea!

    • Reino

      Sitten, kun on sen aika.

      • onkkeli

        Olipas sulla Reino mieltäpiristävä toive !
        EttäKö ihan saappaat jalassa meinasit meidät jättää. Kerro nyt kuitenkin, mitä haluaisit ennen sitä tehdä. Siis vaikka tänään, huomenna, ylihuomenna. Tai kerro miten päiväsi kuluvat. Kuuntelen mielelläni ( oik. luen)


      • Nimetön
        onkkeli kirjoitti:

        Olipas sulla Reino mieltäpiristävä toive !
        EttäKö ihan saappaat jalassa meinasit meidät jättää. Kerro nyt kuitenkin, mitä haluaisit ennen sitä tehdä. Siis vaikka tänään, huomenna, ylihuomenna. Tai kerro miten päiväsi kuluvat. Kuuntelen mielelläni ( oik. luen)

        ...pyhänä kaunis ilma. Ja vielä, että rullatuolistani ei koskaan puhkeis kumi.

        Reino


      • onkkelis
        Nimetön kirjoitti:

        ...pyhänä kaunis ilma. Ja vielä, että rullatuolistani ei koskaan puhkeis kumi.

        Reino

        Pyydän anteeksi vitsailuani kumisaappaista, mutta ymmärtänet vanhan sanonnan. Toivon valoa päiviisi ja ystäviä ympärillesi. Kirjoittele meille täällä


      • Nimetön
        onkkelis kirjoitti:

        Pyydän anteeksi vitsailuani kumisaappaista, mutta ymmärtänet vanhan sanonnan. Toivon valoa päiviisi ja ystäviä ympärillesi. Kirjoittele meille täällä

        Terveisin

        Reino


      • onkkelis
        Nimetön kirjoitti:

        Terveisin

        Reino

        Kirjoitit, R, sivuja sitten, muistaakseni,
        kylähulluista. Nyt vois taas jatkaa keskustelua siitä asiasta. Sehän on aina ajankohtainen, sillä meitä on monia ns.'tavallistenkin' ihmisten joukossa, jotka sopisimme sen otsikon alle . Minä kantaisin sitä titteliä ihan mielelläänkin


    • "Kuukkeli"

      Haaveeni olisi saada remontti loppuun tässä mökissäni...ja voisi paneutua puutarhaan...jotka näen vasta sieluni silmin valmiina...Vähän kerralla..ja koiran otan sitten myös..

    • Paljon olen haaveillut, ja paljon toteutumattomiakin haaveita ollut, mutta minusta tuntuu, että viisi toteutunutta haavettani ovat ollet ne tärkeimmät.
      Yksi on jäljellä, ja se on sen ensimmäisen toteutuneen kanssa yhteinen: että voisimme näinkin hyväkuntoisina vielä pitkään kulkea käsi kädessä jakaen ilot ja surut ja tämän tavallisen arjen.

      Vaikka olenkin "jalat maassa" en silti ole lakannut uneksimasta monenlaisista asioista. Ilman unelmia ja hulluja haaveita elämä varmaankin olisi aika harmaata. Sitä paitsi muutaman kerran on käynyt niin, että täysin mahdotonkin haave on toteutunut. Ne tosin eivät kuulu noihin viiteen tärkeimpään, mutta ovat siitä huolimatta elämäni unohtumattomia kokemuksia.

      • Remanteri

        Oli mullaki nuaruuressa yks haave. Kuivalaisen kanssa taluteltiin Remanterskaa sillon ku se ei viälä ollu Remanterska. Mää haaveilin että siittä tulis. Kuivalainen haaveili että siittä tulis Kuivalaiska. Kuivalainen oli nin saamatoin miäs ettei se sitä tulevaa Remanterskaa saannu. Mutta mun haave totteutu.
        Yhresä ollaa aina vaa. Ja mikäs meitin on ollessa.


    • Tobias

      Minä olen jonkun verran matkustellut, mutta aina on unelmia uusista matkoista.
      Kävin tänään katselemassa matkoja ja luin matkakertomuksia. Etupäässä ne olivat, että oletteko käyneet jossakin ja millaista siellä on.
      Mutta oli siellä pari oikeaakin. Terveisiä vaan tältäkin saitilta tutulle kirjoittajalle. Voisit kertoa lisää vaikkapa täällä!
      Se toinen oli myös hyvä ja sai minut haaveilemaan matkustamisesta Goaan.
      Että haaveita riittää.

      • Yön vartija

        Minä uneksin että joskus tulee aika, jolloin minulle tulee uni silloin kuin toisillekin.
        Ei tämä unettomuus niin mukavaa ole. Jos ei nyt vakavaakaan, kun ei enää ole aikaista herätystä.


      • kirveli
        Yön vartija kirjoitti:

        Minä uneksin että joskus tulee aika, jolloin minulle tulee uni silloin kuin toisillekin.
        Ei tämä unettomuus niin mukavaa ole. Jos ei nyt vakavaakaan, kun ei enää ole aikaista herätystä.

        Yönkuhkijoita, kummajaisia meitä on monenlaisia, minäkin oikeastaan haluaisinkin öisin vain kirjoitella. Silloin tuntuu olevan ajatuksetkin ihan eri tasolla kuin päivisin. Jospa se onkin oma minä joka silloin paremmin tulee esille kuin päivän hyörinässä.
        Ai niin minun yksi haaveeni on:
        tanssia hidasta valssia vielä joskus yhden Ismon kanssa, kuin silloin ennen. Sellaista hitaan valssin taitajaa ei toista ole kohdalleni sattunut


    • Mie ihan ite

      Haaveilen vielä löytäväni 'sielunsiskon', joka olisi samalla aaltopituudella kanssani, joka ymmärtäisi kaikenlaiset vouhkaukseni ja jonka kanssa olis hauskaa.
      Minulla oli sellainen sisko, mutta mies muutti hänet . Hänestä tuli tosi tylsä.

    • Petteri, ei punakuono

      Punaruskea kissanpentu. Sellaisesta olen haaveillut. Laittaisin sen nimeksi 'Tarja'.

      • oijoikunsais

        Vaalean kisun haluaisin, nimeksi laitan Tanja.


    • Rouva Remander

      Haaveilen siitä, että edes kerran elämässäni näkisin Remanderin käyttäytyvän arvokkaasti julkisella paikalla.

      • toisennikki

        Toive kuitenkin on, että katsotaan ensin onko sopivaa aloitusta ennen kuin tehdään samasta asiasta uusi aloitus.


      • toisennikki kirjoitti:

        Toive kuitenkin on, että katsotaan ensin onko sopivaa aloitusta ennen kuin tehdään samasta asiasta uusi aloitus.

        Tulen aina surulliseksi toisten toteutumattomista unelmista.
        Tuskin toiveesikaan toteutuu, mutta lohduttaudu sillä, eittei se toivomuksena hullumpi ole.


      • Peukalo suussa

        Minä haaveilen siitä, että mieheni edes kerran ottaisi vähän rennommin.
        Muuten hyvä mies mutta kovakalloinen. Hän ei yli 30 yhteisen vuotemme aikana ole oppinut mitään ja pelkää minun käyttäytyvän sopimattomasti.
        Joskus leikittelen ajatuksella, että toteutan hänen pelkonsa ja sopimattomassa seurassa pamautan, että älä aina viitsi olla noin passssskantärkeä!


    • nikitta

      Haaveilen siita, etta saan syntymapaivalahjaksi Suomesta ostetun tietokoneen.

      • onkkelis

        Onneks olkoon! onko se päivä tänään? Kerro meille toteutuuko toiveesi. Oletko itse Suomessa?


    • jäät sulaisi

      saisi laskea verkot vetehen ja hauen aamulla nostaa ylös,siitä haukisoppa kerman ja voinkanssa höystettynä voi mikä nautinto.Nainen vain minäkin,haaveilla kain saan.

      • Yksi olisi,että edes vähän olisi onnellinen
        olotila.Minusta tuntuu,että en osaa yhtään rentoutua..Jos olen vaan ,vaikka tässä koneella,niin tulee semmoinen olo ,että teen jotain väärin,,että pitäisi tehdä jotain hyödyllistä..oikein sydän alkaa pamppailemaan kiivaasti. Sama ,jos luen kirjaa ja sitä teen usein,niin oikein tuntuu ,kuinka
        semmoinen stressi iskee.Siis ,,toivon ,että osaisin
        olla vaan,enkä kärsisi tuollaisista ajatuksista.
        Haaveilen yhdestä ystävästä,että hänellä olisi aikaa minulle joskus..Olisi mukava käydä yhdessä lenkillä,ettei aina tarvitsisi ihan yksin tallustella..Tällaisia pieniä juttuja,jotka ovat kuitenkin tärkeitä minulle..ajatukset jätti Irkku


      • Mie ihan ite
        irkku-37 kirjoitti:

        Yksi olisi,että edes vähän olisi onnellinen
        olotila.Minusta tuntuu,että en osaa yhtään rentoutua..Jos olen vaan ,vaikka tässä koneella,niin tulee semmoinen olo ,että teen jotain väärin,,että pitäisi tehdä jotain hyödyllistä..oikein sydän alkaa pamppailemaan kiivaasti. Sama ,jos luen kirjaa ja sitä teen usein,niin oikein tuntuu ,kuinka
        semmoinen stressi iskee.Siis ,,toivon ,että osaisin
        olla vaan,enkä kärsisi tuollaisista ajatuksista.
        Haaveilen yhdestä ystävästä,että hänellä olisi aikaa minulle joskus..Olisi mukava käydä yhdessä lenkillä,ettei aina tarvitsisi ihan yksin tallustella..Tällaisia pieniä juttuja,jotka ovat kuitenkin tärkeitä minulle..ajatukset jätti Irkku

        Oikeastaan odotan , että saan tavata ystäviäni pitkästä aikaa. He asuvat lähes 400km päässä,joten emme voi kovin usein tavata. Tekstiviestit kulkevat ja joskus soitellaan ,mutta kyllä tapaaminen on kuitenkin
        tärkeää. Olemme viimeksi nähneet syyskuun alussa.


      • sualas
        Mie ihan ite kirjoitti:

        Oikeastaan odotan , että saan tavata ystäviäni pitkästä aikaa. He asuvat lähes 400km päässä,joten emme voi kovin usein tavata. Tekstiviestit kulkevat ja joskus soitellaan ,mutta kyllä tapaaminen on kuitenkin
        tärkeää. Olemme viimeksi nähneet syyskuun alussa.

        Kylähulluksi haaveilen pääseväni,
        ei sen suurempia toiveita mulla


      • Vieras mies
        sualas kirjoitti:

        Kylähulluksi haaveilen pääseväni,
        ei sen suurempia toiveita mulla

        Toivoisin jotakin. Jospa se täällä toiveiden palstalla vaikka onnistuisikin. Iloa elämään, mukavia ihmisiä , uusia ajatuksia , uutta kiinnostusta. Jospa oppisinkin jotain uutta


      • Aika tuttu
        Vieras mies kirjoitti:

        Toivoisin jotakin. Jospa se täällä toiveiden palstalla vaikka onnistuisikin. Iloa elämään, mukavia ihmisiä , uusia ajatuksia , uutta kiinnostusta. Jospa oppisinkin jotain uutta

        Vaan tiedätkö, mitä minä jännäilen? No sitä, milloin rupeat laittamaan viimeiseen lauseeseesikin pisteen. Vai kuuluuko tuo sinun persoonalliseen tapaasi - aika metka! :) Eikä suinkaan häiritsevä, pois se meistä...
        Iloa elämään, kyllä.


      • ..............................
        Aika tuttu kirjoitti:

        Vaan tiedätkö, mitä minä jännäilen? No sitä, milloin rupeat laittamaan viimeiseen lauseeseesikin pisteen. Vai kuuluuko tuo sinun persoonalliseen tapaasi - aika metka! :) Eikä suinkaan häiritsevä, pois se meistä...
        Iloa elämään, kyllä.

        Tätähän jäit kaipaamaan.Piste
        Iloa vain päivääsi Sinunkin..............


      • ilo tulee eläen
        Vieras mies kirjoitti:

        Toivoisin jotakin. Jospa se täällä toiveiden palstalla vaikka onnistuisikin. Iloa elämään, mukavia ihmisiä , uusia ajatuksia , uutta kiinnostusta. Jospa oppisinkin jotain uutta

        Saitko iloa, vieras"mies"? Onko nyt mielesi parempi?Oliko tuo kaiken vaivan arvoista, olitko uutta luomassa vai toisilta lainaamassa? - Det är synd om människa.


      • Aika tuttu
        .............................. kirjoitti:

        Tätähän jäit kaipaamaan.Piste
        Iloa vain päivääsi Sinunkin..............

        Tulihan niitä, kiitos! Roppakaupalla ja piisaavat pitkäksi aikaa. :)))


    • Kirveli

      Tänään taas haaveilen erakko-mökistä. Se voisi olla ihan merenrannalla mieluiten vielä saaressa.
      Voisi olla kesä tai talvi. Haaveistani jätän pois myrskyt,sairaudet ja pimeänpelot, sillä nehän ovat todellisuutta. Huomenna kerron haaveeni toisessa muodossa

      • mutta pääsky

        On monia asioita joista haaveilen.Että päästäisi hotellilomalle,ja irtautumaan arjesta.

        Että maailma olisi oikeudenmukainen ja rikolliset joutuisivat vastaamaan teoistaan sellaiset jotka vahingoittavat ja kiusaavat lähimmäisiään.

        Että säiluisi elämän ilo ja halu eikä alkaisi tuntua samantekevältä.


      • mutta pääsky kirjoitti:

        On monia asioita joista haaveilen.Että päästäisi hotellilomalle,ja irtautumaan arjesta.

        Että maailma olisi oikeudenmukainen ja rikolliset joutuisivat vastaamaan teoistaan sellaiset jotka vahingoittavat ja kiusaavat lähimmäisiään.

        Että säiluisi elämän ilo ja halu eikä alkaisi tuntua samantekevältä.

        Ja sen haaveen toteutan heti tämän jälkeen, mutta on minulla toinenkin haave: Uneksin siitä, ettei minun jonkin päivänä tarvitse tapella yrittäessäni päästä selailemaan näitä palstoja tai kirjoittelemaan niille!

        Lopettaisin koko touhun, ellen olisi aikoinani sureksinut sitä, ettei maantienvärinen koskaan harmaannu.
        Tämä on ehdoton konsti toteuttaa unelma harmaista hiuksista!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe