Egyptiin pidemmäksi aikaa?-Kokemuksia?

Sanna=)

Olen lähdössä Egyptiin, Hurghadaan, ainakin 3kuukaudeksi. Onko kukaan ollut Egyptissä pidempään kuin 1-2 viikon hotellilomalla? Kokemuksia?!? Tietääkö kukaan mistä saa edullisimmat lennot? Kannattaako varata edestakainen lento vai ensiksi vain meno? Jos lentää Kairoon, miten pääsee Hurghadaan? Voiko vuokrata huoneiston/asunnon ja miten?

33

2995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siirto onnistuu

Yleensä yhdensuuntaiset matkat tulevat kalliimmiksi, kuin ottaa edestakas. Lähtöpäivää voi käydä muuttamassa (ainakin Kairossa) jos ei tiedä tarkkaan koska palaa, mitään ilmaista se ei ole. Hinta riippuu ihan lentoyhtiöstä, mutta czech airlinesillä se oli parisataa puntaa (tosin pari vuotta sitten) Hurghadaan ei varmasti kovin paljoa reittilentoja mene euroopasta. Todennäköisesti kairon kautta joudut menemään. Ota yhteyttä johonkin matkatoimistoon (matkapörssi, area, töölö) ja pyydä etsimään halvimmat lennot haluamillasi päivillä -viikko. Halvimmillaan olen lentänyt Kairo-HKI-Kairo välin 250 euroon. Kalleimmillaan 340 Euroa.

Sisäisiä lentoja on kairosta hurghadaan, mutta koneet on mitä on.. muillakin kulkuneuvoilla pääsee. Kaikissa on sama kusetusmeininki, eli valkoihoisena maksat saman euroissa mitä paikallinen punnissa. Ehkä suomesta käsin ennakkoon paras varata kyseinen välimatka.

Asunnon vuokraus ei ole ongelma, kunhan katsot mitä allekirjoitat. Välityspalkkion maksaa asunnon vuokraaja, et sinä. Minulta yritettiin huijata välityspalkkiota, vaikka omistaja oli sen jo maksanut... Asuntojen kunto ei ihan suomen tasolla ole, mutta eipä vuokrakaan kovin korkea ole. iso kolmio kaupungin parhaalla (Kairossa) asuinalueella 250 EUR/kk roskienkerääjän ja bowwabin palkkiot ("talonmies"), sekä tietty sähkö ja puhelin pitää erikseen maksaa. Monesti ottavat mielellään euroissa maksun, mikä tulee sinulle halvemmaksi, koska kurssi parempi kuin rahanvaihtopisteissä. (esim (7,5/9) pitkällä välillä säästyy paljon fyrkkaa. Egyptissä ihan samanlailla asunnon välitystoimistoja kuin suomessakin, ei tosin mitää kunnon ketjuja, vaan suurin osa yksityishenkilöiden omistuksessa. Todennäköisesti sinua kierrätetään muutamassa paska luukussa, ennen kuin hermosi palaa ja sanot että nyt loppuu pelleily ja johonkin asumiskelpoiseen per heti...

• Sanna=)

Kiitos vinkeistä. Kusetukseen tai sen yritykseen olen jo tottunut aiemmilla matkoilla :) Hyvä tietää tuosta välityspalkkiosta. Nyt innolla suunnittelemaan matkaa.

• egyptiin
        Sanna=) kirjoitti:

Kiitos vinkeistä. Kusetukseen tai sen yritykseen olen jo tottunut aiemmilla matkoilla :) Hyvä tietää tuosta välityspalkkiosta. Nyt innolla suunnittelemaan matkaa.

asuttiin itse pidempään kanssa.
        Eli halpoja lentoja kannattaa katella condor.com joka lentää ainakin frankfurt internationalilta, toinen on air berlin. Lentävät suoraa Hurghadaan. Joskus malev lentänyt edullisesti kairoon.
        Toivottavasti löydät halvimmat lennot.

• tuohon edelliseen
        egyptiin kirjoitti:

asuttiin itse pidempään kanssa.
        Eli halpoja lentoja kannattaa katella condor.com joka lentää ainakin frankfurt internationalilta, toinen on air berlin. Lentävät suoraa Hurghadaan. Joskus malev lentänyt edullisesti kairoon.
        Toivottavasti löydät halvimmat lennot.

sisäisiin lentoihin käytetään egyptairia Kairosta.
        Ja tietenkin jos matkustuspäivä on vapaa niin itse ottaisin halvan viikon matkan tuonne paikan päälle suomalaiselta matkatoimistolta, olisi sitten viikoksi hotellikin. Tänä aikana voisi etsiä kämpän.
        Ilmoittaa vaan ettei palaa lennolla. Viisumin saat nopeasti sieltä el daharin puolelta haettua. Mukaan tarvitset passin ja kaksi passikuvaa.
        Noista asunnoista: meille kaveri hommasi kämpän. 2 makkaria, olkkari, keittiö sherrystreetillä segallassa 1500 LE/kk sähkö. Vesi ja kaasu kuuluivat hintaan. Mutta käy katsomassa redseapages.com josta varmaan löytyy ilmoituksia. Samaten jos tökkäät googleen Jennys house niin heillä oli joitain ihan asiallisia kämppiä Segallan puolella. Varaudu siihen että saattavat haluta yhden kuukauden takuuvuokran.
        Nauti reissustasi! Ja jos on kysyttävää niin käyn kurkkaamassa täälä myöhemmin

• suomesta

Kannattaa hakea etukäteen viisumi (6kk multiple enrties) suomesta. Egyptin Lentokentällä saat vain turistiviisumin ja joka kerta maasta poistuttuasi joudut sen hakemaan uudestaan. Turisti viisumi tais olla max. 3kk voimassa. Muutenkin viisumien uusiminen oli Kairossa yhtä suurta sirkusta, virastossa täytyi käydä monella eri luukulla leimauttamassa ties mitä lappusia. Yksi lukee paperin, toinen kirjoittaa luetun tekstin ylös ja kolmas leimaa sen. Ja eikun uudelle luukulle... Ei puhettakaan tietokoneista, kaikki tiedot kirjataan mappeihin.

Hurghadassa en ole viisumia hakenut, mutta ei varmaan state of the art meininki sinnekkään ole ulottunut.

ps. kaikkeen tarttee leiman, jopa lentolipun "repäisy" osaan joka jää virkailijalle;) Oh you don't have a stamp, please go get the stamp and come back later..

• ainakaan annettu 6 kk viisumia

egyptin suurlähetystöstä suomesta. Sanoivat vain että kolme kuukautta on maximi.
        Sen otin ja Hurghadassa haettiin sitten nuo pidemmät viisumit. Toki maan tapaan ne eivät olleet ihan vuoden mittaisia ja maahanpaluuoikeus on lyhyempi kuin viisumi.
        Muuten asia toimi yllättävän kivuttomasti ja yhdellä ainoalla luukulla!!! Enpä olisi itsekkään uskonut kun aamulla täytin paperit niin iltapäivällä sain ne jo pihalle.

• matkaaja.
        ainakaan annettu 6 kk viisumia kirjoitti:

egyptin suurlähetystöstä suomesta. Sanoivat vain että kolme kuukautta on maximi.
        Sen otin ja Hurghadassa haettiin sitten nuo pidemmät viisumit. Toki maan tapaan ne eivät olleet ihan vuoden mittaisia ja maahanpaluuoikeus on lyhyempi kuin viisumi.
        Muuten asia toimi yllättävän kivuttomasti ja yhdellä ainoalla luukulla!!! Enpä olisi itsekkään uskonut kun aamulla täytin paperit niin iltapäivällä sain ne jo pihalle.

mulla oli kuukauden viisumi ja hain vuoden egyptistä. aamulla jätin passin ja paperit ja päivällä hain. maksoi 62 L.E. (n. 8e) peace of cake.

• sanna=)
        matkaaja. kirjoitti:

mulla oli kuukauden viisumi ja hain vuoden egyptistä. aamulla jätin passin ja paperit ja päivällä hain. maksoi 62 L.E. (n. 8e) peace of cake.

Haitko viisumin cairosta vai hurghadasta? Jos hakee lisäaikaa viisumille, tarvitseeko siihenkin uudet passikuvat? passi luonnollisesti, mitä muuta?

• ....
        sanna=) kirjoitti:

Haitko viisumin cairosta vai hurghadasta? Jos hakee lisäaikaa viisumille, tarvitseeko siihenkin uudet passikuvat? passi luonnollisesti, mitä muuta?

olen hakenut lisäviisumia luxorista ja al turista (sharmissa asuessa). kysyttiin haluaako 3,6kk vai vuoden ja otin tietty pisimmän. hei täytyy sitten kirjoittaa olevansa turistireissussa, muuten saat aikaiseksi kauhean paperisodan :) tarvitaan passi, passikopiot (kannattaa varata useampia varuiksi jo suomessa) ja ainakin 2 passikuvaa (ottaisin niitäkin valmiiksi useampia, vaikka onhan siellä toki valokuvausliikeitä). aina uudet kopiot ja passikuvat viisumia haettaessa ja lisäksi täytetään se viisumihakemus. 1. viisumi kentällä on aina kallis (about 15dollaria, tosin meiltä otettiin kairossa 15 euroa), mutta jatko lähes ilmainen, kuten aiemmin mainitsin.

• Niiina=))
        .... kirjoitti:

olen hakenut lisäviisumia luxorista ja al turista (sharmissa asuessa). kysyttiin haluaako 3,6kk vai vuoden ja otin tietty pisimmän. hei täytyy sitten kirjoittaa olevansa turistireissussa, muuten saat aikaiseksi kauhean paperisodan :) tarvitaan passi, passikopiot (kannattaa varata useampia varuiksi jo suomessa) ja ainakin 2 passikuvaa (ottaisin niitäkin valmiiksi useampia, vaikka onhan siellä toki valokuvausliikeitä). aina uudet kopiot ja passikuvat viisumia haettaessa ja lisäksi täytetään se viisumihakemus. 1. viisumi kentällä on aina kallis (about 15dollaria, tosin meiltä otettiin kairossa 15 euroa), mutta jatko lähes ilmainen, kuten aiemmin mainitsin.

Minuakin alkoi kiinnostamaan pitempi reissu Egyptiin, 1-3kk. Teettekö siellä töitä vai ihan lomalla? Tuo kuukausi varmaan menisi jossain edullisessa hotellissakin? Onko naispuolisen ihmisen vaikea saada töitä sieltä? Saako nuo viisut ainoastaan Egyptin päästä?
        Mihin vuodenaikaan olette menneet? Kesällä siellä taitaa olla turhan kuuma?
        Olisi niin mukava lähteä hetkeksi pois :)

• olin
        Niiina=)) kirjoitti:

Minuakin alkoi kiinnostamaan pitempi reissu Egyptiin, 1-3kk. Teettekö siellä töitä vai ihan lomalla? Tuo kuukausi varmaan menisi jossain edullisessa hotellissakin? Onko naispuolisen ihmisen vaikea saada töitä sieltä? Saako nuo viisut ainoastaan Egyptin päästä?

Kairossa työharjoittelussa opiskeluaikoina 6kk. Hyvin tuli toimeen ilman liksaa opintotuella ja asumislisällä, jäi jopa rahaa matkustella ulkomaille (egyptistä) ja ympäriinsä Egyptiä. Töitä saat varmaan parhaiten statistina musavideoissa, leffoissa tms. lähestulkoon kaikissa musavideoissa on valkoihoisia statisteina, Egyptissä käytetään ihonvaalennusvoiteita "jotta olisi suositumpi ja yhteiskuntakelpoisempi" ja meillä käydään solkussa ja laitetaan itseruskettavaa naamaan.. Palkat on kyllä Egyptissä sitä luokkaa, että sain tuplaten tukia kuin yksikään paikallinen työntekijä meidän firmassa, joten jos sulla ei duunia ole sinne mennessä, niin suolarahoilla elelet.. Viisut saat myös suomesta, mutta paikanpäällä halvempaa..

• utelias vili
        olin kirjoitti:

Kairossa työharjoittelussa opiskeluaikoina 6kk. Hyvin tuli toimeen ilman liksaa opintotuella ja asumislisällä, jäi jopa rahaa matkustella ulkomaille (egyptistä) ja ympäriinsä Egyptiä. Töitä saat varmaan parhaiten statistina musavideoissa, leffoissa tms. lähestulkoon kaikissa musavideoissa on valkoihoisia statisteina, Egyptissä käytetään ihonvaalennusvoiteita "jotta olisi suositumpi ja yhteiskuntakelpoisempi" ja meillä käydään solkussa ja laitetaan itseruskettavaa naamaan.. Palkat on kyllä Egyptissä sitä luokkaa, että sain tuplaten tukia kuin yksikään paikallinen työntekijä meidän firmassa, joten jos sulla ei duunia ole sinne mennessä, niin suolarahoilla elelet.. Viisut saat myös suomesta, mutta paikanpäällä halvempaa..

Niin mitähän mahdoit opiskella ja missä, kun työharjoitteluun pääsit kairoon? :>

• Sanna=)
        Niiina=)) kirjoitti:

Lomareissu olisi ensimmäisenä mielessä...ehkäpä 3-4kk. Nyt tuntuu siltä että on aika jättää vähäksi aikaa nämä suomen kuviot ja suunnata lämpöön. Kun on ollut töissä ja säästänyt elämysmatkaan...on aika se toteuttaa!Itse olen lähdössä nimenomaan touko-kesäkuussa, eli suoraan helteille...jännittää hieman, miten siihen ilmastoon tottuu ja miten siellä selviää.mutta elämyksiä sinne ollaan menossa hakemaan. Egypti vei kyllä sydämen!

• Opiskelin
        utelias vili kirjoitti:

Niin mitähän mahdoit opiskella ja missä, kun työharjoitteluun pääsit kairoon? :>

AMK:ssa ja olin Cairossa "suomen valtion leivissä", eli suurlähetystössä. Työharjoittelijoita haettiin silloin (2004) jobstepin kautta. Laitoin paperit sisään ja parin kuukauden kuluttua olinkin siellä hommissa. Kokemuksena aivan helevetin hyvä homma. Myös Cimon sivuilla oli eri suurlähetystöihin työharjoittelijoiden pestejä (Malesia, Brasilia yms.) En tiedä onko ajat muuttuneet muutamassa vuodessa, kun opinnotkin on minun osalta päättyneet pari vuotta sitten... Kyllä kai suoraankin voi hakea, UM:n sivuilta löytyy kaikkien lähetystöjen sähköpostiosoitteet.

• Ah-lan

olen ollut nyt jo useamman vuoden Hurghadassa ja matkustellut usein maitten valillä, Malevilla on useimmiten ollut Kairosta edullisemmat lennot, ja Kairosta pääsee Egyptairilla Hrgdaan. itse olen tullut taxilla kentältä 50 L.E bussiasemalle ja turistibussilla Hrgdaan n.5h ja n.10€,ei olenkaan huono vaihtoehto ja ainakin halpa verrattuna lentoihin.Talvikautena lokak.-huhtik.on joillakin matkanjärjestäjillä suomesta mahdollisuus ostaa pelkät lennot mutta muuna aikana on käytettävä reittilentoja Kairosta Viisumin voit ostaa lentokentällä ja jos tarvit jatkoa niin Hrgdassa on viisumitoimisto josta päivässä saat jatkoajan, yl. suomalaiset saavat vuodenkin turistiviisumin mutta vain ½vuoden maahantulovisumin.Huom. turistiviisumilla ei saa tehdä töitä mutta ei täällä palkatkaan ole mitään esim opettaja, shoitaja alle 100€. Asuntoja on tarjollausean hintaisia ja tasoisia, pitää vaan löytää yhdyshenkilö, paikalliset tuppaa ottaa hieman välityspalkkioita. Useimmiten vuokraaja vaatii kk vuokran lisäksi takuu 1kk:n joka palautetaan.Hintataso vaihtelee mutta esim Sakkalan keskusan alueelta 180-250€.
      Jos et ole aikaisemmin käynyt Hurhadassa on paljon oppimista että et maksa ylihintaa. Täällä voi elää edullisestikin. Täällähän on eri hinnat turistille ja paikallisille.Itämainen kauppaperinne ehkä joitakin ärsyttää! Ei täällä varasteta mutta "huijataan".Hurghada on kasvava turistikaupunki ja uskonnon läheisyyden huomaa vain perjantaisin ja tietenkin 5 kertaa päivässä kovaäänisistä kuuluvista rukouskutsuista.
      Ympäri vuoden sää on aivan ihanan lämmin mutta mielestäni elok.vähän turhan kuumaa.

• Sanna=)

kiitos vinkeistä. itse olen pariin otteeseen vieraillut Hurghadan suunnalla, viikko kerrallaan. Nyt ajattelin heittää aivot narikkaan suomessa ja suunnata kohti lämpöä. Vetää lonkkaa hieman ja silleen. Kaupankäyntiin oli kyllä aikoinaan totuttelua...ja siihen täytyi varata aikaa. Asutko vakituisesti Hurghadassa? Teetkö töitä? Jos aikoo tehdä töitä, mitä toimenpiteitä täytyy tehdä että sellaisen työluvan saa?

• ah-lan
        Sanna=) kirjoitti:

kiitos vinkeistä. itse olen pariin otteeseen vieraillut Hurghadan suunnalla, viikko kerrallaan. Nyt ajattelin heittää aivot narikkaan suomessa ja suunnata kohti lämpöä. Vetää lonkkaa hieman ja silleen. Kaupankäyntiin oli kyllä aikoinaan totuttelua...ja siihen täytyi varata aikaa. Asutko vakituisesti Hurghadassa? Teetkö töitä? Jos aikoo tehdä töitä, mitä toimenpiteitä täytyy tehdä että sellaisen työluvan saa?

Työluvan eli viisumin joka oikeuttaa tekemään töitä saa vain jos joku yritys, hotelli, sairaala on palkan maksaja. Työmarkkinat ovat "villit". 5. vuosi täällä menossa.Minulla hyvinvointi/kamp./kauneushoitola.

• kertoisitko
        ah-lan kirjoitti:

Työluvan eli viisumin joka oikeuttaa tekemään töitä saa vain jos joku yritys, hotelli, sairaala on palkan maksaja. Työmarkkinat ovat "villit". 5. vuosi täällä menossa.Minulla hyvinvointi/kamp./kauneushoitola.

saanen pyytää kokeneen opastusta.olin eka kertaa egyptis ja sydämeni jäi nuoremman miehen rintaan.nyt hän on kirjoitellut 3 ja puol kuukautta päivittäin että palauttaisi sydämeni itsensä kanssa ja haluais seurustella ja jäädä suomeen työhön ja naimisiin ,onko tämä totta vai voiko joku 30 v sinkkumies "uhrata" itsensä siis myy sielunsa paremman elitason toivossa.mitäs luulette?

• pahan kysymyksen
        kertoisitko kirjoitti:

saanen pyytää kokeneen opastusta.olin eka kertaa egyptis ja sydämeni jäi nuoremman miehen rintaan.nyt hän on kirjoitellut 3 ja puol kuukautta päivittäin että palauttaisi sydämeni itsensä kanssa ja haluais seurustella ja jäädä suomeen työhön ja naimisiin ,onko tämä totta vai voiko joku 30 v sinkkumies "uhrata" itsensä siis myy sielunsa paremman elitason toivossa.mitäs luulette?

kyllä noita ns. "rakastuneita" valitettavasti sielä näki turhan monta. Yhden tutun avioliittoa sivusta seurasin itse. Kundi liversi raskaana olevalle vaimolleen tuhat kaunista kun nainen oli paikalla ja kun emäntä lähti takaisin kotimaahansa järjestelemään mahdollista yhteistä elämää sieläpäin...kaveri oli samana iltana jo muijia iskemässä. Ja niin rakastunutta osasi esittää että jollen olisi totuutta nähnyt omin silmin niin olisin hämmästynyt.
        Mutta, tosi vaikea on sanoa mikä sinun ystäväsi on lajiaan. Vilpitön vai uuden kansallisuuden metsästäjä. Käytä aikaasi,harkintaasi..jututa samoista asioista moneen kertaan painaen vastaukset mieleesi..vertaa menevätkö puheet ristiin jne. Onnea joka tapauksessa matkaan!

• ah-lan
        kertoisitko kirjoitti:

kunnollinen egyptiläinen mies jolla on elämänasiat, mm toimeentulo ok ei käyttäydy tuolla "systeemillä"!Naimisiin meno on tärkeä asia jos edes haluaa asua yhdessä Hurghadassa. Sellaisia ei virallisia "naimapapereita" tekee lakimiehet.Suurin osa Hrg:ssa töissä olevista on muualta tulleita paremman elämän( eurooppalaisen raha-automaatin) toivossa haikailevia nuoria miehiä.Monelle on kuitenkin jo vaimo valittu ja odotelleen vain että poika saa rahat kasaan avioituakseen.Ja kuinka moni nainen onkaan( tunnen useita ja tiedän monia lisää) menettänyt valtavasti rahaa suuren rakkauden tähden!
        Pieni vinkki, kerro että sinulla ei ole rahaa ja voisit kyllä tulla Hrg:aan .Jos on oikea kunnon mies maksaa sinulle kaiken!(lentoliput, asunnon, elämisen kulut kuuluu egyptiläiselle miehelle).
        Tuttavani ovat kertoneet minulle ahdingossaan että: useasti rakkaus on sokaissut niin totaalisesti että kun rakas kertoo sinulle kuinka justiin on menettänyt kaiken ja just nyt ei ole rahaa mutta myöhemmin maksan sinulle = kunhan tuot rahaa tullessas niin kyllä meillä rakkautta riittää juuri sen aikaa kun on riittävästi rahaa.
        Toivon sinulle onnea! Tervettä järkeä saa käyttää, pidä tuntosarvet ja silmät avoinna! Maailmaan mahtuu paljon rakkautta!

• nin in..
        ah-lan kirjoitti:

kunnollinen egyptiläinen mies jolla on elämänasiat, mm toimeentulo ok ei käyttäydy tuolla "systeemillä"!Naimisiin meno on tärkeä asia jos edes haluaa asua yhdessä Hurghadassa. Sellaisia ei virallisia "naimapapereita" tekee lakimiehet.Suurin osa Hrg:ssa töissä olevista on muualta tulleita paremman elämän( eurooppalaisen raha-automaatin) toivossa haikailevia nuoria miehiä.Monelle on kuitenkin jo vaimo valittu ja odotelleen vain että poika saa rahat kasaan avioituakseen.Ja kuinka moni nainen onkaan( tunnen useita ja tiedän monia lisää) menettänyt valtavasti rahaa suuren rakkauden tähden!
        Pieni vinkki, kerro että sinulla ei ole rahaa ja voisit kyllä tulla Hrg:aan .Jos on oikea kunnon mies maksaa sinulle kaiken!(lentoliput, asunnon, elämisen kulut kuuluu egyptiläiselle miehelle).
        Tuttavani ovat kertoneet minulle ahdingossaan että: useasti rakkaus on sokaissut niin totaalisesti että kun rakas kertoo sinulle kuinka justiin on menettänyt kaiken ja just nyt ei ole rahaa mutta myöhemmin maksan sinulle = kunhan tuot rahaa tullessas niin kyllä meillä rakkautta riittää juuri sen aikaa kun on riittävästi rahaa.
        Toivon sinulle onnea! Tervettä järkeä saa käyttää, pidä tuntosarvet ja silmät avoinna! Maailmaan mahtuu paljon rakkautta!

kiitti vastauksista, kyllä olen hiillostanut,hän tietää että tyhjätaskuja ollaan molemmat.olen sanonut että suomessa sitten heti työhön pääsee ja rahansa saa ansaita lahjoja ei tule. viimeksi kirjoitti että elämänsä ihan sekaisin itkee ja joka päivä käy katsoos netist mun kasvofotoo.kerran huviksein heitin et mee englantii lukeen ja hän on nyt prepannut enkkuu ja menee paremmin jo kirjoitus.hän aloitti nyt egyptis snorklaajan opinnot turistei opastaa ja on jo hengenpelastaja .tilanne on outo ,kun minäkään en kokeneenpana enään pysty erottamaan mikä on tunteen oikea laita.montako vuotta tätä voi jatkaa..

• Sanna=)
        nin in.. kirjoitti:

kiitti vastauksista, kyllä olen hiillostanut,hän tietää että tyhjätaskuja ollaan molemmat.olen sanonut että suomessa sitten heti työhön pääsee ja rahansa saa ansaita lahjoja ei tule. viimeksi kirjoitti että elämänsä ihan sekaisin itkee ja joka päivä käy katsoos netist mun kasvofotoo.kerran huviksein heitin et mee englantii lukeen ja hän on nyt prepannut enkkuu ja menee paremmin jo kirjoitus.hän aloitti nyt egyptis snorklaajan opinnot turistei opastaa ja on jo hengenpelastaja .tilanne on outo ,kun minäkään en kokeneenpana enään pysty erottamaan mikä on tunteen oikea laita.montako vuotta tätä voi jatkaa..

Tämähän nyt meni rakauden nimeen =) Hyvähän se on niin, sillä rakkauttahan jokainen meistä tarvitsee. Mutta tosiasiahan on se, että vain sinä päätät itse millä mielin olet aikomassa matkustaa näkemään rakastasi. Todellisuudenhan tietää vain henkilö itse. Mutta kannatan tuota kyselytaktiikkaa useampaan otteeseen, sillä jos on huijari, täytyy olla erittäin hyvä muisti! Jos mies on ihan tosissaan hän kyllä hoitaa kulut. Ja ennakkoluuloihin tulet varmasti törmäämään. Suomalainen suhtautuu ulkomaalaisiin niin ennakko aseenteella, ettei uskoisikaan. Niihin ei kannata ottaa kantaa. Kuulen itse siitä jatkuvasti, että miksi olen lähdössä huijattavaksi...mutta tosiasiassa, samanlaiseen tilanteeseen voit joutua täällä kotosuomessakin. -Kultaisessa kotimaassa! Olen sitä mieltä, että egyptiläinen mies osaa käsitellä naista helvetin hyvin -Kun sen aidon ja oikean rakkauden löytää.

• Sanna=)
        ah-lan kirjoitti:

Saannen udella missä päin Hurghadaa ja niminen yritys?

• ah-lan
        nin in.. kirjoitti:

Missähän ja kuka täällä opiskelee snorklausta, turistitkin lähtevät "kylmiltään"snorklaileen laivan henkilökunta antaa kyllä ohjeet: osaatko uida, snorkkelipäähän ja räpylät jalkaan ja sitten vain veteen! Mitähän mahtais suomessa tehdä? Eikä se niin helppoa ole löytää töitä, eikä tänä päivänä ole ollenkaan taattua että saa oleskelulupaa helposti, lomaileen kyllä voi tulla.Otappa selvää asioista suurlähetystöstä Cairossa.

• merjahurghada
        Sanna=) kirjoitti:

Saannen udella missä päin Hurghadaa ja niminen yritys?

En voi mainostaa palvelua tällä palstalla!

• Sanna=)
        merjahurghada kirjoitti:

Ok.unohdin totaalisesti sen.

• ...........
        merjahurghada kirjoitti:

Moi Merja!!

Harvoin enää näille Egyptin sivuille tulen, mutta kun näin nimimerkkisi, ajattelin heti, että oletkohan sinä se Merja, kenet minäkin tiedän. Mietinkin, että mitäköhän sulle mahtaa kuulua? Ja Casanovalle ;)) muistatko mua vielä, pari vuotta sitten matkailuhommissa, se kenen kohdetta vaihdeltiin moneen kertaan.. käytiin aina shoppaamassa, kun tulit kämpille ;) tuleeko yhtään mieleen?
        oisko sulla sähköpostiosoitetta, ois kiva kuulla kuulumisia?

• merjahurghada
        ........... kirjoitti:

Moi Merja!!

Harvoin enää näille Egyptin sivuille tulen, mutta kun näin nimimerkkisi, ajattelin heti, että oletkohan sinä se Merja, kenet minäkin tiedän. Mietinkin, että mitäköhän sulle mahtaa kuulua? Ja Casanovalle ;)) muistatko mua vielä, pari vuotta sitten matkailuhommissa, se kenen kohdetta vaihdeltiin moneen kertaan.. käytiin aina shoppaamassa, kun tulit kämpille ;) tuleeko yhtään mieleen?
        oisko sulla sähköpostiosoitetta, ois kiva kuulla kuulumisia?

etsivä löytää. Käytösä sama vanha kotimaan numero ......868 laitatko s-postiosoitteesi mulle.

• ...........
        merjahurghada kirjoitti:

etsivä löytää. Käytösä sama vanha kotimaan numero ......868 laitatko s-postiosoitteesi mulle.

En tiedä hoksasitko/muistatko kuka olen, mutta ehkä sitten nimestä. niin mulla ei olekaan tuota sun suomen nroa, silloin käytin sitä paikallista. tässä s-posti [email protected]

• Cathac
        kertoisitko kirjoitti:

Saanko kysyä minkä ikäinen olet? Millainen teidän ikäero on? Olin itse kerran vastaavassa tilanteessa, joten siinä mielessä kiinnostaa....

• jeij20

Just perjantaina tulin kuukauden pituselta reissulta Sharm El Sheikhistä.
      Oman asunnon vuokrasin netinkautta. Ja upee asunto oli kyllä.
      Lennot ostin air berliniltä. Otin saman tien menopaluun.. Saksan kautta menin.

Mahtava kokemus :)

• Pidemmäksi aikaa Egyptiin

Mistä firmasta tai miltä sivuilta löysit tuon mainitsemasi asunnon? Olisiko niillä tarjolla myös asuntoja myös Hurghadasta?
        Oliko minkä hintainen lukaali ?
        Pistähän pikaisesti tietoa jos näet tämän viestin.
        Kiitos !

• jeij20
        Pidemmäksi aikaa Egyptiin kirjoitti:

Mistä firmasta tai miltä sivuilta löysit tuon mainitsemasi asunnon? Olisiko niillä tarjolla myös asuntoja myös Hurghadasta?
        Oliko minkä hintainen lukaali ?
        Pistähän pikaisesti tietoa jos näet tämän viestin.
        Kiitos !

Frima oli EuroSharm. Joten niillä ei ole kuin Sharm el sheikhissä asuntoja vuokralla.
        450€ kuukaudeksi. Että ei ollenkaan paha.
        Googlesta löytyy kyllä. Pistä hakusanaksi vaikka rent room from hurghada. :) Mulla oli toi hakusana kun hain sharmista asuntoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      60
      3186
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe