taitoluistelusta kiinostunu.

^tyhymä^

niin kysyisin sellasta. oon kiinnostunut taitoluistelusta, ja mietin että onko mtn järkee es alkaa harrastaan lajia, kun olen: 13v ja vähän on ylipainoa. oon reipas ja tahtoa riittää kyllä alottaan taitoluistelu!! oon unelmoinu jo monta vuotta, ja nyt aattelin alkaa ottaan asiasta selvää. alan jotenki mätäneen tänne kotiin kun ei oo mitään harrastusta
kiitos jo etukäteen!

11

1480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t-luistelijan äiti

      Mukaan vaan, ei ole ikä- eikä painorajoituksia. (Siinähän ne liikakilot karisevatkin)
      Aloitat alkeista aivan kuin kuka tahansa muu joka aloittaa minkä tahansa harrastuksen.

      Jos joku huomauttelee, että pitää hypätä jotain tiettyjä hyppyjä ennenkuin täyttää 10 v niin älä välitä. Sinnikkäällä harjoittelulla opit varmasti vaikka olet jo yli 10. Ja tätähän voi pitää harrastuksena ihan ilman kilpaiutoimintaakin.

      Tämä on hyvin antoisa joskin vaativa harrastus. Sitten onkin monikertaisesti iloisempi yllätys aina kun opit uuden liu'un, hypyn tai muun elementin!

      Rohkeasti mukaan vaan, suosittelen taitoluistelun aloittamista =)

      ps. kertoile kuulumisiasi, jos päätät lähteä mukaan, jooko?

      • ^tyhymä^

        kiitos kun viittit vastata.:) kysyisin vielä sellasta että onko tieto että täällä pohjoisessa kemi/tornio/keminmaa/tervola alueella olis taitoluistelu toimintaa????? kiitos taas etukäteen!! :)


      • t-luistelijan äiti
        ^tyhymä^ kirjoitti:

        kiitos kun viittit vastata.:) kysyisin vielä sellasta että onko tieto että täällä pohjoisessa kemi/tornio/keminmaa/tervola alueella olis taitoluistelu toimintaa????? kiitos taas etukäteen!! :)

        Sitä en tiedä onko sielläpäin toimintaa. Mutta katsele netistä kaupunkien sivuilta tai soittele suoraan jäähalleihin niin saat tietoa ja pääset eteenpäin!

        Älä lannistu, vaan ota rohkeasti yhteyttä niin pääset mukaan.

        Olen täällä hengessä mukana =)


      • täältä
        ^tyhymä^ kirjoitti:

        kiitos kun viittit vastata.:) kysyisin vielä sellasta että onko tieto että täällä pohjoisessa kemi/tornio/keminmaa/tervola alueella olis taitoluistelu toimintaa????? kiitos taas etukäteen!! :)

        Lähiseutusi seurat löydät Suomen Taitoluisteluliiton sivuilta www.stll.fi. Tsemppiä vaan, itse aikoinaan aloitin taitoluistelun siinä 11-12-vuotiaana (tosin minulla oli vankka voimistelutausta) ja ihan hyvin pärjäsin muodostelmapuolella. Ja nimenomaan kun vain harrastamisesta on kyse, niin ilman muuta ehdit vielä hyvin mukaan!


    • 26-vuotias

      Itse aloitin 7-vuotiaana. Ei kannata aloittaa, ainakaan jos on hivenenkin lahjoja siihen, sillä siitä lähtee kauhea pyörre. Harjoittelu vie OIKEÉSTI koko elämän. Sitten kun lopettaa huomaa olevansa yksin, kun ei oltu kavereiden kanssa. Osa saa rohkeudellaan vanhat kamunsa takaisin, osa ei.

      • t-luistelijan äiti

        Olipas negatiivinen kokemus!!

        Älä tuosta välitä vaan tee kuten itse tahdot ja harjoittele sen verran mikä tuntuu hyvältä.

        Jos ei hallissasi ole taitoluistelua, kysy kunnalta/kaupungilta voisiko sellasta järjestää.


      • ^tyhymä^
        t-luistelijan äiti kirjoitti:

        Olipas negatiivinen kokemus!!

        Älä tuosta välitä vaan tee kuten itse tahdot ja harjoittele sen verran mikä tuntuu hyvältä.

        Jos ei hallissasi ole taitoluistelua, kysy kunnalta/kaupungilta voisiko sellasta järjestää.

        joo emmää aatellu että musta tulis mikään kiira korpi tyyppinen luistelija. vaan tarkotan että kävis ehkä 1-3 kertaa viikossa harjotuksissa. ja se joka sano jotaki negatiivista niin voin sanoa että mun yhellä kaverilla on joka päivä jotaki harjotuksia. ja sillä on kavereita puolet enemmän ku mulla ja se ehtii olla kaikkien kans. en tarkota alkaa tästä tinkaamaan, mutta aattelimpa sanoa.


      • t-luistelijan äiti
        ^tyhymä^ kirjoitti:

        joo emmää aatellu että musta tulis mikään kiira korpi tyyppinen luistelija. vaan tarkotan että kävis ehkä 1-3 kertaa viikossa harjotuksissa. ja se joka sano jotaki negatiivista niin voin sanoa että mun yhellä kaverilla on joka päivä jotaki harjotuksia. ja sillä on kavereita puolet enemmän ku mulla ja se ehtii olla kaikkien kans. en tarkota alkaa tästä tinkaamaan, mutta aattelimpa sanoa.

        Tosiaan, sieltähän saat myös uusia kavereitakin.
        Eihän se tarvikkaan olla harjoittelua verenmaku suussa, vaan just niinkuin itsekin sanoit; harrastus. Kilpaura on sitte asia erikseen, siihen tarvii varman aloittaa ihan pienenä.

        Oma tyttö aloitti 7vuotiaana, mutta harrastuksena se on hänelläkin, vaikka jossain tinttisarjassa välillä käy kisaamassa.


    • muokkarin isi

      Tyttö treenasi yksinluistelua useamman vuoden ja se oli aika rankkaa touhua.
      Pari vuotta sitten hän vaihtoi muokkareihin, enkä ole ikinä nähnyt niin onnellisena kuin nyt.
      Joukkueessa on aivan älytömän hyvä yhteishenki ja kisareissut ovat vuoden kohokohtia.

      Nyt heps luistelukouluun vuodeksi pariksi opettelemaan ja sitten paikallisen muokkarijengin testeihin.
      Taso voi olla sen verran kova, että sisään on vaikea päästä, mutta aina kannattaa yrittää.

      • tatioluistelija

        kannattaa aloittaa...itse aloitin 13w ja olen tällä hetkellä 14.ei huipulle tarvitse päästä mutta jos haluat näyttää taitojasi se voi tulla esille vaikkapa seuran jääshowssa... taitoluistelu on hyvä harrastus. Kai aloitit sen ?


    • Miu91

      Moi!
      Kirjoitit asian monta vuotta sitten, mutta kerron silti mielipiteeni. Harrasteluistelua pääsee ainakin kuka tahansa kokeilemaan ja viihtymään siellä usein kerran viikossa. Tampereen puolella ainakin Varalan tiimi ottaa uusi niin nuorempia kuin vanhempiakin mukaansa. Minusta, jos on kiinnostunut luistelusta ja haluaa kehittyä, kannattaa ottaa suoraan yhteyttä ohjaajiin tai muihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2809
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      376
      2664
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2200
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1838
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1783
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1774
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1708
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1603
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1482
    Aihe