Valokuvaamisesta tiedän jotain, mutta yksi noviisimainen kysymys minulla olisi:
Otan digipokkarilla kuvan ja teetän siitä kymppikuvan, niin kuvan mitathan on 10x13cm. Entäpä jos rajaan esim. Photoshopissa kuvan yläosasta siivun pois, niin millainen on teettämäni valmis valokuva.
Onko kuva-arkin ulkomitat edelleen 10x13cm, mutta kuvan ylä- tai alaosassa on poisrajatun alan kokoinen valkoinen palkki?
Kymppikuvan mitat
7
6545
Vastaukset
- Ja kuva
Ei täsmää muodoltaan koskaan.
Aina sinun kuvastasi rajataan jotain pois.- Kuvaajaton
Eli jos Photoshopissa rajaan yläosasta siivun pois, niin kuvantekijä tai se masiina on rajannut sivuistakin pois?!
- Siinä
Kuvaajaton kirjoitti:
Eli jos Photoshopissa rajaan yläosasta siivun pois, niin kuvantekijä tai se masiina on rajannut sivuistakin pois?!
Niin tuppaa käymään.
- Kuvaajaton
Siinä kirjoitti:
Niin tuppaa käymään.
Ok, kiitos tiedosta. Siispä yritän rajailla niin, että kuvan sivusuhde säilyy.
- labbiksista
Kuvaajaton kirjoitti:
Ok, kiitos tiedosta. Siispä yritän rajailla niin, että kuvan sivusuhde säilyy.
"haistaa" tiedostosta kuvan koon, kuvat skaalataan aina paperin korkeuden mukaan, eli korkeus on se 102mm, leveys menee tarpeen mukaan. Labbiksesta saa myös täytä koko paperi tai vaikka tyhjää reunoihin jos haluaa, eli oikeastaan millaisen itse haluat, näin kivijalkakaupassa..!
- jfj
rajaamaan kuvan tarkkoihin mittoihin, joka kuvaamoissa on 10,2x13,6cm. Kun kuvan rajaa Photosohippa tämän kokoiseksi ei tulostaessa kuvasta rajaannu mitään muuta pois. Jos haluat postikorttikokoisia kuvia, rajaa mittoihin 10,2x15,2cm
- Kuvaajaton
Kiitos, tuo oli hyvä vinkki!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2317876
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455460- 594842
- 763547
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1533462Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162045Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗322041- 311869
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹451748- 391697