Kuinka monen hääpuku on ollut/tulee olemaan 100% polyesteriä? Eurokankaassa väittivät erään 100% polyesteriä olevan kankaan olevan suosittua hääpuvuissa, mitä itse kyllä rohkenen epäillä. Itse voisin kuvitella, että kyseinen kangas voisi olla yleinen hamekangas (kaksiosaisissa hääpuvuissa),jos sitäkään, mutta kuinka moni pukeutuu kauluksesta helmaan 100% polyesteriä olevaan morsiussatiiniin? Toki myös vuorikangas vaikuttaa asiaan, mutta kuitenkin...
100% polyester
3
1443
Vastaukset
- Rouva O
Avioiduin ensimmäisen kerran 80-luvulla. Silloin ei morsiuskauppoja juuri ollut, eikä pukuihin paljoa satsattu. Isoilla tavarataloilla oli ns morsiusosasto, jossa roikkui muutamia pukuja muovipusseissa.
Ostin kuvailemaasi kangasta kun oikein muutakaan ei löytynyt ja tein (olen artesaani) siitä puvun. Lisäksi valoverhokangasta pitsiksi. Oli inhottavan hikinen ja jokseenkin halvan näköinen puku. Säästelin sitä häiden jälkeen joitain vuosia, mutta sitten heitin mokoman rievun menemään, kun ajattelin etten kyllä ainakaan haluaisi nähdä sitä kenenkään yllä toista kertaa.
Toisella kerralla ostin parempaa (kohokuvioitua silkkiä), vaikka en nytkään onnistunut löytämään niin laadukasta kangasta kuin olisin halunnut.- Örmiitti
Yleisesti ottaen lähes valtaosa markkinoilla olevista hääpuvuista on 100% polyesteriä. Silkki on selkeästi kalliimpaa kuin satiini. Satiini taas ei käytössä juuri rypisty, kun taas silkki rypistyy. Silkki hengittää paremmin kuin tekokuituinen satiini, mutta toisaalta
satiinissakaan ei ole tukala olla.
Satiini tarkoittaa kankaan kudontatyyppiä eikä varsinaista materiaalia. Satiinista puhuttaessa tarkoitetaan yleisesti polyesteristä valmistettua satiinia.
- mini85
Itse en halunnut mitään halpis pukua, koska aion mennä naimisiin vaan kerran. Halusin päivän olevan erityinen joten päädyin ostamaan kankaat silkkikimikosta ja siskoni (artesaani) ompeli niistä puvun silkkikimikon ohjeiden mukaan. Puku on siis täyttä silkkiä ja oli aivan ihana päällä. Voin olla varma ettei kellään ole samanlaista.
Uniikki pukuni on muuten myynnissä juhlitaan.net sivuilla. Siellä on ihan hyvät markkinat vaikka sielläkin suurin osa on polyesteriä.
Silkkipuvuissa on vaan se ongelma että kun polyesterpuvuissa hintahaarukka on 100-700€ niin silkkipuvuissa 500-1200€ tai enemmän. Itse maksoin 800€ vain kankaista, valmiina pukuni olisi maksanut 1200€. Siihen kun laskee vielä kymmenet tunnit, jotka siskoni ja minä vietimme puvunompelussa niin hinta on melkoinen mutta sen arvoinen. Lisäksi täytyy miettiä että pukuun tarvitsee ehkä tyllin, kengät, laukun ja hunnun. Ostin tyllin käytettynä halvalla hääliikkeen loppuunmyynnistä.
Kannattaa aloittaa hankkiminen tosi aikaisin niin ei tarvitse olla hirveästi rahaa kerralla! Kannattaa myös tarkkailla alennusmyyntejä, niissä voi säästää paljon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214