Lueskelin Jyväskylässä käydessäni hotelissa tunnuslukuja kaupungista, muka 85000 as ettei mukaan olisi tullut koko maakunnan asukasluku..Kotipaikkani Suur Forssa vaikuttaa ja tuntuu suuremmalta ja kauppaliikkeiden/yritysten valikoima on meillä mittavampi..JyvasKylä on Kylä, pysyttelen fiksumassa osassa Suomea...pläääääh eka ja vika kerta Jyväskylässä...
Jyväskylässäkö 85000 asukasta!!!!
9
1500
Vastaukset
- Missä?
Mikä ihmeen Forssa? Missä se on? Jossain siinä Hämeenlinnan kupeessako? Ihan oikein 18 000 asukastako siellä on?
- .......................
Pelkästään kuokkalan alueella asuu noin 160000 ihmistä
Huhtasuolla 14000
Niin ja tuo allaoleva asukasliku on siis täällä kirjoillaolevia asukkaita. Sittenhän täällä noin 5000 opiskelijaa joilla on kirjat omissa kotikaupungeissaan
Ja sitärataa muut isommat asuinalueet.
on Keski-Suomen maakunnan ja Jyväskylän seutukunnan keskuskaupunki Päijänteen rannalla. Kaupungin asukasmäärä on 84 785 ja pinta-ala 136,9 neliökilometriä.
Jyväskylässä on yliopisto sekä useita muita oppilaitoksia. Työpaikkoja kaupungissa on noin 46 500.
Jyväskylä on Suomen yhdeksänneksi suurin kaupunki. Jyväskylän seutu on yksi Suomen viidestä kasvukeskuksesta (pääkaupunkiseudun sekä Tampereen, Turun ja Oulun seutujen ohella).
Että voit mennä takaisin sinne Suur Forssan keskukseen. Tuntuuhan se varmasti maalaisesta isolle tommonen pikkuriikkinen kaupunkikin - ?????????
....................... kirjoitti:
Pelkästään kuokkalan alueella asuu noin 160000 ihmistä
Huhtasuolla 14000
Niin ja tuo allaoleva asukasliku on siis täällä kirjoillaolevia asukkaita. Sittenhän täällä noin 5000 opiskelijaa joilla on kirjat omissa kotikaupungeissaan
Ja sitärataa muut isommat asuinalueet.
on Keski-Suomen maakunnan ja Jyväskylän seutukunnan keskuskaupunki Päijänteen rannalla. Kaupungin asukasmäärä on 84 785 ja pinta-ala 136,9 neliökilometriä.
Jyväskylässä on yliopisto sekä useita muita oppilaitoksia. Työpaikkoja kaupungissa on noin 46 500.
Jyväskylä on Suomen yhdeksänneksi suurin kaupunki. Jyväskylän seutu on yksi Suomen viidestä kasvukeskuksesta (pääkaupunkiseudun sekä Tampereen, Turun ja Oulun seutujen ohella).
Että voit mennä takaisin sinne Suur Forssan keskukseen. Tuntuuhan se varmasti maalaisesta isolle tommonen pikkuriikkinen kaupunkikinVai on kuokkalassa n. 160000 asukasta??
Kohtahan menee sitten 2 miljoona rikki..
- dfasgggs
Joo pitäähän tuo luku paikkansa. Jos summataan vielä ympäröivä Jyväskylän maalaiskunta niin ~120 000 asukasta on yhteensä. Isohko keskittymähän tämä siis on Suomen mittapuussa, mutta mikäs siinä jos oma 18 000 asukasluku tuntuu suurelta. Itsekin olen alunperin kotoisin Laukaasta, ja on siinäkin kuntapahasessa nykyään yli 17 000 asukasta. Onhan tuommoinen luku jopa vähän yli puolet jklmlk:n asukasluvusta.
Ai niin, eikös joidenkin EU-normien mukaan Jyväskylä olisi niitä harvoja suomalaisia kaupunkeja, jotka olisi oikeasti kaupunkeja euroopan mittapuissa. Hauska oli kuulla, että muistaakseni esim. Tampere jäi kaupunkimääritelmän ulkopuolelle asukastiheyden (liian harvassa toisin sanoen) vuoksi. Jyväskylässä kuitenkin maantieteellisesti aika pienelle alueelle asukkaat keskittyneet.- Tozkem
Joo, tuo EU-kaupunkimääritelmä on tehty kriteerien mukaan jotka eivät istu Suomeen lainkaan. Saman logiikan mukaan Joensuu oli v2004 loppuun asti kaupunki mutta kun siihen liitettiin kaksi ympäröivää maaseutukuntaa ja väestöntiheys tietenkin laski niin Joensuu lakkasi olemasta kaupunki vaikka tuskin Joensuun keskusta hiljaisemmaksi paikaksi muuttui. Tampere on kaupunki ihan siinä missä Jyväskyläkin.
- Villmies
Kaikkee sitä kuulee taitaa puhua tyypillinen kusipää sieltäpäin.Forssa voinee taistella tasapuolisesti lähinnä Laukaan kanssa palveluvalikoimissaan.Typerä provo.......
- Forssassa käynyt
Eikös siellä ole kuitenkin citymarket? Muistaakseni kävin ostamassa sieltä kerran olutta?
- ilman rusinoita
Forssasta ei kukaan tietäis ilman sitä maksalaatikkoa! Sekin on valitettavasti ihan paskaa niinku koko maakunta!!!
- niijoo235
Forssasta tulee Seppo joka on semmonen 50 ahdistelijaukko, ahdistelee nuoria tyttöjä YÖK
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654190
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006