Neuvoja?

Saisinko

Nyt tartttis neuvoja.


Meillä on 6 viikon ikäinen poika. Kaikki meni hyvin 4 viikon ikään asti. Sitten multa väheni rintamaito ja on jouduttu antamaan lisänä Omneota. (Poika saa vielä keskosjauhoja, eikä jaksa syödä tissiltä useaa kertoja päivistä. Pumpulle ei jostain syystä enää maitoa heru - perhana.)

Viikko sitten alkoi vatsa- ja ilmavaivat, ilta- ja öiseen aikaan. Nyt on valvottu kolme yötä puoliltaöin aamuun asti. Ostettiin apteekista reloja, mutta eivät ole ainakan vielä tehonneet (5 päivää testattu - koska pitäisi auttaa?).

Mitä seuraavaksi? Jos alan muuttamaan omaa ruokavaliotani, niin kertokaa ihmeessä, miten? Mitä jätän pois, mitä otan tilalle?

Uusia tippoja tms apteekista? Jos niin mitä?

On neuvot tarpeen jo tämänkin valvomisen jälkeen. Kiitos.

7

1449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanna81

      auttoi ilmavaivoihin cuplattomat ja kanniskelu. Nyt tyttö 4 kuukautta ja onneksi pahimmat ilmavaivat ovat jo takana päin! Pahimmillaan oli niin kovat kivut vauvalla että joutui olemaan kaksi yötä sairaalassa...

    • kohtalotoveri

      Meillä auttoi vyöhyketerapia, 3 kertaa käytiin hieroin masua ja jalkoja myös itse kotona.
      Yleisimmät masuvaivojen aiheuttajat oli meillä raaka omena, ruisleipä, suklaa, mausteiset ruuat, sitrushedelmät, pavut... Myöhemmin pojalla todettin lehmänmaitoallergia (kun ihottuma puhkesi) ja maissi teki myös ihottumaa, samoin seesamin siemenet.
      Älä lähde koville dieteille ilman lääkärin ohjeita! Maidon voi jättää pois vain jos muistaa syödä kalsiumtabletteja...
      Nyt lapsi on jo 1,5v ja syö itse lähes kaikkea, myös lehmänmaitoa, imetän yhä edelleen. Sitä kannattaa jatkaa jo suinkin mahdollista, rintamaito kypsyttää vauvan suolistoa...

      • berrysa

        meillä auttoi vyöhyketerapia, käytiin 5 kertaa, siirryttiin omneo maitoon ja kerta päivässä saa maitohappobakteeria. olen kuullut että rela-tipat voisivat jopa lisätä masuvaivoja. osta maitoh.bakt. kapseleissa jonka voit tyhjentää maidon sekaan (kysy apteekista).sain myös ohjeet masun hierontaan ja hieroimme masua 3 kertaa päivässä. kaikki nämä yhdessä auttoivat ja itkut loppuivat kun seinään, ei tosin heti mutta...
        voimia sinulle sillä mikään ei ole niin rankkaa ja raastavaa kun pienen lohduton itku...


    • hs87

      kokeile ihmeessä akupunktiota! minäkin piikkikammoinen epäilin suuresti mutta eivät ne oikeesti satu ollenkaan. Ei vauvaa eikä aikuista! olen monelta kuullut että akupunktiosta oikeesti löytyy apua joten miksei kokeilemaan. itse olen käynyt monta vuotta erilaisten vaivojen takia ja apua saanut!

    • on raskasta

      Itkuisen vauvan hyssyttely ja kantaminen on raskasta, joten kantoliinasta voisi olla apua! Vanhemman kädet ovat vapaana ja vauvan paino jakautuu tasaisesti kantajan selälle ja latiolle. Vauva on ihan lähellä kantajaa, kuulee rauhoittavan sydämenäänet ja tuntee liikkeet ja lämmön.

      • äippä

        meillä alkoi itkut ja mahan väännöt ku vaavi oli 3 viikkoa,nyt 5 viikkoa kaikkea on tullut kokeiltua! disflatyl tipat auttoi hieman.saa apteekista,helpompi antaa kuin cuplaton,annetaan 3krt päivässä,cuplatonia mielestäni joka syötön yhteydessä,että vaikutusta olis.sitten olen kokeillut jyväpussia mahan päälle (pussi lämmitetään mikrossa) se auttoi kyllä yllättävän hyvin ainakin hetken.nyt syötän maitoh.bakteeria ja laktaasientsyymiä,hajottaa laktoosia. ja perjantaina käytiin kokovartalo vyöhyketerapiassa ja samana päivänä kun hoito tehtiin niin vaavi ei itkenyt yhtään,seuraavana päivänä iltaitkut väheni yli puolella.suosittelen vyöhyketerapiaa!!!!
        Koita jaksaa!!!!!!! ajattele,että vauvasi ei voi asialle mitään ja että hän siinä on kipeä ja sinä autat!!! =)


    • äippä

      sellaista ,että vichy ja hiilihapolliset juomat kannattaa jättää pois ja herne,kaali,suklaakin kuulemma ja kahvia kannattaa ainakin vähentää.ylipäätänsä kaikki mitkä voivat itselleenkin aiheuttaa piereskelyä....niin ja jos tulee iltasin hetkiä milloin tosiaan huutaa paljon niin oletko kokeillut laittaa lämpimään kylpyyn? jalkapohjista kannattaa painella isovarpaan ja kantapään väliseltä alueelta.aina painat hetken ja vaihdat kohtaa.jos vaavi alkaa itkeä,niin se on selvä merkki,että osuit kohtaan joka säteilee suolistoalueen ns.ongelma kohtaan.painele ja hiero vauvvaa puolen tunnin ajan vaikka vaavi hieman itkeskelisikin.parasta tehdä kumminkin silloin kun vaavi on tyytyväisimmillään..aamulla..?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe