Prahan ostosmahdollisuudet

Matkaa odottava

Hei! Matka suunnitteilla Prahaan, joten olisin halunnut kysellä siellä käyneiltä ostosmahdollisuuksista. Löytyykö Prahasta keskihintaisia vaatekauppoja? Ei mitään hirvittävän kalliita tyyliin Dior, Versace etc, mutta ei myöskään ihan heikkolaatuisia vaatteita. Kohtuuhintaisia, mutta suht. hyvälaatuisia. Entäs sitten kenkäkaupat?

15

6355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Misa

      Prahassa hetken asustelleena opastaisin sinut heti muualle Mala Stranasta - pois turistien joukosta. Hyppää metroon (keltainen linja) ja aja Andelin pysäkille. Andelissa suuri ostoskeskus. Punaisen metrolinjan varrella I.P.Pavlovan pysäkin lähistöllä useita kauppoja, ja sieltä pääset vaikka jalkaisin takaisin Kansallismuseolle. Kun lähdet Vaclavin aukiota Kansallismuseolta alaspäin, löytyy vasemmalta laidalta melko alhaalta Knaockout-niminen 'sisäpiha', jossa pieniä laukku-, vaate- ja sisustuskauppoja. Ja edullinen, vaikka sijainti onkin turistipaikalla. Yksittäinen hauska kauppa on Ujezd-kadulla, (Karmelitskaa Mala Stranalta poispäin)vasemmalla puolen katua oleva HongKong.
      Joku saattaa sinulle suositella melko kaukana keskustasta, Brnon ulosmenoväylän varrella olevaa uutta ostaria (avattu 2006, nimeä en muista) mutta sinne saakka ei kannata lähteä - ei mitään erikoista tarjolla. Samat Terranovat löydät keskustastakin. Hyvää Prahan-matkaa, toivottavasti rakastut kaupunkiin kuten itsellenikin kävi!

      • Matkaa odottava

        Viestissäsi oli erittäin hyviä vinkkejä. Täytyy ilman muuta poiketa tuolla Andelin ostoskeskuksessa sekä noissa kaupoissa, joita kerroit olevan I.P.Pavlovan pysäkin tuntumassa. Myös nuo muut kirjoittamasi kaupat kiinnostaa. Suurkiitos neuvoista!


      • Roomatar

        Kiitos hyvistä shoppailuvinkeistä. Vielä kysyisin niistä lisää: missä paikalliset shoppaavat??? Toisin sanoen missä ei tarvitse maksaa "turistilisää"? Onko siellä kirpputoreja tai markkinoita? Jos on niin missä päin?

        Kiitos jo etukäteen!


    • lyysi

      Täällä Prahassa on kyllä loistavat shoppailumahdollisuudet. Florassa on yksi kauppakeskus, johon pääset suoraan metrolla A. Siellä on kolmessa kerroksessa erihintaisi kauppoja. Mustek on samalla metrolinjalla, siellä ei ole varsinaista kauppakeskusta, mutta muuten se on täynnä erilaisia kauppoja, monen hintaisia. Yksi parhaista, mitä tähän mennessä olen löytänyt, on Letnany. Sinne pääsee menemällä metrolla A Skalkaan ja siitä Albertin puoleiselta bussipysäkiltä nousemalla bussiin numero 195. Tosin lyhyenpikin reitti on ilmeisesti olemassa, mutta en ole kokeillut sitä itse. Asun Hostivarissa ja täältä on helpoin mennä Skalkan kautta. Tästä Letnanysta löytyy muuten Prahan ainoa Bershka, se on kiva vaatekauppa. Tähän kauppakeskukseen saa varata paljon aikaa. Silti suosittelisin ehdottamasti Mustekissa käyntiä, koska mielestäni siellä on hieman edullisempaa kuin noissa kauppakeskuksissa ja toi letnany nyt on aika kaukanakin. Mustekissa on myös asematunnelissa loistava ja erittäin halpa kiinalainen. Aterian juomineen voi saada jopa alle kolmella eurolla, pitää vaan saada se keltainen lista.Kivoja shoppailuhetkiä:D

      • snaku3

        oletko käynyt cerny mostissa? B linjan päätepysäkillä. Viime vuonna ajettiin siitä ohi ja siellä näytti olevan joitain tavarataloja!Parin viikon päästä ollaan siellä taas ihmettelemässä meininkiä ja ajateltiin käydä ko paikassa jos sieltä löytäisi jotain kivaa ja edullista... Matkakuume nousee ...


      • lyysi
        snaku3 kirjoitti:

        oletko käynyt cerny mostissa? B linjan päätepysäkillä. Viime vuonna ajettiin siitä ohi ja siellä näytti olevan joitain tavarataloja!Parin viikon päästä ollaan siellä taas ihmettelemässä meininkiä ja ajateltiin käydä ko paikassa jos sieltä löytäisi jotain kivaa ja edullista... Matkakuume nousee ...

        pitää käydä joskus kattoo, jos on aikaa. En tosin itse ole mikään shoppailija, mutta voisihan siellä joskus aikansa kuluksi käydäkin. Olen täällä vielä 3kk, joten eiköhän tässä aikaa ole. Kiitos vinkistä:)


    • lyysi

      Ja tänään vielä löysin metrolinjalla C, pysäkillä Chodov hyvän kauppakeskuksen, sieltä löytyi kaikenhintaisia kauppoja. Tervetuloa Prahaan, tää on shoppailijan paratiisi. Itse en tosin kuulu tähän joukkoon.

      • Matkaa odottava

        kaikille vastaajille. Eiköhän noilla pärjää jo aika pitkälle. Ja lompakko kevenee.. :-)


    • Herman

      Eikö teillä (muijilla?) ole muuta mielessä
      matkalla kuin rätit ja rojut?
      On häväistys kaunista kaupunkia kohtaan juosta
      kauppakeskuksissa.
      Köyhien on tietysti pakko, kun ei ole varaa
      ostaa Suomesta...

      • naismatkailija

        se Hermannille kuuluu mitä muut ihmiset tekee lomillaan. Huolehdi sinä vaan omista asioistasi! Ja sitäpaitsi itse ainakin varaan aina yleensä yhden päivän lomasta shoppailulle, loput kuusi nähtävyyksien ynnä muun katseluun. Että se siitä, juntti.


      • lyysi

        Hei Herman. Ei täällä tämä shoppailu nyt niin mahdottoman paljon halvempaa ole kuin Suomessa ja onhan sitä kiva viedä jotain tuliaisii Suomeen, muutakin kuin tota turistikrääsää, jota turistirysissä myydään. On oikeastaan ihan järkevää käydä tutustumassa kaupunkiin muutenkin kuin takuuvarmoissa turistinähtävyyksissä ja esim syöminen on jo huomattavasti halvempaa, jos viittii 10min matkustaa. Kauppakeskukset ei ole mun suosikkeja, mutta jos ihminen haluaa käydä niin siitä vain ja ei se ole mikään naisten hömpötys. On sovinistista väittää shoppailua muijien juoksevan rättien perässä ja aika paha yleistyskin. Mä vietän täällä 3,5kk elämästäni,joten ehdin tutustua kulttuuriin ja myös kauppakeskuksiin.


      • Herman
        naismatkailija kirjoitti:

        se Hermannille kuuluu mitä muut ihmiset tekee lomillaan. Huolehdi sinä vaan omista asioistasi! Ja sitäpaitsi itse ainakin varaan aina yleensä yhden päivän lomasta shoppailulle, loput kuusi nähtävyyksien ynnä muun katseluun. Että se siitä, juntti.

        Just juntithan ne laukkaa katsomassa
        "nähtävyyksiä" ja ostamassa "tuliaisiksi"
        Kiinassa tehtyjä kopiotuotteita.
        Kaduilla ja kapakoissa flaneeraus on aitoa
        lomanviettoa.


      • toinen naismatkustaja
        Herman kirjoitti:

        Just juntithan ne laukkaa katsomassa
        "nähtävyyksiä" ja ostamassa "tuliaisiksi"
        Kiinassa tehtyjä kopiotuotteita.
        Kaduilla ja kapakoissa flaneeraus on aitoa
        lomanviettoa.

        "Kaduilla ja kapakoissa flaneeraus on aitoa
        lomanviettoa." Just joo... Sallin mun nauraa... :-D Tyypillinen suomalainen doku-turisti. Matkailehan sinä vaan siellä Tallinnassa... :-D


      • snaku3

        onneksi ei tarvitse matkustella tuollaisen "pelle hermannin" kanssa! Eiköhän meistä jokainen osaa itse päättää miten lomansa viettää. Vietä sinä lomasi missä ja miten haluat niin teemme mekin! Prahassa on muuten muutakin nähtävää kuin kaupat ja pubit ,noin ihan vaan tiedoksi jos satut siellä liikkumaan. Ja tuo köyhyyskin on niin suhteellista..toisilla se ilmenee jo heti tuosta kielen käytöstä!!!


      • kirska

        Täytyy myöntää että tulee lomalla vähän shoppailtuakin, mutta ei se ainakaan tälle muijalle ole itse tarkoitus. Samalla kun kiertelee ja katselee kaunista kaupunkia niin miksei sitä voisi jotain ostaa jos sattuu tulemaan vastaan.
        En kyllä tunne olevani mikään rikas muutenkaan.. kolme lasta ja osa-aika työ myyjänä pitää kyllä rikkaudet kaukana.Jos jotain saa "halvalla" niin mikäs siinä, se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa..eikö??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe