MASENNUS

ihminen minäkin

Mihinkä kannattaa ottaa yhteyttä, kun huomaan olevani aika masentunut?
Oikeastaan tää tekee jo kipeetä, rintaa puristaa ja ahdistaa......
Kaikki pitäisi olla hyvin, kaikkee on, perhe , ystäviä, töitä............. Mutta jokin hiipii mieleeni , väsyttää ja lamauttaa.
Ystäviäni en haluaisi enää "kuormittaa"....... Haluaisin kuitenkin jutella jonkun ulkopuolisen ihmisen kanssa.

25

2717

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Soitat vaikka terveyskeskukseen niin sieltä opastavat sinut oikealle ihmiselle. niin miinä itse tein

• ReijoR

... rukouksessa. Jos osaat rukoilla elävää Jumalaa Jeesusken nimessä, niin hyvin usein apu saataa tulla juuri rukouksen kautta. Tästä on esimerkkejä pilvin pimein. Ja koska huokauksesi oli hädän siivittämää, niin myös minä tahdon muistaa sinua omassa rukoushetkessäni, että Jumalan Pyhä Henki pääsisi vaikuttamaan sielussasi ehyttävästi ja vaputtavasti.

Toki terveyskeskus on yksi vaihtoehto, mutta kukaan ei kielleä sinua kokeilemasta tätäkin.

Joskus sanotaan, että vaikka kaikki on hyvin, ei kaikki ole kuitenkaan hyvin. Kaikkea on, mutta tärkein puuttuu, Jeesus Kristus sydämestä. Ihminen etsii ja etsii, janoaa ja janoaa...

Jeesus sanoo Pyhästä Hengestä; Joka juo tätä vettä, jota minä hänelle annan, ei koskaan janoa...

Sinua siunaten ja rukouksissa lohduttaen

Reijo Ruotsalainen
        mediaevankelista
        www.netmission.fi

• sotkemaan
        ReijoR kirjoitti:

... rukouksessa. Jos osaat rukoilla elävää Jumalaa Jeesusken nimessä, niin hyvin usein apu saataa tulla juuri rukouksen kautta. Tästä on esimerkkejä pilvin pimein. Ja koska huokauksesi oli hädän siivittämää, niin myös minä tahdon muistaa sinua omassa rukoushetkessäni, että Jumalan Pyhä Henki pääsisi vaikuttamaan sielussasi ehyttävästi ja vaputtavasti.

Toki terveyskeskus on yksi vaihtoehto, mutta kukaan ei kielleä sinua kokeilemasta tätäkin.

Joskus sanotaan, että vaikka kaikki on hyvin, ei kaikki ole kuitenkaan hyvin. Kaikkea on, mutta tärkein puuttuu, Jeesus Kristus sydämestä. Ihminen etsii ja etsii, janoaa ja janoaa...

Jeesus sanoo Pyhästä Hengestä; Joka juo tätä vettä, jota minä hänelle annan, ei koskaan janoa...

Sinua siunaten ja rukouksissa lohduttaen

Reijo Ruotsalainen
        mediaevankelista
        www.netmission.fi

uskontoa näihin asioihin!! Jumalaki vihaa meitä kaikkia.

• ReijoR
        sotkemaan kirjoitti:

uskontoa näihin asioihin!! Jumalaki vihaa meitä kaikkia.

... vaan rakastaa. Hänen tahtonsa on hyvä niin masentunutta, kuin ketä tahasa kohtaan. Ainoa mitä Jumala vihaa on synti. Syntistä ihmistä Jumala kuitenkin rakastaa taivaallisella Agabe rakkaudella ja tahtoo vapauttaa synnin pauloista. Turvataan vain kaikissa asioissa Häneen.

Siksi toiseksi Jeesus on enemmän kuin uskonto. Kaksi eri asiaa. Jeesus on Elävä persoona Elävä Jumala kansansa keskellä.

Reijo Ruotsalainen
        mediaevankelista
        www.netmisson.fi

• joku ihminen

saada jonkulaista, väliaikaista rauhaa tk:n ym.
      masennuslääkkeitä kirjoittavista. Mutta kokemuksen
      kautta haluaisin sinun menemään omaan rukouskammioosi
      ja sanoa:tässä olen, kuule minua Jumala.
      Varoitus: Älä mene kenellekään ns.sielunpalvelijalle
      mitään puhumaan, koska sinun ja Jumalan välillä ei saa olla muita kun yksi opettaja, Jeesus Kristus.
      tv.Pitkän kiertokoulun käynyt kanssamatkaaja.

• ReijoR

...AAMEN!

ReijoR

• dyhmää
        ReijoR kirjoitti:

...AAMEN!

ReijoR

Hei voitteko !OIKEESTI! lopettaa sen uskonnon tuputtamisen??? En mäkään tuputa kenellekkään siitä mihin mä uskon/en...

• myöskin

sitä, että uskoo raamatun ilmoitukseen, Jeesuksen
        opetukseen, en tullut kumoamaan lakia vaan
        täyttämään.Jeesus on sapatin Herra.

• ReijoR
        dyhmää kirjoitti:

Hei voitteko !OIKEESTI! lopettaa sen uskonnon tuputtamisen??? En mäkään tuputa kenellekkään siitä mihin mä uskon/en...

...jos minä uskontoa tuputan. Pois se minusta. Kokkolalle on hyväksi ettei uskonnollisuus pääse enempää valtaamaan alaa.

Mutta kun tällä on viitattu moneen asiaan, joka on vähän tuollainen negatiivien tai on pyydetty rukousta, niin olisi väärin jos ei kerrotaisi mistä apu tulee, vai mitä? Ja apuhan tulee Jumalalta Jeesuksen kautta, moneen ongelmaan ja vaivaan, myös ihmissuhde asioihin. Otetaan vain rauhallisesti, eikä aleta syrjimään ketään uskonnollisen suuntauksen perusteella. Eihän.

Koska itselleni ja lähes puolelle maailmaa usko Kristukseen on ihan joka päiväinen asia, niin toki hän on kaikessa asioissa myös mukanamme. Ei Kristus meille uskoville ole sellainen, että otetaan sunnuntaina esille ja maanaintaina taas piirongian laatikkoon. Tai otetaan vain harras hymy hautajississa tai häissä.
        Ei Hän on Herra ja toimii joka hetki elämässämme. Emme pärjää kukaan hetkeäkään ilman Häntä. Turvataan vain häneen kaikissa asioissamme.

Siunausta kaikille

Reijo Ruotsalainen
        mediaevankelista
        www.netmission.fi

• dyhmää
        ReijoR kirjoitti:

...jos minä uskontoa tuputan. Pois se minusta. Kokkolalle on hyväksi ettei uskonnollisuus pääse enempää valtaamaan alaa.

Mutta kun tällä on viitattu moneen asiaan, joka on vähän tuollainen negatiivien tai on pyydetty rukousta, niin olisi väärin jos ei kerrotaisi mistä apu tulee, vai mitä? Ja apuhan tulee Jumalalta Jeesuksen kautta, moneen ongelmaan ja vaivaan, myös ihmissuhde asioihin. Otetaan vain rauhallisesti, eikä aleta syrjimään ketään uskonnollisen suuntauksen perusteella. Eihän.

Koska itselleni ja lähes puolelle maailmaa usko Kristukseen on ihan joka päiväinen asia, niin toki hän on kaikessa asioissa myös mukanamme. Ei Kristus meille uskoville ole sellainen, että otetaan sunnuntaina esille ja maanaintaina taas piirongian laatikkoon. Tai otetaan vain harras hymy hautajississa tai häissä.
        Ei Hän on Herra ja toimii joka hetki elämässämme. Emme pärjää kukaan hetkeäkään ilman Häntä. Turvataan vain häneen kaikissa asioissamme.

Siunausta kaikille

Reijo Ruotsalainen
        mediaevankelista
        www.netmission.fi

"Ja apuhan tulee Jumalalta Jeesuksen kautta, moneen ongelmaan ja vaivaan, myös ihmissuhde asioihin." ----oot taas tuputtamassa sitä uskontoos! Ymmärtäisit että toisille on loukkaavaa tuommonen.Tosi kiva että sä koet jonkun asian noin vahvasti, mutta ymmärrä, että kaikki ei usko samoin...ja tuollaiset viestit ei ainakaan auta asiaa.

Ja sille masentuneelle. Hae apua. Mene vaikka ihan vaan terveyskeskukseen ja ne ohjaa sut varmasti oikeaan paikkaan. Toivottavasti voit pian paremmin!

• ReijoR
        dyhmää kirjoitti:

"Ja apuhan tulee Jumalalta Jeesuksen kautta, moneen ongelmaan ja vaivaan, myös ihmissuhde asioihin." ----oot taas tuputtamassa sitä uskontoos! Ymmärtäisit että toisille on loukkaavaa tuommonen.Tosi kiva että sä koet jonkun asian noin vahvasti, mutta ymmärrä, että kaikki ei usko samoin...ja tuollaiset viestit ei ainakaan auta asiaa.

Ja sille masentuneelle. Hae apua. Mene vaikka ihan vaan terveyskeskukseen ja ne ohjaa sut varmasti oikeaan paikkaan. Toivottavasti voit pian paremmin!

...ettei Jumala kykene auttamaan? En missään yhteydessä ole USKONTOA tuputtanut vai olenko?

Reijo Ruotsalainen
        mediaevanekelista
        www.netmission.fi

• ===!===
        ReijoR kirjoitti:

...ettei Jumala kykene auttamaan? En missään yhteydessä ole USKONTOA tuputtanut vai olenko?

Reijo Ruotsalainen
        mediaevanekelista
        www.netmission.fi

oot

• aivan rikki

Hei ja olen myös aivan rikki ihmisenä eli masentaa kovasti.On ehkä jotkut asiat jotka painavat mieltä vaikka ei itse tiedosta mitä ovat.Voit ajatella että meitä on tosi paljon ja ei huvita mikään vaikka asiat pitäisi olla kunnossa.Olen myös itse miettinyt mistä apua ilman leimaantumista mutta ei ole helppoa ainakaan tässä pikku kaupungissa.Itsetuho on joskus mielessä.Toivottavasti tänne ammatti ihmiset ja auttajat kirjoittavat koska meitä avun tarvitsijoita on tosi paljon.Koitetaan nyt jotenkin jaksaa vaikka se tuntuu joskus kuin olisi seinä edessä.

• masennuksesta irti päässyt

Ota yhteyttä aikuispsykiatrian poliklinikkaan. Sinne pääsee juttelemaan ja sieltä ohjataan mahdollisesti jatkohoitoon esim. psykoterapiaan jos on tarve. Suosittelen ehdottomasti ja puhun kokemuksesta! Tsemppiä!

• ihminen minäkin

Tämä tuntu sellaselta neuvolta, josta aloitan. Voinko oikeesti mennä vaan omana itsenäni? Odotan jo huomista, että voin soittaa....... Valoa taitaa näkyä.

ihminen minäkin kirjoitti:

Tämä tuntu sellaselta neuvolta, josta aloitan. Voinko oikeesti mennä vaan omana itsenäni? Odotan jo huomista, että voin soittaa....... Valoa taitaa näkyä.

Tottakai, soita omana itsenäsi vaan. Soitin itse sinne kun tuntui etten enää itse jaksa ja sain apua vuosia kestäneeseen masennukseen, joka on nyt poissa. Mulla oli myös kaikki päällisin puolin hyvin, perhe, ystäviä, opiskelupaikka jne, mutta silti oli tosi paha olla. Usko vaan siihen että parempi aika koittaa niin selviät varmasti!!

• IHMINEN MINÄKIN
        masennuksesta irti päässyt kirjoitti:

Tottakai, soita omana itsenäsi vaan. Soitin itse sinne kun tuntui etten enää itse jaksa ja sain apua vuosia kestäneeseen masennukseen, joka on nyt poissa. Mulla oli myös kaikki päällisin puolin hyvin, perhe, ystäviä, opiskelupaikka jne, mutta silti oli tosi paha olla. Usko vaan siihen että parempi aika koittaa niin selviät varmasti!!

Tänään pääsin heti jutteleen kyseiseen paikkaan. HIENOA, että tällaisia paikkoja on olemassa! Olin avun tarpeessa ja sitä sain ja saan. Onneksi tunnistin oireet ja lähdin liikkeelle. Kiitos tälle IHMISELLE, joka minulle tämän neuvon täällä antoi!!

IHMINEN MINÄKIN kirjoitti:

Tänään pääsin heti jutteleen kyseiseen paikkaan. HIENOA, että tällaisia paikkoja on olemassa! Olin avun tarpeessa ja sitä sain ja saan. Onneksi tunnistin oireet ja lähdin liikkeelle. Kiitos tälle IHMISELLE, joka minulle tämän neuvon täällä antoi!!

Kiva kuulla että pääsit juttelemaan. Mukava että voin neuvoa muitakin oman kokemukseni perusteella. Aurinkoista kevättä =)

• Leikki-ikä kaiken ikää

itse suosittelisin enemmin että tarkistaisit nämä asiat ympäristöstäsi

a. onko sinulla saatavilla esim. inhimillistä kosketusta (kampaamopalvelut, hieroja, intialainen päähieronta, kosmetologi yms)

b. lähes yhtä hyviä vaikutuksia kuin lääkehoidolla on saavutettu liikunnalla, uintia suositellaan usein, mutta myös muut liikuntamuodot on hyviä, jos et jaksa ihmisiä olisiko hyvä harrastaa jotakin yksilölajia? Kamppailulajit on hyviä kanssa ---> virkistää. Niistä löytyy myös elämänkatsomukselta puolta, ainakin pidempään treenanneelle ja niistä on olemassa hyvää kirjallisuutta ja samalla voit ehkä tutustua myös vieraaseen kulttuuriin.

c. Sitten on näitä homeopatia-juttuja esim. kalaöljyjä ja helokkiöljyjä. Homeopaatti voi myöskin olla ehkä enemmän ihminen. Sitten on näitä ihan suomalaisia kansanparannus konsteja, kuten kuppari, jäsenkorjaus yms. Kysy Kaustiselta!

d. Suklaan, saunan ja seksin on todettu vapauttavan endorfiineja ---> lopeta tupakointi, niin se ei häiritse niiden vapautumista(ei varmaa tietoa, perustuu omiin kokemuksiin) Kannattaa ehkä kokeilla erilaisia rentoutumismenetelmiä tai vaikka hypnoosia lakon vaikutuksia tehostamaan. Vapauttaa helpommin joitakin hermopäätteitä esim. kasvoista toimimaan. Olethan huomannut, miltä tupakoitsijat näyttävät, oikeesti latistaa tunne-elämyksiä. Ajattele myös sitä, kuinka helposti tupakoitsijoiden lapset sairastuvat esim. korvatulehduskierteisiin sekä astmaan. Elämä alkaa pyöriin sen tupakan ympärillä eikä tunne tarvetta muuhun elimistön toimintaan ---> tupakka ja ruokahetkiin työpaikalla korkeintaan.

e. Muutosta elämään! Esim. paasto tai muu dieetti voisi auttaa, teatteri- tai oopperaharrastus. Elä leveästi, ole hyvällä omalla tunnolla porvari ja käyttäydy ja harrasta sen mukaisesti. Tee koruja, pitsinnypläystä tai koruompelusta. Kuvittele eläväsi pula-aikaa, keskiaikaa tai vaikka eskimo ja luo näillä lisää tunnelmaa. Niinhän sitä lapsenakin helpotettiin oloa.

f. Järjestä juhlat perheellesi tai ota vaikka tavaksi tehdä jotain etnistä ruokaa joka lauantai tai sunnuntai.

• kantsii lukee

Vähän niinkuin syylien kanssa, kun noita kaikkia on kokeillut huomaa varmaan masennuksen olevan menneen talven lumia. Masennuksesta voi oikeesti parantuakin, huomaa vain että elämässä on muitakin tunteita ja että aikuisellakin saa olla niitä, esim. onnea, iloa, pelkoa, kateutta, yksinäisyyttä, syyllisyyttä jne. näillä elämä omalta osaltaan menee eteenpäin, siellä sisimmässä ja myös ulkoisesti.

Onkohan tutkittu tupakoinnin ja masennuksen yhteyttä? Koulutustasoonhan tää on ainakin liitetty. On ehkä jäänyt muiden tutkimusten varjoon.

• Näin minä tein!

Kuule,minulla ainakin auttoi parin viikon lepo. Hyvä juttu, kun itse huomaat tarvitsevasi apua,rohkeasti lekuriin vaan, kaikki järjestyy kyllä:)

• ihminen minäkin

en ole lähes kahteen vuoteen nukkunut 8 tuntia putkeen. Olen kotona 1.v:n kanssa. Oliskohan tää nyt sitä paljon puhuttua synnytyksen jälkeistä masennusta ja "kotiuupumusta"?
        Ehkä just se, että on liikaa aikaa ajatella, muttei aikaa toimia......
        Kyllä, tiedän selviäväni, mutta siltikin tarvitsen nyt tähän jotain ulkopuolista näkökulmaa.
        Eihän ole oikeen jos rinnassa on niin iso möykky että kipeetä tekee ja syöminenkin on vaikeeta.......

• "Uskallan jo hymyillä...

Masennus ei ole mitään sellaista mitä tarvitsee hävetä. Mene rohkeasti vaikka terveyskeskukseen omalle alueelle ja pyydät ajan lääkärille ja sen lisäksi aikaa erikoissairaanhoitajalle keskustelua varten. Sielä saat keskustella asioista jos jokin painaa mieltä ja neuvoja miten edetä.
      Lääkäri määrää lääkkeitä jos katsoo tarpeelliseksi, yleensä niiden teho alkaa vaikuttamaan jonkun viikon päästä joten olisi tärkeää että pääsisit aloittamaan mahd. nopeasti ja saisit myös keskustella asiasta.
      Mitä nopeammin saat apua sen paremmin paranet.
      Nimimerkillä: kokemusta on
      Voimia sulle ja koitahan jaksaa, kohta on kesä!

• Giku

Masturbointi voisi auttaa.

• lolhaha

Jumalauta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1701
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1382
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      982
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      78
      816
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe