yritän asentaa internettiä pöytäkoneelle ja modeemina a-link. ongelma: netti ei toimi. pitääkö modeemi todella "sillata" ennen kuin sillä pääsee nettiin? aikaisemmin olen asentanut internetin toisenmerkkisellä modeemilla eikä mitään siltaamisia tarvinnut tehdä. ja miten tuo siltaaminen tehdään?
A-link modeemi + internet-asennus
8
747
Vastaukset
- mikä liittymä?
Sonera ja Elisa ei tartte siltausta.
NAT:n voi ottaa pois, riippuu tietysti mitä koneella tekee. SPI:n saa jäädä päälle.
A-linkin ohjeläpyskässä on ohje siltauksesta, löytyy se multakin mutta ääliömäistä alkaa kopsaamaan tänne, löytyy se a-linkin sivuiltakin...kai...- hallitaan
selaimella, osoite 10.0.0.2, käyttäjä: admin ja
pswd: password.
Kun konffaat ota puhelinpiuha irti ja vaihda käyttäjätunnus ja salasana.
Edestä katsottuna vasemalla on bootireikä.
Saat palikan tehdasasetuksille (virrat ehdottomasti päällä) kun paina tylpällä piikillä noin 20 sekkaa.
Tehdasasetuksina on sonera, elisa ja dna. - ???
liittymä on sonera, mut ei vain toimi. mikä on spi? vaikuttaako nat:in poistaminen tietoturvaan, palomuuriin ym.?
mistä muusta voi johtua ettei lähde pelittämään netti??? - onpi
??? kirjoitti:
liittymä on sonera, mut ei vain toimi. mikä on spi? vaikuttaako nat:in poistaminen tietoturvaan, palomuuriin ym.?
mistä muusta voi johtua ettei lähde pelittämään netti???rautapalomuuri. Kokeile resetoida se loota kuten neuvoin tehdasasetuksille, se resetointi ei todellakaan nollaa koko purkkia vaan asettaa sen
soneran, elisan ja dna:n asetuksille.
Vika taitaa olla nyt muualla. HUOM. ensimmäisellä kerralla purkki käynnistyy TODELLA hitaasti, mulla
meni reilu 5 minsaa ja ehdin myös hätiköidä. - on taas
onpi kirjoitti:
rautapalomuuri. Kokeile resetoida se loota kuten neuvoin tehdasasetuksille, se resetointi ei todellakaan nollaa koko purkkia vaan asettaa sen
soneran, elisan ja dna:n asetuksille.
Vika taitaa olla nyt muualla. HUOM. ensimmäisellä kerralla purkki käynnistyy TODELLA hitaasti, mulla
meni reilu 5 minsaa ja ehdin myös hätiköidä.semmonen mikä peittää sisäverkon tai vaikka yksittäisen koneen suoran näkymisen verkkoon.
Mutta sen käytöstä yhdellä koneella on usein
enemmän harmia kuin hyötyä, kun softat sekoilevat
"väärän" IP:n kanssa.
Spi ja koneen softapalomuuri riittää (mieluummin muu muuri kuin XP). - ???
on taas kirjoitti:
semmonen mikä peittää sisäverkon tai vaikka yksittäisen koneen suoran näkymisen verkkoon.
Mutta sen käytöstä yhdellä koneella on usein
enemmän harmia kuin hyötyä, kun softat sekoilevat
"väärän" IP:n kanssa.
Spi ja koneen softapalomuuri riittää (mieluummin muu muuri kuin XP).pitääpä sitten vaan yritellä uudelleen, tarkistella piuhat ja asetukset..
- ???
otan vastaan vinkkejä, mikä voi mättää netti yhteyden muodostamisessa, tai mitä ois hyvä tarkistaa. pitää tosiaan vielä tarkistella onko tuolla siltaamisella minkälaisia vaikutuksia asiaan.
- vähän
- selain, onko offline -tilassa
- tcp/ip protokolla, onko asennettu, muuta ei tarvi
- onko verkko ohjelmallisesti päällä (puhelin ja verkkoasetukset)
- softapalomuuri lukinnut liikenteen
- adsl -purkin lan johto onkin vaihtunut "käännetyksi"
- ja vaikka mitä muuta
- lankaliitymässä analoginen puhelin kytketty ilman suodinta (suodin otettu pois)
Mut mä en kerkiä sähläämään enempää, kyllä joku muu kerkiää toivomma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622917
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802273
- 742179
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j321423