häkki

hamsterin saava

Niin että voiko hamsterin laittaa kanin/marsunhäkkiin
ajattelin että jos laittaa tason että hamsteri näkee korkealta ja sitten missä ei ole tasoa paksun kerroksen purua ja tason alle piilopaikkoja.
Tai voinko laittaa hamsterin lemmikkiexpressin jyrsijähäkkiin.Lemmikkiexpressillä tarkoitan osoitetta:www.lemmikkiexpress.fi
hamsterihankitaan kesälomalla (olen alaikäinen) italianreissun jälkeen.Haluaisin tetoa koska minua on jäänytvaivaamaan kanin/marsun häkki ja jyrsijä häkit (koska lisä tiedoissa ei paljon mitään sanota lemmikkiexpress sivuilla).Kanin/marsunhäkin sain omastapäästä ja jyrsijähäkki löytyi ihan vahingossa.

7

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin että voiko hamsterin laittaa kanin/marsunhäkkiin
      - Ei voi, koska niissä on pinnaväli niin suuri, että hamsteri pääsee herkästi pakoon. Kooltaan sellainen olisi oikein luksusta hamsterille. :)

      Tai voinko laittaa hamsterin lemmikkiexpressin jyrsijähäkkiin.
      - Voisitko kertoa tarkalleen, mihin niistä häkeistä? Lemmikkiexpressillä kun on monia erilaisia häkkejä.

      • mallit

        No ajattelin malleja:N70/N720.
        T:hamsterinssava


      • hamsterinsaava
        mallit kirjoitti:

        No ajattelin malleja:N70/N720.
        T:hamsterinssava

        JA vielä onko duna sopiva talvikolle?


      • hamsterinsaava kirjoitti:

        JA vielä onko duna sopiva talvikolle?

        Nuo häkit ovat ihan hyvät syyrialaiselle, mutta talvikolle ne eivät sovi, jos olet sellaista hankkimassa. Talvikot kyllä tykkäävät kiipeilystä, mutta ne eivät osaa laskeutua ja ovat kömpelöitä, joten voisi tulla vahinkoa, jos hamsu tipahtelisi korkean häkin katosta. Talvikolle pitäisi olla melko matala häkki. Duna käy hyvin. Mieluummin duna hamster kuin miniduna, sillä miniduna on yhdellekin aika pikkuinen. Duna hamsteria halvemmalla saat criceto rex gabberin, joka on yhtä hyvä, ellei jopa parempi.


      • neuvoa kaipaava
        Tii.nu kirjoitti:

        Nuo häkit ovat ihan hyvät syyrialaiselle, mutta talvikolle ne eivät sovi, jos olet sellaista hankkimassa. Talvikot kyllä tykkäävät kiipeilystä, mutta ne eivät osaa laskeutua ja ovat kömpelöitä, joten voisi tulla vahinkoa, jos hamsu tipahtelisi korkean häkin katosta. Talvikolle pitäisi olla melko matala häkki. Duna käy hyvin. Mieluummin duna hamster kuin miniduna, sillä miniduna on yhdellekin aika pikkuinen. Duna hamsteria halvemmalla saat criceto rex gabberin, joka on yhtä hyvä, ellei jopa parempi.

        Montako kääppäriä tuossa mainitsemassasi criceto rex dunassa mahtuisi mielestäsi olemaan? Kaksi vai kolme? Juoksupyörä näyttää aika hennolta hamsterille, samoin porrasliuskat.. Vaikka voihan olla, että kuva antaa vain sellaisen vaikutelman, koska on niin kamalan pieni..


      • neuvoa kaipaava kirjoitti:

        Montako kääppäriä tuossa mainitsemassasi criceto rex dunassa mahtuisi mielestäsi olemaan? Kaksi vai kolme? Juoksupyörä näyttää aika hennolta hamsterille, samoin porrasliuskat.. Vaikka voihan olla, että kuva antaa vain sellaisen vaikutelman, koska on niin kamalan pieni..

        Montako kääppäriä tuossa mainitsemassasi criceto rex dunassa mahtuisi mielestäsi olemaan?
        - Campbelleja ehkä kaksi tai kolme, roborovskeja voisi laittaa ehkä neljäkin.

        Juoksupyörä näyttää aika hennolta hamsterille, samoin porrasliuskat..
        - Ne portaat kestävät hyvin isoa syyrisurostakin, niin miksei sitten kääpiötäkin. Mutta ne ovat kyllä melko ohutta (mutta vahvaa) muovia, joten jos hamsteri innostuu niitä nakertaa, kannattaa siihen vaihtaa portaiksi jotain muuta kuten pieni pahvilaatikko, jotkin tikkaat tai mitä nyt ikinä keksiikin.
        - Juoksupyörän paikalle mahtuu iso jumbopyöräkin ja siihen voi laittaa minkä tahansa muunkin juoksupyörämallin, jos mukana tuleva ei miellytä. Kyllä tuon juoksupyörän pitäisi kestää, jos hamsteri ei paina paljon tai nakerra sitä rikki. Itselläni on tuollainen ollut talvikolla.


      • suski87
        neuvoa kaipaava kirjoitti:

        Montako kääppäriä tuossa mainitsemassasi criceto rex dunassa mahtuisi mielestäsi olemaan? Kaksi vai kolme? Juoksupyörä näyttää aika hennolta hamsterille, samoin porrasliuskat.. Vaikka voihan olla, että kuva antaa vain sellaisen vaikutelman, koska on niin kamalan pieni..

        Mikäli tuon kanihäkin haluaa käyttöön syyrialaiselle, voi sen päällystää tiheämmällä verkolla. Tällätavoin varustettuja kanihäkkejä tiedän muutamankin käyttäneen hamstereilla ja rottienkin kohdalla tuota välistä käytetään niiden ollessa poikasia. Eihän päällystetty häkki ole kieltämättä ihan niin siistin näköinen kuin pelkkä tehdashäkki, mutta ainakin tilava.

        Talvikoita voi Criceto Rexiin laittaa vain yhden, kuten muidenkin kokoisiin asumuksiin, sillä ne ovat useimmiten erakoita. Jos useamman kääpiön haluaa, niin sitten vaihtoehdot ovat tosiaan campbelli tai roborovski, joita suositellaankin pidettäviksi ainakin pareittain.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe