kautokeino

biisi

osaako kukaan sanoa kuka esittää sellaisen kappaleen missä kertosäkeessä lauletaan "kautokeino,kautokeino"
Hyvä rokkilaulu mikä soi monta kertaa sami radoiossa kesällä 2003 kun kiertelimme pohjoisessa.

11

2242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adert

      guovdageaidnui guovdageidnui. lea lunttat mannamin spappa ciekcat..kertoo kuinka pojat kokoontuu kautokeinoon jalkapalloa potkimaan. esittäsjiä en muista mutta älä pelkää joku muistaa...

      • kiitoksia

        etukäteen.nyt vaan innolla odotan jos joku lukisi tämän ja sattuisi muistamaan.
        Onko siellä ylhäällä 3 eri sami radiota eli onko norjalla ,ruotsila ja suomella eri sami radiot?


      • aders
        kiitoksia kirjoitti:

        etukäteen.nyt vaan innolla odotan jos joku lukisi tämän ja sattuisi muistamaan.
        Onko siellä ylhäällä 3 eri sami radiota eli onko norjalla ,ruotsila ja suomella eri sami radiot?

        on kaikilla ja vielä venäjälläkin pätkittäin toimiva.


    • sapmi

      esittäjä on bändi nimeltään deatnogatte nuorat.. laulu on aika vanha

    • täh?

      Jos kyseessä todellakin on Deatnogátte Nuoratin kappale, niin se ei ole kyllä mielestäni rokkia ole nähnytkään. Buoremusat on kokoelmalevy "parhaat" vuodelta 2001, mutta alunperin laulut ovat ainakin kolmattakymmentä vuotta vanhoja...

      • deatnogatte nuora

        kyllähän se aika rokkia on


      • ader
        deatnogatte nuora kirjoitti:

        kyllähän se aika rokkia on

        mii bat dal das dalle


      • löytyi

        Deatnogatte nuorat eli Tanabreddens ungdom ruotsiksi.
        Lainasin koneele kirjaston musiikkiwebin kautta.
        Laulavat "koutakeinöi,koutakeinoi,koutaKEInoi. jne,eli kolmannessa koutakeinossa vääntävät sitä KEI tavua jännästi,ninkuin rokkilauluissa,mielestäni.Ja olihan siinä kitaraa ja rumpujakin,viuluja ei tosin usein oo rokissa.
        mutta kaikin puolin mukava kappale,sitä kuunnellessa tulee hyvälle tuulelle,vaikka en sanoista mitään ymmärräkkään.
        Sekin tuli huomattua ettei laula kautokeino,niinku se kirjoitetaan norjaks vaan koutakeinoi.


      • jotenkin noin...
        löytyi kirjoitti:

        Deatnogatte nuorat eli Tanabreddens ungdom ruotsiksi.
        Lainasin koneele kirjaston musiikkiwebin kautta.
        Laulavat "koutakeinöi,koutakeinoi,koutaKEInoi. jne,eli kolmannessa koutakeinossa vääntävät sitä KEI tavua jännästi,ninkuin rokkilauluissa,mielestäni.Ja olihan siinä kitaraa ja rumpujakin,viuluja ei tosin usein oo rokissa.
        mutta kaikin puolin mukava kappale,sitä kuunnellessa tulee hyvälle tuulelle,vaikka en sanoista mitään ymmärräkkään.
        Sekin tuli huomattua ettei laula kautokeino,niinku se kirjoitetaan norjaks vaan koutakeinoi.

        Guovdageidnui, Guovdageidnui, Guovdageidnui lean mannamin geahccat daid spabbacekciid.
        (Koutokeinoon, Koutokeinoon, Koutokeinoon olen matkalla katsomaan niitä jalkapalloilijoita ["pallonpotkijoita"])

        Haetta, Eira, Triumf, Oskald, Olsen, Mienna, Biti, Henriksen ja vel buot eara lunttat.
        (Haetta, Eira, Triumf, Oskald, Olsen, Mienna, Biti, Henriksen ja vielä kaikki muut pojat)

        Matkki guhki johtit lea Guovdageidnui lihka lea geahccat go lunttat cikcet.
        (Matka pitkä kulkea on Koutokeinoon kuitenkin katsomaan kun pojat potkivat)

        Garra varra sishan lea. Juolggit, giedat, earat maid. Spabbain bureshan dorrot
        (Kova veri heillään on. Jalat, kädet muut myös. Pallolla hyvinhän taistelevat.)

        Sami ganddat siihan leat meroniid vuostta cievccadit. Lihka manna dat bures.
        (Saamen pojat [ts. porosaamelaispojat] hehän ovat merisaamelaisia vastaan potkineet. Kuitenkin menee se hyvin.)

        Guovdageidnui, guovdageidnui, guovdageidnui lean mannamin geahccat go lunttat vuitet.
        (Koutokeinoon, Koutokeinoon, Koutokeinoon olen matkalla katsomaan kun pojat voittavat.)

        ---

        Kyllä se minusta kuullostaa enemmän /kuovtakeinoi/:lta kuin /koutakeinoi/:lta. :)

        norjaksi Kautokeino, pohjoissaameksi Guovdageaidnu, suomeksi Koutokeino

        Kautokeino kommune = Guovdageainnu suohkan = Koutokeinon kunta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe