Porto de Galinhas

pikkupilpa

Heips! Voisiko joku kertoa matkakokemustaan PDG:sta!!?? Meillä lähtö sinne maaliskuun 6. päivä. Mitäs tarttee ottaa mukaan? Vinkkejä? KIITOOS!!!

7

4300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Malle70

      Olette menossa paratiisiin ;) Mä olen ollut siellä nyt kaksi kertaa ja sydän on sinne jäänyt. Galinhasin kylä on mukavan vilkas pieni kylä, sieltä löytyy kaikki mitä minä lähden hakemaan kaukolomilta (eurooppaan suuntautuvat shoppailulomat on sitten ihan eri matkoja).

      Rannat on jotain ihan uskomattoman kauniita ja hiekka on valkoista ja hienoa, siellä tulee käveltyä kymmeniä kilometrejä nauttien rannasta ja maisemista. Paikalliset ovat todella ystävällisiä ja avuliaita ja ystäviä sieltä saatiin ja meilit kulkee helposti.

      Portugalin kieli vain teettää ongelmia joillekkin, mutta itse tiesi ettei siellä enkulla pärjää niin ei se ollut iso juttu opetella muutamia tärkeitä sanoja ja sanontoja, niillä pääsee jo pitkälle ;)

      Ruoka on hyvää ja halpaa. Ravintoloita on paljon ja valinnanvaraa löytyy. Olen syönyt siellä vaikka mitä ja koskaan ei ole vatsatautia tullut, oon syönyt mm. kaduilla myytävää tapiokaa ja lihavartaita yms. nam :)

      Hedelmät on tosi hyviä ja niitä on paljon. mango, papaija, melonit yms. saa veden kielelle. Aamupalalla on hedelmiä valtava määrä ja niitä on kiva maistella ilman kiirettä minnekkään.


      Liikkuminen on helppoa, takseja ja buggyja on joka kadunkulmassa ja ne ei maksa juuri mitään. Olen ottanut taksin ja kuskin koko päiväksi ja kierreltiin pitkin poikin sokeriruokopeltoja ja se makso neljältä hengeltä vain alle 40 euroa.

      PdG:ssa asuu suomalainen tyttö Anna puolisonsa kanssa. Oltiin heidän "jauhotalo" retkellä ja se oli kyllä todella hienosti järkätty reissu. Mentiin ensin jangara-lautoilla kohti rannikonsademetsää. Upeaa oli! Voisin kertoa ko. reissuta vaikka kunka paljon!


      Kun haluaa shoppailla niin Recife on lähellä. Recifessä on isoja ostokeskuksia ja upeita kauppoja, itse vain haen kaukolomilta muutakin kuin shoppailua...

      PdG:sta olen ostanut valtavat määrät koruja, käsitöitä, flipfloppeja ja paitoja. Halpaa on!

      Aurinko paistaa todella kuumasti ja suosittelen aurinkosuojakerrointa joka on yli 50. Itse käytin niin 80 kuin 70, vaikka olen melko tummaihoinen. Paikalliset itse käyttävät 30, että se kertoo auringon polttavuudesta..

      Juominen on tärkeää, siis muunkin kuin caipirinhan :) kookosvesi on ihanaa ja raikasta! Vettä menee yhdeltä varmaan 5 litraa päivässä.

      Taskulamppu on hyvä olla mukana jos tulee sähkökatko. Meillä oli muutaman tunnin sähköt poikki, mutta alkuyöstä taas kaikki toimi.

      Ota mukaan roppakaupalla hyvää ja avointa lomamieltä :) niillä pääsee pitkälle :) ihanaa lomaa teille, mä jo odotan ensi talvea ja kolmatta matkaani sinne!

    • Matkakuumeinen

      Onko kukaan juuri käynyt tuolla Porto de Galinhasissa? Minkälainen sää siellä oikein on, kun kaikissa sääpalveluissa näyttäisi lähialueella vain ukkostavan?

      Onko riutoilla snorklattavaa ja saako paikanpäältä vuokrattua välineet?

      Ollaan lähdössä 13.3. reissuun... :)

      • juuri palannut..

        Ensin: Ihanaa lomamatkaa vaan sinulle...todellakin olet menossa paratiisiin! Paikkana Porto de Galinhas on aivan ihana ja tippa silmässä sen jätimme noin kuukausi takaperin!

        Menkin katsastimme säätiedoitukset, eivätkä ne kovin kummoisilta näyttäneet..ukkosta ja sadekuuroja lähes päivittäin! mutta toista oli paikan päällä! aurinkoa riitti kahden viikon ajan joka päivä, sadekuuroja ja ukkosta ei näkynyt mailla eikä halmeilla...kerran tosin satoi aamuyöstä noin 5 minuutin varran. Aurinko porotti siis koko ajan ja lämpöä oli ihanat 30-40 ja iltaisin ja öisin noin 27! hyvin tarkenee!

        Snorklausta harrastettiin kahdesti...välineiden vuokraus maksoi 5 realia/tunti, halpaa! Riutoille oli noin parin kymmenen metrin matka uiden. Kannattaa mennä, ihana kokemus!

        Vallan mainiota matkaa, nauttikaa täysin rinnoin auringosta, lämmöstä ja elämästä!


    • elise61

      Käy Plazan keskustelusivuilla, siellä on paljon
      kirjoituksia Brasiliasta ja nimen omaan PDG:stä.
      Olen itsekin lähdössä sinne 27.2.07 hot. Aguamarinha ja paljon olen tietoa löytänyt ko. sivulta.
      Sivu löytyy helpoiten Googlesta: Brasilia
      Aurinkoista matkaa sinullekin!

    • myös hiljattain palannut

      Malle tuossa antoikin jo ihan hyvän kuvauksen. Lisäyksenä pukeutumisesta, bikinit shortsit joku toppi ja pareo niillä pärjää jo pitkälle.
      Jos et oleihan XXL-kokoa saa periltäkin edullista päälle pantavaa.
      Aurinkovoiteita,ihan hyviä saa marketeista.
      Kertoimet on todella syytä olla korkeat.
      Edullisesti syö kiloravintoloissa eikä muuallakaan hinnat ole meidän luokkaa.
      Ruuat ovat ok mutta eivät mitenkään voimakkaasti maustettuja.
      Kolmen viikon matkamme aikana ei satanut yhtenäkään päivänä.
      Haikein mielin lähdimme kotiin.Toivottavasti pääsemme vielä kolmannenkinkerran PDG:hen.
      Hyvää lomaa!

      • pikki1

        Tultiin juuri keskiviikkona aamusella takaisin. Itselläni oli liikaa vaatetta mukana, sillä siellä t-paidat ja hihattomat ovat todella halpoja, joten vähän vain mukaan vaatteita ja rantasandaalit sekä muut varvaskengät kannattaa ostaa sieltä ehdottomasti. Ihanat säät olivat,pari sadekuuroa,mutta lämmintä yli 30 reippaasti. Kuumuus ei ehkä tunnu pilvisellä säällä ja siellähän tuulee jatkuvasti, joten palamisen riski on suuri. (kokemusta tuli siitäkin puolesta!) Joten sieltä vaan ostamaan suuria kertoimia,itse käytin alussa 50 ja ei ollut ollenkaan liikaa.

        Jeeppisafariretkeä suosittelen lämpöisesti, jos menee matkanjärjestäjien esim. Tjäreborgin matkalle. Omin päin vuokrasimme "rantakirpun" päiväksi n.30-40e. Ja menimme ratsatamaan yli tunniksi hevosilla. Ei haittaa, vaikkei olisi koskaan ennen harrastanut moista.

        Perillä ei todellakaan osata englantia, joten itse selvisimme suurimmaksi osaksi huitomisella. ;)) Paikalliset ovat hyvin iloisia ja auttavaisia!

        Hotellien ja Porto De Galinhasin väliä voi hurautella halvalla,jos menee tien poskeen ja hyppää paikallisten käyttämää Wapia,valkoinen pikkubussi, joka on ahdettu ihmisiä täyteen,halpa,vain1,5realia per nenä.

        Muistaa raahata vesipulloa mukana,sillä yönkin aikan tulee hikoiltua aivan älyttömät määrät, joten juoda täytyy ennenkuin tuntee janoa.

        Itse jäin muistelemaan kaihoten joka aamuista aamupalaa hotellissamme, johon kuului tuoreet hedelmät,leivät,tuoremehut yms...Aivan ihania hedelmiä.Maistoimme lähelle kymmentä uutta hedelmää, joihin emme ole suomessa törmänneet. Hauskaa matkaa sinne meneville ja toivon, että pääsen itsekkin joskus uudestaan!!!! ;))


      • juusoooo
        pikki1 kirjoitti:

        Tultiin juuri keskiviikkona aamusella takaisin. Itselläni oli liikaa vaatetta mukana, sillä siellä t-paidat ja hihattomat ovat todella halpoja, joten vähän vain mukaan vaatteita ja rantasandaalit sekä muut varvaskengät kannattaa ostaa sieltä ehdottomasti. Ihanat säät olivat,pari sadekuuroa,mutta lämmintä yli 30 reippaasti. Kuumuus ei ehkä tunnu pilvisellä säällä ja siellähän tuulee jatkuvasti, joten palamisen riski on suuri. (kokemusta tuli siitäkin puolesta!) Joten sieltä vaan ostamaan suuria kertoimia,itse käytin alussa 50 ja ei ollut ollenkaan liikaa.

        Jeeppisafariretkeä suosittelen lämpöisesti, jos menee matkanjärjestäjien esim. Tjäreborgin matkalle. Omin päin vuokrasimme "rantakirpun" päiväksi n.30-40e. Ja menimme ratsatamaan yli tunniksi hevosilla. Ei haittaa, vaikkei olisi koskaan ennen harrastanut moista.

        Perillä ei todellakaan osata englantia, joten itse selvisimme suurimmaksi osaksi huitomisella. ;)) Paikalliset ovat hyvin iloisia ja auttavaisia!

        Hotellien ja Porto De Galinhasin väliä voi hurautella halvalla,jos menee tien poskeen ja hyppää paikallisten käyttämää Wapia,valkoinen pikkubussi, joka on ahdettu ihmisiä täyteen,halpa,vain1,5realia per nenä.

        Muistaa raahata vesipulloa mukana,sillä yönkin aikan tulee hikoiltua aivan älyttömät määrät, joten juoda täytyy ennenkuin tuntee janoa.

        Itse jäin muistelemaan kaihoten joka aamuista aamupalaa hotellissamme, johon kuului tuoreet hedelmät,leivät,tuoremehut yms...Aivan ihania hedelmiä.Maistoimme lähelle kymmentä uutta hedelmää, joihin emme ole suomessa törmänneet. Hauskaa matkaa sinne meneville ja toivon, että pääsen itsekkin joskus uudestaan!!!! ;))

        itse kävin kanssa pdg.. katsottiin kuin zombia kun vedin pitkähihasen paidan illalla päälle kun tuuli vähän enemmän..

        säästä enemmän että suomesta katoin tiedotuksia internetistä että olisi sateista ja pilvistä. mutta ei kyllä paljoa pilviä näkynyt. 2viikkoa ja yhtenä päivänä tais olla puoli tuntia pilvistä jos edes sitäkään.

        sadetta oli sen verran kun oli aamupalalla niin satoi sen 5min semmoista pientä tihkua mutta se loppui hyvin nopeasti ja tuskin ketään semmoinen haittaa kun hellettä joka päivä.

        itse en noita valkoisia pikkubusseja käytellyt koska sinne oikeesti ängetään muutaman kerran enemmän ihmisiä mitä rekisteriotteessa on paikkoja.. kerran näin 2 nuorta oli takapuskurilla kun ei mahtunut kyytiin..

        kielestä sen verran että englannilla pärjää ehkä hotellilla jotenkuten mutta sittenkun lähtee "kylille" niin englannilla ei pärjää juuri mitenkään. positiivisella asenteella oikeasti pärjää ja yllättävän paljon elekielellä myös.

        vähän rupes kyllä kyrsimään ne "myyjät" siellä rannalla kun yrittää kaupitella samoja aurinkolaseja ja hattuja ym. 10 metrin välein.

        huvittava kokemus on se että siellä pdg kylällä joku huusi "AURINKOLAAASI AURINKOLAAASI" sitten käännyin katsomaan ja sielä oli joku myyjä huutelemassa ja huomasi minut että katsoin ja rupesi huutelemaan uudestaan "TULE TANNEE!! RAYBANRAYBAN!!" kyllä huvitti :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1807
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1667
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      789
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe