Bemareista ei ole

haaveilija

Kokemuksia,elikkä kyselenkin nyt teiltä,että minkälaisia ovat,onko varaosat kallita ym.Olisi montakin mallia jotka kiinnostavat,mutta yksi olisi nyt pyörinyt mielessä eli BMW F800 tuo uusi malli,olisiko kannattava ostos?

13

3212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostaa!

      Ihan ilman provoja tai ylistystä; ihmiselämässä on vain hyvin vähän asioita, joita KANNATTAA tehdä. Moottoripyöräilyä ei voi kukaan järkisyillä perustella. Mutta allekirjoittaneelle on Elämä opettanut, että omaan onnellisuuteen ja hyvinvointiin vaikuttaa aivan ratkaisevasti se, että tekee/ostaa/harrastaa asioita joista oikeesti tykkää!
      Itselleni moottoripyörä edustaa sielun ja kulkemisen vapautta merkistä riippumatta.
      Kokemuksia kyseli - edellä oleva on minun kokemustani 26-vuotisen mpyöräilyn ajalta.

      • haaveilija

        Joo kiitos vastauksesta.Se itsessään ei nyt niin valaissut noista esittämistäni kysymyksistä mitään,eli niihin haluaisin saada vastauksia.En ole hommaamassa ensimmäistä pyörääni itselleni,vaan niitä on ollut lähes jokaista valtamerkkiä bmw.tä lukuun ottamatta,ja juuri siksi kysynkin teiltä joilla kokemuksia on kyseisestä merkistä ja esim mallista F800!


      • R1150GS
        haaveilija kirjoitti:

        Joo kiitos vastauksesta.Se itsessään ei nyt niin valaissut noista esittämistäni kysymyksistä mitään,eli niihin haluaisin saada vastauksia.En ole hommaamassa ensimmäistä pyörääni itselleni,vaan niitä on ollut lähes jokaista valtamerkkiä bmw.tä lukuun ottamatta,ja juuri siksi kysynkin teiltä joilla kokemuksia on kyseisestä merkistä ja esim mallista F800!

        Taidat olla myöhässä tuon F800 hankinnan kanssa, kuulemma koko suomen kiintiö myyty jo tälle vuodelle.


      • haaveilija
        R1150GS kirjoitti:

        Taidat olla myöhässä tuon F800 hankinnan kanssa, kuulemma koko suomen kiintiö myyty jo tälle vuodelle.

        niitä tuolta muita kautta,eikä se ole ainoa malli kuin kiinnostaa,vaikutti vaan aika kompaktilta paketilta,jossa bemariksi on hinta suht kohdallaan!


    • K 12 RS

      Minkälaisia? Jaa-a..

      Vallankin uudemmat mallit mielestäni jotenkin "väkisin tehdyn" näköisiä. Ei toki kaikki, mutta osa.

      Orggis varaosat on arvokkaita, mutta samaa luokkaa ne kaikkien pyörien varaosahinnat on. Tarvike- ja rakenteluosia osia Bemuun löytyy mm. Saksasta todella hyvin, vaan ei kotimaasta.
      Kotimaasta löytyy itse asiassa varaosiakin todella huonosti, vaan toki normaalit kulutusosat löytyy hyllystä (jarrupalat, suodattimet, akut jne..) Varsinaiset varaosat tulee ymmärtääkseni Ruotsista, mutta toimiusaika ei toki ole kuin joitain päiviä. Eli eipä tuossa varsinaista ongelmaa liene.

      Ei pyörän ostos koskaan kannattavaa ole, mutta ei Bemu sijoitusmielessä ainakaan huonoimmasta päästä ole. Sen verran "kannattavaa" kuitenkin, että muuta en huolisi.
      Kannattavuuteen lasken esim. hienot ajo-ominaisyydet ja luotettavuuden.. 5 kesää/50 tkm nykyisellä takana ja mitään ei ole hajonnut. Ainoat korjaustoimet ovat normaalit huollot ja renkaiden vaihdot. Akkukin kesti 5 vuotta, nyt vaihdoin uuteen.

    • el_lupo

      ei tarvitse murehtia, koska bemareissa niitä ei tarvitse pahemmin vaihdella, koska yleensä ajellaan satoja tuhansia ilman murheita.

      • jos pyörällä ajetaan satojatuhansia YLEENSÄ ilman murheita(vikoja eli korjauksia)silloin pyörä on tosi hyvä.onneksi olkoon jos sellaisen olet löytänyt.


      • näitä löytyy!
        Mannerheimi kirjoitti:

        jos pyörällä ajetaan satojatuhansia YLEENSÄ ilman murheita(vikoja eli korjauksia)silloin pyörä on tosi hyvä.onneksi olkoon jos sellaisen olet löytänyt.

        Monen mieliharmiksi on todettava, että näitä satoja tuhansia ilman murheita ajettuja pyöriä löytyy paljon - erittäinkin bemareiden joukosta.
        Eikä tämä ole mikään vitsi; itse ajoin -83 r100;lla 260 000km ilman murheita. Nykyinen bokseri on mennyt jo liki 200 000km. tavanomaisien kulutusosien vaihtamisen ja nomrmaalihuoltojen lisäksi ei mun ole tarvinnut muuta kuin ajaa!
        Näin se vaan on! Onneksi olen löytänyt "Tosi hyvän" pyörän niinkuin itse em. pyörää kuvaat.
        Se, mitä sana "murheita" kenekäkin kohdalla ja mielessä tarkoittaa onkin sitten eri asia.
        Yleensä murheina ei pidetä öljyn, suodattimien, tulppien, jarrupalojen, jarrunesteiden, renkaiden, lamppujen jne vaihtoja joita jokainen pyörä tarvitsee toimiakseen luotettavasti.


      • näitä löytyy! kirjoitti:

        Monen mieliharmiksi on todettava, että näitä satoja tuhansia ilman murheita ajettuja pyöriä löytyy paljon - erittäinkin bemareiden joukosta.
        Eikä tämä ole mikään vitsi; itse ajoin -83 r100;lla 260 000km ilman murheita. Nykyinen bokseri on mennyt jo liki 200 000km. tavanomaisien kulutusosien vaihtamisen ja nomrmaalihuoltojen lisäksi ei mun ole tarvinnut muuta kuin ajaa!
        Näin se vaan on! Onneksi olen löytänyt "Tosi hyvän" pyörän niinkuin itse em. pyörää kuvaat.
        Se, mitä sana "murheita" kenekäkin kohdalla ja mielessä tarkoittaa onkin sitten eri asia.
        Yleensä murheina ei pidetä öljyn, suodattimien, tulppien, jarrupalojen, jarrunesteiden, renkaiden, lamppujen jne vaihtoja joita jokainen pyörä tarvitsee toimiakseen luotettavasti.

        jos vain mainitsemat huollot on tarvinnut tehdä.
        on siinä vielä yks pointti ,bemut on sen verta sivistyneillä tyypeillä ettei niitä osteta temppu vehkeiksi.samanlailla itselläni on kestänyt suzukit mutta en kyllä ole keulinut enkä tahallaan kumia polttanut.Eikähän noista bemujen koneista ole rääkätty turhia tehoja irti,otettu järkevä määrä.


      • Mannerheimi kirjoitti:

        jos vain mainitsemat huollot on tarvinnut tehdä.
        on siinä vielä yks pointti ,bemut on sen verta sivistyneillä tyypeillä ettei niitä osteta temppu vehkeiksi.samanlailla itselläni on kestänyt suzukit mutta en kyllä ole keulinut enkä tahallaan kumia polttanut.Eikähän noista bemujen koneista ole rääkätty turhia tehoja irti,otettu järkevä määrä.

        ketju ratas paketin tietysti oon lisäksi vaihtanut noin 40000km välein.ei koske bemuja.


      • näitä löytyy!
        Mannerheimi kirjoitti:

        ketju ratas paketin tietysti oon lisäksi vaihtanut noin 40000km välein.ei koske bemuja.

        Nono, nyt tuli järkipuhetta!!!
        Asiallisesti puhuen bemu taitaa olla ikuisuuskone. Varsinkin boxeri.
        Luin jostain ulkolaisesta lehdestä - taisi olla ruotsalainen - kun joku ukko osti itselleen
        3 000 000 SEK maksaneen auton. Komen tunnin kuluttua auto oli romuna. Kaiken saa rikki jos ei osaa käyttää tai korvien välissä on tarpeeksi väljyyttä.


    • ikibemaristi

      ostin sellaisen F800ST:n syksyllä, sillä on nyt ajettu 3700km. ihan hyvä juttu, on kevyt 209kg tankattuna, 85 hv ja kulkee tautisesti ja halvalla. ajotietokoneen mukaan keskikulutus on ollut 4,1 l satasella. Niitä saa saksasta käytettyinä hienosti joko autoscoutin nettisivuilta tai mobile.de ainakin on hyvä osoite.

      etsivä löytää

    • K100RS

      BMW todella kestää, eikä se koske vain boxereita. Itselläni on yli 100.000 ajettu K100, jossa koneena on suora nelonen pitkittäin ja vaihteisto erillään moottorista, eikä mitään murheita. Tosin boxerista minäkin haaveilen, mutta kun ovat niin toivottoman tyyriitä, niin asia on jäänyt haaveilun asteelle. Moottoripyörä kun ei ole niitä suurimpia tarpeita elämässä, tosin merkittävä asia henkiselle hyvinvoinnille kuitenkin.

      Tuota F Bemaria olen katsellut hieman epäluuloisesti. Voipihan se olla hyväkin, en tiedä. Se kun ei vaikuta oikein "aidolta". Kävin viime viikonloppuna moottoripyöränäyttelyssä, jossa minulle esiteltiin uusi tsekkiläinen 650 kuutioinen Jawa. Pyörä nätti kuin karamelli. Sanottiin, että siinä olisi sama kone kuin BMW:n F-pyörässä. Tunnettuahan on ollut, että BMW ei tee itse F:n konetta, vaan sen tekee itävaltalainen Kohler, joka myy moottoreita muillekin.

      Eihän moottori tietenkään koko pyörä ole, mutta kuitenkin hyvin merkittävä osa, merkittävämpi kuin autossa. Siispä ajattelinkin jo siellä näyttelyssä, että miksi ostaa BMW, ja maksaa merkistä, kun lähes samaa tekniikkaa saa halvemmallakin. Tosin tankin kyljessä olisi sitten aliarvostetun itäpyörän maineessa olevan Jawan merkki. Tosin muistellaampa, mitä oli Skoda vielä 15 vuotta sitten ja mitä se on nyt, ja aikaisempi patti-Barumkin on nykyään tekniikkalehtien testeissä hyvin pärjäävä rengasmerkki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe