Bemareista ei ole

haaveilija

Kokemuksia,elikkä kyselenkin nyt teiltä,että minkälaisia ovat,onko varaosat kallita ym.Olisi montakin mallia jotka kiinnostavat,mutta yksi olisi nyt pyörinyt mielessä eli BMW F800 tuo uusi malli,olisiko kannattava ostos?

13

3249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostaa!

      Ihan ilman provoja tai ylistystä; ihmiselämässä on vain hyvin vähän asioita, joita KANNATTAA tehdä. Moottoripyöräilyä ei voi kukaan järkisyillä perustella. Mutta allekirjoittaneelle on Elämä opettanut, että omaan onnellisuuteen ja hyvinvointiin vaikuttaa aivan ratkaisevasti se, että tekee/ostaa/harrastaa asioita joista oikeesti tykkää!
      Itselleni moottoripyörä edustaa sielun ja kulkemisen vapautta merkistä riippumatta.
      Kokemuksia kyseli - edellä oleva on minun kokemustani 26-vuotisen mpyöräilyn ajalta.

      • haaveilija

        Joo kiitos vastauksesta.Se itsessään ei nyt niin valaissut noista esittämistäni kysymyksistä mitään,eli niihin haluaisin saada vastauksia.En ole hommaamassa ensimmäistä pyörääni itselleni,vaan niitä on ollut lähes jokaista valtamerkkiä bmw.tä lukuun ottamatta,ja juuri siksi kysynkin teiltä joilla kokemuksia on kyseisestä merkistä ja esim mallista F800!


      • R1150GS
        haaveilija kirjoitti:

        Joo kiitos vastauksesta.Se itsessään ei nyt niin valaissut noista esittämistäni kysymyksistä mitään,eli niihin haluaisin saada vastauksia.En ole hommaamassa ensimmäistä pyörääni itselleni,vaan niitä on ollut lähes jokaista valtamerkkiä bmw.tä lukuun ottamatta,ja juuri siksi kysynkin teiltä joilla kokemuksia on kyseisestä merkistä ja esim mallista F800!

        Taidat olla myöhässä tuon F800 hankinnan kanssa, kuulemma koko suomen kiintiö myyty jo tälle vuodelle.


      • haaveilija
        R1150GS kirjoitti:

        Taidat olla myöhässä tuon F800 hankinnan kanssa, kuulemma koko suomen kiintiö myyty jo tälle vuodelle.

        niitä tuolta muita kautta,eikä se ole ainoa malli kuin kiinnostaa,vaikutti vaan aika kompaktilta paketilta,jossa bemariksi on hinta suht kohdallaan!


    • K 12 RS

      Minkälaisia? Jaa-a..

      Vallankin uudemmat mallit mielestäni jotenkin "väkisin tehdyn" näköisiä. Ei toki kaikki, mutta osa.

      Orggis varaosat on arvokkaita, mutta samaa luokkaa ne kaikkien pyörien varaosahinnat on. Tarvike- ja rakenteluosia osia Bemuun löytyy mm. Saksasta todella hyvin, vaan ei kotimaasta.
      Kotimaasta löytyy itse asiassa varaosiakin todella huonosti, vaan toki normaalit kulutusosat löytyy hyllystä (jarrupalat, suodattimet, akut jne..) Varsinaiset varaosat tulee ymmärtääkseni Ruotsista, mutta toimiusaika ei toki ole kuin joitain päiviä. Eli eipä tuossa varsinaista ongelmaa liene.

      Ei pyörän ostos koskaan kannattavaa ole, mutta ei Bemu sijoitusmielessä ainakaan huonoimmasta päästä ole. Sen verran "kannattavaa" kuitenkin, että muuta en huolisi.
      Kannattavuuteen lasken esim. hienot ajo-ominaisyydet ja luotettavuuden.. 5 kesää/50 tkm nykyisellä takana ja mitään ei ole hajonnut. Ainoat korjaustoimet ovat normaalit huollot ja renkaiden vaihdot. Akkukin kesti 5 vuotta, nyt vaihdoin uuteen.

    • el_lupo

      ei tarvitse murehtia, koska bemareissa niitä ei tarvitse pahemmin vaihdella, koska yleensä ajellaan satoja tuhansia ilman murheita.

      • jos pyörällä ajetaan satojatuhansia YLEENSÄ ilman murheita(vikoja eli korjauksia)silloin pyörä on tosi hyvä.onneksi olkoon jos sellaisen olet löytänyt.


      • näitä löytyy!
        Mannerheimi kirjoitti:

        jos pyörällä ajetaan satojatuhansia YLEENSÄ ilman murheita(vikoja eli korjauksia)silloin pyörä on tosi hyvä.onneksi olkoon jos sellaisen olet löytänyt.

        Monen mieliharmiksi on todettava, että näitä satoja tuhansia ilman murheita ajettuja pyöriä löytyy paljon - erittäinkin bemareiden joukosta.
        Eikä tämä ole mikään vitsi; itse ajoin -83 r100;lla 260 000km ilman murheita. Nykyinen bokseri on mennyt jo liki 200 000km. tavanomaisien kulutusosien vaihtamisen ja nomrmaalihuoltojen lisäksi ei mun ole tarvinnut muuta kuin ajaa!
        Näin se vaan on! Onneksi olen löytänyt "Tosi hyvän" pyörän niinkuin itse em. pyörää kuvaat.
        Se, mitä sana "murheita" kenekäkin kohdalla ja mielessä tarkoittaa onkin sitten eri asia.
        Yleensä murheina ei pidetä öljyn, suodattimien, tulppien, jarrupalojen, jarrunesteiden, renkaiden, lamppujen jne vaihtoja joita jokainen pyörä tarvitsee toimiakseen luotettavasti.


      • näitä löytyy! kirjoitti:

        Monen mieliharmiksi on todettava, että näitä satoja tuhansia ilman murheita ajettuja pyöriä löytyy paljon - erittäinkin bemareiden joukosta.
        Eikä tämä ole mikään vitsi; itse ajoin -83 r100;lla 260 000km ilman murheita. Nykyinen bokseri on mennyt jo liki 200 000km. tavanomaisien kulutusosien vaihtamisen ja nomrmaalihuoltojen lisäksi ei mun ole tarvinnut muuta kuin ajaa!
        Näin se vaan on! Onneksi olen löytänyt "Tosi hyvän" pyörän niinkuin itse em. pyörää kuvaat.
        Se, mitä sana "murheita" kenekäkin kohdalla ja mielessä tarkoittaa onkin sitten eri asia.
        Yleensä murheina ei pidetä öljyn, suodattimien, tulppien, jarrupalojen, jarrunesteiden, renkaiden, lamppujen jne vaihtoja joita jokainen pyörä tarvitsee toimiakseen luotettavasti.

        jos vain mainitsemat huollot on tarvinnut tehdä.
        on siinä vielä yks pointti ,bemut on sen verta sivistyneillä tyypeillä ettei niitä osteta temppu vehkeiksi.samanlailla itselläni on kestänyt suzukit mutta en kyllä ole keulinut enkä tahallaan kumia polttanut.Eikähän noista bemujen koneista ole rääkätty turhia tehoja irti,otettu järkevä määrä.


      • Mannerheimi kirjoitti:

        jos vain mainitsemat huollot on tarvinnut tehdä.
        on siinä vielä yks pointti ,bemut on sen verta sivistyneillä tyypeillä ettei niitä osteta temppu vehkeiksi.samanlailla itselläni on kestänyt suzukit mutta en kyllä ole keulinut enkä tahallaan kumia polttanut.Eikähän noista bemujen koneista ole rääkätty turhia tehoja irti,otettu järkevä määrä.

        ketju ratas paketin tietysti oon lisäksi vaihtanut noin 40000km välein.ei koske bemuja.


      • näitä löytyy!
        Mannerheimi kirjoitti:

        ketju ratas paketin tietysti oon lisäksi vaihtanut noin 40000km välein.ei koske bemuja.

        Nono, nyt tuli järkipuhetta!!!
        Asiallisesti puhuen bemu taitaa olla ikuisuuskone. Varsinkin boxeri.
        Luin jostain ulkolaisesta lehdestä - taisi olla ruotsalainen - kun joku ukko osti itselleen
        3 000 000 SEK maksaneen auton. Komen tunnin kuluttua auto oli romuna. Kaiken saa rikki jos ei osaa käyttää tai korvien välissä on tarpeeksi väljyyttä.


    • ikibemaristi

      ostin sellaisen F800ST:n syksyllä, sillä on nyt ajettu 3700km. ihan hyvä juttu, on kevyt 209kg tankattuna, 85 hv ja kulkee tautisesti ja halvalla. ajotietokoneen mukaan keskikulutus on ollut 4,1 l satasella. Niitä saa saksasta käytettyinä hienosti joko autoscoutin nettisivuilta tai mobile.de ainakin on hyvä osoite.

      etsivä löytää

    • K100RS

      BMW todella kestää, eikä se koske vain boxereita. Itselläni on yli 100.000 ajettu K100, jossa koneena on suora nelonen pitkittäin ja vaihteisto erillään moottorista, eikä mitään murheita. Tosin boxerista minäkin haaveilen, mutta kun ovat niin toivottoman tyyriitä, niin asia on jäänyt haaveilun asteelle. Moottoripyörä kun ei ole niitä suurimpia tarpeita elämässä, tosin merkittävä asia henkiselle hyvinvoinnille kuitenkin.

      Tuota F Bemaria olen katsellut hieman epäluuloisesti. Voipihan se olla hyväkin, en tiedä. Se kun ei vaikuta oikein "aidolta". Kävin viime viikonloppuna moottoripyöränäyttelyssä, jossa minulle esiteltiin uusi tsekkiläinen 650 kuutioinen Jawa. Pyörä nätti kuin karamelli. Sanottiin, että siinä olisi sama kone kuin BMW:n F-pyörässä. Tunnettuahan on ollut, että BMW ei tee itse F:n konetta, vaan sen tekee itävaltalainen Kohler, joka myy moottoreita muillekin.

      Eihän moottori tietenkään koko pyörä ole, mutta kuitenkin hyvin merkittävä osa, merkittävämpi kuin autossa. Siispä ajattelinkin jo siellä näyttelyssä, että miksi ostaa BMW, ja maksaa merkistä, kun lähes samaa tekniikkaa saa halvemmallakin. Tosin tankin kyljessä olisi sitten aliarvostetun itäpyörän maineessa olevan Jawan merkki. Tosin muistellaampa, mitä oli Skoda vielä 15 vuotta sitten ja mitä se on nyt, ja aikaisempi patti-Barumkin on nykyään tekniikkalehtien testeissä hyvin pärjäävä rengasmerkki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      118
      10293
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5030
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      2211
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      105
      2058
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      26
      1924
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1591
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1392
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      24
      993
    9. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      31
      991
    10. Rakastuminenhan on psykoosi

      Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      977
    Aihe