Bemareista ei ole

haaveilija

Kokemuksia,elikkä kyselenkin nyt teiltä,että minkälaisia ovat,onko varaosat kallita ym.Olisi montakin mallia jotka kiinnostavat,mutta yksi olisi nyt pyörinyt mielessä eli BMW F800 tuo uusi malli,olisiko kannattava ostos?

13

3259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostaa!

      Ihan ilman provoja tai ylistystä; ihmiselämässä on vain hyvin vähän asioita, joita KANNATTAA tehdä. Moottoripyöräilyä ei voi kukaan järkisyillä perustella. Mutta allekirjoittaneelle on Elämä opettanut, että omaan onnellisuuteen ja hyvinvointiin vaikuttaa aivan ratkaisevasti se, että tekee/ostaa/harrastaa asioita joista oikeesti tykkää!
      Itselleni moottoripyörä edustaa sielun ja kulkemisen vapautta merkistä riippumatta.
      Kokemuksia kyseli - edellä oleva on minun kokemustani 26-vuotisen mpyöräilyn ajalta.

      • haaveilija

        Joo kiitos vastauksesta.Se itsessään ei nyt niin valaissut noista esittämistäni kysymyksistä mitään,eli niihin haluaisin saada vastauksia.En ole hommaamassa ensimmäistä pyörääni itselleni,vaan niitä on ollut lähes jokaista valtamerkkiä bmw.tä lukuun ottamatta,ja juuri siksi kysynkin teiltä joilla kokemuksia on kyseisestä merkistä ja esim mallista F800!


      • R1150GS
        haaveilija kirjoitti:

        Joo kiitos vastauksesta.Se itsessään ei nyt niin valaissut noista esittämistäni kysymyksistä mitään,eli niihin haluaisin saada vastauksia.En ole hommaamassa ensimmäistä pyörääni itselleni,vaan niitä on ollut lähes jokaista valtamerkkiä bmw.tä lukuun ottamatta,ja juuri siksi kysynkin teiltä joilla kokemuksia on kyseisestä merkistä ja esim mallista F800!

        Taidat olla myöhässä tuon F800 hankinnan kanssa, kuulemma koko suomen kiintiö myyty jo tälle vuodelle.


      • haaveilija
        R1150GS kirjoitti:

        Taidat olla myöhässä tuon F800 hankinnan kanssa, kuulemma koko suomen kiintiö myyty jo tälle vuodelle.

        niitä tuolta muita kautta,eikä se ole ainoa malli kuin kiinnostaa,vaikutti vaan aika kompaktilta paketilta,jossa bemariksi on hinta suht kohdallaan!


    • K 12 RS

      Minkälaisia? Jaa-a..

      Vallankin uudemmat mallit mielestäni jotenkin "väkisin tehdyn" näköisiä. Ei toki kaikki, mutta osa.

      Orggis varaosat on arvokkaita, mutta samaa luokkaa ne kaikkien pyörien varaosahinnat on. Tarvike- ja rakenteluosia osia Bemuun löytyy mm. Saksasta todella hyvin, vaan ei kotimaasta.
      Kotimaasta löytyy itse asiassa varaosiakin todella huonosti, vaan toki normaalit kulutusosat löytyy hyllystä (jarrupalat, suodattimet, akut jne..) Varsinaiset varaosat tulee ymmärtääkseni Ruotsista, mutta toimiusaika ei toki ole kuin joitain päiviä. Eli eipä tuossa varsinaista ongelmaa liene.

      Ei pyörän ostos koskaan kannattavaa ole, mutta ei Bemu sijoitusmielessä ainakaan huonoimmasta päästä ole. Sen verran "kannattavaa" kuitenkin, että muuta en huolisi.
      Kannattavuuteen lasken esim. hienot ajo-ominaisyydet ja luotettavuuden.. 5 kesää/50 tkm nykyisellä takana ja mitään ei ole hajonnut. Ainoat korjaustoimet ovat normaalit huollot ja renkaiden vaihdot. Akkukin kesti 5 vuotta, nyt vaihdoin uuteen.

    • el_lupo

      ei tarvitse murehtia, koska bemareissa niitä ei tarvitse pahemmin vaihdella, koska yleensä ajellaan satoja tuhansia ilman murheita.

      • jos pyörällä ajetaan satojatuhansia YLEENSÄ ilman murheita(vikoja eli korjauksia)silloin pyörä on tosi hyvä.onneksi olkoon jos sellaisen olet löytänyt.


      • näitä löytyy!
        Mannerheimi kirjoitti:

        jos pyörällä ajetaan satojatuhansia YLEENSÄ ilman murheita(vikoja eli korjauksia)silloin pyörä on tosi hyvä.onneksi olkoon jos sellaisen olet löytänyt.

        Monen mieliharmiksi on todettava, että näitä satoja tuhansia ilman murheita ajettuja pyöriä löytyy paljon - erittäinkin bemareiden joukosta.
        Eikä tämä ole mikään vitsi; itse ajoin -83 r100;lla 260 000km ilman murheita. Nykyinen bokseri on mennyt jo liki 200 000km. tavanomaisien kulutusosien vaihtamisen ja nomrmaalihuoltojen lisäksi ei mun ole tarvinnut muuta kuin ajaa!
        Näin se vaan on! Onneksi olen löytänyt "Tosi hyvän" pyörän niinkuin itse em. pyörää kuvaat.
        Se, mitä sana "murheita" kenekäkin kohdalla ja mielessä tarkoittaa onkin sitten eri asia.
        Yleensä murheina ei pidetä öljyn, suodattimien, tulppien, jarrupalojen, jarrunesteiden, renkaiden, lamppujen jne vaihtoja joita jokainen pyörä tarvitsee toimiakseen luotettavasti.


      • näitä löytyy! kirjoitti:

        Monen mieliharmiksi on todettava, että näitä satoja tuhansia ilman murheita ajettuja pyöriä löytyy paljon - erittäinkin bemareiden joukosta.
        Eikä tämä ole mikään vitsi; itse ajoin -83 r100;lla 260 000km ilman murheita. Nykyinen bokseri on mennyt jo liki 200 000km. tavanomaisien kulutusosien vaihtamisen ja nomrmaalihuoltojen lisäksi ei mun ole tarvinnut muuta kuin ajaa!
        Näin se vaan on! Onneksi olen löytänyt "Tosi hyvän" pyörän niinkuin itse em. pyörää kuvaat.
        Se, mitä sana "murheita" kenekäkin kohdalla ja mielessä tarkoittaa onkin sitten eri asia.
        Yleensä murheina ei pidetä öljyn, suodattimien, tulppien, jarrupalojen, jarrunesteiden, renkaiden, lamppujen jne vaihtoja joita jokainen pyörä tarvitsee toimiakseen luotettavasti.

        jos vain mainitsemat huollot on tarvinnut tehdä.
        on siinä vielä yks pointti ,bemut on sen verta sivistyneillä tyypeillä ettei niitä osteta temppu vehkeiksi.samanlailla itselläni on kestänyt suzukit mutta en kyllä ole keulinut enkä tahallaan kumia polttanut.Eikähän noista bemujen koneista ole rääkätty turhia tehoja irti,otettu järkevä määrä.


      • Mannerheimi kirjoitti:

        jos vain mainitsemat huollot on tarvinnut tehdä.
        on siinä vielä yks pointti ,bemut on sen verta sivistyneillä tyypeillä ettei niitä osteta temppu vehkeiksi.samanlailla itselläni on kestänyt suzukit mutta en kyllä ole keulinut enkä tahallaan kumia polttanut.Eikähän noista bemujen koneista ole rääkätty turhia tehoja irti,otettu järkevä määrä.

        ketju ratas paketin tietysti oon lisäksi vaihtanut noin 40000km välein.ei koske bemuja.


      • näitä löytyy!
        Mannerheimi kirjoitti:

        ketju ratas paketin tietysti oon lisäksi vaihtanut noin 40000km välein.ei koske bemuja.

        Nono, nyt tuli järkipuhetta!!!
        Asiallisesti puhuen bemu taitaa olla ikuisuuskone. Varsinkin boxeri.
        Luin jostain ulkolaisesta lehdestä - taisi olla ruotsalainen - kun joku ukko osti itselleen
        3 000 000 SEK maksaneen auton. Komen tunnin kuluttua auto oli romuna. Kaiken saa rikki jos ei osaa käyttää tai korvien välissä on tarpeeksi väljyyttä.


    • ikibemaristi

      ostin sellaisen F800ST:n syksyllä, sillä on nyt ajettu 3700km. ihan hyvä juttu, on kevyt 209kg tankattuna, 85 hv ja kulkee tautisesti ja halvalla. ajotietokoneen mukaan keskikulutus on ollut 4,1 l satasella. Niitä saa saksasta käytettyinä hienosti joko autoscoutin nettisivuilta tai mobile.de ainakin on hyvä osoite.

      etsivä löytää

    • K100RS

      BMW todella kestää, eikä se koske vain boxereita. Itselläni on yli 100.000 ajettu K100, jossa koneena on suora nelonen pitkittäin ja vaihteisto erillään moottorista, eikä mitään murheita. Tosin boxerista minäkin haaveilen, mutta kun ovat niin toivottoman tyyriitä, niin asia on jäänyt haaveilun asteelle. Moottoripyörä kun ei ole niitä suurimpia tarpeita elämässä, tosin merkittävä asia henkiselle hyvinvoinnille kuitenkin.

      Tuota F Bemaria olen katsellut hieman epäluuloisesti. Voipihan se olla hyväkin, en tiedä. Se kun ei vaikuta oikein "aidolta". Kävin viime viikonloppuna moottoripyöränäyttelyssä, jossa minulle esiteltiin uusi tsekkiläinen 650 kuutioinen Jawa. Pyörä nätti kuin karamelli. Sanottiin, että siinä olisi sama kone kuin BMW:n F-pyörässä. Tunnettuahan on ollut, että BMW ei tee itse F:n konetta, vaan sen tekee itävaltalainen Kohler, joka myy moottoreita muillekin.

      Eihän moottori tietenkään koko pyörä ole, mutta kuitenkin hyvin merkittävä osa, merkittävämpi kuin autossa. Siispä ajattelinkin jo siellä näyttelyssä, että miksi ostaa BMW, ja maksaa merkistä, kun lähes samaa tekniikkaa saa halvemmallakin. Tosin tankin kyljessä olisi sitten aliarvostetun itäpyörän maineessa olevan Jawan merkki. Tosin muistellaampa, mitä oli Skoda vielä 15 vuotta sitten ja mitä se on nyt, ja aikaisempi patti-Barumkin on nykyään tekniikkalehtien testeissä hyvin pärjäävä rengasmerkki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      126
      11124
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      156
      10324
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      26
      8030
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      187
      6537
    5. Metsäalan rikolliset

      Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      50
      5612
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

      Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      73
      5061
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

      Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      146
      4374
    8. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      25
      4236
    9. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      70
      4067
    10. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

      Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      133
      3614
    Aihe