10-vuotias

alkava murrkuikäkö?

Lapseni täyttää juuri 10. Mielestäni hän käyttäytyy kuin murkkuikäinen, hän tiuskii meille vanhemmille ja on kaikin puolin kuin ajattelen murrosikäistä lasta. Kyse on kuitenkin pojasta, joten voiko olla että murrosikä alkaisi jo näin varhain? Fyysisiä muutoksia ei lapsessa kuitenkaan vielä näy.

11

4587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eronnut

meilläkin, 10 v poika on välillä niin mahdoton. Kokeilee rajojaan ja kuvittelee, että häntä ei kukaan voi määrätä. Luulen, että tässä on kyse vain siitä että lapsi kasvaa ja alkaa itsenäistymään.

On niin hassua, kun ensin hän saattaa olla päivällä ihan mahdoton, mutta illalla tulee kaikenmaailman pelottavia asioita mieleen ja saan häntä rauhotella, että nukahtaisi...

Pieniä ihmisiä kuitenkin, vaikka kuvittelevat olevansa isoja :)))

voimia ... ja rajoja ja rakkautta ... siinä ne lääkkeet :)

• samoin

Poika 11v. Täysi murkkuikä päällä. Alkoi 10-vuotiaana. Äänenmurros menossa, finnejä naamassa, kovin on ristiriitaiset tunteet itsellään. Toisaalta tietää että on kehittymässä mieheksi mutta haluaisi olla vielä lapsi.
      Nyt on häpykarvoitus jo niin voimakas että ei ilkeä esim. luokkakavereidensa kanssa uimahalliin. On ainut niin kehittynyt poika luokallaan. Seassa kun on täysin pikkupoikia vielä useimmat.
      Viiksien kasvukin on jo alkanut, mutta se poikaa ei niinkään nolota.
      Kyllä aikaisin tänäpäivänä kehittyy nämä pojatkin.
      Rakkautta ja rajoja... se on minunkin neuvoni!!
      Tsemit kaikille murkkujen vanhemmille!

• la_mariella

mun vanhin tyttö on 10v ja se on oikea esimerkki alkavasta murkkuiästä:)se raivoaa,paiskoo ovia ja kaikki mitä yritän sanoa niin "aivan sama" mä nimitän sitä esi murkuks eli murkkuikää edeltävään aikaan.tytössänikän ei ole vielä varsinaisia muutoksia tapahtunu vielä,mutta odotan sitä varsinaista murkkua kauhulla.,kun nyt jo näin raivoaa:)

• 16-vuotias

Onneks en oo siel mestas kenel on niit 10-vuotiai vauvoja paiskomassa ovia:D Ja ei ne 10-vuotiaat vauvat hetkessä kasva. Vittu ne luulee olevansa niin isoja ja varmaan naureskelee kavereilleen, jotka eivät halua polttaa tupakkaa. Ovat niin kovia, vaikka on 10, ei vittu:D Tollasista kovista pikkupennuista tulee 15-vuotiaana ne säälittävät kaljoittelijat. Ainiin ja kehuvat kavereilleen sellaset 10-vuotiaat vauvat kuinka kattoo K18 kauhua...Vittu niit pentui.

• vanhajarru
        16-vuotias kirjoitti:

Onneks en oo siel mestas kenel on niit 10-vuotiai vauvoja paiskomassa ovia:D Ja ei ne 10-vuotiaat vauvat hetkessä kasva. Vittu ne luulee olevansa niin isoja ja varmaan naureskelee kavereilleen, jotka eivät halua polttaa tupakkaa. Ovat niin kovia, vaikka on 10, ei vittu:D Tollasista kovista pikkupennuista tulee 15-vuotiaana ne säälittävät kaljoittelijat. Ainiin ja kehuvat kavereilleen sellaset 10-vuotiaat vauvat kuinka kattoo K18 kauhua...Vittu niit pentui.

Vittu sua säälittävää pentua.

• 16-vuotias
        vanhajarru kirjoitti:

Vittu sua säälittävää pentua.

Oomma nyt vähemmän pentu ku ne 150 senttiset 10-vuotiaat. Ja oon just 17. Nii revi vittu siit.

• hässäkkä
        16-vuotias kirjoitti:

Oomma nyt vähemmän pentu ku ne 150 senttiset 10-vuotiaat. Ja oon just 17. Nii revi vittu siit.

vittu on naisen sukuelin eli hässäkkä eli paljon muitakin nimityksiä. kyllä siitä paikasta repimistä riittää, sieltä sinutkin on aikanaan revitty. joten kasva vielä, rikasta sanavarastoasi ja aikuistu. et ole kuitenkaan kuin kuusi vuotta edellä sitä 10 vuotiasta ja 25 vuoteen ja aivojen täyteen kypymiseen on sinulla vielä paljon matkaa...ainakin 9vuotta.lähes sen 10 vuotiaan koko elinikä.

• sadomasokisti
        16-vuotias kirjoitti:

Etkö huomaa omaa asennettasi? "Ne luulee olevansa niin isoja" "Oon vähemmän pentu kuin ne" Syyllistyt aivan samaan, mutta murkuille se on oikeastaan hyvin tyypillistä: pidetään itseä paljon kehittyneempänä ja fiksumpana kuin niitä kaikkia muita.

Ja mä oon sua paljon vähemmän pentu, ettäs tiedät!!!!!!!!! ;)

• asdfghjklö

kieppeillä. Hän kiukutteli ja paiskoi ovia, "kun mä olen nyt murkku ja kuuluu tehdä niin!" Toin kirjastosta murkkuseksi kirjan ja sanoin, ettätätä sinun sitten pitää lukea, kun olet murkku.Poika muuttui suunnilleen omaksi itsekseen ja varsinainen murkkuikä meni aika rauhallisesti! Muutaman vuoden kuluttua!

• Urpometso

Minun lapsellani on mulkkuikä

2016

• Anonyymi

ETTÄS KEHTAAT HAUKKUA LASTASI!!!! 😠

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe