Ei pala eikä paistu.
Miten tällöin voi olla hyvin.
Ihmettelen vaan=)
Hyvin on pullat
20
4957
Vastaukset
- heikunkeikku
"Hyvin on pullat uunis, ku elämä on tasaasta viivaa. Ei oo kiviä ketarootten eres, eikä kuoppia johon putuaas. Voiko elämä olla pareet?"
- Uunissa
Tota kokonaisuutta.
Miten voi olla hyvin jos ei pala eikä paistu. - heikunkeikku
Uunissa kirjoitti:
Tota kokonaisuutta.
Miten voi olla hyvin jos ei pala eikä paistu.Jos kysymyksesi on ihan oikeesti-oikeesti ihmettelevä kysymys, niin "hyvin on pullat uunissa"-sanonta tarkoittaa, että Yes, kaikki hyvin.
"Ei pala eikä paistu", voisi tarkoittaa: "ei kauheeta alamäkeä, eikä makeaa mahan täydeltä."
Luulisin.
Toisaaltaan, kysymyksesi oli outo, ellei peräti kummallinen. Ellen sanoisi ihmeellinen. Ihmettelen.
Kokeilitko, mitä kummia vastauksia saat?
Ihmettelit KOKONAISUUTTA. Siihen vois vastata, että kokonaisuutena kysymys on höntti alusta loppuun. - Uunissa
heikunkeikku kirjoitti:
Jos kysymyksesi on ihan oikeesti-oikeesti ihmettelevä kysymys, niin "hyvin on pullat uunissa"-sanonta tarkoittaa, että Yes, kaikki hyvin.
"Ei pala eikä paistu", voisi tarkoittaa: "ei kauheeta alamäkeä, eikä makeaa mahan täydeltä."
Luulisin.
Toisaaltaan, kysymyksesi oli outo, ellei peräti kummallinen. Ellen sanoisi ihmeellinen. Ihmettelen.
Kokeilitko, mitä kummia vastauksia saat?
Ihmettelit KOKONAISUUTTA. Siihen vois vastata, että kokonaisuutena kysymys on höntti alusta loppuun.Vastauksiakin olis hauska lukea.
Eläs ole milläsikään höntti on kysyjäkin:)
Kyllä meillä sanontaa käytetään kun jokin asia menee
vähän pieleen tai kääntyy takaperin.
Siksi sanonta tuntuu vähän hullunkuriselta. - heikunkeikku
Uunissa kirjoitti:
Vastauksiakin olis hauska lukea.
Eläs ole milläsikään höntti on kysyjäkin:)
Kyllä meillä sanontaa käytetään kun jokin asia menee
vähän pieleen tai kääntyy takaperin.
Siksi sanonta tuntuu vähän hullunkuriselta.minäkin olen:))
- laskuja
Se on ironiaa, kun joku juttu ei mene "putkeen"
- Uunissa
Näinhän tuota sanontaa on totuttu käyttämään ...itsekkin mm.:)
Aamulla ei mennyt putkeen,niin siitä tuli sanonta mieleen.
- paistaja*
On jo paistettu, mitenkäs teillä muilla?
- Uunissa
Taitaa pysyäkin,jos ostaskin pakastetuore pullia ja paistais niitä.
Mitä väliin Mantelimassaa vai hilloa.
Pitää varmaan vetää pitkää tikkua:) - kummastus
on ja jo syötykin. Vähän otettiin etumatkaa tyttären perheen kanssa, kun vietettiin sunnuntaita yhdessä. Erinomaisia olivat, mantelimassaa täytteessä.
- Pirre*
paistokset, ja nyt ei ole yhtään jälellä :/
- Paistaja*
Pirre* kirjoitti:
paistokset, ja nyt ei ole yhtään jälellä :/
Sunnuntai oli laskiaissunnuntai ja nyt on laskiaistiistai. kyllä sinne pullien väliin hilloa laitetaan, ja kermavaahtoa, mantelimassa tuntuu liian nyky-aikaiselta, vai oko se jossain päin maata perinne?
Hernekeittoahan sitä olisi pitänyt tänään olla, mutta sitä tuli syötyä eilen. Mies sanoi, että kyllä sitä syödäkseen saa, kun itse laittaa ruokaa, lämmitti sen purkkihernekeiton. :-D
Eikös ne blinit, ole myös laskiaiseen kuuluva ruoka, minusta ne maistuvat pahalle. - Pirre*
Paistaja* kirjoitti:
Sunnuntai oli laskiaissunnuntai ja nyt on laskiaistiistai. kyllä sinne pullien väliin hilloa laitetaan, ja kermavaahtoa, mantelimassa tuntuu liian nyky-aikaiselta, vai oko se jossain päin maata perinne?
Hernekeittoahan sitä olisi pitänyt tänään olla, mutta sitä tuli syötyä eilen. Mies sanoi, että kyllä sitä syödäkseen saa, kun itse laittaa ruokaa, lämmitti sen purkkihernekeiton. :-D
Eikös ne blinit, ole myös laskiaiseen kuuluva ruoka, minusta ne maistuvat pahalle.perinteistä laskiais sapuskaa, ja ne pullukat; mantelimassa on kai ollut alkuperäinen laskiaispullien täyte, nykyään on onneksi siirrytty hieman kevyempään täytteeseen, - jos kermavaahtoa ja vaapukkahilloa voi kevyeksi sanoa :))
- Pirre*
sillon siellä uunissa ovat..:)
Mutta kun äsken pesin pastat yheltä ystävältäni, ajattelin, että voihan pastan marjat, hyvin on pullat uunissa...taas. :/- kotikiusat
sää sit löi kätes pastaa? pesiks lopuks kätes koko jutust?
- Pirre*
kotikiusat kirjoitti:
sää sit löi kätes pastaa? pesiks lopuks kätes koko jutust?
töitäni minnekään..:))
No se oli vain pienen hetken "voihan pasta"...nyt on pullat hyvin uunissa, ja pylly puhas..:)) - sitä saattaa
Pirre* kirjoitti:
töitäni minnekään..:))
No se oli vain pienen hetken "voihan pasta"...nyt on pullat hyvin uunissa, ja pylly puhas..:))äkikseltä aina jokainen luulla silloin tällöin*******
- nupukkaliini
Pulla o uunis ku joku naine o tullu siunattutila.
Mää paista iha oikkea pulla uunis ja ain poltan ainaski yhre pellillise. - minun oppieni
mukaan pullista tulisi melkoisen likilaskuisia. Sehän näin laskupäiväksi sopisikin.
- Anonyymi
eipalaeipaistu, hyvin menee, - ojassa ollaan - ei mitään välii :) ei huonosti ei hyvin.
Kissa kiertää kermakuppia - vai kuumaa puuroako:) se olikin!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75723
- 51615
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15543ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;182401- 26399