Hyvin on pullat

Uunissa

Ei pala eikä paistu.
Miten tällöin voi olla hyvin.
Ihmettelen vaan=)

20

4957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heikunkeikku

      "Hyvin on pullat uunis, ku elämä on tasaasta viivaa. Ei oo kiviä ketarootten eres, eikä kuoppia johon putuaas. Voiko elämä olla pareet?"

      • Uunissa

        Tota kokonaisuutta.
        Miten voi olla hyvin jos ei pala eikä paistu.


      • heikunkeikku
        Uunissa kirjoitti:

        Tota kokonaisuutta.
        Miten voi olla hyvin jos ei pala eikä paistu.

        Jos kysymyksesi on ihan oikeesti-oikeesti ihmettelevä kysymys, niin "hyvin on pullat uunissa"-sanonta tarkoittaa, että Yes, kaikki hyvin.
        "Ei pala eikä paistu", voisi tarkoittaa: "ei kauheeta alamäkeä, eikä makeaa mahan täydeltä."
        Luulisin.

        Toisaaltaan, kysymyksesi oli outo, ellei peräti kummallinen. Ellen sanoisi ihmeellinen. Ihmettelen.
        Kokeilitko, mitä kummia vastauksia saat?

        Ihmettelit KOKONAISUUTTA. Siihen vois vastata, että kokonaisuutena kysymys on höntti alusta loppuun.


      • Uunissa
        heikunkeikku kirjoitti:

        Jos kysymyksesi on ihan oikeesti-oikeesti ihmettelevä kysymys, niin "hyvin on pullat uunissa"-sanonta tarkoittaa, että Yes, kaikki hyvin.
        "Ei pala eikä paistu", voisi tarkoittaa: "ei kauheeta alamäkeä, eikä makeaa mahan täydeltä."
        Luulisin.

        Toisaaltaan, kysymyksesi oli outo, ellei peräti kummallinen. Ellen sanoisi ihmeellinen. Ihmettelen.
        Kokeilitko, mitä kummia vastauksia saat?

        Ihmettelit KOKONAISUUTTA. Siihen vois vastata, että kokonaisuutena kysymys on höntti alusta loppuun.

        Vastauksiakin olis hauska lukea.
        Eläs ole milläsikään höntti on kysyjäkin:)
        Kyllä meillä sanontaa käytetään kun jokin asia menee
        vähän pieleen tai kääntyy takaperin.
        Siksi sanonta tuntuu vähän hullunkuriselta.


      • heikunkeikku
        Uunissa kirjoitti:

        Vastauksiakin olis hauska lukea.
        Eläs ole milläsikään höntti on kysyjäkin:)
        Kyllä meillä sanontaa käytetään kun jokin asia menee
        vähän pieleen tai kääntyy takaperin.
        Siksi sanonta tuntuu vähän hullunkuriselta.

        minäkin olen:))


    • laskuja

      Se on ironiaa, kun joku juttu ei mene "putkeen"

      • Uunissa

        Näinhän tuota sanontaa on totuttu käyttämään ...itsekkin mm.:)
        Aamulla ei mennyt putkeen,niin siitä tuli sanonta mieleen.


    • paistaja*

      On jo paistettu, mitenkäs teillä muilla?

      • Uunissa

        Taitaa pysyäkin,jos ostaskin pakastetuore pullia ja paistais niitä.
        Mitä väliin Mantelimassaa vai hilloa.
        Pitää varmaan vetää pitkää tikkua:)


      • kummastus

        on ja jo syötykin. Vähän otettiin etumatkaa tyttären perheen kanssa, kun vietettiin sunnuntaita yhdessä. Erinomaisia olivat, mantelimassaa täytteessä.


      • Pirre*

        paistokset, ja nyt ei ole yhtään jälellä :/


      • Paistaja*
        Pirre* kirjoitti:

        paistokset, ja nyt ei ole yhtään jälellä :/

        Sunnuntai oli laskiaissunnuntai ja nyt on laskiaistiistai. kyllä sinne pullien väliin hilloa laitetaan, ja kermavaahtoa, mantelimassa tuntuu liian nyky-aikaiselta, vai oko se jossain päin maata perinne?
        Hernekeittoahan sitä olisi pitänyt tänään olla, mutta sitä tuli syötyä eilen. Mies sanoi, että kyllä sitä syödäkseen saa, kun itse laittaa ruokaa, lämmitti sen purkkihernekeiton. :-D
        Eikös ne blinit, ole myös laskiaiseen kuuluva ruoka, minusta ne maistuvat pahalle.


      • Pirre*
        Paistaja* kirjoitti:

        Sunnuntai oli laskiaissunnuntai ja nyt on laskiaistiistai. kyllä sinne pullien väliin hilloa laitetaan, ja kermavaahtoa, mantelimassa tuntuu liian nyky-aikaiselta, vai oko se jossain päin maata perinne?
        Hernekeittoahan sitä olisi pitänyt tänään olla, mutta sitä tuli syötyä eilen. Mies sanoi, että kyllä sitä syödäkseen saa, kun itse laittaa ruokaa, lämmitti sen purkkihernekeiton. :-D
        Eikös ne blinit, ole myös laskiaiseen kuuluva ruoka, minusta ne maistuvat pahalle.

        perinteistä laskiais sapuskaa, ja ne pullukat; mantelimassa on kai ollut alkuperäinen laskiaispullien täyte, nykyään on onneksi siirrytty hieman kevyempään täytteeseen, - jos kermavaahtoa ja vaapukkahilloa voi kevyeksi sanoa :))


    • Pirre*

      sillon siellä uunissa ovat..:)

      Mutta kun äsken pesin pastat yheltä ystävältäni, ajattelin, että voihan pastan marjat, hyvin on pullat uunissa...taas. :/

      • kotikiusat

        sää sit löi kätes pastaa? pesiks lopuks kätes koko jutust?


      • Pirre*
        kotikiusat kirjoitti:

        sää sit löi kätes pastaa? pesiks lopuks kätes koko jutust?

        töitäni minnekään..:))

        No se oli vain pienen hetken "voihan pasta"...nyt on pullat hyvin uunissa, ja pylly puhas..:))


      • sitä saattaa
        Pirre* kirjoitti:

        töitäni minnekään..:))

        No se oli vain pienen hetken "voihan pasta"...nyt on pullat hyvin uunissa, ja pylly puhas..:))

        äkikseltä aina jokainen luulla silloin tällöin*******


    • nupukkaliini

      Pulla o uunis ku joku naine o tullu siunattutila.
      Mää paista iha oikkea pulla uunis ja ain poltan ainaski yhre pellillise.

    • minun oppieni

      mukaan pullista tulisi melkoisen likilaskuisia. Sehän näin laskupäiväksi sopisikin.

    • Anonyymi

      eipalaeipaistu, hyvin menee, - ojassa ollaan - ei mitään välii :) ei huonosti ei hyvin.
      Kissa kiertää kermakuppia - vai kuumaa puuroako:) se olikin!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe