Ikänäkö ja piilolinssit?

S. Mile

Onko kellään kokemusta piilolaseista, joilla voisi korvata moniteholasit? Olisi kiva joskus lähteä johonkin tilaisuuteen ilman silmälaseja, mutta sitten ei esim. näe lukea ruokalistaa tai ei saa kunnolla selvää, miltä esiintyvä taiteilija lavalla näyttää yms.

2

1854

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla

Kysyin ihan samaa asiaa optikolta, kun hankin ensimmäiset moniteholasini. Vastaus oli se, että toiseen silmään laitetaan miinus- ja toiseen plus-linssi. Kuulostaa kummalliselta, mutta en ole itse kokeillut. Minä voisin periaatteessa pärjätä siten, että laitan vain toiseen silmään miinuslinssin. Optikko väitti, että aivot osaavat yhdistää kuvat oikein. Olisi mielenkiintoista kuulla, onko joku kokeillut tällaista.

• näkee

Itselläni vahva myopia ja ikänäköäkin. Toisessa silmässä miedompi piilolinssi niin, että sillä näkee lukea. Toisessa (dominoiva silmä) voimakkaampi linssi, jolla näkee hyvin kauas. Aivot sopeuttavat kuvan niin, että puolieroa ei huomaa, jollei erikseen ala miettimään. Toki ihmiset ovat yksilöitä ja jotkut kokevat silmien eriparisuuden ongelmaksi. Suosittelen testaamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4230
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      152
      1794
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1248
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1046
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    9. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      809
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe