Kertokaa vinkkejä miten ootte viihdyttäny 1v lasta 6,5h lennolla.Ellei nuku..heh.ja mitä kannattaa ottaa koneeseen mukaan..viltti,ruokaa,juomaa...?
lentokoneessa
88
21640
Vastaukset
- sitä mieltä olen
Ettei alle 2v lasta pitäisi raahata matkalle mihinkään loma-kohteeseen.
Voit olla varma ettei se lapsi siitä reissaamisesta nauti. Se nauttii turvallisesta olosta omassa kodissa, omien vanhempien seurassa.
Ei lapsi nauti aurinkorannasta, ei pinta-siisteistä (likaisista) hotellihuoneista, ei saastaisesta kylpyvedestä, ym ym.
Eikä etenkään niistä pitkistä ja hankalista lentomatkoista ja kentillä odotteluista.
Riskeeraat lapsesi terveyden oman itsekkään matkustus halusi myötä.
Jos et osaa ottaa muita matkustajia huomioon niin ajattele edes sitä lasta.- pilkku1
mitenköhän riskeerataan lapsen terveyttä?mä olen jokaiselle lapselleni ottanut rokotukset a ja b hepatiitti...no muista lapsista en tiädä mut minun pari vuotias on aina nauttinut matkailusta tällein talvella kun täällä suomessa on kylmä yli 20pakkasta ei kauheesti ulos voi mennä.ja voin kuule sanoa et sille alle kaks vuotiaalle on aivan sama missä on kuhan on vanhempien luona...ja me ainakin teemme perhe matkoja eikä tulisi mieleenkään jättää nuorinta hoitoon koska kaikki matkat on niin hyvin menny...koko perheelle tekee hyvää päästä välillä kotoonta pois.ja viettää perheensä kanssa aikaa yhdessä.
- no tätähän on nykyäidit
pilkku1 kirjoitti:
mitenköhän riskeerataan lapsen terveyttä?mä olen jokaiselle lapselleni ottanut rokotukset a ja b hepatiitti...no muista lapsista en tiädä mut minun pari vuotias on aina nauttinut matkailusta tällein talvella kun täällä suomessa on kylmä yli 20pakkasta ei kauheesti ulos voi mennä.ja voin kuule sanoa et sille alle kaks vuotiaalle on aivan sama missä on kuhan on vanhempien luona...ja me ainakin teemme perhe matkoja eikä tulisi mieleenkään jättää nuorinta hoitoon koska kaikki matkat on niin hyvin menny...koko perheelle tekee hyvää päästä välillä kotoonta pois.ja viettää perheensä kanssa aikaa yhdessä.
Oma napa tärkein ja lasten terveydestä viis!
Aloittajalla on kysy YKSI vuotiaasta. Yksivuotiasta ei edes saa pitää auringossa muutamaa minuuttia kauempaa kerrallaan.... jo puolituntia on liikaa.
Rokotukset ei auta salmonellaan ym vieläkin pahempiin ripulia aiheuttaviin bakteereihin joita pikkulapsi sieltä lomakohteesta helposti suuhunsa poimii.
Kyllä sitä matkustelemaan kerkiää vielä sittenkin kun lapsi on hieman vanhempi. n.5 vuotiaan kanssa on jo ihan kiva matkustaa..... vauvoja ja vaippaikäisiä en etelän lomakohteisiin raahaisi. - Matka Isi
Itse kävimme alle puolen vuoden ikäisen poikamme kanssa Kanarian lämmössä ilman ongelmia. Noin pieni lapsi ei vielä pysty itse keksimään itselleen ongelmia, joten kaikki on vanhempien hallussa.
Lapsi liikkuu vanhempien kantaessa / työntäessä rattaita ja syö vain mitä vanhemmat tarjoavat.
Lento kului rattoisasti, kun varattiin vauvalle oma vauvakori. Siellä poika veteli sikeitä ja heräsi välillä syömään. - on muuallakin
no tätähän on nykyäidit kirjoitti:
Aloittajalla on kysy YKSI vuotiaasta. Yksivuotiasta ei edes saa pitää auringossa muutamaa minuuttia kauempaa kerrallaan.... jo puolituntia on liikaa.
Rokotukset ei auta salmonellaan ym vieläkin pahempiin ripulia aiheuttaviin bakteereihin joita pikkulapsi sieltä lomakohteesta helposti suuhunsa poimii.
Kyllä sitä matkustelemaan kerkiää vielä sittenkin kun lapsi on hieman vanhempi. n.5 vuotiaan kanssa on jo ihan kiva matkustaa..... vauvoja ja vaippaikäisiä en etelän lomakohteisiin raahaisi.On niitä pieniä lapsia siellä lomakohteessakin, nimittäin niillä paikallisilla ihmisillä. Eivätkä he toki riskeeraa lastensa terveyttä asuessaan siellä lämpimässä, salmonellan keskellä. Kyllä siellä voi asua ihan turvallisestikin. Asia on pikemminkin toisinpäin, miten jotku voivat kasvattaa lapsiaan Suomen kaltaisessa takapajulassa, kylmässä maassa susien ja karhujen keskellä. 6,5.n tunnin lento 1,5v kanssa ei mitään ongelmaa. Paras reissu minkä olen koskaan tehnyt.
- J.C.
on muuallakin kirjoitti:
On niitä pieniä lapsia siellä lomakohteessakin, nimittäin niillä paikallisilla ihmisillä. Eivätkä he toki riskeeraa lastensa terveyttä asuessaan siellä lämpimässä, salmonellan keskellä. Kyllä siellä voi asua ihan turvallisestikin. Asia on pikemminkin toisinpäin, miten jotku voivat kasvattaa lapsiaan Suomen kaltaisessa takapajulassa, kylmässä maassa susien ja karhujen keskellä. 6,5.n tunnin lento 1,5v kanssa ei mitään ongelmaa. Paras reissu minkä olen koskaan tehnyt.
Syy siihen, miks paikalliset lapset on ns. turvassa siellä kotimaassaan on se, että ne on tottunu siihen bakteerikantaan etc. mikä siellä on.
- varma matka
Jus alle 2 vuoden ikäisen lapsen kanssa kannattaa reissata kun matka maksaa 50ekua lapselta...
Ja meidän poika osaa olla kiltisti... On sukuun tullut...
Tämmöiset lapsen vihaajat joutaisivat liiterin taakse ja ... - lento ilman kirkumista
Olen tismalleen samaa mieltä, hyvä että meitä on muitakin. Silti en ole lapsivihaaja. Joskus vaan, kun tahtoisi rauhassa syödä tai lomailla niin nämä kiljukaulat ottavat syvästi pannuun. Hoidin tänäkin viikonloppuna yhtä sellaista jotta ei se siitä ole kiinni. Eikä lasta tarvitse sääliä, meillä oli mukavaa; laskettiin mäkeä ja luettiin satuja, syötiin ja hassuteltiin. Mutta pitäisi kyllä ottaa huomioon lasten haitta kanssakulkijoille, eihän koiratkaan pääse joka paikkaan.
- ???
lento ilman kirkumista kirjoitti:
Olen tismalleen samaa mieltä, hyvä että meitä on muitakin. Silti en ole lapsivihaaja. Joskus vaan, kun tahtoisi rauhassa syödä tai lomailla niin nämä kiljukaulat ottavat syvästi pannuun. Hoidin tänäkin viikonloppuna yhtä sellaista jotta ei se siitä ole kiinni. Eikä lasta tarvitse sääliä, meillä oli mukavaa; laskettiin mäkeä ja luettiin satuja, syötiin ja hassuteltiin. Mutta pitäisi kyllä ottaa huomioon lasten haitta kanssakulkijoille, eihän koiratkaan pääse joka paikkaan.
sentään asettaisi lasta ja koiraa samalle viivalle! Ei tämäntyyppiseen ajatteluun tosiaan törmää kuin Suomessa. Millaiseen koiraan itsesi rinnastaisit?
- Täti
??? kirjoitti:
sentään asettaisi lasta ja koiraa samalle viivalle! Ei tämäntyyppiseen ajatteluun tosiaan törmää kuin Suomessa. Millaiseen koiraan itsesi rinnastaisit?
Bischon havanneseen. Koiria pidetään joskus lasta paremmin, en voi muuttaa maailmaa siltä osin mutta huonosti käyttäytyvät kakarat ottavat pannuun joten teille perheintoilijoille pitäisi todellakin olla omat lapselliset lentonne. Yritin tuossa kertoa etten vihaa lapsia, hoidankin niitä toisinaan mutta lapsia ei pitäisi päästää joka paikkaan ennenkuin osaavat vähän yhteiskunnan "sääntöjä". Eli vanhemmathan tässä ovat avainasemassa ja heidän ei pitäisi ottaa liian pientä parkujaa mukaan, ei minullakaan ole vähän isompia lentomatkustajia vastaan mitään. Tässä samalla voinen myös todeta että sama koskee karjuvia, kitalaki ammollaan kyynelehtiviä kauppa-asiakkaita ja baareissa viereeni majoittuvia lautaselleni sormensa tökkääviä kullanmuruja. Lapset ovat erilaisia ja jokainen vanhempi tietää omansa. Tehkää jotain, yrittäkää edes.
- yellowfruit
Täti kirjoitti:
Bischon havanneseen. Koiria pidetään joskus lasta paremmin, en voi muuttaa maailmaa siltä osin mutta huonosti käyttäytyvät kakarat ottavat pannuun joten teille perheintoilijoille pitäisi todellakin olla omat lapselliset lentonne. Yritin tuossa kertoa etten vihaa lapsia, hoidankin niitä toisinaan mutta lapsia ei pitäisi päästää joka paikkaan ennenkuin osaavat vähän yhteiskunnan "sääntöjä". Eli vanhemmathan tässä ovat avainasemassa ja heidän ei pitäisi ottaa liian pientä parkujaa mukaan, ei minullakaan ole vähän isompia lentomatkustajia vastaan mitään. Tässä samalla voinen myös todeta että sama koskee karjuvia, kitalaki ammollaan kyynelehtiviä kauppa-asiakkaita ja baareissa viereeni majoittuvia lautaselleni sormensa tökkääviä kullanmuruja. Lapset ovat erilaisia ja jokainen vanhempi tietää omansa. Tehkää jotain, yrittäkää edes.
Kuules.
Kiinassa EI ole eläinsuojelulakeja.
koiria *vainotaan* kiinassa, samalla tavoin kun kristittyjä muinoin.. lemmikkeinä ei saa olla kuin alle säkä 35 cm (en muista tarkkaa.. ) koiria. Koiria syödään ravintoloissa.
jos halutaan tuoretta lihaa, niin ihan hyvin saatetaan liha REPIÄ VINKUVASTA KOIRASTA IRTI...
ja kaikki tämä on ihan laillista...
että koiria pidetään paremmin kuin lapsia .. ?
lukekaa enemmän koiramme-lehdestä, en muista numeroa.. 2007 vuoden puolella joko 1/07 tai 2/07 .. - lokaäiti
mitä se sulle kuuluu ketä hän vie matkalle mukaan??
siis kysymys oli että millä viihdyttää lasta eikä se että otanko lasta mukaan vain enkö..
en tajua.mun lapsi on 5kk,lähdetään reissulle ens kuussa,lentokoneella ja muakin mietityttää millä lasta vois viihdyttää.
voihan sitä muksua sulkea omaan kotiinsakin.sepä turvallista!!
ymmärrän jos parin kuinen lasta ei uskalleta vielä raahaa,mutta 1vuotias saa nähdä uutta,ja ihmetellä. - oikeesti????
no tätähän on nykyäidit kirjoitti:
Kyllä sitä matkustelemaan kerkiää vielä sittenkin kun lapsi on hieman vanhempi. n.5 vuotiaan kanssa on jo ihan kiva matkustaa..... vauvoja ja vaippaikäisiä en etelän lomakohteisiin raahaisi.etelän matka ja aurinko tekee hyvää d-vitamiini varastoille.
jos viet lasta karmean ja halpaan ravintolaan syömään,kyl se salmonellaa saa.en usko että ravintoloiden lastenannoksissa ois moitittavaa esim.Kanarialla.
mutta jos otat 7purkki-piltiä ja loput lapsi syö niitä hedelmiä mitä siellä saa ei tarvi pelätä mitään.
En tosiankaa ole niitä neuroottisia äitejä,mutta jos varovainen halua olla niin voihan sitä estääkin.
miks lasta käsiteltäis kuin posliinia??eihän se siitä nauti!!miten näytät maailma jos pidät 4seinän sisällä??ihmettelet että 6vuotiaana ei ole nähnyt edes lehmää.. - lasta
ajatelekaan,vaan ilmaista matkaa alle 2-vuotiaalle.Kun kaikessa pitää säästää,raahataan vauva mukaan lomalle saamaan "virikkeitä",yli 2-vuotiashan maksaa jo enemmän.Paljon ovat meidänkin lapset saaneet matkustella kanssamme,mutta vasta sitten,kun ikää sopivasti,ettei tarvitse vahtia,ottavatko jokaisen käytetyn purkan maasta omaan suuhunsa.Uimataitoinenkin on hyvä olla,ja eikös lähes kaikki 4-5-vuotiaat jo ui?Siinä meidän ehdot,jotta loma olisi lomaa kaikille.Hyvät tavat bonusta,ja omien lasteni käytöksestä olen syystä ylpeä!
- 4xäiti
Ensin,ota mukaan huopa/lakana koneessa ja kentällä voi olla kylmä.Koneesta saatavat inhon karkeita paljasta ihoa vasten.Juotavat ja syötävät lapsen tarpeen ja mieltymyksien mukaan, kuitenkin jotain herkkua jolla tarpeen vaatiessa saat lapsen rauhoittumaan.
Sitten niitä vinkkejä:opettele varastoon jokunen uusi käsileikki tyyliin "onko koira kotona?".Kirja jossa on paljon yksityiskohtia jotka lapsesi tuntee/tietää,niitä sitten yhdessä katselette ja etsitte.Joku mukava lelu tietysti pitää repussa olla.Omaan reppuusi pakkaa runsaasti mielikuvitusta jolla saat vaikka lautasliinasta maailman ihmeellisemmän asian lapsen silmissä.
Ennakkoon voit vähän yrittää, riippuen lennon ajankohdasta,valvottaa että nukkuisi sitten matkalla.Kokemuksieni mukaan lento on niin tylsää lapsenkin mielestä, että Nukkumatti herkästi hiipii silmään.
Vielä yksi vinkki: älä käytä kaikkia konsteja heti,säästä aina joku jännä juttu varastoon.ÄLÄKÄ missään nimessä päästä lasta koneen lattialle,koska jos sen teet olet pulassa,lapsi ei ymmärrä miksi siellä ei voi koko aikaa olla,ja kiukuttelu ja kiehnääminen maahan on valmista!
Mukavaa ja onnistunutta matkaa teille!- matkustaja
Charter koneissa on niin vähän liikkumatilaa, ts. penkit on niin lähellä toinentoisiaan ettei siellä kummostakaan askartelu-kerhoa pysty pitämään.
Nykyinen turvaohjeistuskin karsii repunsisältöä kummasti.
Sinne lattialle ei vuodenvanhaa, eikä vanhempaakaan lasta todellakaan voi päästää, lattia on niin kapea että tarjoilu-kärryt juuri ja juuri pääsee kulkemaan. Ei tod ole mikään tenavien leikkipaikka.
Oletko kuullut säännöstä että kaikkien matkustajien olisi syytä pitää turvavyöt kiinnitettynä matkanajan.
Vuodenvanhan paikka on omassa kotona! Ei turistimatkalla. - mie vaa
matkustaja kirjoitti:
Charter koneissa on niin vähän liikkumatilaa, ts. penkit on niin lähellä toinentoisiaan ettei siellä kummostakaan askartelu-kerhoa pysty pitämään.
Sinne lattialle ei vuodenvanhaa, eikä vanhempaakaan lasta todellakaan voi päästää, lattia on niin kapea että tarjoilu-kärryt juuri ja juuri pääsee kulkemaan. Ei tod ole mikään tenavien leikkipaikka.
Oletko kuullut säännöstä että kaikkien matkustajien olisi syytä pitää turvavyöt kiinnitettynä matkanajan.
Vuodenvanhan paikka on omassa kotona! Ei turistimatkalla.eiköhän jokaisen lapsen vanhemmat tunne ja tiedä parhaiten mikä on heidän lapsellensa parasta toiset tykkää olla kotona ja toiset matkailla.yhtä laillahan se lapsi voi sen ripulinsa ja vatsa taudin täällä sumessakin saada.enkä ymmärrä miksi täällä palstalla(matkalla lastenkanssa)on ihmisiä jotka ovat vastaan lasten kanssa matkustamista!
- joo..
mie vaa kirjoitti:
eiköhän jokaisen lapsen vanhemmat tunne ja tiedä parhaiten mikä on heidän lapsellensa parasta toiset tykkää olla kotona ja toiset matkailla.yhtä laillahan se lapsi voi sen ripulinsa ja vatsa taudin täällä sumessakin saada.enkä ymmärrä miksi täällä palstalla(matkalla lastenkanssa)on ihmisiä jotka ovat vastaan lasten kanssa matkustamista!
ei todellakaan huutavia, kiljuvia, itkeviä, kiukuttelevia, edellä olevia istuimia potkivia ja kaikin puolin hankalia penikoita lentokoneeseen. lapset voi ihan hyvin jättää vaikka mummulaan matkan ajaksi, säästää NIIIIN paljon kaikkien hermoja. Ja eikös loman tarkoitus ole rentoutua, itse en ainakaan rentoutuisi jos olisi lauma penskoja matkassa joita pitäisi huoltaa, vahtia, syöttää, pestä, komentaa ja luoja ties mitä vieraassa paikassa.
- joopa joo
matkustaja kirjoitti:
Vuodenvanhan paikka on omassa kotona! Ei turistimatkalla.Voi elämä tätä väärin ymmärtäjien armeijaa.
Askartelukerhosta kukaan mitään puhunu,ei edes välineistä-käsileikeistä kyllä.
Kirja tai ristikkolehti lienee monella mukana.Lapsen ruoat ja juomat saa edelleen ottaa tietyin edellytyksin mukaan.
Lasta nimenomaan kiellettiin lattialle laittamasta. - örri
joopa joo kirjoitti:
Voi elämä tätä väärin ymmärtäjien armeijaa.
Askartelukerhosta kukaan mitään puhunu,ei edes välineistä-käsileikeistä kyllä.
Kirja tai ristikkolehti lienee monella mukana.Lapsen ruoat ja juomat saa edelleen ottaa tietyin edellytyksin mukaan.
Lasta nimenomaan kiellettiin lattialle laittamasta.kehoittakaa ainakin olemaan potkimatta edessä olevaa penkkiä. No, 1-vuotias ei vielä varmaan hirveesti potki, mutta isommat kyllä. Viime kesänä lentokoneessa takanani istui lapsi, joka jatkuvaan potki penkkiäni ja se ei kieltämättä mukavalta tunnu. Lapsetkin kyllä oppivat tavoille ja hyvä onkin oppia.
Siitä mitä 1-vuotiaalle voisi virikkeeksi keksiä niin täytyy vain sanoa, että onnea matkaan :). Itsellänikin oli tylsää noin neljän tunnin lentomatkan aikana, joten entä sitten lapsella :). - hohoi2
joo.. kirjoitti:
ei todellakaan huutavia, kiljuvia, itkeviä, kiukuttelevia, edellä olevia istuimia potkivia ja kaikin puolin hankalia penikoita lentokoneeseen. lapset voi ihan hyvin jättää vaikka mummulaan matkan ajaksi, säästää NIIIIN paljon kaikkien hermoja. Ja eikös loman tarkoitus ole rentoutua, itse en ainakaan rentoutuisi jos olisi lauma penskoja matkassa joita pitäisi huoltaa, vahtia, syöttää, pestä, komentaa ja luoja ties mitä vieraassa paikassa.
vai että lapset mummolaa hoitoon vaa ja ite lomalle huhu.ei tulis mieleenkää viedä yksi vuotiasta mummolle hoitoo esim kaheks viikkoo koska sillon se ei enää olis mun loma enkä vois mitään tehä ku ikävöisin lastani.te jotka vastustatte tätä lastenkaa lomailua te ootte lapsettomia tai yksinhuoltajia tai muutenvaa sellasia jolla ei ole mahdollisuuksia lähteä mihinkää.no mut pysykää te vaan kotona luuserit.
- Menkää itseenne
örri kirjoitti:
kehoittakaa ainakin olemaan potkimatta edessä olevaa penkkiä. No, 1-vuotias ei vielä varmaan hirveesti potki, mutta isommat kyllä. Viime kesänä lentokoneessa takanani istui lapsi, joka jatkuvaan potki penkkiäni ja se ei kieltämättä mukavalta tunnu. Lapsetkin kyllä oppivat tavoille ja hyvä onkin oppia.
Siitä mitä 1-vuotiaalle voisi virikkeeksi keksiä niin täytyy vain sanoa, että onnea matkaan :). Itsellänikin oli tylsää noin neljän tunnin lentomatkan aikana, joten entä sitten lapsella :)...matkustajia kuin aikuiset! Mielummin kuuntelen itkevää lasta, kun kännissä öykkäröivää suomalaista! Itse olen lähdössä reissuun ja olen ottamassa lapseni mukaan, joka on tuolloin 6 kk,ja mielestäni siinä ei ole mitään itsekästä, päinvastoin, se on lapsen parasta ajatellen hyvä ottaa mukaan, koska sillä tavallahan ne lapset oppii.
Jos niitä pitää kotona piilossa niin mitä ne oppii?? Ei mitään, joten minun mielipiteeni on, että lasta viedään mukana mahdollisimman paljon, jotta oppii miten kodin ulkopuolella käyttäydytään. Niin ja te provot jotka viestiäni luette, joka paikalla en tarkoita kapakoita tms.
Hyvää matkaa teille lapsien kanssa matkustavat ja toivottavasti myös meille =) - kolmenäiti
Menkää itseenne kirjoitti:
..matkustajia kuin aikuiset! Mielummin kuuntelen itkevää lasta, kun kännissä öykkäröivää suomalaista! Itse olen lähdössä reissuun ja olen ottamassa lapseni mukaan, joka on tuolloin 6 kk,ja mielestäni siinä ei ole mitään itsekästä, päinvastoin, se on lapsen parasta ajatellen hyvä ottaa mukaan, koska sillä tavallahan ne lapset oppii.
Jos niitä pitää kotona piilossa niin mitä ne oppii?? Ei mitään, joten minun mielipiteeni on, että lasta viedään mukana mahdollisimman paljon, jotta oppii miten kodin ulkopuolella käyttäydytään. Niin ja te provot jotka viestiäni luette, joka paikalla en tarkoita kapakoita tms.
Hyvää matkaa teille lapsien kanssa matkustavat ja toivottavasti myös meille =)...mitäköhän luulet kuusi kuukautta vanhan oppivan????!!!! Kyllä taitavat nykyäidit olla vieraantuneet todellisuudesta totaalisesti.
Jos on pakko lähteä niin jätä se vauva luotettavaan hoitoon, hän ei TODELLAKAAN nauti lomamatkalla! - Äiti joka ajattelee
hohoi2 kirjoitti:
vai että lapset mummolaa hoitoon vaa ja ite lomalle huhu.ei tulis mieleenkää viedä yksi vuotiasta mummolle hoitoo esim kaheks viikkoo koska sillon se ei enää olis mun loma enkä vois mitään tehä ku ikävöisin lastani.te jotka vastustatte tätä lastenkaa lomailua te ootte lapsettomia tai yksinhuoltajia tai muutenvaa sellasia jolla ei ole mahdollisuuksia lähteä mihinkää.no mut pysykää te vaan kotona luuserit.
Olen kasvattanut neljä lasta fiksuiksi aikuisiksi ilman että heitä piti vauvana rahdata lentokoneisiin ja muka-lomalle.
Matkusteluun oli aikaa kun lapset olivat isompia ja oikeasti jotain asiasta ymmärsivätkin. Vauvojen huvimatkailu on käsittämätöntä ja osoitus vaan siitä että realiteetit pikkuvauvoista ovat vanhemmilta kadoksissa. - Äiti itsekin
kolmenäiti kirjoitti:
...mitäköhän luulet kuusi kuukautta vanhan oppivan????!!!! Kyllä taitavat nykyäidit olla vieraantuneet todellisuudesta totaalisesti.
Jos on pakko lähteä niin jätä se vauva luotettavaan hoitoon, hän ei TODELLAKAAN nauti lomamatkalla!Jos kyse olisi taaperosta, hän SAATTAISI oppia jotain ja jopa nauttia reissusta. Yksivuotias on vielä usein riippuvainen mm. vaipoista, maidosta ym. mikä ei olekaan itsestäänselvyys muissa maissa välttämättä. Kuinka onnistuu ripuloivan vauvan vaipanvaihto lentokoneen ahtaissa tiloissa, vaippojen hävittämisestä puhumattakaan? Entä jos ilmanpaine saa aikaan huutokonsertin? Ei tuon ikäistä voi oikein viihdyttää jatkuvasti lukemallakaan, keskittymiskyky ei riitä.
Niin että lapset taaperoiksi ja sitten matkalle mukaan- muussa tapauksessa hoitoon. Ja aivan kuten ylempänä jo sanottiin, mikään rokotus ei suojaa esim. auringonpistokselta tai pahalta ripulilta. - Chi
Äiti joka ajattelee kirjoitti:
Olen kasvattanut neljä lasta fiksuiksi aikuisiksi ilman että heitä piti vauvana rahdata lentokoneisiin ja muka-lomalle.
Matkusteluun oli aikaa kun lapset olivat isompia ja oikeasti jotain asiasta ymmärsivätkin. Vauvojen huvimatkailu on käsittämätöntä ja osoitus vaan siitä että realiteetit pikkuvauvoista ovat vanhemmilta kadoksissa."Vauvojen huvimatkailu on käsittämätöntä ja osoitus vaan siitä että realiteetit pikkuvauvoista ovat vanhemmilta kadoksissa."
Vähän samaa luokkaa ovat myös nämä vauvojen "harrastukset", esim. muskarit. Enkä nyt puhu taaperoista vaan ihan alle kaksivuotiaista, jotka suunnilleen istuvat hämmentyneinä paikoillaan kun äidit "innostavat" lastaan mekkaloimaan. - Äiti itsekin
Äiti itsekin kirjoitti:
Jos kyse olisi taaperosta, hän SAATTAISI oppia jotain ja jopa nauttia reissusta. Yksivuotias on vielä usein riippuvainen mm. vaipoista, maidosta ym. mikä ei olekaan itsestäänselvyys muissa maissa välttämättä. Kuinka onnistuu ripuloivan vauvan vaipanvaihto lentokoneen ahtaissa tiloissa, vaippojen hävittämisestä puhumattakaan? Entä jos ilmanpaine saa aikaan huutokonsertin? Ei tuon ikäistä voi oikein viihdyttää jatkuvasti lukemallakaan, keskittymiskyky ei riitä.
Niin että lapset taaperoiksi ja sitten matkalle mukaan- muussa tapauksessa hoitoon. Ja aivan kuten ylempänä jo sanottiin, mikään rokotus ei suojaa esim. auringonpistokselta tai pahalta ripulilta.Kävin parivuotiaana Tanskassa katsomassa erään ottelun, jossa veljeni pelasi. Mitään muuta en reissusta muista kuin sen, että kakkasin housuun kesken pelin ja loppu jäi näkemättä :D. Eli se siitä "elämyksestä"..!
- avoimin mielin
Äiti itsekin kirjoitti:
Kävin parivuotiaana Tanskassa katsomassa erään ottelun, jossa veljeni pelasi. Mitään muuta en reissusta muista kuin sen, että kakkasin housuun kesken pelin ja loppu jäi näkemättä :D. Eli se siitä "elämyksestä"..!
Kylläpä on ihmiset itsekkäitä ja omaan napaan tuijottajia ja lapsen vihaajia... Älä vältä typeristä kommenteista ja haukuista. Taitavat ihmiset olla väärällä palstalla! Itsellä ei juurikaan negativisia kokemuksia lapsi/vauvamatkustajista ja aikalailla on tullut reissattua. Jokainen vanhempi vastaa omasta lapsestaan ja tämän käytöksestä ja hyviin tapoihin tottakai kuuluu esim ettei edelläolevan penkkiä potkita.. ym. Yleensä vika vanhemmissa ei lapsessa. Meillä nyt 2,5 v lapsi jonka kanssa 3x reisussa, pisin lento 12h ja hyvin meni! Pienelle mukaan mieluisaa naposteltavaa, purkkiruoat ja korvikemaidot yms mitä tarpeelliseksi katsot. Kuvakirjoja, uninalle tms. vaihtovaatteet itsellekin.( pahoinvoinnin varalle). Turvarajoitukset koskevat vain nestemäisiä tuotteita, mutta ei vauvanruokia ja maitoja. Hyvää matkaa! ps. jollei jo varattu niin kysy matkatoimistosta seuraavaa: toisiin koneisiin saatavilla vauvakoreja, joissa pieni voi nukkua. Ne sijaitsevat 1. penkkirivissä. Näissä kuitenkin painorajoitus, riippuu pienokaisesi koosta onnistuuko ja onko vielä vapaana.
- toiseksi.......
avoimin mielin kirjoitti:
Kylläpä on ihmiset itsekkäitä ja omaan napaan tuijottajia ja lapsen vihaajia... Älä vältä typeristä kommenteista ja haukuista. Taitavat ihmiset olla väärällä palstalla! Itsellä ei juurikaan negativisia kokemuksia lapsi/vauvamatkustajista ja aikalailla on tullut reissattua. Jokainen vanhempi vastaa omasta lapsestaan ja tämän käytöksestä ja hyviin tapoihin tottakai kuuluu esim ettei edelläolevan penkkiä potkita.. ym. Yleensä vika vanhemmissa ei lapsessa. Meillä nyt 2,5 v lapsi jonka kanssa 3x reisussa, pisin lento 12h ja hyvin meni! Pienelle mukaan mieluisaa naposteltavaa, purkkiruoat ja korvikemaidot yms mitä tarpeelliseksi katsot. Kuvakirjoja, uninalle tms. vaihtovaatteet itsellekin.( pahoinvoinnin varalle). Turvarajoitukset koskevat vain nestemäisiä tuotteita, mutta ei vauvanruokia ja maitoja. Hyvää matkaa! ps. jollei jo varattu niin kysy matkatoimistosta seuraavaa: toisiin koneisiin saatavilla vauvakoreja, joissa pieni voi nukkua. Ne sijaitsevat 1. penkkirivissä. Näissä kuitenkin painorajoitus, riippuu pienokaisesi koosta onnistuuko ja onko vielä vapaana.
Olen useammin kuin kerran joutunut kärsimään nimenomaan pientenlasten ja heidän itsekkäiden vanhempiensa matkanteosta.
sitä väsyneitten ja kyllästyneitten lasten yhtämittaista huutoa ja riehumista, tylsistyneitten vanhempien katsellessa välinpitämättöminä vierestä.
Luuletko tosiaan vaippaikäisten lasten nauttivan jostain etelän turisti-kohteesta, millä tavalla?
Kyllä ne on ne itsekkäät vanhemmat jotka nauttii siitä että saavat polttaa lapsensa auringossa, vetävät viinaa ja jättävät lapsensa "auriko tätien" hoidettavaksi.
Olenpa ollut sellaisellakin matkalla että mukana ollutta lapsiperhettä oli sosiaali-täti vastassa Suomenpuolella, matkaoppaiden pyynnöstä. - äiti kans
Äiti joka ajattelee kirjoitti:
Matkusteluun oli aikaa kun lapset olivat isompia ja oikeasti jotain asiasta ymmärsivätkin. Vauvojen huvimatkailu on käsittämätöntä ja osoitus vaan siitä että realiteetit pikkuvauvoista ovat vanhemmilta kadoksissa.Ihan olen samaa mieltä sinun kanssasi. Ei pieni vauva tajua mitään hiekkarannoista yms.. Ja en kyllä usko, että vauvan hoito on niin riemukasta vieraassa paikassa, ja yleensä huonoissa hygienia oloissa. Miksei matkailua voisi aloittaa kotimaasta. Täälläkin on paljon katsottavaa. Pikkaisen kun malttaa odottaa lapsen kasvua, matkailu on tosi kivaa ja uusien paikkojen näkeminen hauskaa.
- 6 kk vauva
Menkää itseenne kirjoitti:
..matkustajia kuin aikuiset! Mielummin kuuntelen itkevää lasta, kun kännissä öykkäröivää suomalaista! Itse olen lähdössä reissuun ja olen ottamassa lapseni mukaan, joka on tuolloin 6 kk,ja mielestäni siinä ei ole mitään itsekästä, päinvastoin, se on lapsen parasta ajatellen hyvä ottaa mukaan, koska sillä tavallahan ne lapset oppii.
Hyvää matkaa teille lapsien kanssa matkustavat ja toivottavasti myös meille =)pitkällä lennolla tai lomakohteessa. Miten itse vietät aikasi kun et hetkeksikään pääse irti ...
Hauskaa lomaa silti. - matkaan!!
matkustaja kirjoitti:
Vuodenvanhan paikka on omassa kotona! Ei turistimatkalla.meidän neiti on nyt 1vee 4kk, ja neljäs reissu tulossa, lähdetään ylihuomenna. yhdelläkään turistimatkalla emme todellakaan ole olleet, emme harrasta niitä - lähinnä öykkäröivien vanhempien miesten vuoksi. teemme ihan omatoimimatkoja. silloin voi valita, MILLÄ koneella lentää, me olemme matkustaneet ainoastaan laajarunkokoneilla ja malleilla, joissa on tilavat jalkatilat. ja kaikki tähän mennessä sujunut hyvin, ja voin kertoa kaikille köyhille ja kateellisille, joilla ei ole mahdollisuutta lennähtää palmun alle keskellä näitä pakkasia, että ainakin minun lapseni on nauttinut lämpimästä ilmasta ja uusista virikkeistä.
ja vuoden vanhan paikka on siellä, missä vanhemmatkin ovat, sanoohan tuon nyt jo järkikin... lapsen kanssa on ollut vaivatonta matkustaa ja mukavaa, se on meidän yhteinen harrastus.
btw, oletko sinä taas kiinnittänyt huomiota siihen, että koneessa usein ainakin pitkillä lennoilla ihmiset ruukaavat kävellä käytävillä edestakaisin? ja seisoskella? että eiköhän sen voi tehdä lapsenkin kanssa.
en pysty tässä nyt ymmärtämään, millä tavalla uudet turvamääräykset vaikuttavat lasten kanssa matkustamiseen? määräykset eivät koske lasten ruokia. eikä leluja tai muita virikkeitä.
salaa toivon, että lapseni on hieman kärttyinen kun lähdemme matkaan, ihan kaltaistesi kiusaksi. ja huutaa ja kitisee. sillä minua ei todellakaan haittaa jos sinua tai kaltaisiasi haittaa!! päinvastoin. - olet sivistymätön
matkaan!! kirjoitti:
meidän neiti on nyt 1vee 4kk, ja neljäs reissu tulossa, lähdetään ylihuomenna. yhdelläkään turistimatkalla emme todellakaan ole olleet, emme harrasta niitä - lähinnä öykkäröivien vanhempien miesten vuoksi. teemme ihan omatoimimatkoja. silloin voi valita, MILLÄ koneella lentää, me olemme matkustaneet ainoastaan laajarunkokoneilla ja malleilla, joissa on tilavat jalkatilat. ja kaikki tähän mennessä sujunut hyvin, ja voin kertoa kaikille köyhille ja kateellisille, joilla ei ole mahdollisuutta lennähtää palmun alle keskellä näitä pakkasia, että ainakin minun lapseni on nauttinut lämpimästä ilmasta ja uusista virikkeistä.
ja vuoden vanhan paikka on siellä, missä vanhemmatkin ovat, sanoohan tuon nyt jo järkikin... lapsen kanssa on ollut vaivatonta matkustaa ja mukavaa, se on meidän yhteinen harrastus.
btw, oletko sinä taas kiinnittänyt huomiota siihen, että koneessa usein ainakin pitkillä lennoilla ihmiset ruukaavat kävellä käytävillä edestakaisin? ja seisoskella? että eiköhän sen voi tehdä lapsenkin kanssa.
en pysty tässä nyt ymmärtämään, millä tavalla uudet turvamääräykset vaikuttavat lasten kanssa matkustamiseen? määräykset eivät koske lasten ruokia. eikä leluja tai muita virikkeitä.
salaa toivon, että lapseni on hieman kärttyinen kun lähdemme matkaan, ihan kaltaistesi kiusaksi. ja huutaa ja kitisee. sillä minua ei todellakaan haittaa jos sinua tai kaltaisiasi haittaa!! päinvastoin.Joku pa näkee taas päiväunia ja kirjoittelee provoja.
- matkaan!!
olet sivistymätön kirjoitti:
Joku pa näkee taas päiväunia ja kirjoittelee provoja.
kylläpä teitä kateellisia täällä riittääkin! ymmärrän että miellät edellisen mieluusti provoksi, helpottaa oloasi. voi kuinka huvittavaa...!!
- Voi rassukkaa
matkaan!! kirjoitti:
kylläpä teitä kateellisia täällä riittääkin! ymmärrän että miellät edellisen mieluusti provoksi, helpottaa oloasi. voi kuinka huvittavaa...!!
...jos joku on kateellinen niin luulen sen olevan sinun lapsesi. Sitten kun hän tajuaa millaista on olla öykkärinousukasäidin lapsi.
Hyvää lomaa vaan - In Your Dreams. - matkaan!!
Voi rassukkaa kirjoitti:
...jos joku on kateellinen niin luulen sen olevan sinun lapsesi. Sitten kun hän tajuaa millaista on olla öykkärinousukasäidin lapsi.
Hyvää lomaa vaan - In Your Dreams.no voivoi, etkö sinä mitään parempaa enää keksinyt? minun lapseni kateellinen? niinku miksi? siksikö että on saanut matkustella pienestä pitäen? vai siitä, että vanhemmat ottavat mukaan kaikkialle? vai kenties siitä että on jonkin verran etuoikeutetussa asemassa, kun molemmat vanhemmatkin ovat olleet ja jo heidänkin vanhemmat? vai meinaatko että hän on kateellinen sinunkaltaisellesi äidille, joka on ilmiselvän katkera ja ilmeisen pettynyt itseensä - I don`t think so!!
- si vede
joo.. kirjoitti:
Hohh hoijaa, siinä on edellinen oikein joku sivitystymätön maalaisjuntti, vaikka olisi suoraan hesasta. Veikkaan vielä että on kaljamahainen humalahakuinen örveltäjä jota toiset suomalaiset saavat hävetä kun lentokoneessa niin kännissä että keskieurooppalaiset kanssamatkustajat katsovat nenänvartta pitkin... Ai niin, taitaa olla että tämä em. suomalainen käyttääkin valmismatkoja...
- ainakin
matkaan!! kirjoitti:
no voivoi, etkö sinä mitään parempaa enää keksinyt? minun lapseni kateellinen? niinku miksi? siksikö että on saanut matkustella pienestä pitäen? vai siitä, että vanhemmat ottavat mukaan kaikkialle? vai kenties siitä että on jonkin verran etuoikeutetussa asemassa, kun molemmat vanhemmatkin ovat olleet ja jo heidänkin vanhemmat? vai meinaatko että hän on kateellinen sinunkaltaisellesi äidille, joka on ilmiselvän katkera ja ilmeisen pettynyt itseensä - I don`t think so!!
häpesin nuorena äitiäni, joka puhui aivan kuin sinä ja leveili matkoillamme. En itse kehtaisi retostella sillä, että saastutan yhdellä pitkähköllä lentoreissulla maailmaa yhtä paljon kuin autoilija vuodessa. Mutta meitä on ikävä kyllä moneen lähtöön :(
- ne riehuu
joo.. kirjoitti:
humalaiset ne eniten riehuu ja potkii ja oksentelee ja riehuuu.....
Humalaiset kusipää pois koneesta... ja viinaa ei saa tarjota lentokeessa johan matka kulkee mukavasti... - poika osaa
6 kk vauva kirjoitti:
pitkällä lennolla tai lomakohteessa. Miten itse vietät aikasi kun et hetkeksikään pääse irti ...
Hauskaa lomaa silti.Meidän poika osaa puhua (äiti,isi,mamma,pappa),istuu potalla paskomassa ja pisulla...
- ne potkivat
örri kirjoitti:
kehoittakaa ainakin olemaan potkimatta edessä olevaa penkkiä. No, 1-vuotias ei vielä varmaan hirveesti potki, mutta isommat kyllä. Viime kesänä lentokoneessa takanani istui lapsi, joka jatkuvaan potki penkkiäni ja se ei kieltämättä mukavalta tunnu. Lapsetkin kyllä oppivat tavoille ja hyvä onkin oppia.
Siitä mitä 1-vuotiaalle voisi virikkeeksi keksiä niin täytyy vain sanoa, että onnea matkaan :). Itsellänikin oli tylsää noin neljän tunnin lentomatkan aikana, joten entä sitten lapsella :).Ollaan oltu reissuissa monta kertaa.. Humalaiset ne rällästää koneessa eniten... ja aiheutaa harmia ja epäsopimatonta meninki...
- -tut
On aivan turha antaa näitä neuvoja, koska kakara varmaankin alkaa huutamaan alle aikayksikön ja vaatii erityishuomiota koko lähiympäristöltä. Miksi täyden maksun maksaneen täytyisi joustaa jonkun lapsen takia? Viereen istuva joutuu varmaankin pulaan. Parempi odotella latenttiin vaiheeseen eli matkustaa vasta silloin kun kaikki ikäkriisit ovat poissa.
- HO HO HO
si vede kirjoitti:
Hohh hoijaa, siinä on edellinen oikein joku sivitystymätön maalaisjuntti, vaikka olisi suoraan hesasta. Veikkaan vielä että on kaljamahainen humalahakuinen örveltäjä jota toiset suomalaiset saavat hävetä kun lentokoneessa niin kännissä että keskieurooppalaiset kanssamatkustajat katsovat nenänvartta pitkin... Ai niin, taitaa olla että tämä em. suomalainen käyttääkin valmismatkoja...
kuules älä ala nimittele. maalaisjuntit on kunnon kavereita! senki hesapelle..
et oo muuta nähnykkää ku sen teijän hesan, jonne en muuttas vaikka maksettas! hesas ei oo muutaku väkivaltaa,ja raiskausta, kännisiä pultsareita roikkumassa kadulla, ja kaiken maan murhamiehiä, rattijuoppoja ja narkkareita.
näitä Täällä takapajulassa on PAAAALJoon vähemmän kuin hesassa. - suositus
matkustaja kirjoitti:
Vuodenvanhan paikka on omassa kotona! Ei turistimatkalla.ennen kuin esität säännöt ota niistä selvää!!suositus on pitää turvavyö kii,ei pakko.tietenkin se on turvallisempaa,mutta laps tuskin pysyy monta tuntia paikallaan.en ymmärrä näitä sisäänkääntyviä, kotona -on-turvallista-meininkiä.viettekö te lapset siis yhtään mihinkään?jos lähtee autolla pariksi tunniksi se saattaa olla rankempaa kuin lentomatka.
tosi outoa.ja se että umpihumalaisia business-miehiä häiritsee lapsen touhu tai itku lentokoneessa..siis ei liikuta..ne voi haistaa paskaa! - ehkä olen poikkeus
6 kk vauva kirjoitti:
pitkällä lennolla tai lomakohteessa. Miten itse vietät aikasi kun et hetkeksikään pääse irti ...
Hauskaa lomaa silti.Mun vauva on rauhallinen.olen viimeiset 4,5kk (ikä siis:4,5kk)tutustunut häneen.
olen kotihommat jättänyt viikkolopuksi kun isä leikkii vaavin kaa ja nauttivat toisten seurasta.arkisin vietän aikaa hänen kans enkä lemppaa aina leikimään yksin matolla tai hillumaan sitterissä,vaikka usein joutuu kuitenkin olla siellä.
tämä yhdessä vietetty aikaa antaa nyt kiitosta.
Vauva on tyytyväinen,rauhallinen,nauttii uusista asioista,katselee ja tarkkailee.
tiedän miks itkee jos itkee,tunnen ja tiedän mistä tykkää milloin kyllästyy jne..
Minä ainakin uskallan lähtee reisulle missä näkee uusia maisemia,saa aurinkoa(d-vit)mitä Suomessa ei aina saa.näkee uudet kasvot,uudet värit,uudet äänet,valoa ja saa lämpöä.mitäköhän 6kk vauva oppis kotona?näkee pöydänjalkoja ja parkettia,äidin tossut ja kalakuviosen lakanan.
yksinkertaisia asioita mitä aikuisetkaan ei mieti.
miks vauva ihmettelee kun näkee omenan?väri muoto materiaali(jos annat koskea..)nämä eivät ole itsestään selviä.
että kyllä vauvat oppivat tosi paljon jo sillä jos lähdet kauppaan ja otat hänet syliin. - järkevä viesti
matkaan!! kirjoitti:
meidän neiti on nyt 1vee 4kk, ja neljäs reissu tulossa, lähdetään ylihuomenna. yhdelläkään turistimatkalla emme todellakaan ole olleet, emme harrasta niitä - lähinnä öykkäröivien vanhempien miesten vuoksi. teemme ihan omatoimimatkoja. silloin voi valita, MILLÄ koneella lentää, me olemme matkustaneet ainoastaan laajarunkokoneilla ja malleilla, joissa on tilavat jalkatilat. ja kaikki tähän mennessä sujunut hyvin, ja voin kertoa kaikille köyhille ja kateellisille, joilla ei ole mahdollisuutta lennähtää palmun alle keskellä näitä pakkasia, että ainakin minun lapseni on nauttinut lämpimästä ilmasta ja uusista virikkeistä.
salaa toivon, että lapseni on hieman kärttyinen kun lähdemme matkaan, ihan kaltaistesi kiusaksi. ja huutaa ja kitisee. sillä minua ei todellakaan haittaa jos sinua tai kaltaisiasi haittaa!! päinvastoin.tässä ketjussa! SAMAA MIELTÄ!!! Kuukauden päästä lähdetään 4 kk vaavin kanssa reissuun, jee! Mekin olemme niin itsekkäitä, että haluamme jatkaa matkustelua lapsesta huolimatta mutta lapsen ehdoilla=) Olisi jäänyt lapsi hankkimatta, jos se olisi tietänyt automaattisesti useamman vuoden matkustuskieltoa.
Sopu sijaa antaa?
- Älä lannistu
Kylläpä sait porun aikaiseksi!Älä lannistu näistä viesteistä,rohkeasti vaan matkaan.
Ihminen on kummallinen,kateellinen ja pahansuopa ömaan napaansa tuijottaja.
Kaikki edellä kuvatut tilanteet kuuluu matkustamiseen,riskin lapsista ja öykkäröivistä lomalaisista ottaa jokainen lähtiessään matkaan.
Vinkiksi lapsien käytöksestä kärsiville: pyydä paikat koneessa ns.sikaosastosta koneen takaa siellä harvoin lapsiperheitä on,siellä sitten muiden öykkäreiden joukossa on hyvä ja rauhallista matkustaa.Ja "baarikin" on lähellä ei tarvi puolta konetta vaeltaa ja häiritä muita matkustajia jatkuvalla vaeltamisella. - 4 X isä
mulla on käynyt tuuri, kun olen reissannut lasten kanssa (silloin kun olivat pieniä) paljonkin, eikä pitkilläkään lennoilla ole osunut kiukunpuuskia :) Eiköhän nuo nimim. 4 x äiti antamat vinkit riitä. Oikein kun muistelen, niin ainoan kerran kun reissussa on ollu hankalaa lasten kanssa se tapahtui Moskovan junassa joskus 70/80 luvun taitteessa ja sekin ongelma tuli siitä, et samaan vaunuosastoon oli sijoitettu "mukava tätiihminen" joka ei voinut sietää lapsia.
Eikus mukavaa reissua, sehän on teidän perhettänne varten.- äitikin
Hyvänen aika sentäs! Joku erehtyi kysymään neuvoa antavaa ja millaisia kommentteja asialliseen kysymykseen. No, näille palstoille mahtuu monenmoista, näköjään. Ei muutamat vastaajat muista, että itsekin ovat lapsia olleet vai liekkö onneton lapsuus takana?
Mutta sananvapaushan on kaikilla ;)
- Hessu Hopo
Juu, eiköhän noita vinkkejä jo ala olla lueteltu... Riippuu niin tenavasta, kuka mitenkin viihtyy. Taapero joka ei ole ratikkamatkaa pidempää reissua tehnyt voi olla hankalampi tapaus kuin joku jo ihan pienestä asti matkustamaan tottunut, ja kylläkait jokaisen nappulan oma äiti/isä tietää miten lapsensa saa parhaiten viihtymään...
Ja niin kauan kuin koneeseen on lasten vieminen sallittua niin pulinat pois... sinne vaan. Nämä yl. lapsettomat omaan napaansa tuijottavat k...päät voi jättää ihan omaan arvoonsa, kiehukoot liemessään :) Varmasti se kaalinpää nauttii etelän lämmöstä siinä kuin vanhemmatkin. Hyvää matkaa vain, ja jos lentomatka menee kiukutellessa ni sitten menee... mitä siitä.- sukupolvi
onkaan se itsekkäin..... miettikää sitä, seuraavalla etelänmatkalla kun n.200 matkustajaa kuuntelee korvatkipeinä yhden perheen jälkikasvun huutoa pääpunaisena.
Alle 2v.n paikka on kotona PISTE. Sosiaalitoimen tulisi puuttua tuohon lasten rääkkäämiseen ja riskeeraamiseen. - viisaampi
sukupolvi kirjoitti:
onkaan se itsekkäin..... miettikää sitä, seuraavalla etelänmatkalla kun n.200 matkustajaa kuuntelee korvatkipeinä yhden perheen jälkikasvun huutoa pääpunaisena.
Alle 2v.n paikka on kotona PISTE. Sosiaalitoimen tulisi puuttua tuohon lasten rääkkäämiseen ja riskeeraamiseen.näin puhuu lapseton! et minun mielestä ole mikään nero patti kun tuollaisia edes kehtaat täälä möläytellä! et ehkä ole ikinä itse päässyt mihinkään mutta koita jaksaa! ja mene lapin erä maahan jos lomalta hiljaisuuttta kaipaat! no huh huh.......
- viisain
viisaampi kirjoitti:
näin puhuu lapseton! et minun mielestä ole mikään nero patti kun tuollaisia edes kehtaat täälä möläytellä! et ehkä ole ikinä itse päässyt mihinkään mutta koita jaksaa! ja mene lapin erä maahan jos lomalta hiljaisuuttta kaipaat! no huh huh.......
Matkustellut olen paljonkin, nykyään matkustankin kohteisiin johon ei pikku-tenavia rahdata, tarpeeksi kauas.
Lapsia on itsellänikin, ja on heidänkin kansaan matkustettu, mutta vasta n. 6 vanhana ensi reissut, silloin jaksoivat ja ymmärsivät jo käyttäytyä muita häiritsemättä.
On se kumma ettei nykynuorille saa asioista edes huomauttaa, eikä virheistä kertoa. Se on se "minulle heti kaikki nyt ja muut kärsikööt." - eeric82
viisain kirjoitti:
Matkustellut olen paljonkin, nykyään matkustankin kohteisiin johon ei pikku-tenavia rahdata, tarpeeksi kauas.
Lapsia on itsellänikin, ja on heidänkin kansaan matkustettu, mutta vasta n. 6 vanhana ensi reissut, silloin jaksoivat ja ymmärsivät jo käyttäytyä muita häiritsemättä.
On se kumma ettei nykynuorille saa asioista edes huomauttaa, eikä virheistä kertoa. Se on se "minulle heti kaikki nyt ja muut kärsikööt."joo eli matkusta todella kauvas ettet varmastikkaa nää lapsia. ja saanko kysyä minne sä yleensä matkustat koska joka paikassahan niitä lapsia on.minä ainakin katson lentokoneessa mielummin lapsia kuin kännistä öykkäröintiä.
- helppo vaikuttaa
eeric82 kirjoitti:
joo eli matkusta todella kauvas ettet varmastikkaa nää lapsia. ja saanko kysyä minne sä yleensä matkustat koska joka paikassahan niitä lapsia on.minä ainakin katson lentokoneessa mielummin lapsia kuin kännistä öykkäröintiä.
lentoemot lopettaa tarjoilun.
Monet lapset sensijaan huutavat koko matkan ajan ja sille ei voi lentoemotkaan mitään. - eeric
helppo vaikuttaa kirjoitti:
lentoemot lopettaa tarjoilun.
Monet lapset sensijaan huutavat koko matkan ajan ja sille ei voi lentoemotkaan mitään.no jokainenhan lapsi itkee joskus ja luulis ihmisten sen ymmärtävän?eikä kukaan lapsi huudä kuuttatuntia putkeen saati kahtatoistatuntia,eikö?mua ei ainakaan pienten lasten kiukuttelu häiritse yhtään.
- tyhmempikin sen ymmärtää
sukupolvi kirjoitti:
Alle 2v.n paikka on kotona PISTE. Sosiaalitoimen tulisi puuttua tuohon lasten rääkkäämiseen ja riskeeraamiseen.on kyllä ihmeellistä että nuoria syytetään! minä olen 55v ja ajttelin kyllä ottaa lapsenlapsen kanssani etelään! huusi tai ei ei siihen kuole. ei muutakun lento emoille eareita ja jakaa niitä tälläisille lapsien sorsioille/heikko hermoisille!!
- kukkien kukkia
Olemme myös lähdössä samanikäisen lapsen kanssa samanpituiselle lennolle ja täytyy kiittää kaikista asiallisia vastauksia. Löytyi oikein hyviä vinkkejä tulevalle matkalle.
Teille kaikille ahdamielisille, tökeröille idioottikusipäille suosittelen matkailua mielenne avartamiseksi. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta muistakaa ettei se aina ole se viimeinen koko totuus, vaan asioilla on aina kaksi puolta.
Kyllä meidän lapsi ainakin tykkää lämpimistä ilmoista, kun ei tarvitse pukea viittä vaatekertaa päällekkäin, vaan yksi kevyt auringolta suojaava riittää. Ja ovat ne maisemat uusia myös yksivuotiaalle eli ihmeteltävää riittää sillä hetkellä. Aivan, myös lapsen kanssa voi ja pitää elää hetkessä eli oikein hyvää matkaa kaikille kanssamatkustajille tasapuolisesti!!!!!! - ainakaan stressaa asialla..
Meidän 5v. poika on matkustellut 1-vuotiaasta lähtien ulkomaille. Mukavinta puuhaa ovat olleet satukasetit tms. Tietysti 1v. ei välttämättä jaksa keskittyä semmoiseen pitkäksi aikaa. Eikö nuku siis enää päiväunia? Meillä nimittäin poika nukkui tuntitolkulla 1-vuotiaana, ja siten matkantekokin oli helppoa. Tsemppiä reissuun!!
- reissu takana
Siinäpä se! Juuri viime viikolla 6,5 tunnin lennolla 2v. lapsen kanssa olleena voin sanoa, että unihan se olisi paras ajanviete, mutta..jos ei uni maita, niin kuvakirjat yms. saavat hetkeksi lapsen viihtymään. Tilan puute kyllä rajoittaa jonkin verran aktiviteetteja. Mukaan kannattaa pakata myös jotain pientä mieluisaa purtavaa, jota voi tiukan paikan tullen tarjota.(Meillä tepsi suolakalat)Kaikkein hankalimmaksi koimme "ikiliikkujamme" jouduttua toistuvasti köytetyksi turvavöihin, mistä hän ei luonnollisestikaan lainkaan pitänyt!! Mutta yllättävän hyvin matka kuitenkin meni ja muut matkailijat omalta osaltaan viihdyttivät pikku-miestämme. Hyvää matkaa!
- Paljon lasten kanssa matkus...
Kun naposteltsvaa ja luettavaa on tarpeeksi niin hyvin menee . Ja jos menomatka menee huonosti, tulo on varmasti helpompi .itse en suosittele valvottamista, koska lapsi vaan kiukuttelee enemmän, ja ei varmasti malta nukkua. Itse olin vuosi sitten kahden kuukauden ikäisen vauvan kanssa ja 1,11kk ikäisen kanssa, terveinä tultiin takaisin, ihana loma, eikä tullut mitään masennuksia, kun pääsi niin pian synnytyksen jälkeen lomaileen.
- Pian uudestaan!
Kyllä kaikki sujuu lentokoneessa siinä missä kotonakin. Ja ilokseni voin sanoa, että ainakin meillä lapset (2v ja 6v) saivat todella kuninkaallisen kohtelun niin lentoemänniltä koneessa,kuin matkakohteessakin paikallisilta hotellin henkilökunnalta ym. Ja epäilystäkään ei jäänyt siitä, etteivätkö lapset nauttineet lämmöstä ja auringosta aivan siinä missä aikuisetkin! Voi sitä iloa tehdä hiekkakakkuja keskellä talvea...
Luulenpa, että nuo negatiivista sävyä keskusteluun tuovat ovat ahdasmielisiä lapsettomia tai vaihtoehtoisesti kateellisia varattomia! Oikein onnistunutta matkaa teille!- kommentti
Me "negatiiviset" ollaankin lapset kunnialla kasvattaneita, ajattelevia äitejä joilla ei ole tarvetta kerskua edes varoillaan. Ajatteles!
Kyllä huvittaa kun joku kommentoi miten " ei tullut edes masennusta kun pääsi heti synnytyksen jälkeen lomailemaan". Wau. Taitaa olla aikamoista aliarviointia niitä kohtaan jotka OIKEASTI kärsivät synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. - lapset mukaan minne vaan..
kommentti kirjoitti:
Me "negatiiviset" ollaankin lapset kunnialla kasvattaneita, ajattelevia äitejä joilla ei ole tarvetta kerskua edes varoillaan. Ajatteles!
Kyllä huvittaa kun joku kommentoi miten " ei tullut edes masennusta kun pääsi heti synnytyksen jälkeen lomailemaan". Wau. Taitaa olla aikamoista aliarviointia niitä kohtaan jotka OIKEASTI kärsivät synnytyksen jälkeisestä masennuksesta.pakkopa ihmetellä että miten sitä ehtii masentumaan synnytyksen jälkeen(vaikka se kovin yleistä onkin)..eiköhän siinä sitä touhua riittää vaavin kanssa..
Ehdottomasti lapset pienestä pitäen mukaan,vaikka sitten toiselle puolelle maapalloa..
lapsi tottuu reissaamiseen jo pienestä pitäen eikä vanhempanakaan sitten varmasti ongelmia matkustelun suhteen ole.
lapsethan nauttii yhteisestä ajasta vanhempien kanssa.oltiin sitä sitten kotona,lentokoneessa,mummolassa tai missä tahansa.
jos ei elämän ääniä kestä.
hankkikoot kuulosuojaimet!
- äitix2
Me oltiin vuosi sitten reissussa lasten kanssa. Lapset tuolloin, tyttö 2v3kk ja poika 9kk. Lento kesti sellaiset 6,5h ja ihan mukavasti meni. Tyttö jaksoi pysyä aika hyvin paikoillaan, välillä käveltiin vessaan, mitä muuten aikuisetkin tekee ja suht usein! Pojalla meinasi olla hankalampaa kun vasta oli oppinu liikkumaan ja liikkeelle teki mieli. Aika hyvää ajanvietettä oli piirtäminen molemmille ja sitten tietysti kirjoja sai lukea aimo läjän.
Meillä ainakin lapset nautti matkasta todella paljon, ei äkkäilly koko reissun aikana ja vieläkin tyttö muistelee mitä kaikkea siellä puuhattiin. Itsekin suunnitellaan uutta reissua piakkoin.
Oikein mukavaa reissua teille ja NAUTTIKAA!! - perii
säästä meidät kasvihuone ilmiöltä,ja pysy kotona.
- asioista niin vaikeita
Kylläpä on melko yksipuolinen näkökanta näillä viestiin vastaajilla, ei lento pienen lapsen kanssa tarvitse olla pelkästään "lomalento", vaan aivan tavallinen tapa siirtyä paikasta toiseen.
Mitäs ihmeellisempää lentokoneessa on kuin junassa?? Itse matkustellut lapsenin kanssa monia kertoja, ensimmäisen kerran kun lapsi oli kaksi kuukautta. Emme asu Suomessa:) - työmatkaajaisi
Kannattaa ottaa mukaan jonkin sortin kevyt kantoreppu(patabummi tahi vastaava), on kätevä kentillä liikkuessa, jos ei saa rattaita viedä portille. Toimii myös hyvin koneen vaihtojen yhteydessä, jos sattuu olemaan muukin kuin lomalento kyseessä.
Hyvää matkaa, hyvin se menee :) - 1v4 kk
Mun 1v4 kk viihtyi mainiosti lennolla. Oli onnessaan kun äiti ei karannut minnekkään. Kotioloissahan lasta harmittaa, että vanhemmat puuhailevat kokoajan. Sitten lisäksi meillä lentokoneessa oli tyhjiä paikkoja. Tilavaa oli ja nukkuminen onnistui
- Lapset mukana
Olemme reissanneet sekä lasten kanssa että kahdestaan. Mutta eniten olemme nauttineet siitä kun olemme koko perhe matkustaneet yhdessä. Olen varannut paljon luettavaa,piirusteltavaa, pientä purtavaa ja joitakin pelejä joita voi ainakin isompen kanssa pelata koneessa. Jenkkeihin lentäessä oli iso apu jokaisen istuimen selkänojassa olevasta tietokoneesta. Pystyi katsomaan elokuvia tai kuuntelemaan musiikkia yms. pelejä jne.
Älä välitä noista asiattomista kommenteista! Lapset kuuluvat elämään ja perheeseen! Mieluummin kuuntelen lasten kiukuttelua ja itkua kuin humalaisten örventämistä! Meitä on tänne moneksi!! Onneksi emme kaikki ole yhtä ahdasmielisiä!! Matkustelkaa ihmiset niin EHKÄ katsantokantanne avartuvat!!TAI SITTEN EI!!!EI VOI KAUHALLA OTTAA JOS ON LUSIKALLA ANNETTU!! - kävi
usassa pienen tytön kera, 3 v, oli mukana kannettava dvd ja piirrettyä, sujui hyvin, kokeile vaikka siten
- lapsilla ja ilman
Matkustin yli kymmenen vuotta sitten Briteistä Kanarialle likkakaverin kanssa ja ihmeteltiin, että miten täällä on näin paljon itkeviä lapsia. "Ei suomalaiset kyllä tois sylilapsia lentokoneeseen", mietittiin me lapsettomat suomitytöt 90-luvulla.
Nykyään olen matkustanut paljon lasteni kanssa. Toinen jo 8-vuotta ja oli 3-vuotiaana ekan kerran Finnairin lennolla. Nuorimmaiseni oli jo 7kk. ekalla lennollaan.
Voi vaan sanoa, että.. AJAT MUUTTUU..
Lasten matkustelu on ollu tavallista jo paljon ennen tätä päivää ja elintason noustessa aina vaan tavallisempaa. Suurempi häpeä on jättää lapset kotiin. Johan ne on hoidossa päivät pitkät.
Lapset on söpöjä..ja tottakai ne välillä itkeekin. Lapsiahan ne on.
Miks kaiken pitää olla niin vaikeeta? Se matka on paska jokatapaukses, istues monta tuntia. Perillä vasta nautitaan. - parru78
Kakaroita koneeseen. Itse lennän vuodessa noin 50 lentoa työni puolesta (luojan kiitos että kuitenkin hyvin harvoin chartereita missä myös känniääliöt on ördäämässä).
Se osaa olla todella raskasta ja rasittavaa kuunneltavaa ku kersat kiukkuaa koneessa. On paineenvaihtelua nousussa ja laskussa - 4-children
Meijän 8kk nukku matkan kreikkaan ja sama oli takas tulessa vaikke oli sylissä. kyllä lapset elää koneessa myös. Nyt olemme lähdössä Thaimaaseen uudestaan meijän porukalla{7henkilöä} Mut nyt menennne miehen kanssa kaksin.
- vilisemällä
näiden äippien teksteissä. Miten joku onnistuukin ahtamaan kymmeniä virheitä lyhyeen kommenttiin? Koulutustaso melko alhainen näillä kasvattajilla.
- Opi hei ilmaisemaan!
vilisemällä kirjoitti:
näiden äippien teksteissä. Miten joku onnistuukin ahtamaan kymmeniä virheitä lyhyeen kommenttiin? Koulutustaso melko alhainen näillä kasvattajilla.
Miten joku ei osaa sanoa äitien???vaan äippien!!!??Matala koulutustaso vai älykkyys alhainen??Surullista.Hae apua,vielä ehdit.Matkustamalla avartaa myös maailmaa!Et ole päässyt näköjään vauvana matkustamaan.
- ...............
Opi hei ilmaisemaan! kirjoitti:
Miten joku ei osaa sanoa äitien???vaan äippien!!!??Matala koulutustaso vai älykkyys alhainen??Surullista.Hae apua,vielä ehdit.Matkustamalla avartaa myös maailmaa!Et ole päässyt näköjään vauvana matkustamaan.
se äippien-sana oli nimenomaan tarkoitettu tökkäämään teitä typeryksiä. Siis lainattu teksteistänne. Pitääkö hakea lisää rautalankaa?
- päähän
huutavia kakaroita
- hohhoijakkaa
Tai ehkä sun ois parempi ottaa hammastikku pikku käteesi, sen jaksat ehkä kohottaa polven yläpuolelle asti... Kaiken maailman kukkakepit ja lipputangon varjot ne täällä piipittääkin. Ilmeisesti taas joku synnytyskanavaan juuttunut ja liian kireissä vaipoissa pidetty...
- Matkustan ympäri maailmaa...
Mikä kumma siinä on kun olen reissunnut koko ikäni,mutta yhdestäkään reissusta ei ole jäänyt mieleeni häiriköivät lapset!!Enkä suinkaan ole perseet olalla ollut kertaakaan;),että muisti olisi pätkinyt.Syynä lienee varmaan se että olen nauttinut lomastani ,enkä ole vitutus päällä kuunnellut itkeekö ja kiukutteleeko joku lapsi matkalla vai ei.Olen reissunnut myös lasten kanssa,ja jopa vessa jonossa on pikkuiseni päässyt jonon ohi vain pyytämällä.Eikä kukaan ole herneitä vedellyt yhtään.Ainakaan ilmeistä päätellen.MInusta jotenkin tuntuu että liekö ne suurimmat valittajat edes matkustaneet milloinkaan lentikoneessa.Kunhan nyt vaan mielipiteitään täällä suuresti kertovat.Niin tai näin lapsilla on yhtä suuri oikeus matkustaa,ja luulen että he valitsevat mieluummin vanhempien mukaan lähtemisen kuin kotiin jäämisen.Meillä ainakin pienestä pitäen tyttö oli ensimmäisenä matkalle lähdössä,eikä tarvinnut houkutella.Nyt ovat lapset jo isoja,ja maailmaa nähneitä.Uskaltavat reissuta yksinkin.Mutta seuraavaksi kyllä taas lähdetään Thaimaaseen porukalla.Eikä malttaisi odottaaa enää yhtään.Eikun muksut mukaan ja reppu täyteen pelejä,kirjoja.Mutta malttaako niihin sitten keskittyä,onkin jo toinen juttu;)
- Nimetön
itse olen lomastani maksanut ja omasta mielestäni se on oikeus,kun lentokoneessa nauttii lomansa alusta, kukaan huutava lapsi jonka korviin sattuu/tylsää on, ei sitä fiilistä pilaa.
pidän myös itse lapsista mutta jokainen ns.äiti/isä/vanhemmat voivat ajatella oikein itse onko järkevää raahata pieni vauva/lapsi pitkälle lennolle kidutettavaksi ja muiden kiusaksi. antakaa lapsenne kasvaa vaikka kouluikäiseksi jotta hän itsekin osaa nauttia matkasta.. älkää kiusatko lasta ja antakaa muillekin matkustajille lupa lomanautintoon ilman huutoa ja itkua- Riittää jo
Lapset on viisaain pakata RUUMAAN,saavat möykätä rauhassa!!!
- oman lapsen otin lennolle v...
Aika raskas keskustelu. Jokainenhan voi päättää ottaako muutama kuukautisen vauvan mukaan matkalla ja pitää sitä normaalina ja siedettävänä että lapsi huutaa tunti tolkulla - niinhän ne tekevät kotonaankin. Vanhemmat ovat jotenkin turtuneita huutoon ja kiljumiseen että eivät oikein osaa ajatella kuinka ikävältä se muiden korviin kuulostaa. Kehtaatko poistua koneesta kun kaikki lähelläsi istuneet eivät ole saaneet nukkuttua, luettua, tehtyä töitä ja monille tulee erittäin paha migreeni tuollaisesta kirkumisesta. Itseäni ainakin hävettäisi. Omaa lastani en ole ottanut mukaan lentokonereissuille alle 3-vuotiaana.
Matkustan työn ja lomien puolesta n. 15 kertaa vuodessa ulkomailla. Muutaman kerran on osunut vauva koneeseen ja voi sitä tuskaa kun lasten korvien paineisiin sattuu varsinkin noustessa ja laskeutuessa. Lapset huusivat kuin niitä olisi kidutettu. Olen itsekin ollut lapsi ja muistan hyvin kun n.5-6 vuotiaana vielä korvat sattuivat niin paljon että itkin koneessa ja ilmoitinkin äidilleni että en halua lähteä lentoreissuun. Vauva ei kuitenkaan pysty kertomaan jos paineen vaihtelut sattuvat.
Isommat lapset eivät taas osaa istua penkissä kunnnolla vaan potkivat edessä olevaa istuinta ja roikkuvat siinä. Yritä siinä sitten nukkua tai keskittyä töihin kun joku tönii selkään. Kertaakaan ei ole vanhemmat komentaneet lasta eivätkä käskeneet lopettamaan potkimista. On todella kiusallista sanoa vanhemmille että voisivatko suoristaa jälkikasvuaan.
Joku kirjoitti aikaisemmin näin.
"salaa toivon, että lapseni on hieman kärttyinen kun lähdemme matkaan, ihan kaltaistesi kiusaksi. ja huutaa ja kitisee. sillä minua ei todellakaan haittaa jos sinua tai kaltaisiasi haittaa!! päinvastoin."
Tällaiset ihmiset pitäisi viedä hoitoon! Kyllä muutkin kanssamatkustajat pitää ottaa huomioon. Varsinkin reittilennoilla on työmatkalaisia joilla voi olla seuraavana päivänä erittäin tärkeä kokous joten uni koneessa on elintärkeä. Eihän huutavaa vauvaa viedä hienoon ravintolaankaan. Pitää huomioida muutkin ihmiset. En minäkään pidä "yöaikaan" koneessa läppäriä päällä koska se voi häiritä muita matkustajia.
Aika moneen paikkaan pääsee Suomessa autolla ja kohtalaisen lyhyillä lentomatkoilla pääsee Välimeren alueelle. Joten jättäkää vauvat kotiin jos lentomatka kestää useita tunteja ja oma kullan muru on teille todella rakas. - lapset mukaan
oman lapsen otin lennolle v... kirjoitti:
Aika raskas keskustelu. Jokainenhan voi päättää ottaako muutama kuukautisen vauvan mukaan matkalla ja pitää sitä normaalina ja siedettävänä että lapsi huutaa tunti tolkulla - niinhän ne tekevät kotonaankin. Vanhemmat ovat jotenkin turtuneita huutoon ja kiljumiseen että eivät oikein osaa ajatella kuinka ikävältä se muiden korviin kuulostaa. Kehtaatko poistua koneesta kun kaikki lähelläsi istuneet eivät ole saaneet nukkuttua, luettua, tehtyä töitä ja monille tulee erittäin paha migreeni tuollaisesta kirkumisesta. Itseäni ainakin hävettäisi. Omaa lastani en ole ottanut mukaan lentokonereissuille alle 3-vuotiaana.
Matkustan työn ja lomien puolesta n. 15 kertaa vuodessa ulkomailla. Muutaman kerran on osunut vauva koneeseen ja voi sitä tuskaa kun lasten korvien paineisiin sattuu varsinkin noustessa ja laskeutuessa. Lapset huusivat kuin niitä olisi kidutettu. Olen itsekin ollut lapsi ja muistan hyvin kun n.5-6 vuotiaana vielä korvat sattuivat niin paljon että itkin koneessa ja ilmoitinkin äidilleni että en halua lähteä lentoreissuun. Vauva ei kuitenkaan pysty kertomaan jos paineen vaihtelut sattuvat.
Isommat lapset eivät taas osaa istua penkissä kunnnolla vaan potkivat edessä olevaa istuinta ja roikkuvat siinä. Yritä siinä sitten nukkua tai keskittyä töihin kun joku tönii selkään. Kertaakaan ei ole vanhemmat komentaneet lasta eivätkä käskeneet lopettamaan potkimista. On todella kiusallista sanoa vanhemmille että voisivatko suoristaa jälkikasvuaan.
Joku kirjoitti aikaisemmin näin.
"salaa toivon, että lapseni on hieman kärttyinen kun lähdemme matkaan, ihan kaltaistesi kiusaksi. ja huutaa ja kitisee. sillä minua ei todellakaan haittaa jos sinua tai kaltaisiasi haittaa!! päinvastoin."
Tällaiset ihmiset pitäisi viedä hoitoon! Kyllä muutkin kanssamatkustajat pitää ottaa huomioon. Varsinkin reittilennoilla on työmatkalaisia joilla voi olla seuraavana päivänä erittäin tärkeä kokous joten uni koneessa on elintärkeä. Eihän huutavaa vauvaa viedä hienoon ravintolaankaan. Pitää huomioida muutkin ihmiset. En minäkään pidä "yöaikaan" koneessa läppäriä päällä koska se voi häiritä muita matkustajia.
Aika moneen paikkaan pääsee Suomessa autolla ja kohtalaisen lyhyillä lentomatkoilla pääsee Välimeren alueelle. Joten jättäkää vauvat kotiin jos lentomatka kestää useita tunteja ja oma kullan muru on teille todella rakas.Tiedoksesi pienet vauvat eivät kärsi paineenvaihteluista.Isommille kehotetaan antamaan nuhasuihkeita noin tunti ennen lentoa,jotta korviin ei sattuisi.Isommat osaavat myös samat temput kuin aikuiset jos korviin sattuu!
Näillä lomalennoilla, josta poru on noussut, ei juurikaan työtätekeviä mukana.
Miksi ihmeessä penkkiä potkivan lapsen vanhemmille ei voi asiasta nätisti sanoa?
Jos pelkää itkeviä lapsia lennolla korvatulpat hyvä ja halpa keino välttyä kuulemasta sitä.
- Potkii selkänojia
repii etumatkustajaa tukasta, nauraa takana olijalle samalla paiskaa räkäsentutin päin naamaa, vetää ohikiirehtivää lentoemoa hihasta niin että brikka kaatuu, nukahtaa jalat vieraiden ihmisten sylissä, herätessään rääkäsee niin että stuerttikin epäilee kaappauksen alkaneen.....ja viihtyy hyvin!!! Mutta apinoita nähdessään tyytyy....sormella osoitteluun yörh!
- tabsustaja
Tässä muutama vinkki :
-lentokoneesta saa pienimmät lapset (ainakin finnairin lennoilla .. ) *puuhasetit* joissa on kaikkea kivaa puuhaa..
-pitkällä lennolla voi touhu loppua kesken, joten lapset voivat nukahtaa
-Ehdota että lapset katselisivat ikkunasta maisemia, jos nyt sattuvat ikkunapaikalla olemaan
-ainakin Finnairin lennoilla voi myös ostaa karkkia ja limsaa ja tämmöstä..
-keksi joku kiva sanaleikki penskoillesi- lomaa?
Heh, kukahan tässä nyt on itsekäs, "lapsenvihaajat" vai olisikohan vanhemmilla jotain hakusessa?? Toitotetaan että lapsen paikka on siellä missä vanhemmatkin ovat.. totta, mutta eikö edes sitä lyhyttä vauva-aikaa voida elää sen vauvan ehdoilla?! Viedään 6 kk maailmalle avartumaan, oppimaan käytöstavoille ja hakemaan virikkeitä, heh.. Joojoo, en kadehdi kenenkään lomia, saan itse reissata liiaksikin, lähinnä sääliksi käy vauvaperheiden "loma"rumba..
- Luetun ymmärtäminen kateissa
lomaa? kirjoitti:
Heh, kukahan tässä nyt on itsekäs, "lapsenvihaajat" vai olisikohan vanhemmilla jotain hakusessa?? Toitotetaan että lapsen paikka on siellä missä vanhemmatkin ovat.. totta, mutta eikö edes sitä lyhyttä vauva-aikaa voida elää sen vauvan ehdoilla?! Viedään 6 kk maailmalle avartumaan, oppimaan käytöstavoille ja hakemaan virikkeitä, heh.. Joojoo, en kadehdi kenenkään lomia, saan itse reissata liiaksikin, lähinnä sääliksi käy vauvaperheiden "loma"rumba..
oNko nyt asiat tässä ketjussa menneet vähän sekaisin.Aloittaja kysyy vinkkejä lapsen viihdyttämiseen lentomatkan aikana,ei ottaako lapsen mukaan vai ei,puhumattakaan siitä onko se viisasta ja turvallista.Hän on päätöksensä tehnyt, eikä sitä näiden kirjoitusten perusteella varmasti muuta.Onko koko ketjussa vastauksia tähän viittä enempää?
Oudon agressiivisia vastauksia,hänhän kysyy neuvoa välttääkseen näitä "itku potku raivareita"
turvatakseen itselleen,muille matkustajille ja ennenkaikkea lapselleen mukavan matkan.
Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178123Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996369Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743673- 702440
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402430- 422204
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222176Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962014- 831877
- 481575