Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kissanruoho-ongelma!

Kissanruoho

Onko teidän kissoillanne kissanruohoa? Jos on niin mistä ostettua ja minkä merkkistä / millaista?

Itse olen ostanut eläinkaupasta sellaista itsekasvatettavaa kissanruohoa. Pakkauksen kannessa on muistaakseni pupun ja marsun kuvat. Tämä ruoho vaan lakastuu kovin nopeasti. Kissani tykkää narskutella kissanruohoa, joten mielelläni sitä aina pitäisin tarjolla.

Voiko jostain ostaa sellaisia siemeniä, jotka voisi istuttaa multaan ja ne kestäisivät useita kuukausia tms.?

8

2598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen itsekkin

      ostanut ja sama ongelma ei säily pitkään kun lakastuu.. :(

      • .....

        Itselläni on kukkakaupasta ostettu, viherkasvin tyyppinen kissanruoho -puska. Tosin maksaa vähän enemmän, mutta myös kestää paljon paremmin kuin siemenistä itse kasvatettava ruoho.


      • yleensä
        ..... kirjoitti:

        Itselläni on kukkakaupasta ostettu, viherkasvin tyyppinen kissanruoho -puska. Tosin maksaa vähän enemmän, mutta myös kestää paljon paremmin kuin siemenistä itse kasvatettava ruoho.

        myytävänä oleva kissanruoho (tunnetaan myös nimillä "katzengrass", sädekaisla, kissankaisla, niilinkaisla, sateenvarjokasvi) on kissalle myrkyllinen.

        se kerääntyy munuaisiin vahingoittaen niitä.


    • kasvattaja

      Olen kasvatellut kissalleni kauran orasta ihan siemenistä. Säilyy hyvänä ainakin viikon. Uusi kasvaa siinä samalla.

      Ostin kauran eläinkaupasta. Kilo maksoi 50 senttiä. Kannattaa ostaa syötäväksi tarkoitettua niin ei ole mitään myrkkykäsittelyjä. Myös muista viljoista saa hyvää ruohoa kisuille.

    • ruohon

      ...siemenet Prisman kukkapuolelta. On pienessä pussissa olevia kauran jyviä. Lukee "kissanruoho" ja maksoi 39 sent/pussi. Siis ihan kaura ym. kotimainen vilja on sellaista mitä voi kasvattaa ja säilyykin ihan hyvin.

    • ossipossi

      Meille on ostettu joskus kauransiemeniä luontaistuotekaupasta sekä Bauhausin puutarhaosastolta sellainen pienehköpussi jossa kissanruohoo päällä kissankuva joka istuu ruohon kanssa jossain. Kukkakaupasta en menis ostamaan kissanruohoo. Ne kun voi myydä myrkyllisen kukkasen kissanruohona. Se myrkyllinen on sädekaisla niminen kasvi. Kauransiemenet on hyviä kissanruohona.

    • ....

      Ei kannata ostaa valmiita kissanruohoja, sillä niissä saattaa olla vaikka mitä myrkkyjä.
      Ostin itse tavallisesta ruokakaupasta 4kg säkin kauranjyviä, ja tarkoitus on siitä kasvattaa "ruohoa". Tietää ainakin mitä siinä on, ja ettei sisällä mitään mika saattaisi olla haitallista kissalle.

    • Anonyymi

      Oletkos jo löytänyt oikeilta siemeniä?
      Osta Ohran siemeniä, itsekkin olen vailla ja katsellut mistä saa K- Raudassa pitäisi olla meinaan käydä hakemassa ainakin mun Kisulille kelpaa hyvin se ruoho ja ku alkuun pääsee ni kyllä kasvaa ja kestääkin aika kauan!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe