Onko teidän kissoillanne kissanruohoa? Jos on niin mistä ostettua ja minkä merkkistä / millaista?
Itse olen ostanut eläinkaupasta sellaista itsekasvatettavaa kissanruohoa. Pakkauksen kannessa on muistaakseni pupun ja marsun kuvat. Tämä ruoho vaan lakastuu kovin nopeasti. Kissani tykkää narskutella kissanruohoa, joten mielelläni sitä aina pitäisin tarjolla.
Voiko jostain ostaa sellaisia siemeniä, jotka voisi istuttaa multaan ja ne kestäisivät useita kuukausia tms.?
Kissanruoho-ongelma!
20
3488
Vastaukset 20
- olen itsekkin
ostanut ja sama ongelma ei säily pitkään kun lakastuu.. :(
- .....
Itselläni on kukkakaupasta ostettu, viherkasvin tyyppinen kissanruoho -puska. Tosin maksaa vähän enemmän, mutta myös kestää paljon paremmin kuin siemenistä itse kasvatettava ruoho.
- yleensä
..... kirjoitti:
Itselläni on kukkakaupasta ostettu, viherkasvin tyyppinen kissanruoho -puska. Tosin maksaa vähän enemmän, mutta myös kestää paljon paremmin kuin siemenistä itse kasvatettava ruoho.
myytävänä oleva kissanruoho (tunnetaan myös nimillä "katzengrass", sädekaisla, kissankaisla, niilinkaisla, sateenvarjokasvi) on kissalle myrkyllinen.
se kerääntyy munuaisiin vahingoittaen niitä. - Anonyymi
yleensä kirjoitti:
myytävänä oleva kissanruoho (tunnetaan myös nimillä "katzengrass", sädekaisla, kissankaisla, niilinkaisla, sateenvarjokasvi) on kissalle myrkyllinen.
se kerääntyy munuaisiin vahingoittaen niitä. - Anonyymi
..... kirjoitti:
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- kasvattaja
Olen kasvatellut kissalleni kauran orasta ihan siemenistä. Säilyy hyvänä ainakin viikon. Uusi kasvaa siinä samalla.
Ostin kauran eläinkaupasta. Kilo maksoi 50 senttiä. Kannattaa ostaa syötäväksi tarkoitettua niin ei ole mitään myrkkykäsittelyjä. Myös muista viljoista saa hyvää ruohoa kisuille. - ruohon
...siemenet Prisman kukkapuolelta. On pienessä pussissa olevia kauran jyviä. Lukee "kissanruoho" ja maksoi 39 sent/pussi. Siis ihan kaura ym. kotimainen vilja on sellaista mitä voi kasvattaa ja säilyykin ihan hyvin.
- Anonyymi
- ossipossi
Meille on ostettu joskus kauransiemeniä luontaistuotekaupasta sekä Bauhausin puutarhaosastolta sellainen pienehköpussi jossa kissanruohoo päällä kissankuva joka istuu ruohon kanssa jossain. Kukkakaupasta en menis ostamaan kissanruohoo. Ne kun voi myydä myrkyllisen kukkasen kissanruohona. Se myrkyllinen on sädekaisla niminen kasvi. Kauransiemenet on hyviä kissanruohona.
- Anonyymi
🌱🌱🪴
- ....
Ei kannata ostaa valmiita kissanruohoja, sillä niissä saattaa olla vaikka mitä myrkkyjä.
Ostin itse tavallisesta ruokakaupasta 4kg säkin kauranjyviä, ja tarkoitus on siitä kasvattaa "ruohoa". Tietää ainakin mitä siinä on, ja ettei sisällä mitään mika saattaisi olla haitallista kissalle.- Anonyymi
Joo, kannattaa kasvattaa itse se ruoho
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kannattaa kasvattaa itse se ruoho
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On parempaa
- Anonyymi
Oletkos jo löytänyt oikeilta siemeniä?
Osta Ohran siemeniä, itsekkin olen vailla ja katsellut mistä saa K- Raudassa pitäisi olla meinaan käydä hakemassa ainakin mun Kisulille kelpaa hyvin se ruoho ja ku alkuun pääsee ni kyllä kasvaa ja kestääkin aika kauan!!!!- Anonyymi
- Anonyymi
kauran orasta ihan siemenistä
- Anonyymi
Uusi kasvaa siinä samalla.
- Anonyymi
Mikä on parhain?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 47957
- 95943
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19795- 117746
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t100712Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔36633- 43631
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45610- 19596
- 46568
Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke21564- 33543
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.70533- 36532
- 25502
Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok107493Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast44486Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka133477- 46471
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi7457