Missä tämä on ?

piti2

11

1536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valassaaret. Varsinaisen majakan muodot ainakin täsmää mutta maasto vähän epäilyttää...

      • piti2

        Kannattaisi ehkä ajatella vähän laajemmalle.....


      • Taijokumuu
        piti2 kirjoitti:

        Kannattaisi ehkä ajatella vähän laajemmalle.....

        Minusta näyttää, että se voisi olla Utklippan Ruotsin itärannikon päätteenä. Siitä on matkaa Christiansölle 60 mailia, kannattaa käydä molemmissa vaikkei tämä nyt sitten olisikaan Utklippan...


      • piti2
        Taijokumuu kirjoitti:

        Minusta näyttää, että se voisi olla Utklippan Ruotsin itärannikon päätteenä. Siitä on matkaa Christiansölle 60 mailia, kannattaa käydä molemmissa vaikkei tämä nyt sitten olisikaan Utklippan...

        Utklippan siinä 6.10.2003 seilattiin siitä ohi kotimatkalla. Ei jääty yöksi vaan jatkettiin matkaa Kalmariin. Majakkasaaret näyttivät mukavilta mutta siihen vuodenaikaan autioilta.


      • balle
        piti2 kirjoitti:

        Utklippan siinä 6.10.2003 seilattiin siitä ohi kotimatkalla. Ei jääty yöksi vaan jatkettiin matkaa Kalmariin. Majakkasaaret näyttivät mukavilta mutta siihen vuodenaikaan autioilta.

        Teitkö reissun trimaraanilla? Kovia kundeja olette!


      • piti2
        balle kirjoitti:

        Teitkö reissun trimaraanilla? Kovia kundeja olette!

        Mutta ei kundeja vaan vaimon kanssa oltiin seilaamassa.


      • balle
        piti2 kirjoitti:

        Mutta ei kundeja vaan vaimon kanssa oltiin seilaamassa.

        Hienoa! Varsinkin jos olette edelleen onnellisesti naimisissa:-) Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta monirunkoveneistä, mutta otaksuisin sellaisella purjehtimisen vaativan enemmän tarkkaavaisuutta, joka taas tekee pitkät legit paljon raskaammiksi. Tsemppiä vaan ja hyviä tuulia ensi kesälle!


      • piti2
        balle kirjoitti:

        Hienoa! Varsinkin jos olette edelleen onnellisesti naimisissa:-) Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta monirunkoveneistä, mutta otaksuisin sellaisella purjehtimisen vaativan enemmän tarkkaavaisuutta, joka taas tekee pitkät legit paljon raskaammiksi. Tsemppiä vaan ja hyviä tuulia ensi kesälle!

        ollaan vaan vielä .
        Tuolla trimaraanilla seilattiin syys - lokakuussa Ijsselmeeriltä Suomeen, pääasiassa päiväpurjehduksia ja keliä oli sen verran että pidettiin satamapäiviäkin. Oli se hyvä huomata että kyllä yhdessä pärjää.
        Purjehtimisen tarkkuudesta sen verran että autopilotti " Bertil" styyraili aika suuren osan matkasta, rajana oli 17 solmua, siitä kun nopeus kasvoi, otin pinnan omaan kouraan. :-)))


      • balle
        piti2 kirjoitti:

        ollaan vaan vielä .
        Tuolla trimaraanilla seilattiin syys - lokakuussa Ijsselmeeriltä Suomeen, pääasiassa päiväpurjehduksia ja keliä oli sen verran että pidettiin satamapäiviäkin. Oli se hyvä huomata että kyllä yhdessä pärjää.
        Purjehtimisen tarkkuudesta sen verran että autopilotti " Bertil" styyraili aika suuren osan matkasta, rajana oli 17 solmua, siitä kun nopeus kasvoi, otin pinnan omaan kouraan. :-)))

        Jahas, oliko niin, että ostit veneen ulkomailta ja seilasit sen suomeen? Itse olen nuorena miehenä tehnyt saman tempun - tosin kyse oli tavallisesta veneestä.


      • piti2
        balle kirjoitti:

        Jahas, oliko niin, että ostit veneen ulkomailta ja seilasit sen suomeen? Itse olen nuorena miehenä tehnyt saman tempun - tosin kyse oli tavallisesta veneestä.

        Seilasin paatin keväällä Ijsselmeerille ja purjehdittiin ristiin rastiin siellä ja Waddenzeellä kesä kunnes syykuussa lähdettiin muuttolintujen kanssa eri suuntiin - me kohti Suomea.
        Venepaikka oli Lelystadissa ja jos joku täällä valittaa venepaikan hinnasta, voisi käydä siellä saamassa oppia.


      • varmaan kallista
        piti2 kirjoitti:

        Seilasin paatin keväällä Ijsselmeerille ja purjehdittiin ristiin rastiin siellä ja Waddenzeellä kesä kunnes syykuussa lähdettiin muuttolintujen kanssa eri suuntiin - me kohti Suomea.
        Venepaikka oli Lelystadissa ja jos joku täällä valittaa venepaikan hinnasta, voisi käydä siellä saamassa oppia.

        jos pitää maksaa kolmen rungon venepaikka?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe