Kuopion muotoiluinstituutti

Maisas

Haluaisin kaikkea mahdollista tietoa kyseisestä oppilaitokselta siellä opiskelevilta,hakeneilta tai muuten vain paikan tuntevilta. :)

Varsinkin olisin kiinnostunut pääsykokeista. Minkälaiset,kuinka vaikea päästä sisään?

Millainen kuopio on yleisesti opiskelupaikkana?

Kaikki tieto tervetullutta!

6

2704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuopiolainen123

      Kuopio on erittäin mainio paikka,itse olen asunut ympäri suomea mutta jotenkin palannu ko.paikkakunnalle. Muotoiluakatemia on ihan kuopion keskustassa puutalo-alueella ja siitä on suorat näkymät puistoon.Itse käytiin tuolla oppilaitoksessa tutustumassa,en ole varsinaisesti opiskellut positiivisia asioita olen kuullut.Moni opettajamme amiksessa oli valmistunut sieltä. Kuopio on kaunis suomen 8.suurin kaupunki keskellä savoa.Helsinkiin menee se 4tuntia ja tampereelle 2.Ainut juttu on,että tuonne ko.oppilatokseen on erittäin vaikea päästä,sillä moni sinne halajaa.

      • on siellä

        ja tykänny hirveenä.se pääsi sinne heti lukion jälkeen eikä sillä ollut kyllä hyvä toditus mutta tavattoman lahjakas kyllä näissä taitellisissa jutuissa! opiskelee nyt kultasepäksi!


    • Maisas

      ..jos listoja katsoo,niin ensisijaisten hakijoiden ja sisälle päässeiden ero ei ole hirvittävän suuri (jos esimerkiksi lahteen vertaa). Aloituspaikkoja on nimittäin n. 120,kun taas ensisijaisia hakijoita n.150-180. Joten ainakin näin luvuista katsoen ei kuulosta kauhean pahalta,vai? :)

      Todistus tulee olemaan minulla hyvä (keskiarvo hieman yli 9) ja luultavasti kirjoitukset sitä M/E-maastoa. Mutta se lahjakkuushan paikkaan enemmän ratkaisee..?

      • ...

        Yo-papereiden arvosanoilla ei ole väliä. Itse kirjoitin A:n ja B:n paperit (ihan vaan kun ei lukio ei jaksanut kiinnostaa) ja pääsin niillä Lahden muotoiluinstituuttiin. Riittää että paperit on arvosanoja ei pisteytetä ainankaan Lahdessa. Taikissa nykyään pisteytetään ja samoin Lapin yliopistossa.


    • was.

      Kuopiossa ei ole mitään muotoiluinstituuttia.

      Sen sijaan Kuopion Muotoiluakatemia, joka kuuluu Savonia-ammattikorkeakouluun on kyllä olemassa ja on taustaltaan kaupungin vanhimpia oppilaitoksia (p. 1894). http://www.designkuopio.fi

      Kuopio on hyvä opiskelukaupunki. Välitön, kiireetön ja kaunis. Toimintaa on hieman vähemmän kuin pk-seudulla ja Tku/Tre -akselilla, mutta on sitä kuitenkin niin paljon, että nykykiireillä vain osaan siitäkin ehtii osallistua.

      Eilen meillä oli just amk- ja yo-opiskelijoiden keskinäinen Winterfest keskustan Valkeisenlammella. Ja oli kivaa. Lisää tään päivän Savon Sanomista ja http://www.kyy.fi/winterfest.
      Eli tapahtumiakin on ihan kivasti ja uutta on aina vireillä.

    • hakija_

      Mille linjalle sä olisit Kuopion muotoiluakatemiaan hakemassa? Mä haen ehkä myös Kuopioon ja siihen sisustustekstiilijuttuun..

      Oon kuullu muutamalta tutulta ketkä siel on opiskelleet, että tykkäävät kovasti siellä opiskella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe