Vanha

tussari

4

1195

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ainakin

-1800 luvulta
      -mustaruutiase
      -lupavapaa
      -kärsinyt
      -likainen
      -ilmeisesti rihlaamaton?

Nämä tosin varmaan itse osasitkin kertoa. Harmittavaa ettei se ole toimintakuntoinen, ei sillä, että tuollaisella kannattaisi ampua kun se siitä kärsisi, mutta rikkinäisyys on aina ikävää ja tarkoittaa, että aseen arvo laskee. Jokatapauksessa kun vähän putsaat pyssyä niin ihan asiallinen seinäkoriste siitä ainakin tulee.

• tussari

Rihlaamaton on.
        Seinäkoristeena se on ollutkin.

• tekemä

Ase on venäläinen malli 183? (jotain) piilukkomusketti, johon on vaihdettu nallilukko ja maaseppä on tehnyt uuden tukin sekä vaihtanut ilmeisesti (ulkonäöstä päätellen) siihen haulikonpiipun. Eli ase on nallilukkohaulikko. Tuossa kunnossa arvoa ei juuri ole, valitettavasti. Mutta sitä ei kannata lähteä pilaamaan ylientisöimällä tms. pidä ase vaan kivana muistona itselläsi. Niin ja älä ammu sillä! Ase on lupavapaa kun et ammu, eikä se kyllä muutoinkaan ole hehkeimmässä turvallisuus kunnossa...

Hintaluokka on n.80-150 €.

• minä itte

Nuorukaisena ollessa latasin isoisän piilukkoisen kiväärin kokeillakseni kuinka vanha "sudentappoase" toimii. Kaadoin piippuun kahvikupilla nykyajan ruutia ja iskin täkkipultin piipunsuuhun. Viritin ja sitaisin aseen sahapukkiin tiukasti manillanarulla. Piippu osoitti savusaunan seinään. Riihen nurkan takaa vedin liipaisimesta ja vot... laukaus kajahti kuin piiskatykki. Sahapukki lojui kahtena kappaleena, mutta itse ase oli kyllä entinen. Täkkipultti oli kuitenkin kahlannut molemmat seinät läpi. Arvatkaa harmittaako nyt...40 v:n takainen temppu? Aseessa oli vuosiluku 1862

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      394
      1056
    2. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      325
      1035
    3. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      895
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      82
      797
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      78
      772
    6. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      736
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      666
    8. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      665
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      651
    10. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      39
      650
    Aihe