Omistan kyseisen "aseen"
Sain sen aikanaan talokaupoissa.
Ase ei ole toimintakuntoinen.
Tukki ei ole alkuperäinen, tai ainakin luulisin.
Jos soku tietäisi enemmän aseesta niin olisin kiitollinen.
Kuvia:
http://img131.imagevenue.com/img.php?image=41000_P2200192_122_9lo.JPG
http://img159.imagevenue.com/img.php?image=41016_P2200194_122_79lo.JPG
Vanha
4
1124
Vastaukset
- on ainakin
-1800 luvulta
-mustaruutiase
-lupavapaa
-kärsinyt
-likainen
-ilmeisesti rihlaamaton?
Nämä tosin varmaan itse osasitkin kertoa. Harmittavaa ettei se ole toimintakuntoinen, ei sillä, että tuollaisella kannattaisi ampua kun se siitä kärsisi, mutta rikkinäisyys on aina ikävää ja tarkoittaa, että aseen arvo laskee. Jokatapauksessa kun vähän putsaat pyssyä niin ihan asiallinen seinäkoriste siitä ainakin tulee.- tussari
Rihlaamaton on.
Seinäkoristeena se on ollutkin.
- tekemä
Ase on venäläinen malli 183? (jotain) piilukkomusketti, johon on vaihdettu nallilukko ja maaseppä on tehnyt uuden tukin sekä vaihtanut ilmeisesti (ulkonäöstä päätellen) siihen haulikonpiipun. Eli ase on nallilukkohaulikko. Tuossa kunnossa arvoa ei juuri ole, valitettavasti. Mutta sitä ei kannata lähteä pilaamaan ylientisöimällä tms. pidä ase vaan kivana muistona itselläsi. Niin ja älä ammu sillä! Ase on lupavapaa kun et ammu, eikä se kyllä muutoinkaan ole hehkeimmässä turvallisuus kunnossa...
Hintaluokka on n.80-150 €.- minä itte
Nuorukaisena ollessa latasin isoisän piilukkoisen kiväärin kokeillakseni kuinka vanha "sudentappoase" toimii. Kaadoin piippuun kahvikupilla nykyajan ruutia ja iskin täkkipultin piipunsuuhun. Viritin ja sitaisin aseen sahapukkiin tiukasti manillanarulla. Piippu osoitti savusaunan seinään. Riihen nurkan takaa vedin liipaisimesta ja vot... laukaus kajahti kuin piiskatykki. Sahapukki lojui kahtena kappaleena, mutta itse ase oli kyllä entinen. Täkkipultti oli kuitenkin kahlannut molemmat seinät läpi. Arvatkaa harmittaako nyt...40 v:n takainen temppu? Aseessa oli vuosiluku 1862
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.948086- 1743782
- 533289
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2552541- 482175
- 422035
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291970- 481912
- 601788
- 191783