Vanha

tussari

4

1197

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ainakin

-1800 luvulta
      -mustaruutiase
      -lupavapaa
      -kärsinyt
      -likainen
      -ilmeisesti rihlaamaton?

Nämä tosin varmaan itse osasitkin kertoa. Harmittavaa ettei se ole toimintakuntoinen, ei sillä, että tuollaisella kannattaisi ampua kun se siitä kärsisi, mutta rikkinäisyys on aina ikävää ja tarkoittaa, että aseen arvo laskee. Jokatapauksessa kun vähän putsaat pyssyä niin ihan asiallinen seinäkoriste siitä ainakin tulee.

• tussari

Rihlaamaton on.
        Seinäkoristeena se on ollutkin.

• tekemä

Ase on venäläinen malli 183? (jotain) piilukkomusketti, johon on vaihdettu nallilukko ja maaseppä on tehnyt uuden tukin sekä vaihtanut ilmeisesti (ulkonäöstä päätellen) siihen haulikonpiipun. Eli ase on nallilukkohaulikko. Tuossa kunnossa arvoa ei juuri ole, valitettavasti. Mutta sitä ei kannata lähteä pilaamaan ylientisöimällä tms. pidä ase vaan kivana muistona itselläsi. Niin ja älä ammu sillä! Ase on lupavapaa kun et ammu, eikä se kyllä muutoinkaan ole hehkeimmässä turvallisuus kunnossa...

Hintaluokka on n.80-150 €.

• minä itte

Nuorukaisena ollessa latasin isoisän piilukkoisen kiväärin kokeillakseni kuinka vanha "sudentappoase" toimii. Kaadoin piippuun kahvikupilla nykyajan ruutia ja iskin täkkipultin piipunsuuhun. Viritin ja sitaisin aseen sahapukkiin tiukasti manillanarulla. Piippu osoitti savusaunan seinään. Riihen nurkan takaa vedin liipaisimesta ja vot... laukaus kajahti kuin piiskatykki. Sahapukki lojui kahtena kappaleena, mutta itse ase oli kyllä entinen. Täkkipultti oli kuitenkin kahlannut molemmat seinät läpi. Arvatkaa harmittaako nyt...40 v:n takainen temppu? Aseessa oli vuosiluku 1862

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      297
      1213
    2. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      306
      1133
    3. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      50
      948
    4. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      87
      904
    5. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      106
      899
    6. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      101
      869
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      109
      725
    8. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      578
    9. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      3
      577
    10. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      13
      574
    Aihe