Kannattako välttää rivitalon päätyhuoneistoa,
kun seinän takana on pakkanen,
samoin myös lattian kylmyys askarruttaa,
kylämä päätyseinän ähellä.
Pitäisikö ostaa vain keskiasuntoja.
Rivitalon päätyhuoneisto, onko kylmä
17
6520
Vastaukset
- kyllä kyllä
kannatta ehdottomasti välttää. Keskihuoneistossa naapurit lämmittävät monin tavoin molemmilta puolita. Ai niin, mut olihan siinäkin seinä kahdella sivulla...joten jos asunto on p***A niin tulee kai sitä kylmää siihen keskiasuntoonkin!! Yksinkertainen vai vain tyhmä?
- ...
Lämpöiset naapurit vasemmalla, oikealla, takana, yllä ja alla. Yhdelle seinälle voi jättää akkunan valoa antamaan.
- jarkko
Itse kyllä valitsisin huoneiston jossa on mahdollisimman vähän seinänaapureita, eli valintani olisi päätyhuoneisto jos saisin valita.
- Parempi rauha
päihittää sen mahdollisen kylmyyden.
- Jepso
Parempi rauha kirjoitti:
päihittää sen mahdollisen kylmyyden.
Samaa mieltä. Sille kylmyydelle on helpompi tehdä jotain kuin seinän takana mölyävälle naapurille. =)
- naapuriin tympääntynyt
Ehdottomasti päätyasunto. On vaan yksi naapuri, jos vieraskoeruden jälkeen ikäviksi käyvät. Laita vaan villasukat jalkaan ja vilttiä harteille, sillä kylmyydestä pääsee... ja eihän se talvi niin kauaa kestä ; )
- Anonyymi
Kylmää vastaan on helppoa mutta jos sen kanssa vielä vetää niin että tukka melkein heiluu niin... olohuone kutsuu...
- tarkistaa
Ostovaiheessa voit varmistella, mitkä ovat olleet asunnon lämmityskulut ja päätellä siitä kuinka hatarasti kämppä on rakennettu. Päätyasunto on selkeästi mukavampi asustella kuin kahden naapurin välissä, ja hyvin rakennetussa talossa ei tule vilu.
Jos asunnossa ei ole lattialämmitystä ja lattiarakenne on maanvarainen betonilaatta, niin varaudu siihen, että lattia on vilpoisa, jos et pidä pattereita tarpeeksi isolla, asut sitten keskellä tai päädyssä.- Anonyymi00016UUSI
Rivitalon lämmitystä ei saa mitattua huoneistokohtaisesti.
- touk-e
eiköhän tuo ole aika lailla riippuvainen minkä vuosikymmenen tuotos rivitalo on.. Jos vanhaa puurivitaloa ajattelit, niin on kyllä ihan yhden tekevää onko asunto keskellä vai reunassa. Kylmä tulee talvella tulee silti (lisä patteri on must!) Jos kyseessä on kunnollinen suht uusi pytinki, ei kyllä kylmä pitäisi tulla. Jos tulee kannattaa ottaa yhteyttä johonkin "suuremmalle" taholle.
Itse ehdottomasti olen päädyn kannalla!!- Anonyymi
70-luvun kivitalon rivitalon päätyasunto ja tottakai mh siinä nurkassa/kulmassa... Kirjoitin jo siitä tarinan niin vihjeitä kiitos
- Etsijä.
..ostamaan rivitalosta keskimmäistä asuntoa.
Etsin ja ostan vain päätyasunnon, vaikka hinta olisi vähän kalliimpikin.
Rivitalon päätyasuntoa voi verrata melkein paritaloon, hinta vain on halvempi.
(Ei minulla oonm itään naapureita vastaan haluaisin vain niitä mahdollisimman vähän seinäni taakse, siksi en edes harkitse kerrostaloa.)
Mutta jokainen tyylillään, voithan sinä olla ihan tyytyväinen siihen keskellä olevaan asuntoon. - Anonyymi
Asumme päädyssä 70-luvun rt-asunnossa ja nyt talvella veto tuntuu... Ikkunan alla patteri off koska mies kuumaverinen ja lämpötilanäyttää yli 23c! Se mittari on oven vieressä olevan lipaston päällä. Nukun levottomasti, oon pudonnut sängystä jne. Siksi nukun nurkan puolella ja ikkunan alla. Laitoin heti alkuun vetoa estävät verhot ja helmat patterin taakse, sitten pahvia omalle puolelle vuoteen ja seinän väliin ja tyynyt niitä pitämään. Tilanne parani ja paras nyt kun lämpöpeiton löysin! 3 tuntia lämmittää, petarin alle paras ja mieto lämpö. Tarkoitus on pyytää As Oy.n lupa ja laittaa vetoa estävät levyt 3 m päätyseinään ja mun nurkkaan ikkunaan asti. Hintoja katsellut n 1500-2000e ja työt kun riippuu miten ne saa kiinnittää. Jos 3 m listat ala- keski- ja yläosaan niin itsekin voidaan ne kiinnittää. Kiviseinää tietty on ja poravasara on. Vihjeitä kiitos! Oon ehtinyt kokeilla montaa kun kolmatta talvea tässä asumme...
- Anonyymi00017UUSI
Osta sähköpeitto niin lämpöä riittää.
- Anonyymi00013
Mielummin kylmä,kun perättömiä valituksia tehtailevat tyypit.
- Anonyymi00014UUSI
Kirjoita nyt jotain viedään se toimistoon
- Anonyymi00015UUSI
Keksiasunnot on herkullisia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot403470Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe132858- 282544
- 422017
- 182001
- 571978
- 561871
- 581626
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola101518- 171345