Mietiskelyä kaason tehtävistä

harakka

Lueskeltuani tätä palstaa, ymmärsin lähes kaikkien kaasojen kokeneen jonkinasteista mielipahaa. Tahtoisin kysyä teiltä muilta morsiamilta, että miksi ihmeessä kaikki pitää teettää kaasolla? Itse en suoraan sanottuna kehtaa pyytää omia kaasojani jokaikiseen kädenvääntöön, vaan olen yhdessä mieheni kanssa järjestänyt suurimmat etukäteisjärjestelyt kuten kirkon ym varaaminen.

Olen sanonut kaasoilleni, että jos missään vaiheessa alkaa tuntua siltä että alan vaikka pomottamaan liikaa, niin antakoot vaikka nyrkkiä nokkaan. Onhan se totta, että kaaso on tarkoitettu auttamaan häävalmisteluissa, mutta on mielestäni jokaisen olisi kyettävä ymmärtämään toisen rajat. Varmasti kaasona oleminen aiheuttaa paineita, kuten morsiamenakin, mutta on vain oltava kärsivällinen puolin ja toisin!

Itse en missään nimessä tahdo olla mikään hirviömorsian ja pilata välejämme ääliömäisellä käytöksellä kaasoa/kaasoja kohtaan.

9

3076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "normaali"

      Itse olen miettinyt samaa asiaa, varsinkin sen jälkeen kun olin kahdesti ollut kaaso. Nyt kun itse olen menossa naimisiin, en aio teettää kaasoillani mitään ns.ylimääräistä. Olen askarrellut kutsut, hääkarkkirasiat yms. jo valmiiksi. Kaasojen toivon olevan hääpäivänä apunani ja tukena. Ja mikäli he haluavat jotain muuta tehdä, niin mielelläni otan avun vastaan. Mutta itse teen kaiken, mitä häihini haluan.

    • anni

      Samaa olen todella itsekin pohtinut.

      Luulen kuitenkin, että useasti voi kyse olla vähän väärinkäsityksestäkin. Moni kaaso ilmaittaa lauksi olevansa todella innostunut tehtävästään ja haluaa ehdottomasti olla mukna kaikessa. Ja sitten kun hommia tuleekin liikaa, ei kehdata sanoa, ettei ihan näin paljoa kiinnosta...

      Ja lisäksi sitten tietysti voidaan miettiä, että mikä kenenkin mielestä on liikaa. Toisen mielestä oli mukvaa askarrella 500 hääkarkkia morsiamen kanssa. Toisen mielestä se oli maailman hirveintä kidutusta.

      Mutta kuten sanottu, kommunikointiongelmia varmasti ainakin osin. Vai monestako hirviömorsiamen kaasosta olette kuulleet, joka on sanonut suoraan, ettei jaksa tehdä niin paljoa?

    • Romantiikan ruhtinatar

      Itse menin naimisiin v 2005. Halusimme isot häät ja budjetti oli pieni. Pyysin itselleni kaksi kaasoa ja teimme paljon yhdessä valmisteluja. Jouduin kuitenkin matkatyöni vuoksi olemaan paljon ulkomailla ja siksi kaasoni valmistelivat juhlia. Koska budejettikin oli rajallinen, he myös osallistuivat osaltaan (pieneltä osalta) häiden kustannuksiin. Hyviä ystäviä vieläkin ollaan. En pakkottanut ketään mihinkään.

      • Tosi outoa

        Tosi outoa,että kaasot osallistuivat rahallisesti. Tuntuu jo pahalta kun morsiammet odottavat älyttömiä polttareita ja mikään ei tunnut riittävän.


      • mitäh?!!

        "Koska budejettikin oli rajallinen, he myös osallistuivat osaltaan (pieneltä osalta) häiden kustannuksiin."

        Ihmettelen kyllä suuresti miksi suostuivat, vaikkakin ehkä vapaaehtoisesti! Siis miksi ihmeessä kaasojen pitäisi kustantaa (vaikkakin pieni osa) hääsi, vain koska budjetti oli rajallinen? Jos tekee budjetin olisi ehkä hyvä pysyä siinä, ettei tarvitse ruinata rahaa kustannuksiin. Jokainen eläköön varojensa mukaan. Ne olivat sinun ja sulhosi häät, eikä kaasojen.


      • ja isot häät on

        saatava.. missä on realismi?


      • Törkeää

        Tosi törkeää pyytää rahaa kaasoilta. Morsiammet tajuaa kyllä itsekkin,kuinka järjettömästi askartelutarvikkeet maksaa! Sata euroa menee ihan hetkessä. Odotukset polttareiden suhteen on myös nykyään ihan kohtuuttomia. Olen jättäytynyt pois esim kaikistamieheni ystäväpiirin polttareista juuri kustannusten takia. Tuntuu ihan hulluta,että morsiammen kulut on luokaa 60-70 euroa per osallistuja!


      • ei ole
        Törkeää kirjoitti:

        Tosi törkeää pyytää rahaa kaasoilta. Morsiammet tajuaa kyllä itsekkin,kuinka järjettömästi askartelutarvikkeet maksaa! Sata euroa menee ihan hetkessä. Odotukset polttareiden suhteen on myös nykyään ihan kohtuuttomia. Olen jättäytynyt pois esim kaikistamieheni ystäväpiirin polttareista juuri kustannusten takia. Tuntuu ihan hulluta,että morsiammen kulut on luokaa 60-70 euroa per osallistuja!

        pakko osallistua! Minun mielestäni polttareita on mukava järjestää ja se on vaan sivuseikka se RAHA mikä pitää siihen laittaa! Minusta siinä on vaan parasta ilahduttaa morsianta. Jokainen miettii itse rahoituksen polttareihin. Jotkut törsää rahojaan siihen paljon ja jotkut ei! Se on kaikkien oma asia!!!


    • morsian...

      Mä olen kyllä samaa mieltä tosta miksi kaasolle pitää kuormittaa tehtäviä liikaa. Mun periaatteena ainakin on se että kaaso saa tehtäviä niin vähän tai paljon kun itse niitä vain tahtoo. Haluan että kaaso pääsee hääpäivänä paikalle ja mulle se riittää. Tykkään itse paljon askarella ym. joten musta on kiva tehdä hääjuttuja itsekkin, ja kivahan se on vaan jos kaaso tulee seurakseni jos sitä haluaa. Myös itselläni on iso joukko sukulaisia ja ystäviä jotka auttavat tehtävissä mielellään. Kaikkea ei edes tarvitsisi yrittää tyrkyttää kaasolle.

      Tuntuu myös että näillä keskustelupalstoilla on aika paljon sellaisia kaasoja ja morsiamia joilla ei tunnu oikein tuo kommunikointi pelaavan. Kaaso/morsian on yleensä hyvä ystävä tai sukulainen, miksi asioista on niin vaikea puhua loukkaantumatta?

      Polttareiden osalta, voisi polttareiden suunnittelija miettiä päällimäisenä miten morsiammelle voi järjestää POSITIIVISESTI ikimuistoisen päivän, ja samalla myös muulle polttariväelle. Ei polttareihin tarvitse tuhlata omaisuuksia. Mä olen ainakin tyytyväinen jos kaasoni järjestäisi mulle polttarit mihin itse saapuisi edes paikalle. Ostettas alkosta vaikka joku halpis pullo viiniä, haettas kaupasta parin euron kasvonaamiot ja muisteltas ja rupateltas kaikkea kivaa. Se olis mulle jo ikimuistoinen ja miellyttävä ilta. Sen enempää en tarvitsisi, enkä osaisi edes "vaatia"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1542
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1182
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1139
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      965
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      56
      732
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      656
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      637
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe