Suomi-Egypti

perheitä...

..löytyykö?

15

2617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alice

      Olin n.8 vuotta naimisissa egyptiläisen kanssa. Mielenkiintoista aikaa, todellakin. Jouduimme lopulta eroamaan sovittamattomien ristiriitojen vuoksi.

      Exäni on nyt uusissa naimisissa nuoren egyptiläisen kanssa, toi hänetkin tänne suomeen.

      Tuli jonkunverran reissattua Egyptissäkin silloin aikanaan,vieraanvaraisia ihmisiä. Tuntui kuitenkin vähän siltä että yksityisyys katosi siellä kokonaan. Toivottavasti sinulla on mies joka ei ole ns. Ankkurilapsi. Tarkoitan perheenjäsentä joka on lähetetty "rikkaisiin" maihin tehtävänään lähettää mahdollisimman paljon rahaa sukulaistensa tarpeisiin. Tällaisen Ankkurilapsen matkassa sinusta tulee helposti perheen varsinainen elättäjä miehesi keskittyessä sukulaistensa ekonomisiin tarpeisiin.

      • johan vitsin murjaisit ;)

        Ankkurilapsi ei suinkaan ole aikuinen mies, vaan alaikäinen lapsi, tyttö tai poika. Taitavat käsitteet olla sinulla hiukan sekaisin...

        Älä nyt naurata meitä väittämällä, että menit Suomessa naimisiin alaikäisen kanssa ;)


      • alice
        johan vitsin murjaisit ;) kirjoitti:

        Ankkurilapsi ei suinkaan ole aikuinen mies, vaan alaikäinen lapsi, tyttö tai poika. Taitavat käsitteet olla sinulla hiukan sekaisin...

        Älä nyt naurata meitä väittämällä, että menit Suomessa naimisiin alaikäisen kanssa ;)

        Ankkurilapsi voi olla myös aikuinen koska lapsi kasvaa aikuiseksi. Köyhimmät lähettävät ankkuriksi alaikäisiä mutta arabimaat yleensä juuri täysi-ikäistyneen nuoren miehen. Tehtävä on kuitenkin samansuuntainen. Exäni lähetettiin suvulta kerätyin varoin eurooppaan hänen ollessa 19. Vastineeksi tuli lähettää säännöllisesti suvun eri tarpeisiin rahaa.

        Ei aina koko suku ole tyrkyllä eurooppaan. Riittää että tämä ankkurihenkilö on heitetty sinne. Ei tässä mistään vitsistä ole kyse, olen keskustellut tällä käsitteellä esim. erään ruotselaisen maahanmuuttoasioita tuntevan ihmisen kanssa ja hän käytti tätä sanaa laajemmin kuin vain alaikäisiin rajattuna.

        Olen nähnyt tämän rahanlähettämisvelvoitteen säilyvän näillä suomi-kehitysmaa liitoilla lähes poikkeuksetta.


      • minulla on!!!!
        alice kirjoitti:

        Ankkurilapsi voi olla myös aikuinen koska lapsi kasvaa aikuiseksi. Köyhimmät lähettävät ankkuriksi alaikäisiä mutta arabimaat yleensä juuri täysi-ikäistyneen nuoren miehen. Tehtävä on kuitenkin samansuuntainen. Exäni lähetettiin suvulta kerätyin varoin eurooppaan hänen ollessa 19. Vastineeksi tuli lähettää säännöllisesti suvun eri tarpeisiin rahaa.

        Ei aina koko suku ole tyrkyllä eurooppaan. Riittää että tämä ankkurihenkilö on heitetty sinne. Ei tässä mistään vitsistä ole kyse, olen keskustellut tällä käsitteellä esim. erään ruotselaisen maahanmuuttoasioita tuntevan ihmisen kanssa ja hän käytti tätä sanaa laajemmin kuin vain alaikäisiin rajattuna.

        Olen nähnyt tämän rahanlähettämisvelvoitteen säilyvän näillä suomi-kehitysmaa liitoilla lähes poikkeuksetta.

        Tiedän kyllä nämä nyyhkyjutut ja kusetetut naiset, en kaipaa neuvoja enkä varoituksia. Meillä on normaali suhde ja mieheni,lapseni isä, on kunnollinen ja vastuuntuntoinen mies. Elättää tämän perheen paremmin kuin hyvin.

        SIIS LÖYTYYKÖ NORMAALISUHTEESSA ELÄVIÄ EGY-SUOMI PAREJA????


      • hamiida
        minulla on!!!! kirjoitti:

        Tiedän kyllä nämä nyyhkyjutut ja kusetetut naiset, en kaipaa neuvoja enkä varoituksia. Meillä on normaali suhde ja mieheni,lapseni isä, on kunnollinen ja vastuuntuntoinen mies. Elättää tämän perheen paremmin kuin hyvin.

        SIIS LÖYTYYKÖ NORMAALISUHTEESSA ELÄVIÄ EGY-SUOMI PAREJA????

        Mikä lasketaan normaaliperheeksi. Ehkä sellaista onkin vaikea löytää. Ja mitä sillä löydöllä tekisit?
        Olisiko normaalia egyptiläisen naisen ja suomalaisen miehen perhe?

        Muuten kusetuksen huomaa aina vasta paljon myöhemmin kuin se on jo tapahtunut.


      • vaan arvaapa mitä?
        minulla on!!!! kirjoitti:

        Tiedän kyllä nämä nyyhkyjutut ja kusetetut naiset, en kaipaa neuvoja enkä varoituksia. Meillä on normaali suhde ja mieheni,lapseni isä, on kunnollinen ja vastuuntuntoinen mies. Elättää tämän perheen paremmin kuin hyvin.

        SIIS LÖYTYYKÖ NORMAALISUHTEESSA ELÄVIÄ EGY-SUOMI PAREJA????

        Osoittautui narsistiseksi sekopääksi. Toivottavasti et joudu itse kokemaan samaa.


      • al masri
        vaan arvaapa mitä? kirjoitti:

        Osoittautui narsistiseksi sekopääksi. Toivottavasti et joudu itse kokemaan samaa.

        Muista että egyptissä yhteisöllisyys menee kaiken edelle. Perheet kuuluvat lisäksi tiettyyn heimoon (7 kpl.) ja heimot kaikki uskovat olevansa toinen toistaan ylempiarvoisia. Heimojen väliset avioliitotkin ovat lähinnä poikkeuksia, niitä ei voida suosia kun oma heimo siitä "tahraantuu".

        Miehet ovat narsisteja, usein oma iso retusoitu muotokuva asunnon seinällä.

        Voihan se tietysti olla että sinun miehesi on halunnut tehdä pesäeron moiseen. Ehkä hänen unelmansa olekaan vanhempiensa ym. suvun vieminen pyhiinvaellusmatkalle Mekkaan.


    • enemmän tuskaa kuin iloa

      joo oli mutta mies osoittautui itsekeskeiseksi oman edun tavoittelijaksi. aina vaan "minä, minä" (asuttiin sekä egyptissä että suomessa). nyt mies omassa maassaan ja pysyköön siellä. onneksi sillä ei ole viisumia suomeen. minä yksinhuoltajana.

    • turha etsiä!!!

      Jokainen varmaan tietää mikä on normaali parisuhde ylä- ja alamäkineen ja jokainen tällainenkin suhde voi romahtaa jostain syystä, olipa osapuolet mistä hyvänsä. Näiltä sivuilta ilmeisesti saa vastaukseksi vain saivartelua ja katkeria tilityksiä. Joten olen väärässä paikassa jos haluan jakaa kokemuksia eri kulttuurien pohjalta. Jos Suomesta löytyy egynainen ja suomimies pariskunta olisin todella innostunut kuulemaan heidän elämästään. Epäilen kyllä että heitä ei montaa täällä ole.

      Kaiken tämän lisäksi jotain pientä miehestäni. Hän käy normaalisti töissä täällä, ilman pimeitä tuloja. Hän on sopeutunut Suomeen hyvin ja hänellä on paljon suomalaisia ystäviä. Hän TOIVOO löytävänsä egyptiläisiä ystäviä, jotka eivät ole täällä kusetusmielessä (tosi vaikeaa). Hän inhoaa oman maansa typerää tapakulttuuria, joka pilaa siellä niin monta asiaa. Oma perheemme on hänelle ykkönen, eikä hän avusta sukuaan rahallisesti. Hän on suvaitsevainen muslimi, joka ei koskaan ole vaatinut minua muuttumaan. Hän ei koskaan lähde kotoa kertomatta mihin menee, milloin tulee ja ikinä hän ei myöskään ole jäänyt valheesta kiinni.

      Enempää en jaksa hehkutella, mutta joka tapauksessa rakastan häntä ja olen onnellinen hänen kanssaan.

      Ällöttävän imelän kuuloista, mutta näinkin voi joskus olla :)

      • kokemusta on

        Ok, kuulostaa hyvältä. Pitäisin parempana että valitsettekin tosi tarkoin egy-ystävänne koska heillä on näitä ihmeen juttuja, kiitollisuudenvelkoja, toistense uskonnollisuuden vahtimista ja neuvojen tyrkyttämistä silloinkin kun se on aivan asiatonta.

        Oma egyptiläiseni oli monella tavalla edistykselline, esim poikiamme ei ympärileikattu ja hän yritti todella puhua sukulaisilleen että lopettaisivat sen tyttöjen leikkelyn.

        Silti hän joutui olemaan lojaali maanmiehilleen vastoin tahtoaankin, majoittamaan ja auttamaan pulassa ym. Siinä ei vaimolta kysytty mitään. Itsekin hän tuskaantui näihin tyyppeihin jotka esim. jättivät monilapsisen vaimon kotimaahan pärjäilemään ja pikku lahjuksin hankitulla esteettömyystodistuksella sitten mentiin suomessa avioon jonkun vanhemman epätoivoisen täti-ihmisen kanssa. Minä tiesin näistä ja tuntui pahalta kun meillä kävi kylässä tällaisia "pareja". En voinut möläyttää että kuules, ukollasi on kotimaassan jo yksi vaimo ja lapsiakin...

        Silti tuli se ero meillekin vaikka mies periaatteessa hyvä tyyppi.


      • tuolta
        kokemusta on kirjoitti:

        Ok, kuulostaa hyvältä. Pitäisin parempana että valitsettekin tosi tarkoin egy-ystävänne koska heillä on näitä ihmeen juttuja, kiitollisuudenvelkoja, toistense uskonnollisuuden vahtimista ja neuvojen tyrkyttämistä silloinkin kun se on aivan asiatonta.

        Oma egyptiläiseni oli monella tavalla edistykselline, esim poikiamme ei ympärileikattu ja hän yritti todella puhua sukulaisilleen että lopettaisivat sen tyttöjen leikkelyn.

        Silti hän joutui olemaan lojaali maanmiehilleen vastoin tahtoaankin, majoittamaan ja auttamaan pulassa ym. Siinä ei vaimolta kysytty mitään. Itsekin hän tuskaantui näihin tyyppeihin jotka esim. jättivät monilapsisen vaimon kotimaahan pärjäilemään ja pikku lahjuksin hankitulla esteettömyystodistuksella sitten mentiin suomessa avioon jonkun vanhemman epätoivoisen täti-ihmisen kanssa. Minä tiesin näistä ja tuntui pahalta kun meillä kävi kylässä tällaisia "pareja". En voinut möläyttää että kuules, ukollasi on kotimaassan jo yksi vaimo ja lapsiakin...

        Silti tuli se ero meillekin vaikka mies periaatteessa hyvä tyyppi.

        keskusteluosiosta Suhteet ja tunteet(siis samaisesta listasta missä on Äidit ja isät), sieltä sitten Monikulttuuriset suhteet. Sen palstan sheriffillä on tietääkseni egyptiläinen mies. Meno sielläkin on aika ala-arvoista mutta ainakin kohtalotoverin voisit löytää. :)


    • malban

      Täällä yksi Suomi-Egypti-pari! Mies kylläkin siellä ja minä täällä, kohta pakkaan kimpsuni ja kampsuni ja heitän hyvästit rakkaalle kotomaalle ainakin joksikin aikaa!

    • haku päälle

      tiedän yhden hyvin kauan Suomessa asuneen perheen eikä varmaan ainoa laatuaan.Ehkä saisit tietoja esim.jostain Suomi-Egypti -(ystävyys)seurasta?googletapa,eiköhän jotain löydy..

    • loytyy

      Hyvin on mennyt, tosin mies ehka vahan liaankin huolehtivainen valilla, mutta kylla se siita. Saan menna ja tulla miten huvittaa. Ensimmaista odotellaan ja mies ainakin on onnesta sekaisin. Ma taidan olla tassa parisuhteessa se vaikeampi osapuoli. Egyptilainen mieheni on sellainen kiltti mika tekee melkein mita haluan.

      • alice

        Näin aikojen kuluttua, saitko ihanan vauvan? Auttaako miehesi vaipanvaihdossa? Oikeesti- toivon teille onnellista elämää!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe