Kuukautiset alkuraskauden aikana?

sittenkin apteekkiin

Olen kuullut, että joskus menkat eivät heti jää pois, vaikka olisi raskaana, siis että alkuraskauden aikana saattaa tulla yhdet tai kahdet kuukautiset. Osaako kukaan kertoa, näyttääkö raskaustesti silloin kuitenkin positiivista? Itselläni on viime kuukautiset ja nyt nämä toissapäivänä alkaneet jotenkin poikkeukselliset. Ovat alkaneet ajallaan, mutta olleet tosi niukat (pikkuhousunsuoja riittää) eikä kuukautiskipuja ole ollut. Yleensä ovat aika kovat minulla. En ole ostanut raskaustestiä, kun se tuntuisi jotenkin typerälle. Nyt kuitenkin pohdituttaa, että pitäiskö sittenkin?

8

14390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo......oooooo

      Kyllä vaan, tottakai vaikka tulisikin menkat ja olisi raskaana, niin testi näyttää plussaa..

      • sittenkin apteekkiin

        Kiitos vastauksesta! Taidan kuitenkin olla hötkyilemättä ja tehdä raskaustestin vasta jos menkat jää kokonaan pois. Täähän voi johtua mistä tahansa. Olisi silti kiva kuulla, jos jollakin on kokemuksia raskaudesta, jonka alkuaikana kuukautiset ovat tulleet ajallaan. Ovatko olleet ns. normaalit?


    • Minnie7

      Hei!
      Minulla tuli esikoista odottaessa yhdet ns. kuukautiset, olivat vain hiukan niukemmat. Normaalisti eteni raskaus ja tyttö syntyi ajallaan. Nyt olin varma raskaudestani ja tein kp 26/30 raskaustestin, joka kuitenkin näytti negaa. samana päivänä alkoi niukka vuoto, jota kesti vain muutaman päivän. Olin jo petynyt, koska kaikki oireet viittasivat raskauteen. kuitenkin niukan vuodon takia päätin varmistaa vielä uudella testillä. No, eilen tein raskaustestin ja se näytti haaleaa plussaa ja tänä aamuna testi näytti jo vahvempaa plussaa... Joten toista odotellaan. Eli mulla on käynyt tämmöiset vuodot molempien raskauksien kohdalla... Nyt vain toivotaan, että kaikki menisi hyvin. Niin ja siihen asiaan. kyllä raskaustesti näyttää positiivista, vaikka vuotoa olisikin, jos olet raskaana. Toivotaan parasta :)

    • bebè

      Itselläni yleensä melko runsaat vuodot menkkakipujen kera..Nyt vain vähän vuotoa, huomattavan vähän verrattuna tavallisiin. Eikä mitään menkkakipuja.

      Enpä viitti testailla ainakaan vielä...voihan olla, että huomenna ne runsaat vuodot vasta alkavatkin :S

      Jännittävää..

      • vai kuukautiset

        Mulla alkoi eilen kp 27/30 hento vuoto, toivoin, että olisi ollut vain jotain tiputtelua, mutta tänään tullut joka vessassa käynnin yhteydessä hennonpunaista vuotoa, mikä normaalia mun menkkojen ensimmäiselle päivälle. Pettymys on suuri...varsinkin kun mulla on koko viikon ajan ollut jonkinlaisia alkuraskauden oireita: palelua, mahan nipistelyä yms. jotka eivät ole tavallisia kuukautisoireitani. Jos vuoto ei tästä muutu runsaammaksi (yleensä mulla on tosi runsaat ja pitkät kuukautiset), onko vielä toivoa, että testi näyttäisi plussaa...


    • mamitsu80

      Itsel vuosi ekat 3 kk kun poikaa odotin,.. että vaikka vuotaisi niin voi olla raskaana. ja kaiken lisäksi söin pillereitä enkä ainuttakaan unohtanut. Pisti hiljaseks. PS: Onnellinen 7v pojan äiti

    • joksulainen

      Mulla kaikissa raskauksissa (3) viimeiset menkat olleet, kun oon jo ollut raskaana. Nykyisessä testi myös näytti negatiivista, vaikka olin jo raskaana. Silloin ei siis ollut vielä erittynyt istukkahormonia pissaan, johon testit reagoi. Ekassa ultrassa todettiin sitten, että raskaus olikin 3 viikkoa luultua pidemmällä, koska neuvolassahan laskettu aika katsotaan viimeisten kuukautisten perusteella.

    • Anonyymi

      Itse tein kp 26/26 aamulla positiivisen testin ja menkat alkoi iltapäivästä. Ihan normaalit menkat kipuineen päivineen. Juttelin lääkärin kanssa puhelimessa ja hän arveli että varmaan kemiallinen raskaus, eli että loppui nyt menkkoihin. Passitti mut verikokeisiin jotka kuitenkin näyttivät että olen yhä raskaana. Huomenna saan toivottavasti lääkäriltä lisätietoja miten edetään ja että onko tämä nyt mennyt kesken vai ei.. tosiaan oman kokemuksen perusteella raskaustesti siis näyttäisi plussaa jos on raskaana, vaikka onkin (runsaatkin) menkat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe