mulla on kaksi undulaattia. tyttö ja poika. ne ovat melko arkoja, uskaltavat siis tulla häkin sisällä sormelle jos siinä on hirssiä, mutta sitäkin sa välillä odotella pitkään.. ja toinen niistä antaa välillä koskea pikkuisen vatsaan mutta tuntuu siltä ettei se siitä erityisemmin tykkää.. niin, olenko jo pitkällä kesytyksessä? lopputuloksen pitäisi olla se että lintu istuu olkapäällä ja muutenkin uskaltaisi olla vapaana ja leikkiä. olkapäällä istuminen varmaan pysyy kuitenkin vain haaveena.. :I niin.mutta sitten joskus jos nuo tirpat kesyyntyisivät, niin mitä leikkejä niille voisi opettaa ja mitä niiden kanssa voisi tehdä? ovat kai jotain 2 vuotta vanhoja. olen yrittänyt opettaa niille sanaa terve!- aina kun tulen huoneeseen, mutta kovin ovat rakastuneita toisiinsa,niin tuskin puhumisesta mitään tulee mutta ei olisi tarvekkaan, ihania kun muutenkin ovat.. no, tässä tätä asiaa tulee kokoajan lisää, joten taidanpa lopetella. mutta jos joku ihana ihminen jaksaisi lukea tämän piitkän viestin, niin olisi kiva jos joku osaisi/jaksaisi vastata minulle. :)
mitä voisi opettaa?
4
228
Vastaukset
- Undulatus
Olen niin paljon aiheesta kirjoitellut, että laitan tähän sinulle osoitteen... Löytyy tietoa! :)
http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=Forums&file=search&mode=results - hiiriii^^
niin kiitos. sieltä todellakin löytyi tietoa, mutta ärsyttävintä oli että aina kun oli lukenut yhden viestin, niin aina piti mennä uudestaan haku-kohtaan.. no, mutta tätä en kuitenkaan löytänyt: siis. missä vaihessa olen kesytyksessä? alussa? lopussa? varmaankin kuitenkin aikas alussa oon vielä, epäilen. :P
- -M-
No ei kait eläimen kesytyksestä ja koulinnasta ikinä voi sanoa että on "valmis" tai "lopussa", ainahan sitä voi kehittää jotain uutta opetettavaa
ja ylläpitää vanhoja taitoja. Jos on joku ison tuntuinen päämäärä kannattaa pilkkoa se pienempiin osiin (juurikin että ensin harjoitellaan häkissä säikkymättä oloa kun käsi on lähellä, sitten koskettamista jne). Ja ainahan saa jotain valmista silloin kun on joku välitavoite saavutettu.
Lisäksi ihan omistajan omasta innokkuudesta ja mielihaluistahan se riippuu miten kesyksi linnut ylipäätään haluaa, jollekin lintu on riittävän kesy silloin kun ei säntäile seinille kun samassa huoneessa on ihminen, toinen haluaa rapsutella lintua ympäriinsä sen säikkymättä, ja siihen väliin mahtuu todella paljon muitakin vaihtoehtoja. - hiiriii^^
-M- kirjoitti:
No ei kait eläimen kesytyksestä ja koulinnasta ikinä voi sanoa että on "valmis" tai "lopussa", ainahan sitä voi kehittää jotain uutta opetettavaa
ja ylläpitää vanhoja taitoja. Jos on joku ison tuntuinen päämäärä kannattaa pilkkoa se pienempiin osiin (juurikin että ensin harjoitellaan häkissä säikkymättä oloa kun käsi on lähellä, sitten koskettamista jne). Ja ainahan saa jotain valmista silloin kun on joku välitavoite saavutettu.
Lisäksi ihan omistajan omasta innokkuudesta ja mielihaluistahan se riippuu miten kesyksi linnut ylipäätään haluaa, jollekin lintu on riittävän kesy silloin kun ei säntäile seinille kun samassa huoneessa on ihminen, toinen haluaa rapsutella lintua ympäriinsä sen säikkymättä, ja siihen väliin mahtuu todella paljon muitakin vaihtoehtoja.kiitti taas tiedosta! toivottavasti ne kesyyntyy :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1508865Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492629Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282407- 462405
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961833- 971817
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231713Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä421240Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136