Nyt etsitään

hyviä balladeja, jne.

Niin, hyviä rakkauslauluja..balladeja... Ite olin kerran häissä, jossa eräs oululainen laulaja aki louhela veti kirkossa sielä "ylhäällä" orrella,heh yhden hitaan biisin, yhdessä välissä hääseremonia... hitto ku tuli tippa linssiin.. akustinen kitara..

Mitäs hyviä rakkauslauluja sitä ois..?

3

713

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laulukansio

Kävin kurkkaamassa ystäväni laulukansiosta vähän vinkkiä noihin rakkausballadeihin. Harrastaa myös tuota "orrella" laulamista akustisen kitaran säestyksellä.
      En tiiä mitä näistä on kirkossa laulanu ja mitä juhlapaikalla.
      Romanssi on mun ehdoton ykkönen.Siihen tietenkin vaikuttaa henk.koht.syyt,mut ei niistä sen enempää. Mutta sopii kirkkoon. Jos ei nimi sano mitään niin laulu alkaa "sua vain yli kaiken mä rakasta".Sit muita
      Hymni rakkaudelle
      Niin onnellinen oon
      Kertokaa se hänelle
      puhu hiljaa rakkaudesta
      Lennä mun lempeni laulu
      Rakkauden aamu
      Paljon sanomatta jää
      Nyt ja aina

Mut kannatta kysyä laulajalta/kitaristilta mitä ne on esittäny ja onko niillä jotain ehdotuksia.
      Toivottavast näist oli jotain apua!

• yks laulaja

Noista ei mikään kuulu kirkkoon, jos kanttorilta kysyt. Ja kanttori päättää siitä mitä kirkossa esitetään

• yksi orrelta

Siellä "kirkon orrella" pitää esittää musiikkia, jonka sanoma ei ole ristiriidassa vihkimisen jumalanpalvelusluonteen kanssa. "Sua vain yli kaiken mä rakasta" on yksi niistä, joita EI SAISI kirkossa esittää. (Tiedän kyllä, että sitä on jossakin joku päässyt kyllä luikauttamaan...)
      Kaksi perusteluakin olen joskus kuullut, ensinnäkin se on pari joka rakastaa toisiaan, eikä laulaja parvella - ja toiseksi: vain Jumalaa pitää rakastaa yli kaiken, lähimmäistä niin kuin itseään.

Maailma on kyllä pullollaan musiikkia joka on sekä herkkää, kaunista että kirkkoon sopivaa. Neuvoa kappalevalintaan voi kysyä myös kanttorilta vaikka sinne jonkun muun laulamaan tilaakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      27
      3405
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      2529
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      99
      2482
    4. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2154
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      76
      1693
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      48
      1584
    7. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1516
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1305
    9. Jos saisit antaa yhden neuvon

jälkikasvullesi elämää varten, niin minkä antaisit?
      Sinkut
      134
      1245
    10. Tulipalo viimeyönä

Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj
      Jämsä
      15
      1146
    Aihe