Norton Commando

nort

Norton Commandoa tekis pirusti mieli, ei vaan ole hirveän yleinen Suomessa?. Minkälaisia kokemuksia porukalla on kyseisestä pyörästä, onko luja vehje rauta osaston puolesta ja miten ajettavuus 60-70-luvun vehkeissä, siis ei tarvitse nyt verrata nykypyöriin.

Onko 750 ja 850 välillä muuta eroa kuin pytyt?

5

3604

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • norton -52

Minun mielestä brittipyörien parhaimmasta päästä. Jämäkka runko ja hyvä etupää tekee siitä mukavan ajettavan, suosittelen.

• Itselläni on pari kappaletta viimeisiä Commandoja jotka tehtaalta tulivat ja ajettavuus omasta mielestäni on erittäin kiva,varsinkin kun ottaa jo pyörien iän huomioon.Ainoa kiusa joka toisessa pyörässä on ollut on tuo tyhjäkäynti-pyörä on kuumana sammuillut mutta eiköhän sekin ensi kesänä ole kunnossa.Kaikki fanaatikot eivät nielleet näitä viimeisä Nortteja,mm sähköstartin ja vaihteen siirtäjän siirryttyä "väärälle"puolelle=vasemmalle.Itse en ole noista välittänyt,pyörä on aito britti ja Nortamo pienine puutteineen(takarengas 4,10")mutta tien päällä nautinto kuitenkin mm hyvän väännön ansiosta,saundi upea ja ainakun reissuilla on johonkin pysähdytty ei vanhus ole ilman huomiota jäänyt,monasti kerännyt enemmän kuin nuo "muovikuulat".Aikaa ja viitseliäisyyttä se vaatii mutta samalla kun pyörää laittaa niin sen myös oppii.Ovat muuten tämän päivän jenkkilässä halutua kamaa...

• nort

Kiitti vastauksista, on Nortti vahvasti mielessä, vaikka aluksi ajattelin ja yhtenä vaihtoehtona on Triumphi, mutta rupes tekemän mieli hieman speciaalimpaa peliä minkä vois mahdollisesti pitää loppuiän, vaikka muitakin pyöriä tulisi hankittua. Nämä nyky Triumpit ovat kyllä komean näköisiä vehkeitä, mutta jostain syystä se lyhytiskuinen päpätys ei viehätä?

• Mutkamotoristi
        nort kirjoitti:

Kiitti vastauksista, on Nortti vahvasti mielessä, vaikka aluksi ajattelin ja yhtenä vaihtoehtona on Triumphi, mutta rupes tekemän mieli hieman speciaalimpaa peliä minkä vois mahdollisesti pitää loppuiän, vaikka muitakin pyöriä tulisi hankittua. Nämä nyky Triumpit ovat kyllä komean näköisiä vehkeitä, mutta jostain syystä se lyhytiskuinen päpätys ei viehätä?

Viime kesänä olin ajelemassa Italiassa ja näin Ravennassa -70 luvun alun Nortonista erittäin kauniin ja hienosti rakennetun racerin joka sai minut niin sekaisin että myin talvella kakkospyöränä olleen harrikkani ja nyt minulle on Englannista tulossa 750Commandon aihio josta aion rakentaa "kopion" siitä Nortonista jonka reissullani näin . Koneen osalta minulle kävi sellainen säkä että se on kunnostettu ja koneistettu uudenveroiseksi joten minulle jää nyt enää rungon ja muiden osien kunnostus ja "tuunaaminen" omalle kontolleni .

• aaabbb

Cafe racer norttonista ei parempaa löydy! Viis vuotta ajoin vanhalla racerilla ja nyt on uus tekeillä kesän kahinoihin!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      709
      1813
    2. Mopomiitti!

Menikös öoliisilta yli tuo mppedinkans kisaaminen tais olla melkoinen riski vahigoittaa tarpeettomasti jopa kuolla tuoss
      Tuusula
      291
      960
    3. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      67
      877
    4. Poliisi kiilasi mopoilijan

Ylellä leviää video jossa poliisi pysäyttää rajusti kiilamalla mopo pojan. Toivottavasti poliisi ottaa tuosta mallia myö
      Kiuruvesi
      124
      726
    5. Vetovoima

Onko välillänne suuri vetovoima ja miten se ilmenee? Onko siitä haittaa?
      Ikävä
      32
      591
    6. Niin kauan tätä

Onko vuotesi menneet hukkaan
      Ikävä
      88
      567
    7. Käviskö tällainen suhde

Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E
      Ikävä
      61
      559
    8. Aina vaan mietin sua

Miksen saa sinua mielestäni pois
      Ikävä
      32
      550
    9. Onko täällä ketään

Joka kaipaa M alkuista? Millä kirjaimella nimesi alkaa?
      Ikävä
      43
      546
    10. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      37
      520
    Aihe