Olen hakenut kuvataideakatemiaan jo lukuisia
kertoja, mutta en ole päässyt...
Olen maalannut surrealismia realistisesti
ja taidolla...
Pitäisikö tänä vuonna vaan lätkiä mustaa maalia
aaltopahviin tai paskoa purkkiin?
En ole mikään abstraktin taiteen vihaaja,
mutta onko sitten niin, ettei sinne muitten
tyylisuuntien edustajia oteta?
Kertokaa te onnelliset, jotka sinne olette päässeet...
Kuvataideakatemiaan?
11
45089
Vastaukset
- Taiteilija
Mitä, jos tänä vuonna pyrkisit myös jonnekin muualle, vaikka taidekoulu MAA:han, Vapaaseen tai Halosen akatemiaan? Tosiasia on, että näissä kouluissa opiskelee monia yhden vuoden, jonka oppien jälkeen he pääsevät Kuvataideakatemiaan mikäli sinne sitten enää haluavat. Kyllä vuosi taidekoulussa opiskelemassa antaa paremmat valmiudet akatemian sisäänpääsyyn.
Ei se sisäänpääsy riipu tyylisuunnasta eikä taidoista. Jos surrealismi on juttusi pitäydy siinä. Moni kuuluisa suomalainen taidemaalari on hylätty Kuvataideakatemiasta. Voi olla, että akatemian proffien mielestä et vain sovi heidän "imagoonsa". Joka taidekoululla on oma profiilinsa, minkälaisia taiteilijoita he haluavat tuottaa. Etsi sinä omasi.- Uudelle uralle
Olisiko yli 40-vuotiaalla, 20 vuotta aktiivisesti
maalanneella maalarilla mitään mahdollisuuksia
opiskella taiteita ja suuntautua näin aivan uusi-
le "urille"? Onko taideopiskelijoille ikähaa-
rukka ? Entä käytäntö? Onko kyseisillä opinnoilla mahdollista
jatkaa esim.opetus- tai terapiatyöhön. - Jukka
Uudelle uralle kirjoitti:
Olisiko yli 40-vuotiaalla, 20 vuotta aktiivisesti
maalanneella maalarilla mitään mahdollisuuksia
opiskella taiteita ja suuntautua näin aivan uusi-
le "urille"? Onko taideopiskelijoille ikähaa-
rukka ? Entä käytäntö? Onko kyseisillä opinnoilla mahdollista
jatkaa esim.opetus- tai terapiatyöhön.Itse tässä suunnittelen ihan samoja juttuja.
Ja mitä ilmeisimmin juttu voisi toteutua oppisopimuskoulutuksena.
Olen työskennellyt täysipäiväisenä taidemaalarina neljättä vuotta. Ja selvisi, että olisi mahdollista suorittaa kuvataiteilijan tutkinto oppisopimuskoulutuksena. Jopa niin että omassa firmassa. Selvityksen alla on Halosen akatemia jossa opiskelun teoriajaksot olisivat. Maksavat vielä päivärahaa ei koulusta tarvitse maksaa mitään. Saapi nyt nähdä! - Uusille urillekko?
Jukka kirjoitti:
Itse tässä suunnittelen ihan samoja juttuja.
Ja mitä ilmeisimmin juttu voisi toteutua oppisopimuskoulutuksena.
Olen työskennellyt täysipäiväisenä taidemaalarina neljättä vuotta. Ja selvisi, että olisi mahdollista suorittaa kuvataiteilijan tutkinto oppisopimuskoulutuksena. Jopa niin että omassa firmassa. Selvityksen alla on Halosen akatemia jossa opiskelun teoriajaksot olisivat. Maksavat vielä päivärahaa ei koulusta tarvitse maksaa mitään. Saapi nyt nähdä!Kiitos vinkistä, ehkä saan tuosta puhtia aja-
tuksilleni. - Opiskelija
Uusille urillekko? kirjoitti:
Kiitos vinkistä, ehkä saan tuosta puhtia aja-
tuksilleni.Ainakin Taidekoulu Maahan otetaan minkäikäisiä hyvänsä. Yli nelikymppisiäkin on otettu!
- opiskelija
itse en ole akatemiassa mutta toisessa arvostetussa koulussa. kuulostaa silta kuin olisit jumittunut omaksumaasi tyyliin, etka osoita monipuolisuutta toillasi.sinulla ei ehka ole kehittymismahdollisuuksia juututtuasi yhteen tyyliin
- sitäsuntätä
kyllähän sinne otetaan jos teokset on edes jollain tavalla mielenkiintoisia nykytaiteen kontekstissa. eli kannattaa hakea ensin vaikkapa alemman tason kouluun ja perehtyä taidehistoriaan. Surrealismillakin voipi onnistua jos saat siihen jotain muutakin kun huonoa dali kopiointia. En siis tiedä töistäsi mutta kannattaa jaksaa hakea. kyllä sinne pääsee 7 yrittämälläkin ihmisiä sisään. tossa vähän inspiraatiota:
http://hammer.ucla.edu/image/1608/600/450.JPG
http://img165.imageshack.us/i/matthewbarneycremaster5gs6.jpg/
http://mikelove.files.wordpress.com/2007/05/glennbrown.jpg
- rtkk
Perusvikahan on maalata pääasia keskelle taulua! Useimmat ovat hankkineet perusasian osaamisen kansalaisopistosta tms.
- rtkk
Ainahan kannattaa yrittää! Liekkö ollut huono valaistus, anteeksi kirjoitusvirhe!
Moi,itse yeitin päästä kolme kertaa,kyseiseen opin ahjoon. No empä päässyt,ja ajttelin että kolmas kerta toden sanoo. Joten se siitä ja perustin oman yrityksen,nimeltä Pirun paja. No eipä tämä helppoa ole ollut. Suomessahan taiteilija ei saa arvostusta ennen kuin menestyy ulkomailla. Teen tosin muutakin kuin veistoksia. Olen luonut oman malliston koriste ja käyttöesineitä,lisäksi teen tilaustöitä ja käy pajalla ryhmiäkin,kursseja olen järjestänyt myös. No nyt olen n.vuoden ollut toimeentulotuen varassa 400e kuussa.Että aika hiljasta on ollut. Yritys kyllä jatkaa toimintaansa kesän alusta lähtien. Treenaan eli käyn käyn juoksemassa 4-10km 2-3krt viikossa lisäksi aloin käymään avannossa ja punttisalilla. Tässa hommassa pitää olla kova pää ja fyysisesti kunnossa, sekä lääkitys kohillaan. Tämä on vaan aika syvältä, siinä mielessä että mahdollisuuksia on vaikka mihin,mutta kun vaimon kanssa tuli ero, niin jäin yksin pyörittämään puljua.Markkinoinnilla saisi asiakkaita,mutta kun on niin persauki,meinaa jo tarvikketkin olla loppu,että pystyisi tekemään edes töitä, saati että markkinointiin olisi rahaa. Mutta olen päättänyt kulkea tämän tien loppuun. www.pirunpaja.com
- alisa.n
Suomessa on vaikea päästä opiskelemaan mitään taiteenaloja, opiskelupaikkoja on vähän ja halukkaita paljon. Ja aina ei kouluun pääsy ole kiinni taidoista. Mitäpä jos katselisit olisiko muualla Euroopassa esim sellaisisa oppilaitoksia, jotka kiinnostaisivat. Ulkomailla opiskelu voisi avartaa maailmankuvaasi ja myöskin edistää taitojasi ja ajattelutapaasi taiteilijana. Onnea yritykseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1539019Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492709- 572491
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292491Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971875- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231763Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461295Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61146