Onko kellään vertailukokemusta vanhasta Zafirasta ja VW Touranista? Olisi nimittäin tarjolla 03 Zafira ja saman vuosimallin VW Touran, kumpikin 1.6 bensakoneella. Zafiran hintalappu on vaan 7000 euron pienempi, joten kiinnostaisi tietää onko Touran muka jotenkin niin paljon edistyksellisempi, että ero selittyy sillä, vai onko vaan uusi Zafira romauttanut vanhan mallin hinnat?
03 Zafira ja VW Touran
8
6853
Vastaukset
- Zafira-02
Ainakin melu sisätiloissa on Touranissa huomattavasti voimakkaampi, etenkin keski- ja takarivillä istuessa. Touraniin välittyy kaikki rengasäänet kohina, eli lapsien kohdalla ei ainakaan voi puhua mistään matkustusmukavuudesta. Itse olen todella tyytyväinen Z 2,0DTi:n omistaja - hyvä ajaa, tilaa ja monikäyttöisyyttä, elegance varustelu riittävä, pieni kulutus eikä ole jättänyt tiellekään...
- zafiristi
Eiköhän noiden autojen kohdalla ratkaise lähinnä oma mieltymys eli valitse se kumpi tuntuu itselle paremmalta, varmaan kumpikin on hyviä vaihtoehtoja.
Itse ajan zafiralla ja olen todella tyytyväinen.
- hyvä
Kyllä kai se Touran on hyvä ja uudempi malli. Jokainen voi itse päätellä, onko se 7000 euron edestä parempi kuin vastaavanikäinen Zafira. Mielestäni ei. Käytetyillä Volkkareilla on melko kova hinta käytettynä, hyvä uuden ostajalle ja käytettynä myyvälle, mutta huonompi käytetyn ostajalle.
- O.Z.
Vanhemmissa Zafiroissa on ollut hyvin paljon vikoja. Siinä varmaan osasyy halpaan hintaan. Nykyisen mallin kestävyyteen OPEL on jo panostanut tietääkseni kaiken tietotaitonsa?
- Taas korjaamolle...
Jos haluat korjaamokierteeseen, valitse Zafira. 7000€ on äkkiä poltettu. Minun Zafiralla 80tkm oli raja,jonka jälkeen viat alkoivat, on vaidettu niveliä, vesipumppu, korjattu sähköjärjestelmää, vaihdettu venttiilivarrenkumit, takaluukun lukkomekanismi vaihtoon jne. jne... . Nyt ajettu vähän reilut 100tkm ja nyt on ohjaustehostimen vuoro mennä vaihtoon. Se 7000e on "varattu" Zafiran korjauskuluihin, jos edes riittää.
Opelin suunnittelijat ovat onnistuneet työssään loistavasti. Heillä on varmaan suunniteltun lähtökohtana auto, joka kestää n.100tkm. jonka jälkeen se menisi vaihtoon.- 1.8xer
ainahan noita huonojakin yksilöitä sattuu joka merkkiin mutta ei sitä nyt ihan kannata liikaa innostua vikojensa kerronnassa, rajansa silläkin, nimittäin uskottavuus joutuu koville kun tietää ks autosta vähän laajemmalti ja enempikin. Tuolla km määrällä ei kyllä zafiraan tarvii tuollaista remonttia tehdä, ei kai sua ole petetty.
- vaihto normaalia
"on vaidettu niveliä, vesipumppu, korjattu sähköjärjestelmää, vaihdettu venttiilivarrenkumit, takaluukun lukkomekanismi vaihtoon jne. jne... ."
Hyvä, että 80tkm mennessä vesipumppu on vaihdettu. Koska se kannattaakin vaihtaa 60tkm jakohihnan vaihdon yhteydessä, koska on pieni riski että se hajoaa ennen 120tkm seuraavaa hihnanvaihtoa. Eli ihan oikein on toimittu.
Venttiilinvarrenkumit varmaan vaihdettiin, koska autosi on ensimmäisten vuosien moottorilla jossa kumit olivat sellaisia että saattoivat nousta paikaltaan. Tuotakaan ongelmaa ei v.-00 jälkeen ole ollut, vaan Opel sen on korjannut.
Zafira on iso ja painava auto. On luonnollista, että nivelet kuluvat kovassa kuormituksessa. Saattaa jokusen kympin maksaa uudet tarvikenivelet ja vaidetaan kun kolisee. Meillä meni uudesta Nissanista molemmat takavakaajat 3,2 vuoden kohdalla alle 50tkm. Perkule kun japsin takuu oli tasan 3 vuotta eikä joustoa ollut kuukauttakaan. No tulee sitä virheitä japseillekin, kun Euroopassa autonsa suunnittelevat.
Hyvä, hyvä - että huollat autoasi ja uusit kulutusosia. Mainiota, sillä 7000 euron hintaerolla ylihintaiseen Volkkariin vaihtaa vaikka koko moottorin ja vaikka nivelet päälle.
Mainio provo-viesti sinulla. - Zafiiri
vaihto normaalia kirjoitti:
"on vaidettu niveliä, vesipumppu, korjattu sähköjärjestelmää, vaihdettu venttiilivarrenkumit, takaluukun lukkomekanismi vaihtoon jne. jne... ."
Hyvä, että 80tkm mennessä vesipumppu on vaihdettu. Koska se kannattaakin vaihtaa 60tkm jakohihnan vaihdon yhteydessä, koska on pieni riski että se hajoaa ennen 120tkm seuraavaa hihnanvaihtoa. Eli ihan oikein on toimittu.
Venttiilinvarrenkumit varmaan vaihdettiin, koska autosi on ensimmäisten vuosien moottorilla jossa kumit olivat sellaisia että saattoivat nousta paikaltaan. Tuotakaan ongelmaa ei v.-00 jälkeen ole ollut, vaan Opel sen on korjannut.
Zafira on iso ja painava auto. On luonnollista, että nivelet kuluvat kovassa kuormituksessa. Saattaa jokusen kympin maksaa uudet tarvikenivelet ja vaidetaan kun kolisee. Meillä meni uudesta Nissanista molemmat takavakaajat 3,2 vuoden kohdalla alle 50tkm. Perkule kun japsin takuu oli tasan 3 vuotta eikä joustoa ollut kuukauttakaan. No tulee sitä virheitä japseillekin, kun Euroopassa autonsa suunnittelevat.
Hyvä, hyvä - että huollat autoasi ja uusit kulutusosia. Mainiota, sillä 7000 euron hintaerolla ylihintaiseen Volkkariin vaihtaa vaikka koko moottorin ja vaikka nivelet päälle.
Mainio provo-viesti sinulla.Minulla on 212.000 ajettu vm2000 Zafira 1.6 ja olen ollut tyytyväinen. Zafirassa on 6 hengen kuoramallakin vielä hyvä tavaratila kun yksi penkki on alhaalla. Suosittelen lämpimästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303481Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91538Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131473Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241255Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34893Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242883- 60869
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.130858Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97808