Veroilmoitusta värkätessäni huomasin, että ostosiemenissä oli kumma epäloogisuus alv verokannassa. Olin ostanut yhtäältä timotein siementä ( alv 22% ) ja toisaalta rypsin siementä (alv 17%). Mikä logiikka tässä on? Rypsi on myyty siemenä eikä rehuksi. Riittääkö alv17 perusteeksi se, että sitä käytetään myös rehun ja elintarvikkeen raaka-aineena. Sanokaa viisaammat.
Kumpi verokanta
5
4438
Vastaukset
- onko merkitystä
Koska kirjanpidossa merkitset vain sen summan mitä lukee kuitissa, jonka olet maksanut.
- -Haastaja-
Silloin kun tuote kelpaa syötäväksi ihmiselle tai eläimelle, se on elintarvike 17% verolla, muuten ei.
Esim. viljan siemen peittaamaton 17%, peitattu 22% ja
elävä eläin 22%, kuollut eläin eli liha 17%- TuplaKari
Ja kun siemen on biologisesti peitattua, niin menee 17% verokannalla.
Miten aloittajan siemenrypsit olivat peitattu?
-KAri - alvi
TuplaKari kirjoitti:
Ja kun siemen on biologisesti peitattua, niin menee 17% verokannalla.
Miten aloittajan siemenrypsit olivat peitattu?
-KAriEipä ollu peitattu biologisestikaan kun luomua ostin. Verokanta määräytyy siis niinkuin arvelinkin, että jos "syötävää" niin alv17.
- lisää!!!
alvi kirjoitti:
Eipä ollu peitattu biologisestikaan kun luomua ostin. Verokanta määräytyy siis niinkuin arvelinkin, että jos "syötävää" niin alv17.
kummastelin rahtilaskuu, kun tuotiin kauran siementä siemenissä alv 17% .. ja samaten rahtilaskussa alv17%
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997780- 1075587
- 2754861
- 494793
- 753564
- 502828
- 602531
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412274