Puutaloni pamahtelee

Mikkä syynä?

Ostin jokin aika sitten asunnon oy-muotoisesta puutaloyhtiöstä, joka rakennettu 1930-luvulla. Olenmelkoisen peukalo-keskellä-kämmentä-tyyppiä, joten tässä asumismuodossa on itselleni haastetta yllin kyllin. Kaikenlaista vikaa ja korjattavaa on matkanvarrella tullut vastaan ja niistä olen yrittänyt selvitä jollain tavoin.

Nyt asunnostani on kuulunut kovia pamahduksia - ja mielikuvituksissani näen jo katon romahtavan niskaani. Kyse ei ole kattopelleistä, sillä ääni on kumeampi. Onko kysymys vain siitä, että puu elää ja pakkaset ovat olleet kovia? Vai pitäisikö oikeasti huolestua ja tehdä asialle jotakin?

6

5594

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvailija

veikkaa että,nurkat paukkuu pakkasella,aika normaalia.

• elää

Puutalo elää vuodenaikojen aiheuttamien lämpötila- ja ilmankosteuserojen takia aina. Ei syytä huoleen.

• paukkuu

nurkissa.
      Yöllä parvekkeella ku on tupakalla ja paukahtaa niin luule, että nyt se naapurin jaska taas vanhalla sotilas kiväärillä räiskii kulman takana.
      Pitänee lähteä housupyykille... kun vähän lurahti,
      pamahti niin perkeleesti.

• paukkuu

meillä sama juttu aina kun lämpötilan vaihteluita. Pakkanen paukkuu nurkissa niin, että joskus yöllä säikkyy hereille.
      Muta kuulisittepa kun uuden hirsitalon (käsinveistetyn) hirret halkeilevat. Se vasta on armotonta pauketta. Mökillä saadaan kuunnella sitä.

• k o n s t i

on taputella tappi persiiseen. Eiköhän pauke tokene.

• Keltaisen talon asukas

on makuuhuoneen seinässä yksi onneton vastapäivään kiertynyt hirsi, joka suurista lämmön ja kosteuden vaihteluista joskus paukkuu. On tainnut timpureille silloin sata vuotta sitten käydä pieni lapsus, kun on yksi väärän kierteinen puu päässyt joukkoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      766
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      673
    Aihe