Hedwig- Hirnyrkki vai henkilö?

Voldemort7

En tiedä onko tästä puhuttu jo täällä, mutta mistä tämä salaperäinen lintu ilmestyi Viistokujan kauppaan? Hedwigin alkuperää ei ole aikaisemmin selvitetty minun tietääkseni kirjoissa. Kaunis ja valkoinen. Liian imelä ollakseen tavallinen lintu. Ihan varmasti Hedwigillä tulee olemaan osana viimeisessä kirjassa, niin kuin oli Klonkulla LOTR:ssa. Epäilen että lintu ottaa Harrylle tarkoitetun Avada kedavran tai lintu pelastaa jonkun tai uhrautuu jonkun puolesta. Lisää kuolemiahan on tulossa mutta Rowling ei ole kommentoinut kuolevan olomuotoa. Yhden on pakko olla eläin.

Mutta entä jos se on animaagi tai hirnykki? Lintu voi olla ihminenkin, niin kuin Kutka. Jos Harryn oli tarkoitus saada juuri tämä pöllö ja jos Hedwig on Voldemortin vakooja! Hedwighän viettää aikaansa pöllötornissa ja sehän voi lentää sieltä minne haluaa, kertomaan Pimeyden Lordille Harryn salaisuuksia. Harry ei osaa epäillä Hedwigia koska on kiintynyt siihen eikä Ron osannut kuvitellakaan miksi Kutka eli niin pitkään. Loistava suunnitelma esim. Lucius Malfoylta tai Kalkarokselta. Laittoihan Lucius sen päiväkirjankin Ginnylle. Pöllö on noiduttu! Voldemort haluaa hirnykkinsä olevan turvassa joten noiduttu eläin olisi hyvä paikka. Ehkä pöllö oli ihminen johon Voldemort liitti yhden hirnyrkeistä ja sitten Voldemortin tuhon jälkeen joku loihti sen pöllöksi.

Mutta kuka olisi loihtija ja KUKA ON Hedwig. Hedwig on nainen, ellei korvani ole sekoittanut she-sanaa. Voldemortin uhri tai kätyri.

Tai se animaagi-teoria. Voihan linnassa olla muitakin Voldemortin vakoojia eläimen muodossa. Linnun alkuperää on haluttu säästä ihan varmasti tähän viimeiseen kirjaan. Pöllöhän voi myös käydä hakemassa vääriä viestejä viholliselta helposti. Kalkaroksen tai Dracon petturuus ei ollut yllätys, hehän olivat Harryn näkökulmasta pahiksia jo valmiiksi enkä mitenkään uskonut että Kalkaros olisi hyvä kun vittuilee Harrylle minkä kerkiää.

Entäpä Neville? Ehkä hirnyrkki liitettiin häneen ja Nevillen mummi on paholainen vartioimassa hirnyrkkiä! Hänhän oli se toinen poika joka syntyi heinäkuun kuollessa. Voldemort on halunut pelata varman päälle ja muuttanut Nevillen hirnykiksi. Molempien vanhemmat ovat "poissa pelistä" ja molempia suojelee joku muu sukulainen. Entäpä arpi, jos se on avain hirnyrkkiin harryn päässä. Jos hirnyrkin avulla Voldemort ottaa yhteyttä Harryn uniin ja Harryahan koskee päähän aina kun arpea vihloo. Dumbledorehan sanoi että sen arven saa vain kirouksen kosketuksesta mutta entä jos paha kirous oli hirnyrkki-loitsu. Voldemort tappoi Harryn vanhemmat jolloin loogisesti hirnyrkki-loitsu olisi ollut mahdollista tehdä. Jokin saattoi mennä vikaan ja Voldemort halusi tappaa Harrynkin. Äidin uhrauksen suoma muuri estikin hirnyrkki-loitsun ja sitten Voldemort halusi tuhota Harryn kun hirnyrkki ei onnistunut tai sitten onnistui mutta vasta Avada kedavran jälkeen. Harry joko on hirnyrkki tai ei.

Neville kuolee seuraavassa kirjassa. Harry tappaa hänet kun saa selville Nevillen olevan hirnyrkki.

Muitakin epäilyksiä minulla on mutta en jaksa niitä kirjoittaa. Selviäköön totuus 7. kirjassa joka ilmestyy minun syntymäpäivänäni jos 13.7 piti paikkansa. historiallinen tapahtuma, tulen kuusitoista kesäiseksi viimeisen harry potter kirjan ilmestuymis päivänä. odotin ykstoistavuotiaana että saisin kirjeen Tylypahkaan mutta eipä tullu. Ehkä olen velho ja Voldemort tulee ja tappaa minut juuri 13.7. Tässä on varmasti yhteys.

12

1134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • animagus

      mutta minun on vaikea nähdä Hedwigiä erityisen merkittävänä kirjojen kannalta. En tiedä mihin viittaat imelällä, mutta kyllä tuonnäköisiä pöllöjä on olemassa eli ei se siinä mielessä mitenkään erikoinen ole.

      Rowling on sanonut, että Harry ei ole hirnyrkki. En ymmärrä, mitä järkeä elollisesta olisikaan tehdä hirnyrkkiä, koska sellainen kuolee kuitenkin ennen pitkää, joten se ei ole erityisen hyvä/pysyvä/turvallinen sielunkappaleen säilytyspaikka sellaiselle, joka aikoo elää ikuisesti.

      Nevillen kuolemaa minäkin olen ajatellut, mutta tuskin sentään Harryn toimesta! Varmasti Nevillellä on jokin rooli kirjassa, mutta minä olen kuitenkin jatkuvasti olettanut, että Neville olisi hyvien puolella. Vaikea kuvitella, että hän paljastuisi hirnyrkiksi (vrt. elollisia hirnyrkkejä koskeva mielipiteeni), mutta heinäkuussahan tämä asia sitten selviää!

    • hp tietäjä

      lol! voldemortin hirnyrkit on medijogi hän itse käärme jotain rohkelikolta ja korpinkynneltä...

      • ksksk

        ....7.kirjan? Fakta on faktaa mutta emme todellakaan tiedä mitä vielä tulee tapahtumaan. Minusta Hedwig voisi olla hirnyrkki mutta en osaisi liittää sitä vielä tarinaan.


      • ei ole

        itse hirnyrkki. Hirnyrkki-nimitystä käytetään kohtesta, johon henkilö on kätkenyt osan sieluaan ja eihän Voldemort ole itsensä sisään mitään kätkenyt.


    • herrajeesus

      Voi luoja...! siis ihan totta, oishan toi mielenkiintosta, mutta hedwik on lintu- LINTU!ymmärrätkö,sana on LIN-TU. TA-VAL-LI-NEN- LIN- TU.
      Nyt ei eletä taru sormusten herrasta- aikaa- Hedwikillä ei ole mitään asiaa (oikeata roolia) pottereissa, paina paksuun kalloosi!

      • asoklla

        Kyllä ne pöllöt on siinä vähän maagisempia kun en usko että pöllöt oikeasti jotain viestejä veis perille ja tois takasi ihan sillei ku Hary Potterissa. Taidat olla aika vähä-älynen ku et mieti tarpeeksi laajasti. ja se on Hedwig ei hedwik. että voi herrajeesus sinulle. Meneeekö omaan paksuun päähäsi sana MAAGINEN? Nyt puhutaan aika lailla fiktiosta, fantasiasta jossa kaikki on mahdollista. Etkö esim ajatellut tuota ennen kuin Kutka paljastui Piskuilaniksi? Emme voi tietää. Ja elämmekö harry potter-aikaa? Oot aika jälkeen jääny kun elät jossain harry-maailmassasi.

        "Hedwikillä(oik.kirj. Hedwigilla) ei ole mitään asiaa (oikeata roolia) pottereissa, paina paksuun kalloosi!"
        Loukkaat Row:Ta pahasti koska Hedwig on Harryn lemmikki ja ja vie Harryn viestejä perille ja se mainitaan joka kirjassa ja sen luonnetta on kuvailtu. Se on sivuhenkilö(eläin) ja on yhtä tärkeä kuin Neville tai Parvati. Mieti ennen kuin kirjoitat tuollaista roskaa!

        Itse aiheeseen "onko Hedwig hirnyrkki vai henkilö" niin siihen en kommentoi mutta tämän yhden noobin viesti iski lujaan kallooni.


    • sininen2kissa

      Tunturipöllöt ovat valkoisia!! Jos se olisi esim. musta, se olisi omituinen otus.

      • higukkaa

        mutta aina päähenkilöllä on joku valkoinen lemmikki, kissa, koira, ja tässä tapauksessa lintu. Jotenkin liian "imelää" toistamista että sankarilla on tyädellinen valkoinen puhdas lemmikki, joten minusta olisi ihanaa jos Hedwig paljastuisi Pimeyden Lordin lemmikiksi. Hedwig on muistaakseni jonkun merenneito piirretyn noita, sellainen valkea ja pitkä hiuksinen noita jolla on vihreä ankeriaan pyrstö. Marina on sen merenneidon nimi.


    • omppu

      en ainakaan nevillen mummista uskois, että se on joku paholainen :D ja sit vielä tohon hedwigiin.. valkonen väri ei oikeen sopis millekkään voldemortin vakoojalle tai vastaavalle..

      • mewmewrulez

        Voldun vakooja olisi varmasti mustan värinen...


    • DinoVelvet

      Enpä ole ikinä ajatellut että Hedwigillä olisi jokin noin suuri rooli. Se on tavallaan Harryn maailmassa niin arkipäiväinen henkilö, koska pöllöjä käytetään päivittäin postin kuljetukseen. Päähenkilöllä vain lemmikkikin on vähän erikoisempi. Mutta saa nähdä:)

      Minä sen sijaan olen miettinyt Koukkujalan roolia.. Sehän oli ollut eläinkaupassa kauan aikaa eikä kukaan ollut huolinut sitä ennen Hermionea. Sehän myös tiesi Kutkan olevan "pahis" ja auttoi Siriusta. Toivon ainakin että Koukkujalasta paljastuu vielä jotain merkittävää!

      • dkkyeiip

        Ei Hedwigillä mitään roolia ole muuta kuin se, että se on Harryn pöllö, joka kuljettaa hänen viestinsä uskollisesti. Voldemortin hirnyrkit ovat päiväkirja, sormus (elpymyskivi), medaljonki, kuppi, Korpinkynnen diadeemi (tiara), Nagini ja Harry.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe