ompelija

kertokaahan

kertokaahan minulle, missä hyvä ompelija.
jokelan tiedän, ei minun mielestä hyvä,ja tosi kalliskin.

53

5271

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • timanttimies

      hyvän ompelijan

    • lpr,,,,

      Sirkka ompelija neparitkin kestää tasan yhen päivän

      • vierasss

        Sirkka on kuollut, annetaan hänen olla rauhassa!


      • etellinen vielä.

        Mitenköhän sä käsittelet niitä sun röijyjäs, mulla Sirkka-vainaan ompelemat nepparit on kestäneet hyvin normaalissa käytössä.


    • annansilmä

      korjailen kaikki vaatteet puvusta röijyihin.enkä ole kallis.tavoltettavuus taitaa olla pulma.

    • naine vaa

      mistä mä saan röijyn kaavat ja ohjeet. oon sen verta ompelutaitonen että tiedän että osaan ohjeitten tai kaavojen perusteella tehä röijyn, mutta mistäköhän tällaset sais? kannattaisko minun kysyä esim. lappeen kääjiltä tai jokelan kääjiltä...? kertokaa ihmeessä hyvät ihmiset jos teillä on jotain ideoita. siinä nimittäin säästäis aika paljon kun itse rupeis tekemään, ei tarvis ku kangas ostaa ja ne muut värkit siihen päälle tuleepi aika halvaks. koitin nimittäin kysellä näiltä omilta ketä on paikan päällä, mut eipä osanneet oikee sanoa. kiitos vaan etukätee!

      • vaikka

        niin, kysäse vaikka talman birgitiltä, hänellä hyvät kaavat ja osaa varmasti neuvoakin, tai sitten vaan purkaat vanhan ja otat kaavat siitä.


      • naine vaa
        vaikka kirjoitti:

        niin, kysäse vaikka talman birgitiltä, hänellä hyvät kaavat ja osaa varmasti neuvoakin, tai sitten vaan purkaat vanhan ja otat kaavat siitä.

        kiitos paljon.. vielä ku joku olis niin ystävällinen että vois antaa kyseisen ihmisen yhteystiedot.. kiitos etukäteen tästäki. ja tuo vinkki minkä annoit, kiitos siitäki. niinkin se varmasti onnistuupi!


      • kun ei voi
        naine vaa kirjoitti:

        kiitos paljon.. vielä ku joku olis niin ystävällinen että vois antaa kyseisen ihmisen yhteystiedot.. kiitos etukäteen tästäki. ja tuo vinkki minkä annoit, kiitos siitäki. niinkin se varmasti onnistuupi!

        niin kun tänne ei saa antaa numeroita,jos sinulla jokelan ompelijan numero, kysäse häneltä,
        birgit nymanin numero, hän varmasti kertoo sen,olen itsekkin häneltä saanut sen, kun hukkasin birgitin numeron.


      • naine vaa
        kun ei voi kirjoitti:

        niin kun tänne ei saa antaa numeroita,jos sinulla jokelan ompelijan numero, kysäse häneltä,
        birgit nymanin numero, hän varmasti kertoo sen,olen itsekkin häneltä saanut sen, kun hukkasin birgitin numeron.

        kiitos neuvoista!


      • harjoittele

        nainen vaan pura joku sopiva röijy ja leikkaa siintä kaavat, otat toisen röijyn vierelle ja siintä kattelet miten se on tehty. harjottele enste halvenmalla kankaalla


      • Anonyymi

        Pura vanha röijy ja piirrä kaavat siintä


      • Anonyymi
        harjoittele kirjoitti:

        nainen vaan pura joku sopiva röijy ja leikkaa siintä kaavat, otat toisen röijyn vierelle ja siintä kattelet miten se on tehty. harjottele enste halvenmalla kankaalla

        Hyvät kaavat saa kun purkaa röijyn .kysyn että miten kaavoja isonettasn,?


    • nuori juuli pohjosista

      heissan kaikki! tässä kun nyt oli juttua röijyistä yms.. niin puhutaan nyt sit hameistakin. mä rupesin tässä miettimään että mitä kangasta on se kohta hameissa, johon tulee napit. jokanen tietää mitä tarkotan. tulipahan vaan mieleeni mun tällanenkin asia,.. tietäiskö joku vai kannattaisko kääntyä ammatti ompelijain puoleen'?

      • timanttimies

        nähny niis nappeja,se säkkihä tiputetaa ylhäältä vaa alas,vai meinaatko sitä valkosta alushametta,ee,mä en enää muista,sorry


      • hameissa

        niin tarkoitan varmaan ,vyönauhaa?
        se tehdään samasta kankaasta kuin hameen vuori on,
        siis yleensä, polyesteri sekoitetta, tai suomeksi sanottuna, melko samaa kuin miesten pukukankaat ja naisten jakku puvuissa käytetään.
        mitähän tällä tiedolla muuten teet, utelias kun olen.


      • vielä tyhmempi kuin
        timanttimies kirjoitti:

        nähny niis nappeja,se säkkihä tiputetaa ylhäältä vaa alas,vai meinaatko sitä valkosta alushametta,ee,mä en enää muista,sorry

        kuvittelin, vai leikilläkö sanoit ettei hameissa nappeja ole, millähän ajattelit säkin pysyvän päällä,eiköhä se jollakin pitäis kiristää kohalleen.


      • nuori juuli pohjosista
        hameissa kirjoitti:

        niin tarkoitan varmaan ,vyönauhaa?
        se tehdään samasta kankaasta kuin hameen vuori on,
        siis yleensä, polyesteri sekoitetta, tai suomeksi sanottuna, melko samaa kuin miesten pukukankaat ja naisten jakku puvuissa käytetään.
        mitähän tällä tiedolla muuten teet, utelias kun olen.

        no kiitos vaan paljon.. tulipa vaan mieleen, en sillä tievolla erikoisesti mitään tee. kunhan rupes vaivaamaan päätä joten aattelin kysyä..


      • timanttimies
        vielä tyhmempi kuin kirjoitti:

        kuvittelin, vai leikilläkö sanoit ettei hameissa nappeja ole, millähän ajattelit säkin pysyvän päällä,eiköhä se jollakin pitäis kiristää kohalleen.

        kai sitä on tapansa kullaki


      • timanttimies
        vielä tyhmempi kuin kirjoitti:

        kuvittelin, vai leikilläkö sanoit ettei hameissa nappeja ole, millähän ajattelit säkin pysyvän päällä,eiköhä se jollakin pitäis kiristää kohalleen.

        se pysyy


      • juuri
        timanttimies kirjoitti:

        se pysyy

        tässä puhuu ihminen, jinka pitää puhua, vaikka ei tiedä mistä puhuu.


      • nii likeltä jo
        juuri kirjoitti:

        tässä puhuu ihminen, jinka pitää puhua, vaikka ei tiedä mistä puhuu.

        kaikki teikäläisten asusteet,hameen päällä on muute lämpöstä nukkua t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


    • kannattaa kokeilla

      Ohkolassa on ompelija Tuula Hytti.Tekee hyvän hameen

      • häneltä

        miun mielestä häneltä saa täyden suden ja saa maksaa sataeuroa enempi ku muilla, hänellä ja jokelalla vai rahan kiilto silmis.


      • iiNATTTAAAA
        häneltä kirjoitti:

        miun mielestä häneltä saa täyden suden ja saa maksaa sataeuroa enempi ku muilla, hänellä ja jokelalla vai rahan kiilto silmis.

        Nää mein ompelijat kun niistä tulee niin etosia että.Ei tee enää kukaan hyvää hametta. Pitää alkaa siirtämää tuotantoo omille.
        Ei tee enää kukaan hyvää hametta vetää joka kohasta hame.
        Pahalta haisevia, tupakka, hiki ym: hajut on ompelimossa kun ompeimossa, ottaavat asiakkaat hyvin vastaan hajuillaan hyi olkoon.
        Se on sitä asiakaspalveluu parhaimillaan.


      • ERÄS N

        Ai, en ole kuullutkaan. Mistäs kyseisen ompelijan numeron/yhteystiedot saisi?


      • mielestäsi

        mistähän olet valmis maksamaan ,jos sanot hytin olevan hyvä tekijä, näkisittepä itse miten tekevät näitä hameita,puhun koska tiedän ja olen nähnyt, nää muutavat vaan sattuvay fuskaamaan tekeleissään.


      • LaGitanadeAndalucia
        iiNATTTAAAA kirjoitti:

        Nää mein ompelijat kun niistä tulee niin etosia että.Ei tee enää kukaan hyvää hametta. Pitää alkaa siirtämää tuotantoo omille.
        Ei tee enää kukaan hyvää hametta vetää joka kohasta hame.
        Pahalta haisevia, tupakka, hiki ym: hajut on ompelimossa kun ompeimossa, ottaavat asiakkaat hyvin vastaan hajuillaan hyi olkoon.
        Se on sitä asiakaspalveluu parhaimillaan.

        No jo on erikoinen tuuri sulla! Minä oon ainakin Tarjalta saanu puhtaat istuvat hameet. Ei o muuta moittimista kun tuo ranka hinnan korotus ihan yhtä äkkiä.,,, Vaikeampi kasata hame rahoja. Oon Suomessa vaan käymässä ja missä asun ei ole sossua antamassa hamerahoja. Paha pelkästä eläkkeestä säästä. Nolosti teki sanon vaan.....


      • yökyök
        mielestäsi kirjoitti:

        mistähän olet valmis maksamaan ,jos sanot hytin olevan hyvä tekijä, näkisittepä itse miten tekevät näitä hameita,puhun koska tiedän ja olen nähnyt, nää muutavat vaan sattuvay fuskaamaan tekeleissään.

        Joo niin fuskaavat käyttävät hameissa vanhohaja, käytettyjä välivorija . Kunpa tietäistte oksennus lentäisi, kyllä ne mekot haisee kun nää valkolaisopelijat laittaa aaijakkaiten uusiin hameisiin vanhoja välivuorija jopa pesemättömänä


    • mieee

      Opettaako esim jokela tai lappeen kääji tai marita helsingissä kysyttäessä tekemään hameita, ottaako harjotteluun tai jotain. tiedättekö?

    • Ompelija itsekin

      Seurasin tätä keskustelua ompelijoiden paremmuudesta/huonoimmuudesta. Haluaisin muistuttaa esim näistä parista seikasta kun annatte heille arvosanoja.

      - Tekeekö ompelija yksin työnsä (=kahdella kädellään alusta loppuun) vai onko hänellä tehdas eli monta henkeä töissä?
      - Maksatko sinä itse hameesi vai maksaako kunta = veronmaksajat?
      - Maksaako ompelija työstään verot vai tekeekö työnsä pimeänä?

      Eli, tottakai hame on kalliimpi jos ompelija tekee YKSIN työnsä; halpatuonti lienee tuttua jo Aasiasta... HINTA - LAATU - TYÖLÄISTEN MÄÄRÄ ovat suoraan verrannollisia. Kestävätkö kahden euron kengät jotka on nopeasti ja halvalla tuotettu ja valmistettu!??

      Muistakaa myös rakkaat, että oma käyttäytymisesi:
      - MAKSATKO AJOISSA?
      - MANGUTKO JA ANELETKO ALENNUSTA?
      - VARAILETKO KANKAITA?
      - PIDÄTKÖ LUPAUKSESI HAMEEN HAKEMISESTA?
      jne vaikuttavat myös ompelijan eli asiakaspalvelijan mielikuvaan sinusta, asiakas.

      • Hedmann

        Aika moni valkolais ompelija on vielä varas, asikas sattaa joutua odottaman jopa useita kuukausija vaateitaan joista on maksettu jo käsiraha ja kun kysyt että milloinka tilaus on valmis, voi vastaus olla että jonon edelle menee ne jotka suorittavat tilauksen koko hinnan etukäteen, ja jos nän erehdyt tekemään siinä toivossa että saisit tilauksesi nopeammin, saattaakin käydä niin että että menetät materijaalisi ja rahasi. Siis selvä petos suosittellen teille joille on käynnyt näin että ompelijat on luvneet ja luvaneet valmistaa vaatteet jotka olette jo mksaanewt, ja ette kuitenkaaan ole saaneet vaatteitanne, ottakaa yhteys kuluttajasuojaaan, tai suoraan poliisiin ja tehkää rikosilmoitus. Ja on hyvä antaa vihje myöskin verottajalle, monet ompelijat jotka ompelevat roaneille vaatteita eivät anna kuitteja. joten tekevät verotota työä.


      • justiinavan

        ETTEHÄN TE EDES ALAA TEKEE HAMETTA ENNENKUIN OLETTE SAANNEET HAMEESTA KOKO MAKSUN JA SAMA PÄTEE RÖIJYIHIN VAATTEET PITÄÄ TEILLE MAIAKSAA ETUKÄTEE JA TASAN SIIHEN SAAKKA NÄÄ HUIJARI OPELIJAT ON YSTÄVÄLLISIÄ KUN TEET TILAUKSEN JA KUPAAVAT VALMISTAA VAATTEET SOVITUSSA AKA-TAULUSSA. MUTTA KUN OLET MAKSANUT ETUKÄTEEN TILAUKSESI NIIN USEIMMITEN OPELINOIDEEN ASIJAKAS-YSTÄVÄLLISYYS JA PALVELU HENKISYYS LOPPUU SIIHEN, JA KUN ASIJAKAANA KEHTAAT OLLA NIIN RÖYHKEÄ ETTÄ KAIPAILET TILAUKSESI VALMISTUMISTA SAAT OPELIJAN SILMILLESI, KYSYMYS KAIKILLE VALKOLAIS OMPELIJOILLE JOTKA OMPELETTE MUSTALAISILLE VAATTEITA, OLETTEKO SITÄ MIELTÄ ETTÄ MUSTALAIS ASIAKASTA SAA KOHDELLA ALEPIARVOISESTI, VAI EIKÖ MEIDÄN RAHOISSA OLE NUMEROITA, VAI KUVITTELETTOKO NIIN ETTÄ KUN OPELIJOITA ON VÄHÄN NIIN ASIJAITA RIITTÄÄ VAIKKA KOGTELETTEKIN SUURINPAA OSAA ASIJAKAITA EPÄAASIJALLISESTI JA JOPA VARASTATTE HEIDÄN KANGAANSA JA RAHANSA , SIIS VAADITTE MAKSUN ETUKÄTEEN JA ETTE KITENKAAN TEE VAATEITA ETTEKÄ PALAUTA RAHOJA, HYVIN VAIKEAA ON TEHDÄ RIKOSILMOTUKSIJA KUIN TE ETTE YLEENSÄ JUURI KOSKAAN ANNA KUITTEJA ASIAKKAILLE. ÄLKÄÄ SIIS HYVÄT KAALEET MAKSAKO MITÄÄN ETUKÄTEN, EIKÄ VARSINKAAN ILMAN KUITTEJA , AINA PITÄÄ ASIJAKKAN VAATIJA KUTTI JOS OPELIJAN OMA MORAALI EI SITÄ YMMÄRRÄ ETTTÄ, AINA PITÄÄ ANTAA VIRALLINEN KASSA KUITTI KAIKISTA MAKSUISTA. JA TULKA NYT HYVÄT KAALEET JÄRKIINNE JA TEETTÄKÄÄ VATEENNE JOLLAIN MUSTALAIS OPELIJALLA NIIN ETTE AINAKAAN TULE HUIJATUKSI, NYKYÄÄN JO MONTA TAITAVAA MUSTALAIS-OMPELIJAA, ITSE AINKIN SUOSIN HEITÄ, AINUT VAALKOLAINEN JONKA TIEDÄN REHELLISEKSI JA ON MYÖS ERITTÄIN HYVÄ OMPELIJA ON BIRGITTA NYYMAN


      • justiinavain
        justiinavan kirjoitti:

        ETTEHÄN TE EDES ALAA TEKEE HAMETTA ENNENKUIN OLETTE SAANNEET HAMEESTA KOKO MAKSUN JA SAMA PÄTEE RÖIJYIHIN VAATTEET PITÄÄ TEILLE MAIAKSAA ETUKÄTEE JA TASAN SIIHEN SAAKKA NÄÄ HUIJARI OPELIJAT ON YSTÄVÄLLISIÄ KUN TEET TILAUKSEN JA KUPAAVAT VALMISTAA VAATTEET SOVITUSSA AKA-TAULUSSA. MUTTA KUN OLET MAKSANUT ETUKÄTEEN TILAUKSESI NIIN USEIMMITEN OPELINOIDEEN ASIJAKAS-YSTÄVÄLLISYYS JA PALVELU HENKISYYS LOPPUU SIIHEN, JA KUN ASIJAKAANA KEHTAAT OLLA NIIN RÖYHKEÄ ETTÄ KAIPAILET TILAUKSESI VALMISTUMISTA SAAT OPELIJAN SILMILLESI, KYSYMYS KAIKILLE VALKOLAIS OMPELIJOILLE JOTKA OMPELETTE MUSTALAISILLE VAATTEITA, OLETTEKO SITÄ MIELTÄ ETTÄ MUSTALAIS ASIAKASTA SAA KOHDELLA ALEPIARVOISESTI, VAI EIKÖ MEIDÄN RAHOISSA OLE NUMEROITA, VAI KUVITTELETTOKO NIIN ETTÄ KUN OPELIJOITA ON VÄHÄN NIIN ASIJAITA RIITTÄÄ VAIKKA KOGTELETTEKIN SUURINPAA OSAA ASIJAKAITA EPÄAASIJALLISESTI JA JOPA VARASTATTE HEIDÄN KANGAANSA JA RAHANSA , SIIS VAADITTE MAKSUN ETUKÄTEEN JA ETTE KITENKAAN TEE VAATEITA ETTEKÄ PALAUTA RAHOJA, HYVIN VAIKEAA ON TEHDÄ RIKOSILMOTUKSIJA KUIN TE ETTE YLEENSÄ JUURI KOSKAAN ANNA KUITTEJA ASIAKKAILLE. ÄLKÄÄ SIIS HYVÄT KAALEET MAKSAKO MITÄÄN ETUKÄTEN, EIKÄ VARSINKAAN ILMAN KUITTEJA , AINA PITÄÄ ASIJAKKAN VAATIJA KUTTI JOS OPELIJAN OMA MORAALI EI SITÄ YMMÄRRÄ ETTTÄ, AINA PITÄÄ ANTAA VIRALLINEN KASSA KUITTI KAIKISTA MAKSUISTA. JA TULKA NYT HYVÄT KAALEET JÄRKIINNE JA TEETTÄKÄÄ VATEENNE JOLLAIN MUSTALAIS OPELIJALLA NIIN ETTE AINAKAAN TULE HUIJATUKSI, NYKYÄÄN JO MONTA TAITAVAA MUSTALAIS-OMPELIJAA, ITSE AINKIN SUOSIN HEITÄ, AINUT VAALKOLAINEN JONKA TIEDÄN REHELLISEKSI JA ON MYÖS ERITTÄIN HYVÄ OMPELIJA ON BIRGITTA NYYMAN

        SORI JÄÄ KIRJAIMIJA POIS HUONO KIRJOTTAA TÄLLÄ HIPAISU TABLETILLA


      • Anonyymi
        Hedmann kirjoitti:

        Aika moni valkolais ompelija on vielä varas, asikas sattaa joutua odottaman jopa useita kuukausija vaateitaan joista on maksettu jo käsiraha ja kun kysyt että milloinka tilaus on valmis, voi vastaus olla että jonon edelle menee ne jotka suorittavat tilauksen koko hinnan etukäteen, ja jos nän erehdyt tekemään siinä toivossa että saisit tilauksesi nopeammin, saattaakin käydä niin että että menetät materijaalisi ja rahasi. Siis selvä petos suosittellen teille joille on käynnyt näin että ompelijat on luvneet ja luvaneet valmistaa vaatteet jotka olette jo mksaanewt, ja ette kuitenkaaan ole saaneet vaatteitanne, ottakaa yhteys kuluttajasuojaaan, tai suoraan poliisiin ja tehkää rikosilmoitus. Ja on hyvä antaa vihje myöskin verottajalle, monet ompelijat jotka ompelevat roaneille vaatteita eivät anna kuitteja. joten tekevät verotota työä.

        Tietysti ne saa ensimmäisenä jotka ovat etukäteen hameen maksaneet. Teillehän sossu tai kela maksaa hameen niin mitä väliä sillä hinnalla oikein on?


      • Anonyymi
        justiinavan kirjoitti:

        ETTEHÄN TE EDES ALAA TEKEE HAMETTA ENNENKUIN OLETTE SAANNEET HAMEESTA KOKO MAKSUN JA SAMA PÄTEE RÖIJYIHIN VAATTEET PITÄÄ TEILLE MAIAKSAA ETUKÄTEE JA TASAN SIIHEN SAAKKA NÄÄ HUIJARI OPELIJAT ON YSTÄVÄLLISIÄ KUN TEET TILAUKSEN JA KUPAAVAT VALMISTAA VAATTEET SOVITUSSA AKA-TAULUSSA. MUTTA KUN OLET MAKSANUT ETUKÄTEEN TILAUKSESI NIIN USEIMMITEN OPELINOIDEEN ASIJAKAS-YSTÄVÄLLISYYS JA PALVELU HENKISYYS LOPPUU SIIHEN, JA KUN ASIJAKAANA KEHTAAT OLLA NIIN RÖYHKEÄ ETTÄ KAIPAILET TILAUKSESI VALMISTUMISTA SAAT OPELIJAN SILMILLESI, KYSYMYS KAIKILLE VALKOLAIS OMPELIJOILLE JOTKA OMPELETTE MUSTALAISILLE VAATTEITA, OLETTEKO SITÄ MIELTÄ ETTÄ MUSTALAIS ASIAKASTA SAA KOHDELLA ALEPIARVOISESTI, VAI EIKÖ MEIDÄN RAHOISSA OLE NUMEROITA, VAI KUVITTELETTOKO NIIN ETTÄ KUN OPELIJOITA ON VÄHÄN NIIN ASIJAITA RIITTÄÄ VAIKKA KOGTELETTEKIN SUURINPAA OSAA ASIJAKAITA EPÄAASIJALLISESTI JA JOPA VARASTATTE HEIDÄN KANGAANSA JA RAHANSA , SIIS VAADITTE MAKSUN ETUKÄTEEN JA ETTE KITENKAAN TEE VAATEITA ETTEKÄ PALAUTA RAHOJA, HYVIN VAIKEAA ON TEHDÄ RIKOSILMOTUKSIJA KUIN TE ETTE YLEENSÄ JUURI KOSKAAN ANNA KUITTEJA ASIAKKAILLE. ÄLKÄÄ SIIS HYVÄT KAALEET MAKSAKO MITÄÄN ETUKÄTEN, EIKÄ VARSINKAAN ILMAN KUITTEJA , AINA PITÄÄ ASIJAKKAN VAATIJA KUTTI JOS OPELIJAN OMA MORAALI EI SITÄ YMMÄRRÄ ETTTÄ, AINA PITÄÄ ANTAA VIRALLINEN KASSA KUITTI KAIKISTA MAKSUISTA. JA TULKA NYT HYVÄT KAALEET JÄRKIINNE JA TEETTÄKÄÄ VATEENNE JOLLAIN MUSTALAIS OPELIJALLA NIIN ETTE AINAKAAN TULE HUIJATUKSI, NYKYÄÄN JO MONTA TAITAVAA MUSTALAIS-OMPELIJAA, ITSE AINKIN SUOSIN HEITÄ, AINUT VAALKOLAINEN JONKA TIEDÄN REHELLISEKSI JA ON MYÖS ERITTÄIN HYVÄ OMPELIJA ON BIRGITTA NYYMAN

        Vissiin otettu jopa juoksuhameita. Ei tarvi valtaväestön omprlijoidem huijata. Romanimpelijoista en tiedä, kivitalosta löytyy varmaan


      • Anonyymi
        justiinavain kirjoitti:

        SORI JÄÄ KIRJAIMIJA POIS HUONO KIRJOTTAA TÄLLÄ HIPAISU TABLETILLA

        On muuten hyvin kurjaa lukea kun joku kirjoittaa koko tekstin versaaleilla , suurella kirjaimellahan aloitetaan teksti .


      • Anonyymi
        Hedmann kirjoitti:

        Aika moni valkolais ompelija on vielä varas, asikas sattaa joutua odottaman jopa useita kuukausija vaateitaan joista on maksettu jo käsiraha ja kun kysyt että milloinka tilaus on valmis, voi vastaus olla että jonon edelle menee ne jotka suorittavat tilauksen koko hinnan etukäteen, ja jos nän erehdyt tekemään siinä toivossa että saisit tilauksesi nopeammin, saattaakin käydä niin että että menetät materijaalisi ja rahasi. Siis selvä petos suosittellen teille joille on käynnyt näin että ompelijat on luvneet ja luvaneet valmistaa vaatteet jotka olette jo mksaanewt, ja ette kuitenkaaan ole saaneet vaatteitanne, ottakaa yhteys kuluttajasuojaaan, tai suoraan poliisiin ja tehkää rikosilmoitus. Ja on hyvä antaa vihje myöskin verottajalle, monet ompelijat jotka ompelevat roaneille vaatteita eivät anna kuitteja. joten tekevät verotota työä.

        Ompelia Taina Salminen opelee röijyjä lähetin hänelle 3 kangasta ja tilisiirtona tekopalkat aikaa on kulunut kohta 7 vuotta vieläkään ei ole tullut röijyt kun kuukauden päästä soittellin että että nyt pitäii röijyt tulla lupasi tehdä hautaisiin röijyt ja kun soitin ja kysyin lähetys koodia kun väitti että on jo lähttänny röijyt, niin kun soitin ja kysyin lähetys koodia sano mulle että hänellä on muutakin tekemistä kun etsiä lähetyskoodea, ku röujyä ei kuulunut eikä vastannu puhelimeen laitoin viestin että nyt näyttää siltä että et ole tehnyt röijyäni niin laita kankaani pois ja maksamani röijyntekopalkat. Ei tullut kankaita eikä rahoja se ompelia siis varasti kankaani ja rahani


    • paras,hame

      paras,hameen,tekijä,on,birgit,nyman,se,on,pakko,tunnustaa:)ja,tekee,itse,toisin,ku,jokela!

    • 1221

      olen samaa mieltä että birgit tekee hyvän hameen,jokelassa en oo koskaan teettäny,mutta olen kuullut etteivät ole oikein tyytyväisiä hänen tekemiin vaatteisiin.ja jyllä se on totta että ne ompelijat jotka teettävät ne muilla vaikka sanovat että tekevät itse,niin aina tulee sanomista.ja senkin olen huomannut että jos näille meijän ompelijoille huomauttaa jostakin niin ottavat ittensä.eikä kaikki maksa kunnan lapulla vaatteitaan.ja kyllä teillekin kelpaa raha ja mielummin vielä ilman kuittia,passaa teille oikein hyvin,siis ompelijoille.onhan nää meidän vaatteet niin kalliita että kyllä sitä odottaa että saa rahalle vastinetta,ei millään pahalla

      • eeei

        taskinen tekee parhaat.


      • TOSIVÄÄRIN

        RAJAMÄKI EI OO IKINÄÄN ANTANNU MULLE KUITTIJA OON JO 5 VUOTTA TEETÄNNY SIELLÄ VAATEET, JA NYTHÄN NE VAIHTO NIMEN OMPELIMO SIVERMOKSI JA MILLA TYTÄR MUUTI DUBAIHIN JA OSTELEE SIELTÄ EDULLISESTI KANGAITA JOITA RAJAMÄEN OMPELIMO SIVERMOSA MYYDÄÄN SITTEN 5-10 KERTAISILLA VOITOILLA MILLA LÄHETTÄÄ TEKEMIJÄÄN RÖIJYJÄ ÄITINSÄ OMPELIMO SIVERMOON JOSSA NE SITTEN MYYDÄÄN JA ILMAN KUITTEJA . ETTÄ VEROJAKAN EI MAKSETA JA IHAN SILMÄN LUMMEEKSI MUKAA TEHDÄÄN JOTAKIN EDULLISTA ALUS PAITAA TAI PERUS JAKKUJA EI TAIDA SIVERMO ANTAA KUITTEJ KIN VALKOAIS ASIAKAILLE, JAA SIVERMON ASIJAKKTHAN ON 90 PROSENTTISESI ROMANEJA ETTÄ VEROJA KIERRETÄN JA TODELLA PALJON


    • Hommiin

      Johan noita pukuompelukursseja on jo yli neljäkymmentä vuotta romaniväestölle järjestetty työllisyyskoulutuksena. Ensimmäinen ammatillinen esikurssi järjestettiin Tampereella jo vuonna 1970! Pitäisi jo jokaisen osata ommella vaatteensa ja vähän muutakin.

    • Mekkojahalavaklla

      Eikös olisi säästöä ja egolookkisesti ajateltua käyttää hameen sisäosiin, taskuihin myös käytettyjä kankaita? Ei samettia tartte olla kun pinnalla ja tulee kevyempi kantaa. Hintaa voitas tipauttaa reilusti, vai mitä? Ei ne valkolaisetkaa kääri ihtiään samettiin ja silkkipintainen metrikaupalla. Ja tottakai se joka Dupaista kankaita välittää, ottaa siitä välistä palkkiota. Ei se ilmaseks sitä tee. Työstä ansahtee palkan, rehellisestä tiettenki.

    • Anonyymi

      Kallis merkitsee sitä miten oman työnsä , yleensä ompelijat ovat aina olleet kaikista huonoimmin palkattuja .

      • Anonyymi

        Ei pitäisi hinnan vaikuttaa kun Kela/sossu maksaa


    • Anonyymi

      en ihan ymmärrä miten hinnoittelu tapahtuu kun uimapuku hameellinen, Helsingissä mecelinkadulla . Maksaa 600€? ja valmostumiseen kuluu 1, viikko?? Kannattaa teettää ulkomailla..... näin ne rahat siirtyy ulkomaille ja suomen yritykset kärsivät asiakas pulasta.... kun hinnoittelu on korkealla ja valmistuminen hidasta.

    • Anonyymi

      Palmin Elli oli hyvä ompelija!

    • Anonyymi

      Lössin tyttö Adelle oli tyttöpuolensa miehen matkassa

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe