Sormussymboliikkaa

utelias epätietoinen

mitä tarkoittaa, kun miehellä on sormus oikeassa nimettömässä? Olen joskus kuullut, että leski siirtää vihkisormuksen oikeaan nimettömään. Vai oliko niin, että ortodoksit pitävät siinä vihkisormusta?

2

933

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • symboliikasta

Ensimmäinen vaihtoehto; Voihan olla että mies haluaa pitää sormusta, ihan muuten vain. Ei se tarkoita että on joku syy. Se voi olla lahja, luokka sormus tms...

Toinen Vaihtoehto; Ortodoksit kihlautuvat laittamalla sormuksen oikeaan nimettömään. Myös muistaakseni; Saksassa, Ranskassa, Kreikassa, kihlauduttaisiin laittamalla sormus oikeaan nimettömään. (voi korjata jos väärässä) Olikohan vielä joitain maita.

Kolmas vaihtoehto; Jotkut jotka menevät naimisiin, on kihla sormus vasemmassa nimettömässä, ja leskeksi jäätyään siirtää sormuksen oikeaan. Merkkinä siitä että on leski. (kannattaa laskea montako niitä on sormessa) :-)
      Merkkinä että on ollut naimisissa ja puoliso kuollut.

Itse kullakin on "syynsä" pitää sormusta. Eli loppujen lopuksi syitä voi olla yhtä monta kuin on ihmisiä.

• juu..

Ortodoksit pitävät tosiaan sormusta oikeassa kädessä, mutta yleensä sormus on vihkisormus, sillä kihlaus (kirkollinen) tapahtuu samassa toimituksessa (avioliittoon vihkimisessä), eikä näin ollen erillistä kihloihin menoa oikeastaan ole, mutta jokainen taaplaa tavallaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      441
      2604
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      14
      2450
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      252
      1485
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1154
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      431
      1074
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      62
      1056
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      155
      932
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      918
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      869
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      855
    Aihe