mitä tarkoittaa, kun miehellä on sormus oikeassa nimettömässä? Olen joskus kuullut, että leski siirtää vihkisormuksen oikeaan nimettömään. Vai oliko niin, että ortodoksit pitävät siinä vihkisormusta?
Sormussymboliikkaa
2
934
Vastaukset
- symboliikasta
Ensimmäinen vaihtoehto; Voihan olla että mies haluaa pitää sormusta, ihan muuten vain. Ei se tarkoita että on joku syy. Se voi olla lahja, luokka sormus tms...
Toinen Vaihtoehto; Ortodoksit kihlautuvat laittamalla sormuksen oikeaan nimettömään. Myös muistaakseni; Saksassa, Ranskassa, Kreikassa, kihlauduttaisiin laittamalla sormus oikeaan nimettömään. (voi korjata jos väärässä) Olikohan vielä joitain maita.
Kolmas vaihtoehto; Jotkut jotka menevät naimisiin, on kihla sormus vasemmassa nimettömässä, ja leskeksi jäätyään siirtää sormuksen oikeaan. Merkkinä siitä että on leski. (kannattaa laskea montako niitä on sormessa) :-)
Merkkinä että on ollut naimisissa ja puoliso kuollut.
Itse kullakin on "syynsä" pitää sormusta. Eli loppujen lopuksi syitä voi olla yhtä monta kuin on ihmisiä.- juu..
Ortodoksit pitävät tosiaan sormusta oikeassa kädessä, mutta yleensä sormus on vihkisormus, sillä kihlaus (kirkollinen) tapahtuu samassa toimituksessa (avioliittoon vihkimisessä), eikä näin ollen erillistä kihloihin menoa oikeastaan ole, mutta jokainen taaplaa tavallaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938108
- 403912
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241380
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html331224Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311109Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia12980Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797