hintataso?

parrue

paljonko sansibarilla maksaa mikäkin? esim kaljan/ruoan hinta? selviääkö taksilla lentokentältä 50km hotellille millasin kustannuksin? jotain, mistä ottaa vähän laskuilleen perustaa, paljonko rahaa varata reissuun.

5

1869

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • calle

matkakassaa tarvita. Taksi maksaa n. 1000 Tsh / km
      1 euro = 1600 Tsh. Stone Town:sta pääset myös bussilla ( Dalla Dalla ) saaren pohjoisosiin 300 Tsh. En tosin suosittele.
      Ruokaan ja juomaan riittää 20.000 Tsh päivässä. Lautta Darista Stone Towniin kustantaa 35 USD / suunta. Tansanian viisumi 50 USD:tä. Majoitusta tarjotaan 10.000 Tsh ylöspäin.
      Kyllähän rahaa saa palamaan halutessaan, mutta pienelläkin budjetilla pärjää.

• burao

hei! käytännöllisiä tietoja, kiitos niistä. miksi et suosittele busseja sansibarin pohjoisosaan?

• Calle
        burao kirjoitti:

hei! käytännöllisiä tietoja, kiitos niistä. miksi et suosittele busseja sansibarin pohjoisosaan?

turvallisuus syistä. Matkaa on saaren pohjoisosiin n. 70km ja bussi (Dalla Dalla) pysähtelee pitkin matkaa ja on ovea myöden täynnä matkalaisia. Matkatavarat voivat hävitä tälle matkalle niin, ettet edes huomaa tai sitten ne vain yksinkertaisesti ryöstetään. Tämä ei tarkoita sitä, että näin välttämättä kävisi, mutta todennäköisyys on olemassa. Turistia kun pidetään aina kävelevänä rahamassina !!! Myöskään kulkemista hotellialueiden ulkopuolella, etenkin pimeän aikaan, ei voi suositella saaren pohjoisosissa. Tästäkään ei kuitenkaan pidä tehdä johtopäätöstä, että liikkuminen olisi automaattisesti vaarallista. Paljon riippuu juuri omasta asenteesta ja käytöksestä.

• ????
        Calle kirjoitti:

turvallisuus syistä. Matkaa on saaren pohjoisosiin n. 70km ja bussi (Dalla Dalla) pysähtelee pitkin matkaa ja on ovea myöden täynnä matkalaisia. Matkatavarat voivat hävitä tälle matkalle niin, ettet edes huomaa tai sitten ne vain yksinkertaisesti ryöstetään. Tämä ei tarkoita sitä, että näin välttämättä kävisi, mutta todennäköisyys on olemassa. Turistia kun pidetään aina kävelevänä rahamassina !!! Myöskään kulkemista hotellialueiden ulkopuolella, etenkin pimeän aikaan, ei voi suositella saaren pohjoisosissa. Tästäkään ei kuitenkaan pidä tehdä johtopäätöstä, että liikkuminen olisi automaattisesti vaarallista. Paljon riippuu juuri omasta asenteesta ja käytöksestä.

Mua jotenkin ihmetyttää sun negatiivinen asenne... Mun mielestä dalla dallalla matkustamisessa ei ollut mitään erikoista eikä saaren pohjoisosa tuntunut mitenkään pelottavalta... Ja siellä pohjosessa ne kaikista hienoimmat mestat on minkä takia koko sansibarille ihmiset ylipäätänsä menevät...

• Nimetön
        ???? kirjoitti:

Mua jotenkin ihmetyttää sun negatiivinen asenne... Mun mielestä dalla dallalla matkustamisessa ei ollut mitään erikoista eikä saaren pohjoisosa tuntunut mitenkään pelottavalta... Ja siellä pohjosessa ne kaikista hienoimmat mestat on minkä takia koko sansibarille ihmiset ylipäätänsä menevät...

ei suinkaan ole negatiivinen, ainoastaan realistinen. Enhän missään vaiheessa ole väittänyt, että matkustaminen Sanzibarilla olisi vaarallista. Jos näin olisi, olisin sen varmasti kysyjälle vastannut. Matkalaisia on joka lähtöön ja tästä syystä oma asenne ja käyttäytyminen on kaiken a ja o. Sillä vaikuttaa parhaiten siihen, kuinka matka sujuu.

Calle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      130
      1854
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      877
    3. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      151
      850
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      60
      810
    5. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      772
    6. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      47
      712
    7. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      73
      681
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      274
      672
    9. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      44
      667
    10. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      34
      602
    Aihe