syöttöpumppuremontti

jukka

Mitähän maksaa pumppuremontti 4-pyttyiseen turbo-Ursukseen?Pumppu oli pari vuotta sitten remontissa p-öljyn valumisen pumpun öljytilaan johdosta.Seurauksena oli vaan,että kylmäkäynnistys meni perin heikoksi,käyntiin lähtiessä käy vähän aikaa kolmella pytyllä.Sitten vielä tehot hävisivät jonnekkin...eli hengästyy aika helpolla.Oliskohan säädöt pielessä(siis laitettu vapaasti-hengittävän säätöihin?)Kuinka paljon pumpun syöttöä voi kiristää,onko 10%ylitys pahasta?

8

8362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dieselasentaja

oletan että on kysymyksessä motorpalin
      syöttöpumppu missä on automaattinen pakkosyöttö kaynnistettäessä????

tätä pumppua myös valmet käytti 502 ja 702
      malleissa pienen sarjan merkillä valmet import
      tästä seurasi sarja ongelmia yhtenä juuri kuvaamasi polttoaineen valuminen alas nokka-akselikammioon

valmetissa se johtui elementtiyksikön o-renkaista joiden välissä polttoaineen täytöspaine vaikuttaa ylhäällä

valmet korjasi asian vaihtamalla toisen
      o-rengastyypin itse tzekkiläisen tilalle
      vaihtopumppuihin

asiaan voi vaikuttaa myös kuluneet elementit
      sekä liian korkea täytöspaine

kerrotko mitä ensin tapahtui missä korjattiin
      menikö paljon osia ja työtä

onko ajoitus kohdallaan miten ajoitettu

jatketaan sitten juttua

• jukka

Joo,pumpputyyppi on se,mitä meinasitkin!Vein pumpun Lahteen ,se oli joku Niemisen diesel-korjaamo.Muuta vikaa ei ennen vientiä ollut,mutta kun ne öljyt meni sekaisin.Jotain stefoja vaihdettiin,remppa maksoi n.2000mk.Syöttöpumpun laittoi paikoilleen jo kauan alalla ollut Zetor-asentaja,jonka ammatti-taitoa en ole koskaan epäillyt!Mistään ennakoista ja paineista ei ole mulla mitään tietoa!Ursus vaan hengästyy helposti,"lakua"ei saa putkesta tulemaan,eli ei taida saada tarpeeksi kakkua!(?)Ai niin,tuon Niemisen piti vielä penkissä ottaa tehoja n.10%lisää....Kysyin Torstaina Vähätalon traktorista uutta pumppua,tiukka hinta 675 ekua.Musta se ei tunnu pahalta hinnalta,vai mitä mieltä olet?Täytyiskö se hankkia enstaks?Vai löytyisikö syy suuttimista,meniskö ne parissa vuodessa pimeäksi?Urkin käyntiääntä kun kuuntelee,mikään ei tuntuisi olevan pielessä!

• dieselasentaja
        jukka kirjoitti:

Joo,pumpputyyppi on se,mitä meinasitkin!Vein pumpun Lahteen ,se oli joku Niemisen diesel-korjaamo.Muuta vikaa ei ennen vientiä ollut,mutta kun ne öljyt meni sekaisin.Jotain stefoja vaihdettiin,remppa maksoi n.2000mk.Syöttöpumpun laittoi paikoilleen jo kauan alalla ollut Zetor-asentaja,jonka ammatti-taitoa en ole koskaan epäillyt!Mistään ennakoista ja paineista ei ole mulla mitään tietoa!Ursus vaan hengästyy helposti,"lakua"ei saa putkesta tulemaan,eli ei taida saada tarpeeksi kakkua!(?)Ai niin,tuon Niemisen piti vielä penkissä ottaa tehoja n.10%lisää....Kysyin Torstaina Vähätalon traktorista uutta pumppua,tiukka hinta 675 ekua.Musta se ei tunnu pahalta hinnalta,vai mitä mieltä olet?Täytyiskö se hankkia enstaks?Vai löytyisikö syy suuttimista,meniskö ne parissa vuodessa pimeäksi?Urkin käyntiääntä kun kuuntelee,mikään ei tuntuisi olevan pielessä!

onko pumpussa ahtopainesäädin kalvorasia
        ylhäällä johon tulee imusarjasta putki

tällaisessa säädetään kaksi max syöttömäärää
        ilman ahtopainetta ja täydellä ahtopaineella
        myös käyrään voi vaikuttaa

jos näin kumpaa on suurennettu

pumpussa myös lisäpolttonesteen annosteluun
        käynnistysjousi joka vie aina pakkosyötön
        päälle kun pumpun nokka-akseli pysähtyy
        lähtee sitten pois kun moot kierrosluku
        ylittää tietyn rajan esim 400r min
        toimiiko lykkääkö savua startin jälkeen pikku hetken
        otapa selvää onko ruiskutuspumpun elementeissä
        lovi mikä myöhästyttää ruiskutushetkeä pakkosyöttöasennossa(dieselkorjaamosta joka teki työn tai maahantuojalta

polttoaine ja ilmasuodattimet tietenkin on vaihdettu

jatketaan

• jukka
        dieselasentaja kirjoitti:

onko pumpussa ahtopainesäädin kalvorasia
        ylhäällä johon tulee imusarjasta putki

tällaisessa säädetään kaksi max syöttömäärää
        ilman ahtopainetta ja täydellä ahtopaineella
        myös käyrään voi vaikuttaa

jos näin kumpaa on suurennettu

pumpussa myös lisäpolttonesteen annosteluun
        käynnistysjousi joka vie aina pakkosyötön
        päälle kun pumpun nokka-akseli pysähtyy
        lähtee sitten pois kun moot kierrosluku
        ylittää tietyn rajan esim 400r min
        toimiiko lykkääkö savua startin jälkeen pikku hetken
        otapa selvää onko ruiskutuspumpun elementeissä
        lovi mikä myöhästyttää ruiskutushetkeä pakkosyöttöasennossa(dieselkorjaamosta joka teki työn tai maahantuojalta

polttoaine ja ilmasuodattimet tietenkin on vaihdettu

jatketaan

Kyseistä ahtopainesäädintä ei ole.Kun käynnistän Urkin kylmänä,se tosiaan antaa parin sekunnin mustat savut,niinkuin kuuluukin!eli pakkosyöttö on ilmeisesti kunnossa!Mutta rasituksessa koneesta ei saa mustaa ulos!!!!Kaikki putsarit vaihdan säännöllisesti.Niistä pumpun elementeistä en tiedä mitään,se diesel-huolto on lopettanut toimintansa.Nyt kun nuo öljyt ei säily siellä pumpussa,olisiko aiheellista laittaa löpön joukkoon vähän öljyä???Uskaltaisinko itse vähän lisätä pumppuun syöttöä?Onko vaikea toimenpide?ai niin,yksi juttu:Vkl:na tankkasin kesälaatua,tuntuu kuin tehoja olisi pikkasen enemmän.Vai tuntuuko se vaan...?

• dieselasentaja
        jukka kirjoitti:

Kyseistä ahtopainesäädintä ei ole.Kun käynnistän Urkin kylmänä,se tosiaan antaa parin sekunnin mustat savut,niinkuin kuuluukin!eli pakkosyöttö on ilmeisesti kunnossa!Mutta rasituksessa koneesta ei saa mustaa ulos!!!!Kaikki putsarit vaihdan säännöllisesti.Niistä pumpun elementeistä en tiedä mitään,se diesel-huolto on lopettanut toimintansa.Nyt kun nuo öljyt ei säily siellä pumpussa,olisiko aiheellista laittaa löpön joukkoon vähän öljyä???Uskaltaisinko itse vähän lisätä pumppuun syöttöä?Onko vaikea toimenpide?ai niin,yksi juttu:Vkl:na tankkasin kesälaatua,tuntuu kuin tehoja olisi pikkasen enemmän.Vai tuntuuko se vaan...?

kysyppä siltä joka kiinnitti pumpun että millä
        perusteella pumpun perusajoitus on nyt ok

AJOITUKSEEN VAIKUTTAA JOS ELEMENTIN YLÄPÄÄSSÄ ON KYLMÄKÄYNNISTYSLOVI
        TIETÄISKÖ URKIN MAAHANTUOJA MITÄÄN

KYSYPPÄ MISSÄ HEIDÄN VAIHTOPUMPUT KORJATAAN
        VAI UUTTAKO AINA LYÖDÄÄN PESÄÄN JOS ONGELMIA

RUISKUTUSPUMPUT EI IHAN VIELÄ OLE KERTAKÄYTTÖKAMAA

TIEDÄTKÖ MISTÄ SYÖTTÖ SUURENEE

JATKETAAN

• jukka

kysyppä siltä joka kiinnitti pumpun että millä
        perusteella pumpun perusajoitus on nyt ok

AJOITUKSEEN VAIKUTTAA JOS ELEMENTIN YLÄPÄÄSSÄ ON KYLMÄKÄYNNISTYSLOVI
        TIETÄISKÖ URKIN MAAHANTUOJA MITÄÄN

KYSYPPÄ MISSÄ HEIDÄN VAIHTOPUMPUT KORJATAAN
        VAI UUTTAKO AINA LYÖDÄÄN PESÄÄN JOS ONGELMIA

RUISKUTUSPUMPUT EI IHAN VIELÄ OLE KERTAKÄYTTÖKAMAA

TIEDÄTKÖ MISTÄ SYÖTTÖ SUURENEE

JATKETAAN

Pumpun laittaja ei muista tätä mun juttua,mutta vakuuttaa ennakon olevan kohdallaan.Riihimäellä oleva diesel-huoltoliike sanoi,että vanhaan pumppuun uppoaa ainakin 350 ekua,vaikkei tehtäis oikein mitään.Vähätalon traktorissa (urkin maahantuoja)oltiin vähän samoilla linjoilla.Mulle ei oo selvinny,mistä sitä syöttöä oikein lisätään...

• dieselasentaja
        jukka kirjoitti:

Pumpun laittaja ei muista tätä mun juttua,mutta vakuuttaa ennakon olevan kohdallaan.Riihimäellä oleva diesel-huoltoliike sanoi,että vanhaan pumppuun uppoaa ainakin 350 ekua,vaikkei tehtäis oikein mitään.Vähätalon traktorissa (urkin maahantuoja)oltiin vähän samoilla linjoilla.Mulle ei oo selvinny,mistä sitä syöttöä oikein lisätään...

pyydätkö sen vähätalon traktorin selvittämään
        nämä asiat

a ruiskutusennakko
        b onko elementissä käynnistyslovi
        c miten ennakko merkitty minne
        d onko pumpulta paluuta tankkiin jos on minkäarvoinen bar kotelopaineventtiili on lähdössä (tarkistiko dieselkorjaamo tämän)
        e halua itsellesi ruiskutuspumpun säätökortti
        tyypit pumpun kyljestä

jatketaan

• jukka

pyydätkö sen vähätalon traktorin selvittämään
        nämä asiat

a ruiskutusennakko
        b onko elementissä käynnistyslovi
        c miten ennakko merkitty minne
        d onko pumpulta paluuta tankkiin jos on minkäarvoinen bar kotelopaineventtiili on lähdössä (tarkistiko dieselkorjaamo tämän)
        e halua itsellesi ruiskutuspumpun säätökortti
        tyypit pumpun kyljestä

jatketaan

vaihdettiin uusi pumppu!vanha purettiin,se oli loppu.remontti siihen olisi tullut paljon kalliimmaksi kuin uusi.nyt on tehoja!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      45
      1081
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      41
      942
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe