Mitähän maksaa pumppuremontti 4-pyttyiseen turbo-Ursukseen?Pumppu oli pari vuotta sitten remontissa p-öljyn valumisen pumpun öljytilaan johdosta.Seurauksena oli vaan,että kylmäkäynnistys meni perin heikoksi,käyntiin lähtiessä käy vähän aikaa kolmella pytyllä.Sitten vielä tehot hävisivät jonnekkin...eli hengästyy aika helpolla.Oliskohan säädöt pielessä(siis laitettu vapaasti-hengittävän säätöihin?)Kuinka paljon pumpun syöttöä voi kiristää,onko 10%ylitys pahasta?
syöttöpumppuremontti
8
8362
Vastaukset
- dieselasentaja
oletan että on kysymyksessä motorpalin
syöttöpumppu missä on automaattinen pakkosyöttö kaynnistettäessä????
tätä pumppua myös valmet käytti 502 ja 702
malleissa pienen sarjan merkillä valmet import
tästä seurasi sarja ongelmia yhtenä juuri kuvaamasi polttoaineen valuminen alas nokka-akselikammioon
valmetissa se johtui elementtiyksikön o-renkaista joiden välissä polttoaineen täytöspaine vaikuttaa ylhäällä
valmet korjasi asian vaihtamalla toisen
o-rengastyypin itse tzekkiläisen tilalle
vaihtopumppuihin
asiaan voi vaikuttaa myös kuluneet elementit
sekä liian korkea täytöspaine
kerrotko mitä ensin tapahtui missä korjattiin
menikö paljon osia ja työtä
onko ajoitus kohdallaan miten ajoitettu
jatketaan sitten juttua- jukka
Joo,pumpputyyppi on se,mitä meinasitkin!Vein pumpun Lahteen ,se oli joku Niemisen diesel-korjaamo.Muuta vikaa ei ennen vientiä ollut,mutta kun ne öljyt meni sekaisin.Jotain stefoja vaihdettiin,remppa maksoi n.2000mk.Syöttöpumpun laittoi paikoilleen jo kauan alalla ollut Zetor-asentaja,jonka ammatti-taitoa en ole koskaan epäillyt!Mistään ennakoista ja paineista ei ole mulla mitään tietoa!Ursus vaan hengästyy helposti,"lakua"ei saa putkesta tulemaan,eli ei taida saada tarpeeksi kakkua!(?)Ai niin,tuon Niemisen piti vielä penkissä ottaa tehoja n.10%lisää....Kysyin Torstaina Vähätalon traktorista uutta pumppua,tiukka hinta 675 ekua.Musta se ei tunnu pahalta hinnalta,vai mitä mieltä olet?Täytyiskö se hankkia enstaks?Vai löytyisikö syy suuttimista,meniskö ne parissa vuodessa pimeäksi?Urkin käyntiääntä kun kuuntelee,mikään ei tuntuisi olevan pielessä!
- dieselasentaja
jukka kirjoitti:
Joo,pumpputyyppi on se,mitä meinasitkin!Vein pumpun Lahteen ,se oli joku Niemisen diesel-korjaamo.Muuta vikaa ei ennen vientiä ollut,mutta kun ne öljyt meni sekaisin.Jotain stefoja vaihdettiin,remppa maksoi n.2000mk.Syöttöpumpun laittoi paikoilleen jo kauan alalla ollut Zetor-asentaja,jonka ammatti-taitoa en ole koskaan epäillyt!Mistään ennakoista ja paineista ei ole mulla mitään tietoa!Ursus vaan hengästyy helposti,"lakua"ei saa putkesta tulemaan,eli ei taida saada tarpeeksi kakkua!(?)Ai niin,tuon Niemisen piti vielä penkissä ottaa tehoja n.10%lisää....Kysyin Torstaina Vähätalon traktorista uutta pumppua,tiukka hinta 675 ekua.Musta se ei tunnu pahalta hinnalta,vai mitä mieltä olet?Täytyiskö se hankkia enstaks?Vai löytyisikö syy suuttimista,meniskö ne parissa vuodessa pimeäksi?Urkin käyntiääntä kun kuuntelee,mikään ei tuntuisi olevan pielessä!
onko pumpussa ahtopainesäädin kalvorasia
ylhäällä johon tulee imusarjasta putki
tällaisessa säädetään kaksi max syöttömäärää
ilman ahtopainetta ja täydellä ahtopaineella
myös käyrään voi vaikuttaa
jos näin kumpaa on suurennettu
pumpussa myös lisäpolttonesteen annosteluun
käynnistysjousi joka vie aina pakkosyötön
päälle kun pumpun nokka-akseli pysähtyy
lähtee sitten pois kun moot kierrosluku
ylittää tietyn rajan esim 400r min
toimiiko lykkääkö savua startin jälkeen pikku hetken
otapa selvää onko ruiskutuspumpun elementeissä
lovi mikä myöhästyttää ruiskutushetkeä pakkosyöttöasennossa(dieselkorjaamosta joka teki työn tai maahantuojalta
polttoaine ja ilmasuodattimet tietenkin on vaihdettu
jatketaan - jukka
dieselasentaja kirjoitti:
onko pumpussa ahtopainesäädin kalvorasia
ylhäällä johon tulee imusarjasta putki
tällaisessa säädetään kaksi max syöttömäärää
ilman ahtopainetta ja täydellä ahtopaineella
myös käyrään voi vaikuttaa
jos näin kumpaa on suurennettu
pumpussa myös lisäpolttonesteen annosteluun
käynnistysjousi joka vie aina pakkosyötön
päälle kun pumpun nokka-akseli pysähtyy
lähtee sitten pois kun moot kierrosluku
ylittää tietyn rajan esim 400r min
toimiiko lykkääkö savua startin jälkeen pikku hetken
otapa selvää onko ruiskutuspumpun elementeissä
lovi mikä myöhästyttää ruiskutushetkeä pakkosyöttöasennossa(dieselkorjaamosta joka teki työn tai maahantuojalta
polttoaine ja ilmasuodattimet tietenkin on vaihdettu
jatketaanKyseistä ahtopainesäädintä ei ole.Kun käynnistän Urkin kylmänä,se tosiaan antaa parin sekunnin mustat savut,niinkuin kuuluukin!eli pakkosyöttö on ilmeisesti kunnossa!Mutta rasituksessa koneesta ei saa mustaa ulos!!!!Kaikki putsarit vaihdan säännöllisesti.Niistä pumpun elementeistä en tiedä mitään,se diesel-huolto on lopettanut toimintansa.Nyt kun nuo öljyt ei säily siellä pumpussa,olisiko aiheellista laittaa löpön joukkoon vähän öljyä???Uskaltaisinko itse vähän lisätä pumppuun syöttöä?Onko vaikea toimenpide?ai niin,yksi juttu:Vkl:na tankkasin kesälaatua,tuntuu kuin tehoja olisi pikkasen enemmän.Vai tuntuuko se vaan...?
- dieselasentaja
jukka kirjoitti:
Kyseistä ahtopainesäädintä ei ole.Kun käynnistän Urkin kylmänä,se tosiaan antaa parin sekunnin mustat savut,niinkuin kuuluukin!eli pakkosyöttö on ilmeisesti kunnossa!Mutta rasituksessa koneesta ei saa mustaa ulos!!!!Kaikki putsarit vaihdan säännöllisesti.Niistä pumpun elementeistä en tiedä mitään,se diesel-huolto on lopettanut toimintansa.Nyt kun nuo öljyt ei säily siellä pumpussa,olisiko aiheellista laittaa löpön joukkoon vähän öljyä???Uskaltaisinko itse vähän lisätä pumppuun syöttöä?Onko vaikea toimenpide?ai niin,yksi juttu:Vkl:na tankkasin kesälaatua,tuntuu kuin tehoja olisi pikkasen enemmän.Vai tuntuuko se vaan...?
kysyppä siltä joka kiinnitti pumpun että millä
perusteella pumpun perusajoitus on nyt ok
AJOITUKSEEN VAIKUTTAA JOS ELEMENTIN YLÄPÄÄSSÄ ON KYLMÄKÄYNNISTYSLOVI
TIETÄISKÖ URKIN MAAHANTUOJA MITÄÄN
KYSYPPÄ MISSÄ HEIDÄN VAIHTOPUMPUT KORJATAAN
VAI UUTTAKO AINA LYÖDÄÄN PESÄÄN JOS ONGELMIA
RUISKUTUSPUMPUT EI IHAN VIELÄ OLE KERTAKÄYTTÖKAMAA
TIEDÄTKÖ MISTÄ SYÖTTÖ SUURENEE
JATKETAAN - jukka
kysyppä siltä joka kiinnitti pumpun että millä
perusteella pumpun perusajoitus on nyt ok
AJOITUKSEEN VAIKUTTAA JOS ELEMENTIN YLÄPÄÄSSÄ ON KYLMÄKÄYNNISTYSLOVI
TIETÄISKÖ URKIN MAAHANTUOJA MITÄÄN
KYSYPPÄ MISSÄ HEIDÄN VAIHTOPUMPUT KORJATAAN
VAI UUTTAKO AINA LYÖDÄÄN PESÄÄN JOS ONGELMIA
RUISKUTUSPUMPUT EI IHAN VIELÄ OLE KERTAKÄYTTÖKAMAA
TIEDÄTKÖ MISTÄ SYÖTTÖ SUURENEE
JATKETAANPumpun laittaja ei muista tätä mun juttua,mutta vakuuttaa ennakon olevan kohdallaan.Riihimäellä oleva diesel-huoltoliike sanoi,että vanhaan pumppuun uppoaa ainakin 350 ekua,vaikkei tehtäis oikein mitään.Vähätalon traktorissa (urkin maahantuoja)oltiin vähän samoilla linjoilla.Mulle ei oo selvinny,mistä sitä syöttöä oikein lisätään...
- dieselasentaja
jukka kirjoitti:
Pumpun laittaja ei muista tätä mun juttua,mutta vakuuttaa ennakon olevan kohdallaan.Riihimäellä oleva diesel-huoltoliike sanoi,että vanhaan pumppuun uppoaa ainakin 350 ekua,vaikkei tehtäis oikein mitään.Vähätalon traktorissa (urkin maahantuoja)oltiin vähän samoilla linjoilla.Mulle ei oo selvinny,mistä sitä syöttöä oikein lisätään...
pyydätkö sen vähätalon traktorin selvittämään
nämä asiat
a ruiskutusennakko
b onko elementissä käynnistyslovi
c miten ennakko merkitty minne
d onko pumpulta paluuta tankkiin jos on minkäarvoinen bar kotelopaineventtiili on lähdössä (tarkistiko dieselkorjaamo tämän)
e halua itsellesi ruiskutuspumpun säätökortti
tyypit pumpun kyljestä
jatketaan - jukka
pyydätkö sen vähätalon traktorin selvittämään
nämä asiat
a ruiskutusennakko
b onko elementissä käynnistyslovi
c miten ennakko merkitty minne
d onko pumpulta paluuta tankkiin jos on minkäarvoinen bar kotelopaineventtiili on lähdössä (tarkistiko dieselkorjaamo tämän)
e halua itsellesi ruiskutuspumpun säätökortti
tyypit pumpun kyljestä
jatketaanvaihdettiin uusi pumppu!vanha purettiin,se oli loppu.remontti siihen olisi tullut paljon kalliimmaksi kuin uusi.nyt on tehoja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy451081Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?41942Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56768Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760