IP-osoitteen paikallistaminen?

toimii oudosti

Löysin osoitteesta www.lintukoto.net toiminnon, jolla voi maantieteellisesti paikallistaa oman IP-osoitteensa.

Kummallista on se, että minun tietokoneeni se paikallistaa erääseen pääkaupunkiseudun kuntaan, vaikka olen täällä Varsinais-Suomessa.

Meidän muut koneet ja myös kaverien koneet se paikallistaa oikein. Miksi minun IP-osoitteeni johtaa pääkaupunkiseudulle? En ole koskaan edes käynyt siellä tämän koneeni kanssa.

25

34623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piru_

      vain osoitteen omistajan perusteella. Jos omistajaksi on vaikka ripe.net laitettu sonera ja toimipisteeksi helsinki, niin sitä se sitten näyttää.

    • joko taas

      Sinä toimit oudon tietämättömästi.

      IP-osoitteen perusteella ei saa selville mitään sinunkaan henkilö,osoite tai muitakaan henkilö tietojasi.
      IP-osoitteen perusteella saa selvittettyä kenelle operaattorille osoite kuuluu ja operaattorin yhteystiedot, nettisivustotkin näkee vain sen kenelle operaattorille IP-osoite kuuluu, nettisivustotkaan eivät pysty tietämään eikä selvittämään kenelle henkilölle Ip-osoite kuuluu.

      Myös poliisi tarvitsee käräjäoikeuden luvan päästäkseen käsiksi jonkun surffailu tietoihin käräjäoikeus voi myöntää luvan vakavien rikosten tutkintaa varten.

      Vain kiinteän Ip-osoitteen joka on lisämaksullinen, tiedot pystyy selvittämään melko helposti.

    • tästä
    • katso tällä

      Ei IP-osoitteen perusteella pysty selvittämään mitään henkilötietojasi tietojasi kuin operaattorisi yhteystiedot.

      Näin helposti voit asian varmistaa:

      klikkaa linkkiä näet nykyisen IP-osoitteesi, ota numero hetkeksi talteen.
      http://www.whatismyip.com/

      Mene sitten tähän linkkiin, kirjoita IP-numerosi ja klikkaa Searc näet mitä tietoja IP-osoitteesi perusteella saa selville:
      http://www.ripe.net/whois

    • ........

      löytyy lukemattomia softia, joilla voi jonkin ip:n sijainnin likimääräisesti. tarkkuus on luokkaa kaupunki/kaupunginosa. Joskus, esim. kiinteistöliittymän ollessa kyseessä jopa katu/talo. Yksinkertaistettuna: sor
      softa kertoo palvelimet joiden kautta esim. lähettämäsi ping-komento kulkee. Niiden nimistä voi sitten päätellä yhtä ja toista tai sitten ei...

      • kuuluisa

        Yhtä kuuluisa kohta kuin elisan mies taannoin.
        Kattelee vaan muitakin linkkejä eikä noita kahta.
        Tässäkin yks hyvä:
        http://www.ip-adress.com/

        Ja koeta muistaa, että se proxyn käyttö on se avainsana. Sillä noitakin voi harhauttaa.


      • tarkkuus

        Nehän ainoastaan kertoo missä päin maailmaa suunnilleen sijaitsee sen operattorin palvelin kenelle kyseinen IP-osoite kuuluu.

        Kenekään henkilöllisyyttä tai henkilö yms. tietoja ei IP-osoitteen perusteella pysty selvittämään.PISTE


      • apupoju2
        tarkkuus kirjoitti:

        Nehän ainoastaan kertoo missä päin maailmaa suunnilleen sijaitsee sen operattorin palvelin kenelle kyseinen IP-osoite kuuluu.

        Kenekään henkilöllisyyttä tai henkilö yms. tietoja ei IP-osoitteen perusteella pysty selvittämään.PISTE

        sen saa suhtkot helposti selville.
        t nörtti


      • operaattorilta
        apupoju2 kirjoitti:

        sen saa suhtkot helposti selville.
        t nörtti

        Kerro miten sen selvität ilman operaattorin apua.


      • ip-mikä

      • apua tarvitaan
        apupoju2 kirjoitti:

        sen saa suhtkot helposti selville.
        t nörtti

        hei apupoika miten saan nettikiusaajan ip osoitteen selville.
        tuhannesti kiitollinen
        kiitos


      • Myöhässä.. :D
        apua tarvitaan kirjoitti:

        hei apupoika miten saan nettikiusaajan ip osoitteen selville.
        tuhannesti kiitollinen
        kiitos

        Eli siis ensiksi, nettikiusaajan IP:n voi selvittää muutamilla tavoin, laittomimpia en ala kertomaan, käy katsomassa *köhköh* HackForumseilta tietoa, jonka löydät googlaamalla. Itse en kumminkaan suosittele, enkä kehota ryhtymään laittomuuksiin. Jos tiedät kyseisen henkilön skypen, voit käyttää skype resolveria minkä löydät googlaamalla. Se ei aina anna ip:tä, mutta voihan sitä toistakin softaa kokeilla.

        Sitten asia numero 2.
        IP-osoitteella VOI selvittää henkilötiedot, mutta se on laitonta. itse tunnen henkilökohtaisestikin muutamia henkilöitä jotka tätä harrastavat. Tätä kutsutaan "dox" termillä, eli suomeksi "doxaus/doxaaminen". Olen seurannut tapahtumaa sivustakin, ja ollut skypessä kyseisten henkilöiden kanssa, eli tottavie tämä pitää paikkansa. Siihenkin valitettavasti löytää netistä ohjeet... Suosittelen kaikki siis käyttämään proxya, joka on luotettava IP:n vaihtelija. :D


    • 12

      Näimpä, niin..
      Ip-osoitteella sun osoitetta ei voi, tai voi paikantaa.. mikäli..
      Latailet paljon laitonta materiaalia, samoin jos uplod kamaasi pitkin nettivrtaa niin ennen pitkää oiket, elikkä ohjelmistojen,elokuvien oikeuksien omistajat, peliyhtiöt, musiikkijätit, tulee saamaan sinut kiikkiin just Ip-osoitteesi avulla, mutta apuna heillä on operaattorisi, ja se kuinka halukas sen on sut ilmiantaa on oleellin osa sitä tuletko jäämään kiinni.

    • APua kiitos!!!

      APuaaaaa,me lähetttii jollekki tyypille randomi.fi:ssä kamun facebook profiili linkki ja siit ei näämuutaku senkuvan vaaan ja sit se mies sano:kiitti Ip-osotteest et tuun käymää teil,....onks se mahollista1!?!?!?!?!!!?!? aUTTTAKAAAAAAAA!!!!!

    • Tollo 1

      Ei.

    • riuttala76

      No mun entin entinen kone on joskus paikallistettu USA:han ja joskus Puolaan. En muista asiaa tarkemmin. Hitto ku alkoi taas ekan kerran uudella tietokoneella kuumottaa et mitä vittua, kun lähetin kännykällä tekstiviestin ja kone alkoi surisemaan ihan samaan tapaan kuin ne joskus tekee juuri ennen kuin on puhelu kännykkään tulossa. Sit huomasin et netti ei toimi, katsoin Saunalahden nettitikun yhteys tilaa ja 3g:n paikalla luki Edge. No otin nettitikun irti ja kytkin sit yhteyden uudestaan, niin 3g:n paikalla luki GSM. Onko mulla joku vakooja kiusana, vai miten mun tietokoneen nettiyhteys voisi tulla mun kännykän kautta? Piru vieköön. Onhan mulla vanhoille koneilleni kaikenlaisia tietomurtoja tehty, mut uusi kone on tähän asti ollut normaali ja oon yrittänyt panostaa enemmän tietoturvaan. No tää ei tohon IP-osoite juttuun liittynyt, mut ihmetytti niin et teki mieli kirjoittaa silti. Onhan näis laitteissa kaikenmaailman Blue-tooth yhteydet mistä en ymmärrä paljoa paskaakaan, mut oisko tää netti nyt toiminnassa mun koneella jotenkin mun oman kännykän kautta?

    • riuttala76

      Luojan kiitos vaikka en siihen uskokaan! Onneksi en oo enää harrastanut pilven polttelua. Niissä vainoharhoissa tällaiset tietokoneen temppuilut voisi tehdä mut sairaalloisen paranoidiksi. Nyt selvin päin tää temppuilu vain herättää mun mielenkiintoni. Vähän jännitystä kovin köyhään ja tylsään elämääni.

      • riuttala76

        Eipä silti. Paremmin ja luotettavammin mun halvan Nokian kännykän ilmainen nettiyhteys on aina toiminutkin kuin tää vitun Saunalahden Nopsa laajakaista. Eli jos kone nyt jotenkin jostain ihme syystä on mun kännykän kautta nettiyhteydessä, niin vaikka en tajuakaan miten se on mahdollista, niin kun kerran toimii niin paremmin (3G:n tilalla lukee edelleen GSM), niin en toistaiseksi yritä edes tilannetta muuttaa.


      • riuttala76
        riuttala76 kirjoitti:

        Eipä silti. Paremmin ja luotettavammin mun halvan Nokian kännykän ilmainen nettiyhteys on aina toiminutkin kuin tää vitun Saunalahden Nopsa laajakaista. Eli jos kone nyt jotenkin jostain ihme syystä on mun kännykän kautta nettiyhteydessä, niin vaikka en tajuakaan miten se on mahdollista, niin kun kerran toimii niin paremmin (3G:n tilalla lukee edelleen GSM), niin en toistaiseksi yritä edes tilannetta muuttaa.

        Jänniä nuo kännykätkin. Kerran kun psykiatrisesta sairaalasta karkasin omille lomille, niin kenenkään ei olisi pitänyt tietää missä puistossa olin olutta juomassa nurmikolla istuen. Kuitenkin poliisit sinne saapui ja vei sairaalaan takaisin. Ainoa selitys minkä olen keksinyt et ne ois jäljittäneet mun sijainnin auki olevan kännykkäni kautta.


      • riuttala76
        riuttala76 kirjoitti:

        Jänniä nuo kännykätkin. Kerran kun psykiatrisesta sairaalasta karkasin omille lomille, niin kenenkään ei olisi pitänyt tietää missä puistossa olin olutta juomassa nurmikolla istuen. Kuitenkin poliisit sinne saapui ja vei sairaalaan takaisin. Ainoa selitys minkä olen keksinyt et ne ois jäljittäneet mun sijainnin auki olevan kännykkäni kautta.

        Tyhjensivät muuten sairaalan sairaat hoitajat mun 4 avaamatonta Koffin tölkkiä vessanpönttöön ja mun piti muka todistajana sitä haaskausta katsella. Mä pidän trillereistä ja kauhufilmeistä, mut ei huvita enää poliisit sarjaakaan katsoa, ku ne hullut sinivuokot ryöstivät alaikäisiltä ison täyden viinapullon ja kaatoivat sen maahan. Siinä vasta kauhufilmi, kun viel tietää sen kirkkaan elämän eliksiirin olleen aitoa tavaraa eikä vettä. Vaan kylhän samanlaisia hulluja maailma on täynnä. Jos jotkut fiksummat ihmiset tai korkeammat olennot on joskus maahan kolme hienoa yrttiä kehittäneet Cocapensaan (Kokaiini), Hampun (THC) ja Unikon (Opium), niin maailmasta löytyy kasa hulluja jotka haluaa maailman hienoimmat luontaistuotteet hävittää pois esim.polttamalla tai myrkyttämällä nuo hienot kasvit.


      • riuttala76
        riuttala76 kirjoitti:

        Tyhjensivät muuten sairaalan sairaat hoitajat mun 4 avaamatonta Koffin tölkkiä vessanpönttöön ja mun piti muka todistajana sitä haaskausta katsella. Mä pidän trillereistä ja kauhufilmeistä, mut ei huvita enää poliisit sarjaakaan katsoa, ku ne hullut sinivuokot ryöstivät alaikäisiltä ison täyden viinapullon ja kaatoivat sen maahan. Siinä vasta kauhufilmi, kun viel tietää sen kirkkaan elämän eliksiirin olleen aitoa tavaraa eikä vettä. Vaan kylhän samanlaisia hulluja maailma on täynnä. Jos jotkut fiksummat ihmiset tai korkeammat olennot on joskus maahan kolme hienoa yrttiä kehittäneet Cocapensaan (Kokaiini), Hampun (THC) ja Unikon (Opium), niin maailmasta löytyy kasa hulluja jotka haluaa maailman hienoimmat luontaistuotteet hävittää pois esim.polttamalla tai myrkyttämällä nuo hienot kasvit.

        No maailma on täynnä hulluja ja vanhoja lakeja. Aspiriinia ei nykypäivänä särkylääkkeeksi edes hyväksyttäisi. Jos luonto itse kasvattaa hienon lääkeyrtin se julistetaan huumeeksi ja sanotaan sen olevan pahasta. Hitto jos tänään joku eka kertaa geeniteknologian avulla loisi kahvipavun, teepensaan tai tupakkakasvin, niin ne julistettaisiin huumeiksi ja käyttäjät leimattaisiin rikollisiksi!!!


      • riuttala76
        riuttala76 kirjoitti:

        No maailma on täynnä hulluja ja vanhoja lakeja. Aspiriinia ei nykypäivänä särkylääkkeeksi edes hyväksyttäisi. Jos luonto itse kasvattaa hienon lääkeyrtin se julistetaan huumeeksi ja sanotaan sen olevan pahasta. Hitto jos tänään joku eka kertaa geeniteknologian avulla loisi kahvipavun, teepensaan tai tupakkakasvin, niin ne julistettaisiin huumeiksi ja käyttäjät leimattaisiin rikollisiksi!!!

        Kyl mä suurinpiirtein tiedän miten mun kone kerran paikallistettiin USA:han ja kerran Puolaan. No paras ilmainen live-shakki sivu sattuu olemaan Puolalainen ja aiemmin tuli käytyä USA:ssa sijaitsevilla live-shakkisivustoilla. Se plus sikamonta haittaohjelmaa ja pian kone jo paikallistetaan vaikka toiseen aurinkokuntaan asti.


    • FaktojenHaltuunottaja

      Kommentoin nyt 12 vuotta vanhoihin kommentteihin, mutta www.lintukoto.net on trollisivusto :)

    • Anonyymi

      moi


      Moi! miten saa selville jos on vaan kaverin etu ja suku nimi ja missä hän sijatsee !

    • Anonyymi

      Nuo paikannukset tapahtuu aika usein puhelimen gps-ominaisuuden kautta eli verkkosivu voi suoraan kysyä sijaintia ja jos puhelin sen tietää ja paikannus sallittu - se näytetään. Jos ei ole päällä, operaattori antaa yleensä oman konttorinsa sijainnin.
      Enemmän huolettaa nuo puhelinten yhteystiedot: En ole sallinut gps:ää koskaan omassa puhelimessa, mutta siltipä vain kaverin puhelin näytti kartalta missä asun - eli osasi poimia osoitteeni hänen puhelinluettelostaan. Ei voi siis tietää, mitä kautta tieto kulkee - se kuitenkin kulkee palvelun tarjoajalle asti aika pienillä oikeuksilla..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe