Ammatiksi

luonnonkuvaaminen

Elääkö luontokuvauksella Suomessa? Olisi ainakin helppo ja mukava ammatti. Lainaa tietysti tarvitsisi ottaa parikymmentä tuhatta egua ensin välineisiin. Täytyypä tässä alkaa lukemaan objektiivien testejä oikein syventyen.

8

3603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammatti

      Heh, juu, helppopa hyvinkin :-)

    • myydään kameroita

      Ainahan luontokuville on ollut käyttöä. On vastaisuudessakin. Ongelmahan on vaan siinä, että kuvia ei varmaan mene kaupan enempää kuin enenkään.

      Digikameroiden ja netin myötä luontokuvien tarjonta on räjähtänyt, kaikkihan luontoa kuvaavat ja tekniikka pitää aika hyvin kuvien tasostakin huolen.

      Ammatiksi sitä miettivä voi kuitenkin ajatella sitä, että kun ennen kuvasi piti erottua 10 000 tuhanne joukosta, niin tänä päivänä kilpailevia kuvia on 1 000 000 kappaletta.

    • mortuary

      pärjäät jos et syö mitään ja asut teltassa :)

      ja kuvat tottakai jotain järjettömän hyviä että erottuu massasta ja sittenkään et saa paljon maksua per kuva

    • On yllättävän

      Kapeat ja tarjonta tzunamimaista.

      Kansa luulee, että digi teki homman helpoksi.
      Juu, se teki homman niin helpoksi, että kuka tahansa saa vahingossa pari huippukuvaa, "Painatte vain nappia ja Kodak tekee loput".
      Digi teki sen, että tuollaisia satunnaismenestyjiä tuli satakertainen määrä, koska "kuva ei maksa mitään" voi kameraa laukoa epävarmoissakin tilanteissa ja tulee se lottovoittokin aina jollekin.

      Digin myötä on tarjolla oleva kuvamäärä kasvanut niin, ettei yleisillä/helpoilla aiheilla ole edes teoriassa mahdollista saada itseään esiin.

      Voithan liittyä johonkin nettikuvatoimistoon, jossa kuvaaja saa yhden euron (1 €) per kuva koosta ja laadusta riippumatta.

      Toisin oli ennen. Oi niitä aikoja.

      • hhh-hh

        Onko olemassa nettikuvatoimistoja, jotka maksavat 1 euro per kuva? Kerro meille muillekin mikä firma. Ymmärrän, että harrastemaisissa kuvioissa kuvasta saa ehkä 10 euroa tai 15, kun niitä on satoja esillä ja voi ehkä mennä kymmenittäin? Mutta postimerkin hinta tuntuu jo vitsiltä.


      • rekisteröimätön
        hhh-hh kirjoitti:

        Onko olemassa nettikuvatoimistoja, jotka maksavat 1 euro per kuva? Kerro meille muillekin mikä firma. Ymmärrän, että harrastemaisissa kuvioissa kuvasta saa ehkä 10 euroa tai 15, kun niitä on satoja esillä ja voi ehkä mennä kymmenittäin? Mutta postimerkin hinta tuntuu jo vitsiltä.

        Käsittääksi yksi euro ei ollut niin kärjistetty. Onhan niitä hyvinkin maksavia kuvatoimistoja mutta sinne pitää viedä kunnon portfolio. Satunnaisia räpsyjä osaa ottaa jokainen.


      • kysymykseen
        rekisteröimätön kirjoitti:

        Käsittääksi yksi euro ei ollut niin kärjistetty. Onhan niitä hyvinkin maksavia kuvatoimistoja mutta sinne pitää viedä kunnon portfolio. Satunnaisia räpsyjä osaa ottaa jokainen.

        " Elääkö luontokuvauksella Suomessa? "
        - muistaakseni suomessa on noin 10 henkilöä jotka voivat sanoa saavansa elantonsa luontokuvaamisella. (Itse olen sivutoiminen.)

        " Olisi ainakin helppo ja mukava ammatti. "
        - Ei varmastikkaan helppo ammatti. " Mukava " varmaan ja sekin on makuasia : )

        " Lainaa tietysti tarvitsisi ottaa parikymmentä tuhatta egua ensin välineisiin. Täytyypä tässä alkaa lukemaan objektiivien testejä oikein syventyen. "
        - Juu parikymppi voi ? riittää. Onnea yritykseen : )


      • jos ei ole luontoa...
        kysymykseen kirjoitti:

        " Elääkö luontokuvauksella Suomessa? "
        - muistaakseni suomessa on noin 10 henkilöä jotka voivat sanoa saavansa elantonsa luontokuvaamisella. (Itse olen sivutoiminen.)

        " Olisi ainakin helppo ja mukava ammatti. "
        - Ei varmastikkaan helppo ammatti. " Mukava " varmaan ja sekin on makuasia : )

        " Lainaa tietysti tarvitsisi ottaa parikymmentä tuhatta egua ensin välineisiin. Täytyypä tässä alkaa lukemaan objektiivien testejä oikein syventyen. "
        - Juu parikymppi voi ? riittää. Onnea yritykseen : )

        Jokainen valitkoon tiensä. Onnea yritykseen. Helppoja yrittämisen aloja ei ole - jos on niin kertokaa heti mikä ala on sellainen missä homma on helppoa kuin heinän teko ja rahaa tulee joka raosta. JA vielä kun lisätään samaan soppaan mukavuus niin avot - johan tuli paradoksinen yhtälö.

        Nykyään joutuu pakosta tekemään, hiljaa kiroamaan ja lopussa yksin kuolemaan!

        Mutta: luontokuvaus tietääkseni on yksi vaikeimmista valokuvauksen alueista juuri sen "helppouden" vuoksi.

        Ennen ammattiin ryhtymistä ja lainan ottamista kannattaa kokeilla ottaa vaikkapa ilveksestä kuva sen elinympäristössä, mielummin vaikka ilvesperheestä - kun siinä onnistut, tietänet alan helppouden...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      80
      698
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      649
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      571
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      543
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      492
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      463
    Aihe