Aloitan työt maanantaina kuljetusfirmassa, palkaksi kertoivat TES palkan 9.5-9.80e/h, mutta kun katsoin AKT:n palkkataulukoista niin tuohan nousee 1.3.2007 eli ensiviikolla huimaan 10,10e/h alle 4-vuoden kokemuksella. Onkohan työnantaja tietoinen vai kuseeko linssiin? Vai onko joku toinen TES vielä missä alemmat palkat? Näyttäisi tuo nousevan sitten taas 1.10.07 tuohon 10,24e/h. Aivan säälittävät palkat on kuljetusalalla. No, itsehän olen alani valinnut.
Kuorma-autoalan TES
5
2002
Vastaukset
- nyt helvetti
Ole niin ääliö että suostut johonki tessiin, varmasti ovat palkat surkeita jos tolle linjalle lähdet. Urakkapalkka ja siihen sopiva yö/pyhälisä niin siinä on aivain kovaan palkkaan, tietysti vaan jos haluaa/kykenee töitä tekemään eikä vaan pyörimään ja kaivamaan nenäänsä. Tessi o työtä vieroksuville marjanpoimijoille.
- että kaikki
kaikki nuo näkemäni muut palkat on ollut alle TES-tason. Kaikki kun ei osaa laskea mitä ylityö, yötyö, sunnuntai, pekkaset tai muut lisät vaikuttaa.
Kaikista tyhmimpiä on nuo kontti ja irtoperä miehet jotka seisoo ilmaiseksi sillassa tai ventalla, vaikka TES-takaa vähintään odotus ajan korvauksen ja jos ei saa lähteä autolta tai puhelimen vierestä niin työajan palkan kaikkine lisineen. - Ex kuski
Siis. Mikä on sinun linja, pitkät viikot, ilman mitään ns. normaalia elämää, siis paskasessa kajuutassa elämistä, niinkö? Linnankundit tietää, eihän se elämää ole, rundissa alavariinsa oleminen, käy pollaan,tajuutsa! Eihän se duuni elätä, vaan siitä saatu korvaus. Tessi on alku normaaliin elämiseen alkava polku, jota voi suurentaa isännän kera suuremmaksi, eikö niin! Joten tökkää se tumppi oikein syvälle, ettei tule tällaisia itsekehuja, minä olen paras, amen!
- tässä asiassa
jos palkka on kerran TES, niin silloin se on TES. Tai ihan sama mitä sopimuksessa lukee niin sitä silloin noudatetaan, puolin ja varsinkin toisin. Itse olen sitä mieltä että yksi kusetus työnantajalta niin voipi työteho kärsiä siihen asti kun asia on korjattu. Palkka myöhässä -> ajo ja autokin myöhässä ja sitä rataa.
Juu, saas nähän paljonko tuotteiden hinnat nousee kun kuskit saa valtavan palkankorotuksen joulukuussa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256